Gå til innhold

Tatoveringer


Romilo

Anbefalte innlegg

1. Har du tatovering? Av hva, og hvor?

Har 3 stykker, et runetegn, ankh og en ravn

2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du?

18 og 20, nei angrer ikke

3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det?

Anbefaler Personal art tattoo i Ski, de er rå på tattoveringer! Har ikke noe sted å anbefale å ikke gå til, da jeg kun har blitt tattovert på det stedet.

4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering?

Fordi du ønsker å smykke deg med noe for resten av livet, samt at du er sikker på at du vil ha ett spesifikt motiv.

5. Hvorfor tok du det?

Hadde tenkt på motivene i mange år, og ønsket å ha dem på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Har du tatovering? Av hva, og hvor?

Har en spesiell figur på ryggen

2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du?

Tok den i fjor (20 år) angrer ikke!

3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det?

Ansiktet

4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering?

Hvis du syns det er fint, så er det vel bare å kjøre på :)

5. Hvorfor tok du det?

Til minne om min far, og fordi jeg alltid har likt tatoveringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sevastra

1. Har du tatovering? Av hva, og hvor?

Jeg har 5 tatoveringer. En liten og fire store. Jeg vil ikke si hva det er, siden jeg kan bli gjenkjent. Men det er på armene, leggene og den ene foten.

2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du?

Jeg var 18 da jeg tok den første. Jeg hadde tenkt på den i to år og finpussa ideen, så jeg har aldri angret. Dessuten vil aldri noen forstå hva den betyr for meg, siden det virker som noe helt annet. Den neste tok jeg på impuls og betyr ikke noe særlig for meg selvom den er pen å se på. Jeg var 20 da jeg begynte på sleeve på den ene armen. Til nå angrer jeg ikke på noe. Jeg tror grunnen til det er at jeg alltid tenker veldig nøye igjennom hva jeg vil ha, før jeg tar det.

3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det?

Ikke ta på siden av halsen og slikt. Jeg synes det ser helt forferdelig ut. Alle som jeg kjenner som har det, angrer.

4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering?

Hmm, jeg kommer ikke på noen.

5. Hvorfor tok du det?

Det er den stilen jeg har og tiltrekkes av, så det har alltid vært naturlig for meg. For hver tatovering jeg får føler jeg meg mer som meg selv, og mer tilfreds med meg selv. Det er som om de alltid skulle vært der. Alle tatoveringene jeg har, har en stor personlig betydning.

6. I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering?

Når man er 15-18. Jeg så en gang en gutt som ikke kunne vært mer enn 16 år som hadde "stekare" tatovert på håndleddet. For de som ikke vet det er det noe som en paradise hotel deltaker gjorde litt kjent for to år siden på tv 3. Det er en slags dans hvor man "steker". Tror nok han kommer til å angre på den tatoveringa ja. Herregud.

Ellers synes jeg man burde passe seg for sommerfugler, stjerner, tribals og slikt. Jeg kjenner noen tatovører og de sier at det som er den nye mainstream moten innenfor tatovering er skrift. Enten et ord, dato, kort visdomssetning, navn til barn/søsken osv. Husk at tribals og stjerner var kult en gang i tiden. Det er nok ikke så lurt å hive seg på motetatoveringer.

Ellers synes jeg at man burde ta det for sin egen del og ikke for å prøve og få oppmerksomhet i fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Har du tatovering? Av hva, og hvor?

Har en, skrift nedover ribbena

2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du?

Var 19 år, og angrer ikke i det hele tatt :-)

3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det?

Er mange bra studioer, bare å forhøre seg rundt først er viktig.

4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering?

Har du et motiv du virkelig vil ha og som du vet at du kan leve med uten å angre resten av livet, så kjør på (y)

5. Hvorfor tok du det?

Har hatt et motto hele livet, så hvorfor ikke "stemple" det på kroppen? Hadde tenkt på det i noen år, så tok jeg den når jeg fikk sjansen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

1. Har du tatovering? Av hva, og hvor?

Har to, en tribal i korsryggen og skrift oppå fotbladet.

2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du?

17 og 25, angrer ikke, men ville ikke tatt den jeg tok som 17 åring om jeg hadde ventet til jeg var over 20. Den betyr noe for meg pga tiden da jeg tok den men ville ikke valgt motivet igjen.

3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det?

Jeg har tatt i Sverige og på Odins Merke i Lillestrøm. Ikke ta i en kjeller i Stockholm hvor en russer som ikke snakka svensk tok i mot oss etter stengetid som jeg gjorde. Ikke fordi det ikke gikk bra, men bare fordi det ikke er smart å gjøre sånne ting.

4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering?

Det må du selv finne ut av, ingen andre skal fortelle deg hvorfor du skal eller ikke skal ta ;)

5. Hvorfor tok du det?

Den da jeg var 17 fordi jeg bare ville.

Den da jeg var 25 var et mer bevisst valg, tok noen ord som betydde og betyr mye for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...