Romilo Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hei! Jeg har lenge vurdert tatovering, så jeg har et par spørsmål.. heheh! 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? 5. Hvorfor tok du det? Det var vel egentlig det jeg lurte på. På forhånd; Tusen takk for svar! Eh, og jo! I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering?...
Lunivere Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 1. Ja, har tre stk. Et paganistisk symbol i nakken, en ankh på håndleddet og en på underarmen. 2. Tok de to første når jeg var 18, og den siste når jeg var 20. Angrer veldig på den på håndleddet, føler ikke den passer inn. Men har forsont meg med at det var en grunn til at jeg tok den, og den viser tilbake til den tiden i livet mitt. 3. Ta IKKE på underarmen! Smertehelvette uten like. Folk sa til meg at håndleddet og nakken kom til å gjøre svineaktig vondt, men der kjente jeg ingenting, det var bare en slags deilig kiling. Mens når eg tok på underarmen satt jeg å vrei meg med tårer i øynene. 4. Ta om du har lyst på. Trenger ikke ha noen stor betydning bak, du trenger vel bare å synes det er fint. 5. Den første tok jeg fordi jeg og bestevenninnen min lenge hadde snakket om at den dagen vi fylte 18, skulle vi ta tatovering. Så det gjorde vi. Så ble jeg litt småhekta og det blei to til. Jeg synes tatoveringer er kjempefint sålenge de passer til personen og ikke er så utrolig mainstreame motiver slik som sommerfugler, stjerner og kinesiske tegn. Ikke ta med en gang du fyller 18 bare fordi du kan og synes det er kult. Det gjorde jeg, og det er den tatoveringa jeg angrer på. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Ja, jeg har to. En tribal nederst på magen og tre små stjerner i nakken. Skal straks ta tatovering nummer tre som blir nokså stor på hoften. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? Den første tok jeg når jeg var 16 (ja, det var på et shabby sted i Oslo). Jeg angrer ikke, men kommer til å gjøre noe med den for at den skal bli finere. Anbefaler det ikke. Den andre tok jeg når jeg var 19 - fornøyd. Den tredje tar jeg nå som jeg er 23 år. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Hvis du mener sted på kroppen så tenker jeg det er en klar fordel at den ikke syntes hele tiden. Tenker spesielt med tanke på jobb osv. Hvis du tenker på sted som i studio så bør du lese, se bilder og finne et sted der du vet gjennom bekjente at de er flinke og renslige. 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Så lenge det er noe du har lyst på så trengs ingen andre argumenter. 5. Hvorfor tok du det? Fordi jeg hadde lyst, jeg syns det kan være veldig stilig.. Du blir litt "hekta" 6. I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering? Ikke ta tatovering før du har tenkt skikkelig gjennom det. Bortsett fra det må du være 18 år slik at du får tatt det på et skikkelig sted. 1
pantora Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Ja, har elleve stykker men noen går inn i hverandre. Forskjellige ting på underarmen, overarmer, bryst, øvre rygg og øvre mage. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? Har tatt de over 2-3 år. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Tenker du studio eller på kroppen? Hehe, ikke ta i ansiktet kanskje? Ser noen her sier underarmene var veldig vondt, det synes ikke jeg. Verste for min del var øvre del av ryggen. Tårene spruuutet! Men synes ikke smerte er noe å ta hensyn til når man skal ha en tatto. Den er jo bare midlertidig. 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Tenker at man må ha sin egen grunn til å tattovere seg... 5. Hvorfor tok du det? Fordi jeg synes det er utrooolig fint, og det er en måte for meg å utrykke meg på! Man bør ikke tattovere seg før man er 18.. Skjønner mange er gira på å få gjort det, men det er tross alt noe man skal ha resten av livet, så det har ikke noe hast... Vær heller heelt sikker på hva du skal ha, og du skal helst ha vært helt sikker på det ganske lenge 1
Gjest Anuket Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Jeg har en foreløpig, en hieroglyf nederst på ankelen. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 22 år, nei jeg elsker den. Blir veldig glad når jeg ser den, lett å glemme at den er der, så det er ofte jeg oppdager den på nytt 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Jeg anbefaler å ta den et sted hvor du kan skjule den med klær, rett og slett fordi folk dømmer. Nå tenker jeg heller mer på fremtidige arbeidsgivere, mange vil gjerne ha noen med et nøytralt ytre når de skal ha kontakt med kunder og lignende. Jeg tok den på ankelen rett og slett fordi jeg vil selv velge når jeg vil at andre skal se den 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Så lenge du har lyst og vet hva du vil så er det opp til deg. 5. Hvorfor tok du det? Jeg har alltid vært fascinert av tatoveringer, alltid likt dem. Det tok et par år å "manne meg" opp til å ta en, og ikke minst mye tenking på motivet. Motivet er viktig, du skal tross alt ha den til du blir gammel og grå
nabie Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 (endret) 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Har halv sleeve på venstrearmen i japansk motiv, og en japansk drage over hele høyresiden på magen. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? Vaaar 18 da jeg begynte med sleeven, fullførte den like før jeg ble 20,ELSKER DEN. Imellomtiden tok jeg dragen.. var ett skikkelig impuls tattovering og den liker jeg fortsatt ikke. Men hadde tattovøren hørt på mine ønsker hadde jeg sikkert vært fornøyd 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Næææss, alt etter hva man føler selv egentlig. Ikke ta ett sted du ser ofte kanskje sånn at du ikke går lei? Smerten er noe en hver takkler forskjellig. Noen griner jo med en gang nåla treffer overflaten. Men anbefaler heller å ta det overtid istedet for å sitte mange timer i strekk... For når du har sittet lenge nokk til at det er vondest at tattovøren tørker av blekk med pappir, er det på tide å sette opp ny time istedet 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Egentlig ikke, opp til en hver å ta og det er jo et minne for livet. men for guds skyld, tenk på at det skal være noe du ikke kommer til å angre påååå. 5. Hvorfor tok du det? Tok det for å være egen. Tattoveringene beskriver meg. Er totalt japan freak, og detaljene symboliserer diverse om meg. Tattoveringene gjør meg kjempe stolt I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering?... Mens man vokser fysisk og psykisk.. Er en grunn til at det er 18 års hos de som tar det seriøst Endret 23. april 2012 av nabie
Eplefe Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? 5. Hvorfor tok du det? Har to. Et lite <3 på håndleddet, og en gamersleeve på høyrearmen. Var 17 da jeg tok den ene, og 19 da jeg begynte på den andre. Angrer ikke på noen av dem. Sted på kroppen, sted i Norge, sted i Verden? Finn et studio med god portefølje som viser mer variert arbeid enn diverse tribaldelfiner og hjerter med roser og shit. Nei. Hvis du vil ha en, så tar du en, hvis ikke, så .. lar du være, I guess? Jeg hadde lyst på den. Jfr. svaret over.
KaDust Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? - Har to. En sommerfugl på hofta, og en i nakken som er skrift. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? - Første tok jeg når jeg var 18, den andre når jeg var 20. Nei, angrer ikke på noen av dem. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? - House of Pain i Oslo er bra. Ellers er det et studio i Jessheim som er veldig flinke. 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? - For MEG har jeg det ja, men kan ikke komme på noen til andre. Tatoveringer er jo veldig personlig. 5. Hvorfor tok du det? - Den første tok jeg for å minne meg på at jeg er et unikt individ av stor verdi, og at jeg aldri skal la meg behandle som en dritt igjen (var i et dårlig forhold). Den andre tok jeg fordi det er et sitat fra yndlingsboka mi som betyr mye for meg.
Gjest lommerusk Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Ja, har tre stjerner på magen og en på armen som er navnet til dattera mi 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? De stjernene tok jeg når jeg var 16, litt delt på om jeg angrer, men jeg angrer på at jeg farget dem rosa (i bedugget tilstand var det yndlingsfargen min ) Navnet til dattera mi tok jeg når jeg var 20 :happy: 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Jeg kan ikke si at jeg anbefaler noe sted egentlig, det kommer vell helt an på deg, om du for eks. tar den for å vise den frem eller hva du vil... 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Jeg har vell ingen argumenter, men jeg liker tatovering, og det er jo kunst Men folk har jo forskjellige meninger om hva som er kunst og hva som ikke er det. 5. Hvorfor tok du det? Stjernene tok jeg bare fordi jeg rett og slett hadde lyst. Litt impuls da jeg var yngre. Er jo fornøyd, men... den er fremdeles rosa I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering? Jeg vil ikke si at det er i en alder, men i den fasen da man finner ut at; HERREGUD SÅ KULT DET DER MÅ JEG HA PÅ KROPPEN FORDI DET VAR DRIIIITFETT OG ALLE ANDRE HAR DET JOOO OG JEG DRIITER I OM JEG IKKE FÅR LOOV ELLER HAR PENGER TIL DET!!! For så vidt i alderen mellom 15 og 18..
Lizbeth Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Jeg har seks. Nakken, skulderbladet, ankelen, begge håndledd og langs underarmen. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 15, 15, 15, 16, 17 og 20. Angrer ikke, selv om den ene er en jeg og eksen min tok sammen, for hverandre, men likevel med personlig betydning utenom, haha. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? På kroppen du mener? Ansiktet 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Om du syns det er pent? Jeg elsker det, og syns det ser kjempefint ut. I tillegg blir jeg vel en vandrende scrapbook etterhvert, haha. 5. Hvorfor tok du det? Fordi jeg elsker det, og fordi mine minner meg om diverse tider i livet mitt.
Lizbeth Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Jeg har seks. Nakken, skulderbladet, ankelen, begge håndledd og langs underarmen. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 15, 15, 15, 16, 17 og 20. Angrer ikke, selv om den ene er en jeg og eksen min tok sammen, for hverandre, men likevel med personlig betydning utenom, haha. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? På kroppen du mener? Ansiktet 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Om du syns det er pent? Jeg elsker det, og syns det ser kjempefint ut. I tillegg blir jeg vel en vandrende scrapbook etterhvert, haha. 5. Hvorfor tok du det? Fordi jeg elsker det, og fordi mine minner meg om diverse tider i livet mitt.
Ego Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 (endret) 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Tre stk. Underarm (veldig liten), hofte og rygg/side (ribbein). (Vil ikke si hva - er alltids en mulighet for å bli gjenkjent...) 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? 26 for de to første, 28 for siste. Angrer ikke (ville kanskje endret plasseringen ørlite for den siste, men tenkte mest på det helt i starten - gjort er gjort) 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Ansikt. Men her er vel også de fleste seriøse studioer veldig strenge. Ellers? Tenk litt på hva du vil jobbe med senere. 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Har du lyst har du lov. Såframt du er over 18 5. Hvorfor tok du det? Har alltid vært fascinert av tatoveringer. Jeg liker også tanken på at jeg aldri kan miste dem. Og, som en motsetning til standardadvarslene om at man kan komme til å angre: Det er noe befriende over å gjennomføre noe som det alltid er en mulighet for at du vil kunne angre på senere. Personlig ser jeg ingen grunn til alltid å skulle avstå fra ting jeg ønsker 'just in case'. I hvilken alder burde man absolutt ikke ta tatovering?... Ikke før du har lov. Og ikke før du har tenkt litt over det - ikke bare at du ønsker, men også hva du ønsker. Spesielt for første tatovering. (Gikk selv 10 år med ønske om tatovering før jeg fant ut av første motiv, og ventet deretter to år til). Endret 24. april 2012 av Ego
Romilo Skrevet 25. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2012 Takk for svar, alle sammen! Har et spørsmål til.. Er det noen som har tatt tatovering på ribbeina? Gjorde det vondt?
Gjest enirac Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Takk for svar, alle sammen! Har et spørsmål til.. Er det noen som har tatt tatovering på ribbeina? Gjorde det vondt? Eg har hørt at det er ein av de vondeste plassene... Men eg har ikkje der selv, så eg veit ikkje
nabie Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Det er ikke behagelig akkurat å ta tatovering der nei.
Romilo Skrevet 25. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. april 2012 Har tenkt til å gjøre det... Får bare lide meg igjennom! Det er jo verdt det =) 1
Binta Ba Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 1. Har du tatovering? Av hva, og hvor? Ja, veldig mange. Brystkasse, armer, legger, nakke, rygg, skuldre..og planlegger mye mer. Er diverse, hovedsakelig old-school i stilen. 2. Hvor gammel var du da du tok den, og angrer du? Tok den første på 18års-dagen, neste 6mnd etterpå. Ikke tatt på 2,5år nå pga amming og graviditet..gleeeder meg til neste. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har tatt flere store, istedet for mange små/mellomstore. Skal få ordnet på det etterhvert. 3. Er det noe sted du anbefaler og absolutt IKKE ta det? Det spørs helt på hva slags yrker du ser for deg i fremtiden. 4. Har du noen argumenter FOR å ta tatovering? Vil du, så vit at de forsvinner ikke. Og ta det derfra. 5. Hvorfor tok du det? Det er kunst, og det er minner. Og jeg føler meg alltid mer hel etter å ha tatt en ny en. Gleder, gleder, gleder meg til neste, som forhåpentligvis blir om tre uker...da blir det påbygging! Ribbeina aner jeg forøvrig ikke. Men får nok noe der selv etterhvert. 2
Ego Skrevet 25. april 2012 #18 Skrevet 25. april 2012 Har et spørsmål til.. Er det noen som har tatt tatovering på ribbeina? Gjorde det vondt? Som skrevet, har en over ribbeina. Den ble gjort i to sittinger, 4+3 timer. Direkte behagelig vil jeg ikke påstå det var. Den siste timen i hvert tilfelle føltes det helt ærlig som om tatovøren drev og skrapte av huden :gjeiper: Det er likevel en smerte jeg gjerne kan oppleve om igjen, og jeg gruet meg overhodet ikke før andre sitting. Man blir litt hekta på følelsen 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 hvis man tar på ribbena, er det mye mindre smertefullt hvis man har litt flesk?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Jeg synes du skal vente til du er i alle fall 18, Romilo, man endrer seg MYE fra den alderen du er og frem til man blir voksen. Det inkluderer at man endrer smak i hva man synes det er kult å ha tatovert på kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå