Gå til innhold

Universet lurte meg, og det skikkelig.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har av og til noen..... tvangstanker kanskje, men jeg liker å teste ut hintene jeg får, fra universet, eller hva jeg skal si?

Jeg hadde et forhold gående som jeg anså som ganske fantastisk, det var så godt. Hver dag så testet jeg det ut ved å feks kaste en mynt på bordet og alt ettersom hvilken side jeg valgte mens den var i lufta, ville alt gå bra med forhold. Litt sånn "om mynten faller med blabla opp, så går alt med oss bra". Og "hvis jeg rekker det grønne lyset der, så går alt med oss bra" osv. Dere skjønner? Haha, jeg kan se at det er litt lame, men det har faktisk stemt godt med andre ting, faktisk..

Denne gangen fikk jeg utslag på at ALT med oss ville gå bra, men hva faen skjer? Fyren dumper meg plutselig, helt plutselig, fordi vi er for ulike. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Universet hater deg nok ikke, men du har oppdaget at magisk tenkning ikke sier veldig mye om hvordan virkeligheten er.

Du kan trøste deg med at det er veldig vanlig å tenke i sånne baner, og de fleste av oss har gjort det som barn. Men det er virkelig ingen sammenheng mellom suksess i livet og mynter/trafikklys/sprekker i fortauet/andre tilfeldige ting og hendelser, og dette vet du vel innerst inne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks, Heart.

Ja, jeg innser nå at det bare er bullshit, men jeg greier ikke helt å slutte med det virker det som. Neste gang jeg får lyst til å prøve, skal jeg tenke "gir faen, det skjer hva som skjer, det lærte jeg sist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror ikke jeg på hint fra universet, men uansett: Det virker litt overdrevet å "spørre universet" så ofte om en ting, og jeg tolker det som en dypereliggende usikkerhet. Kanskje du er usikker på din egen magefølelse eller evne til å ta rett avgjørelse, eller du er usikker på forholdet, men har trykket det ned i underbevisstheten. DA vil ikke nødvendigvis forholdet fungere heller... Hadde du vært sikker, ville du ikke følt behov for å teste det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet, faktisk? Hvis troen på slike "hint" derfra fortsetter, foreslår jeg at du snakker med legen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer nok uansett om man treffer på grønt lys eller ikke,men kjenner meg litt igjen i tankegangen din :)

Man lærer så lenge man lever,og kanskje du har lært at mynten ikke har stort og gjøre med deg og dine forhold,og at du kanskje heller skal bruke den på en kjærlighet på pinne så dukker det vel snart opp en ny sjarmende fyr og tenke litt "magiskt" med.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere, trodde ikke jeg skulle få så mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn "hvis bare kabalen går opp blir alt bra"tankegang.

Ikke noe galt i det, men man må nok gjøre en innsats selv også, ellers kommer man ikke så langt her i livet, tror jeg. :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet, faktisk? Hvis troen på slike "hint" derfra fortsetter, foreslår jeg at du snakker med legen din.

Så folk kan ikke tro på noe annet enn seg selv uten å være syk?

Jeg er ikke trådstarter, men kan sette meg inn i trådstarters situasjon. Folk tror på andre ting enn seg selv. Mange gjør det. Ikke bare guder og religion, men også andre ting som de selv syns er rett å tro på. Kanskje tror man på at universet har en slags plan for mennesket eller avgjør hvordan dagen blir - jeg ser ingenting galt i det så lenge dette ikke går utover trådstarters handlinger, avgjørelser og psykiske tilstand. De fleste mennesker har former for tvangstanker eller tvangsritualer de utfører i hverdagen. Det er sjeldent logisk begrunnet, men her har jo trådstarter funnet en forklaring (ikke så logisk, men fortsatt OK) på hvorfor hun utfører de tvangshandlingene som hun gjør i hverdagen. Det er mer enn hva de fleste andre kan si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart jeg gjør en innsats utenom, altså :)

Det er bare det at jeg brukte det der som en pekepinn... Det funka ikke, og jeg ble litt skuffa. Dumpa OG lurt samme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart jeg gjør en innsats utenom, altså :)

Det er bare det at jeg brukte det der som en pekepinn... Det funka ikke, og jeg ble litt skuffa. Dumpa OG lurt samme da.

Vi går på snørra innimellom, helt uavhengig av hva vi tror eller ikke tror på. Sånn er det bare.

Du får reise deg opp, riste litt på skuldrene og tenke at det faktisk er i motbakke det går oppover!

:klem:

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...