Gå til innhold

Dobbeltmoral fra muslimer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er uenig i moderering skal det tas i "ris og ros". Du må også huske at moderatorene ikke har dette som heltidsjobb, og dermed kan det ta lengre tid enkelte ganger å moderere tråder. Det er ikke alltid noen er pålogget. Regelen er at det skal gå maks 24 timer før noe gjøres.

I tillegg kan det noen ganger skje at for mye klippes vekk når debatter skal ryddes, fordi man prøver å fjerne alt som har med selve regelbruddet å gjøre, og enkelte andre ting kan bli med i dragsuget. Om dette skjedde i dette tilfellet, beklager jeg.

Tråden er ryddet for modereringsspørsmål og fortsatt debatt rundt personhetsen, da alle angrep nå er fjernet.

Rainbow81,mod.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen tvil om at muslimene mener at Koranen er feil.

Det finnes nemlig to forskjellige utgaver av den.

Sunni-muslimene har en utgave, mens shia-muslimene har en annen.

Alle mener selvfølgelig at den de andre har, er forandret fra det opprinnelige, og feil.

Men i utgangspunktet og i begynnelsen så var Koranen en nær gjengivelse av Bibelen, inntil Muhammed røk uklar med jødene, og utviklet sin egen versjon som viser hans hat til jødene.

For noe tull..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR-øst, må du til en vær tid være så vanvittig uærlig? Har knapt sett en eneste tråd fra deg der du ikke lyver for å underbygge påstandene dine. Sier ikke religionen din noe om den slags oppførsel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull..!?

Da kan du kanskje fortelle hvorfor de er bitre fiender, hvis de har samme lære?

Du bør underbygge din påstand om at det er tull.

Hvis du ikke kan det, da er din påstand bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KR-øst, må du til en vær tid være så vanvittig uærlig? Har knapt sett en eneste tråd fra deg der du ikke lyver for å underbygge påstandene dine. Sier ikke religionen din noe om den slags oppførsel?

Kan du bevise din påstand, for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje fortelle hvorfor de er bitre fiender, hvis de har samme lære?

Du bør underbygge din påstand om at det er tull.

Hvis du ikke kan det, da er din påstand bare tull.

Det er jo du som har bevisbyrden i dette tilfellet, da du kommer med en hel masse faktuelle påstander. Burde ikke være vanskelig å underbygge dem, dersom de medfører riktighet. Du kan jo starte med påstanden om at det finnes to versjoner av Koranen.

Forøvrig er det litt festlig se dere diskutere, da dere benytter dere av mye av de samme teknikkene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bevise din påstand, for en gangs skyld?

Igjen, det er det du som må. Du kommer med ganske drøye påstander, som meg bekjent ikke har rot i virkeligheten, så enn så lenge velger jeg å avfeie dem som uærligheter til du kan begrunne dem. Hvis du kan det skal jeg selvsagt trekke tilbake min påstand og beklage, som seg hør og bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje fortelle hvorfor de er bitre fiender, hvis de har samme lære?

Du bør underbygge din påstand om at det er tull.

Hvis du ikke kan det, da er din påstand bare tull.

De (vi) har ikke samme "lære", men har da 1 og samme Koran. Du tenker kanskje på Ahmadiyya - som har laget sin egne finurlige variant. Da er det jo ikke Koranen ;)

Og splittelsen mellom Sunni/Shia skyldes ikke forskjellig Koran, der falt den påstanden.

Senere nevner du at Koranen var sånn og slik, og senere ble forandret etter Profeten røk uklar med jødene. Det er jo også bare tull!

Koranen ble åpenbart over flere år, og memorert og nedskrevet bit for bit. Det er ikke som om det var et skriveprosjekt.

Hvordan jeg skal "motbevise" denne påstanden er jeg litt usikker på, for det var liksom så tatt ut fra luften.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...