Gå til innhold

Homofilt par kastet ut fordi de kysset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var spesifikt en HOMObar, så selvsagt skulle ikke heterofile være der.

Det betyr vel ikke at den har lov å diskriminere på grunnlag av legning ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne kunne gått ut på heterofile steder og ikke vært redd for hva enkelte homofile kunne si, gjøre og finne på!

Haha, det var det jeg mente å skrive, altså at jeg skulle gått ut på heterofile steder uten å være redd for hva enkelte gutter kunne si, gjøre og finne på. Gikk litt fort i svingene.

Men homofile gjør vel ikke så mye utav seg på heterostedene, nettopp fordi vi ikke tør å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å sikre at ingen heterofile går på homobarer så burde det opprettes rene heterobarer hvor bare heterofile får oppholde seg?

95% av alle barer ER heterobarer.

Homofile får lov til å oppholde seg der, akkurat som heterofile får lov til å oppholde seg på homosteder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tør? Nå har jeg riktignok ikke vært lesbisk og ikke er jeg så tiltrekkene at gutta kaster seg over meg heller, men jeg har da en viss erfaring med utesteder og aldri har jeg nå hørt at noen ikke tør å være et sted bare fordi de blir sjekket opp. De fleste steder har vakter og er menn, eller kvinner, ufine, så sier man fra slik at de blir kastet ut. Jeg ser virkelig ikke hva det er å være REDD for. At man kan bli sur, irritert og forbanna på oppførsel, men REDD? Virkelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Heterofile og homofile bør kunne være på samme bar uten at noen blir kastet ut på grunn av den legningen de har.

Likevel må jeg si at jeg forstår behovet for at lesbiske og homofile har noe for seg selv, spesielt på steder hvor homofili ikke er like akseptert, f.eks. på små steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det aldri skulle skjedd at man kaster ut heterofile fra et homoutested, like lite som at homofile skulle kastes ut fra et heterosted. Men faktum er at homoutesteder trengs, fordi mange ikke tør å gå ut på heterosteder på grunn av holdningene de møter der. Jeg har sikkert fordommer selv, alle har det, men mennesker lærer av erfaringer, og mine erfaringer er av en slik art at jeg helst ikke vil være på heterosteder. Det er trist at en må segregere på denne måten, og jeg er lei av at det skal være sånn. At det faktisk trengs homobarer, skeive dager osv, fordi det fortsatt ikke er like greit å være homo som å være hetero.

Jeg vil bare kunne være homo, uten å trenge å snakke om det hele tida, bare fordi folk ikke forstår at man kan være homo uten å være stygg, jeg er ikke homo fordi jeg ikke kan få meg en mann, jeg vil ikke ha en kjæreste som ser ut som en mann, det er ikke sånn at det er en mann og en dame i forholdet, hvordan vi har sex har faktisk ikke ukjente menn på heteroutesteder noe med, om vi bruker dildo er ikke noe jeg har lyst til å diskutere med folk mens jeg er ute med kjæresten min, og jeg vet at jeg er lesbisk selv om jeg ikke har prøvd heterosex, jeg har ikke lyst til å dele kjæresten min med en ukjent mann, nei. Så lenge jeg må svare på sånne spørsmål hver gang jeg er på heteroutesteder vil jeg helst slippe å være der. Derfor trengs homoutesteder. Det er så befriende å være i et rom stappfullt av mannfolk og ikke en eneste en bryr seg om at jeg danser med jenta mi.

De som driver homoutestedene lever av å ha et fristed for homofile, der de kan være seg selv uten å være redd for å måtte forklare seg hele tiden. Og de fristedene blir ikke helt det samme hvis det er massevis av heterofile der som er der for å se noe eksotisk, omtrent som om de skulle gått på zoo.

Endret av Dragonfly84
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tør? Nå har jeg riktignok ikke vært lesbisk og ikke er jeg så tiltrekkene at gutta kaster seg over meg heller, men jeg har da en viss erfaring med utesteder og aldri har jeg nå hørt at noen ikke tør å være et sted bare fordi de blir sjekket opp. De fleste steder har vakter og er menn, eller kvinner, ufine, så sier man fra slik at de blir kastet ut. Jeg ser virkelig ikke hva det er å være REDD for. At man kan bli sur, irritert og forbanna på oppførsel, men REDD? Virkelig?

Jeg blir REDD når en gutt prøver å få meg med inn på do mens han står med beltet åpent, når gutter spør inngående om sexlivet vårt, nekter å gi seg og sier at vi bare ikke har fått oss en ordentlig mann, og hadde vi bare prøvd han så ville vi endret mening, når vi går til nattbussen og ikke kan holde hender fordi da blir guttene som går bak oss altfor innpåslitne og begynner å dra fingrene gjennom håret vårt og spør om å få være med hjem, når jeg hører om venninner som ble banka opp fordi de leide over Grønland, når det ikke går an å få prata om noe annet hele kvelden enn om sex og preferanser fordi det er liksom greit å spørre ukjente om så lenge de er lesbiske. Jeg blir redd for å bli voldtatt, redd for å bli banket opp, redd for å bli stirret på av hele utestedet.

På homoutesteder slipper jeg den utryggheten jeg føler på heterosteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette spesielt for lesbiske? Jeg har ikke lesbiske venner som jeg vet om iallfall, men jeg har homofile kompiser og dette har jeg ikke hørt dem si. Ikke har jeg sett slik oppførsel heller. Jeg sier ikke at den ikke eksisterer, jeg ble bare litt satt ut av at folk oppfører seg slik. Det kan da ikke være normen, liksom. Jeg har klina med jenter i fylla da jeg var yngre og gutta har vel ikke sett på oss med et halvt øye engang. Det skulle jo bare mangle at folk ikke oppfører seg, men om det som beskrives er gjengs oppførsel om samkjønnede kjærester viser seg offentlig, så skjønner jeg godt at dere ønsker steder for dere selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homsene slipper vel litt "lettere" unna akkurat der, siden det ikke er så mange på heteroutesteder som sier til dem at de gjerne vil være med dem hjem og leke sandwich.. De blir tatt litt mer seriøst enn lesbene. Men de blir jo også sett mer som en trussel av enkelte - det virker som homser lettere blir banka opp enn lesber, for lesber driver jo bare med "jentekos" og kan "sikkert omvendes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...