AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #41 Skrevet 22. april 2012 Det er nettopp sånne som gjør at folk roper over seg når det gjelder aleneforsørgere. som er med på å sette denne gruppen i dårlig lys. Meld anonymt fra.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #42 Skrevet 22. april 2012 Naturligvis hadde jeg meldt fra. For øvrig mister man vel rettighetene som aleneforsørger med én gang man innleder et forhold til barnets far igjen, enten man bor sammen eller ei, så her snyltes det tydeligvis veldig. 1
Britt Banditt Skrevet 22. april 2012 #43 Skrevet 22. april 2012 Naturligvis hadde jeg meldt fra. For øvrig mister man vel rettighetene som aleneforsørger med én gang man innleder et forhold til barnets far igjen, enten man bor sammen eller ei, så her snyltes det tydeligvis veldig. Jepp, man har ikke lov til å være kjæreste med den andre forelderen hvis man mottar stønader som aleneforsørger. Dette står også klart på NAV sine sider.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #44 Skrevet 22. april 2012 NAV bryr seg ikke allikevel. Jeg tipsa en gang om et par jeg visste om som svindla. Sendte mail til Nav, og fikk til svar at jeg hadde sendt til feil avdeling, jeg måtte sende til en annen mail adresse i nav hallo? Jeg sendte ikke en ny mail, og nav gjorde ingenting. Jaja
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #45 Skrevet 23. april 2012 Jeg har meldt i fra et par ganger om snylting, men jeg vet faktisk ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen du referer til. Hvorfor kan du ikke heller si det til de personlig? Er jo rimelig feigt å tyste uten å si at du skal gjøre det? Nav gjør stort sett ikke noe med det uasnett! Og gjør de det, så lager du et H for noen som prøver å finne sammen igjen. Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. Feil- NAV er som regel himla kjappe så fort det er snakk om stønader som skal kuttes. For eksempel kuttet de min overgangsstønad midt i måneden, fra første dag jeg begynte i lønnet arbeid. Skulle bare mangle. Men det er jo penger som innrapporteres, derfor kan de være så raske. Det er verre med slike "flytende" situasjoner som det TS beskriver, og med mindre NAV kommer og løfter på dyna så får de ikke greie på det med mindre folk er redelige nok til å si fra. Men det er klart- det skal moralsk ryggrad til for å aktivt si fra seg mange tusen kroner i måneden. Det er derfor ikke overraskende at det er en god del utbetalinger i gråsonen- men det gjør det jo ikke mer riktig! Hvis du er 100% sikker, som du sier at du er TS, så hadde jeg helt klart meldt fra.
Gjest BabyBlue Skrevet 23. april 2012 #47 Skrevet 23. april 2012 Smålig? Du vet at mange som er aleneforsørgere får overgangsstødnad, dobbel barnetrygd, dekket barnehageplass og støttet utdannelse av nav? Regn på det og det blir rimelig mye penger til slutt.. Og for ikke å snakke om at ungdommer får 20 000 i stipend fra lånekassa om de har skilte foreldre med en viss inntekt og minst 1 yngre søsken
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #48 Skrevet 23. april 2012 Hei! Jeg har noen bekjente som for ett par år siden gikk hvert til sitt. Moren fikk seg lelighet, og faren ble boende i huset. Det siste halvåret har moren og barnet bodd sammen med barnefaren i huset til barnefaren. Dette vet jeg med sikkerhet da jeg er den nærmeste naboen. Jeg vet også at dette ikke er "mitt problem", men kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke melder i fra om dette pga pengene hun får som aleneforsørger. For all del, det er kjempe fint at de finner tilbake til hverandre, men liker ikke snylting på systemet... Noen som har erfaringer ang dette? Går det an å tipse nav om at de bor sammen? Se for deg følgende: Mor og far prøver å gå det til å fungere for barnas skyld, men er usikker på om det går. NAVs behandlingstid på barnetrygd og lignende er gjerne opp mot 6 mnd, selvom det foreligger samtykke fra den andre part. De avventer før de sier i fra, slik at ingen skal måtte miste all støtte og så flytte for seg selv igjen. Jeg sier ikke at det ER slik, men det kan være det. Og tenk så pinlig for deg om du løper rundt og leker trygdepoliti og setter kjepper i hjulene for noen som prøver å ordne familieforholdene sine? Hvis du er så tøff at du skal si fra syns jeg du kan forhøre deg med dem først. Fortell at du hørte om et lignende tilfelle hvor de ble tatt for trygdejuks, og at du i den sammeheng tenkte på dem. Men ikke anta ting om folk. Det er så ofte helt feil. 1
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2012 #49 Skrevet 23. april 2012 Fortell at du hørte om et lignende tilfelle hvor de ble tatt for trygdejuks, og at du i den sammeheng tenkte på dem. Men ikke anta ting om folk. Det er så ofte helt feil. Er det feil, så skjer det jo ikke noe
Vit Skrevet 23. april 2012 #50 Skrevet 23. april 2012 Her er vi jammen naive. Jeg synes faktisk ikke det er okey at jeg sliter meg på jobb hver eneste dag, med dårlig samvittighet for en sykemeldigsdag, betaler skatt for inntekten min, og forholder meg til reglene, mens andre mennesker stjeler av pengene som jeg betaler inn! Det er du og jeg som betaler for de som snylter av systemet.. 4
Katniss Skrevet 23. april 2012 #51 Skrevet 23. april 2012 Syns at overgansstønad er tull. Trenger man penger får man skaffe seg en jobb.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2012 #53 Skrevet 24. april 2012 Smålig? Du vet at mange som er aleneforsørgere får overgangsstødnad, dobbel barnetrygd, dekket barnehageplass og støttet utdannelse av nav? Regn på det og det blir rimelig mye penger til slutt.. ... skatteklasse 2 som utgjør 12.000 i året i skattelette.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2012 #54 Skrevet 24. april 2012 Jeg synes det er fascinerende hvor mange det er i denne tråden som synes det er greit å høre på NAV-snyltere som skryter åpenlyst av hvordan de lurer systemet. Jeg pleier vanligvis ikke legge nesen min bort i andres saker, men vifter noen med trygdesvindel oppunder nesen min får de også regne med at jeg blir kvitt vondlukten ved at jeg melder fra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå