AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #21 Skrevet 22. april 2012 Vel, i følge en annen tråd her på forumet, er det greit å svindle nav når man er sykemeldt, så da regner jeg vel med at det er greit å svindle de på dette også. Når man er sykemeldt er det greit at arbeidsgiver forventer at du kommer på møter ol, og du skal vise godvilje for å ikke risikere å miste jobben. Det er svindel det også, men det er helt greit ås vindle nav på den måten. Derfor sier jeg at da må det være greit å svindle nav på denne måten også. Min personlige mening er at det ikke er greit å svindle i det hele tatt, men en skal være 100 % sikker på at de faktisk svindler før man ringer nav. Men på den andre siden vil jo nav finne ut om hun fortsatt får penger eller ikke, og det er jo bare til å ta en telefon til nav og informere de.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #22 Skrevet 22. april 2012 Det vat jeg for at hun sier det selv, og hun har fremdeles den leiligheten hun bodde i. Kanskje de bare prøver å bo sammen en periode, da? Man får jo eneforsørgertillegg fordi man blandt annet må betale husleie alene, om hun fremdeles betaler husleie på den leiligheten hun bodde i, så er vel ikke utgiftene hennes endret "bare" fordi hun prøver å bo sammen med barnefar igjen? For all del, snyltin er ikke bra, men det kan jo være flere sider ved denne saken enn du kjenner til. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #23 Skrevet 22. april 2012 Etter ett halvt år burde de vel funnet ut om de kan bo sammen eller ikke??
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #24 Skrevet 22. april 2012 Jeg har meldt i fra et par ganger om snylting, men jeg vet faktisk ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen du referer til. Hvorfor kan du ikke heller si det til de personlig? Er jo rimelig feigt å tyste uten å si at du skal gjøre det? Nav gjør stort sett ikke noe med det uasnett! Og gjør de det, så lager du et H for noen som prøver å finne sammen igjen. Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #25 Skrevet 22. april 2012 Etter ett halvt år burde de vel funnet ut om de kan bo sammen eller ikke?? Jeg kjenner ikke disse menneskene, så det vet jeg ingenting om. Om hun fremdeles leier en leilighet alene så tyder vel det på at hun ikke er helt sikkert. Jeg har meldt i fra et par ganger om snylting, men jeg vet faktisk ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen du referer til. Hvorfor kan du ikke heller si det til de personlig? Er jo rimelig feigt å tyste uten å si at du skal gjøre det? Nav gjør stort sett ikke noe med det uasnett! Og gjør de det, så lager du et H for noen som prøver å finne sammen igjen. Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. Helt enig!!! 2
Gjest Annaires Skrevet 22. april 2012 #26 Skrevet 22. april 2012 Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. Snylting er snylting. Jeg hadde tatt en tlf til NAV jeg. 1
Gjest Lykkeliky Skrevet 22. april 2012 #27 Skrevet 22. april 2012 Snylting er snylting. Meld fra til NAV. Er dette avklart med NAV så er det jo ikke noe problem....
Gjest Kine Skrevet 22. april 2012 #28 Skrevet 22. april 2012 Trygdesvindlere skal tas. Slike folk er noe av det simpleste, mest ynkelige som finnes. Jeg ville uten tvil meldt i fra til NAV, de blir svært takknemmelige for tips. Du kan være anonym. 1
Gjest nn Skrevet 22. april 2012 #29 Skrevet 22. april 2012 Jeg har meldt i fra et par ganger om snylting, men jeg vet faktisk ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen du referer til. Hvorfor kan du ikke heller si det til de personlig? Er jo rimelig feigt å tyste uten å si at du skal gjøre det? Nav gjør stort sett ikke noe med det uasnett! Og gjør de det, så lager du et H for noen som prøver å finne sammen igjen. Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. Å melde i fra om kriminalitet er tysting? og det er feigt? 2
Gjest balla Skrevet 22. april 2012 #30 Skrevet 22. april 2012 Mulig de prøver å flytte sammen men at hun ikke er helt klar ennå. Sikkert mye du ikke vet. Synes det er mye bedre å maskinskrive et brev og legge i postkassa om at du informerer om at det hun gjør er straffbart og at du vil anmelde dette hvis hun ikke rydder opp i bosituasjonen sin snarest. Da du tar sterk avstand fra svindel og at hun tross alt risikerer fengselsstraff noe barnet hennes vil lide sterkt under. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #31 Skrevet 22. april 2012 Jeg har meldt i fra et par ganger om snylting, men jeg vet faktisk ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen du referer til. Hvorfor kan du ikke heller si det til de personlig? Er jo rimelig feigt å tyste uten å si at du skal gjøre det? Nav gjør stort sett ikke noe med det uasnett! Og gjør de det, så lager du et H for noen som prøver å finne sammen igjen. Det er værre å sykemelde seg uten grunn spørr du meg. Du synes det er vanlige folks ansvar å konfrontere alle kriminelle før de anmelder dem, eller gjelder det bare trydesnyltere? Og til de som sier at det kan ligge mer bak, selvfølgelig kan det det. Men om hun f.eks. ikke får uberettiget støtte, så vil jo ikke noe mer skje. Det er ikke som om hun blir buret inne fordi ts sender inn en melding om sin mistanke!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #32 Skrevet 22. april 2012 Mulig de prøver å flytte sammen men at hun ikke er helt klar ennå. Sikkert mye du ikke vet. Synes det er mye bedre å maskinskrive et brev og legge i postkassa om at du informerer om at det hun gjør er straffbart og at du vil anmelde dette hvis hun ikke rydder opp i bosituasjonen sin snarest. Da du tar sterk avstand fra svindel og at hun tross alt risikerer fengselsstraff noe barnet hennes vil lide sterkt under. Det er vel ikke TS sitt ansvar å varsle noe som helst ved å "maskinskrive brev" og informere om straffbare handligner? Det er det vel helt andre som skal ta seg av. Hva TS dessuten synes om det er jo irrelevant, så lenge det hun gjør er ulovlig. Meld fra anonymt til nav du TS. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #33 Skrevet 22. april 2012 Du synes det er vanlige folks ansvar å konfrontere alle kriminelle før de anmelder dem, eller gjelder det bare trydesnyltere? Og til de som sier at det kan ligge mer bak, selvfølgelig kan det det. Men om hun f.eks. ikke får uberettiget støtte, så vil jo ikke noe mer skje. Det er ikke som om hun blir buret inne fordi ts sender inn en melding om sin mistanke! Takk! Akkuratt det jeg også tenker, om hun ikke får uberettiget støtte, så skjer det jo ikkje noe mer. "typen" hennes fortalte meg en gang at de gjorde det for pengenes skyld, og det synest jeg ikke er riktig. Så til alle som mener jeg vet for lite om denne saken, så vet jeg nok.
Gjest imli Skrevet 22. april 2012 #34 Skrevet 22. april 2012 (endret) Mulig de prøver å flytte sammen men at hun ikke er helt klar ennå. Sikkert mye du ikke vet. Synes det er mye bedre å maskinskrive et brev og legge i postkassa om at du informerer om at det hun gjør er straffbart og at du vil anmelde dette hvis hun ikke rydder opp i bosituasjonen sin snarest. Da du tar sterk avstand fra svindel og at hun tross alt risikerer fengselsstraff noe barnet hennes vil lide sterkt under. Ho får ikkje fengselsstraff for dette, straffa for såpass "mildt" trygdemisbruk er vel sjeldan noko meir enn at dei må betale tilbake dei pengane dei har fått utan å ha krav på. Endret 22. april 2012 av imli
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #35 Skrevet 22. april 2012 Takk! Akkuratt det jeg også tenker, om hun ikke får uberettiget støtte, så skjer det jo ikkje noe mer. "typen" hennes fortalte meg en gang at de gjorde det for pengenes skyld, og det synest jeg ikke er riktig. Så til alle som mener jeg vet for lite om denne saken, så vet jeg nok. Det hadde jeg vært kjekt om du hadde skrevet dette OGSÅ i åpningsinnlegget, da :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #36 Skrevet 22. april 2012 Det hadde jeg vært kjekt om du hadde skrevet dette OGSÅ i åpningsinnlegget, da :gjeiper: Okey, er det den forsmådde elskerinnen som vil skade paret. Kjipt at han ikke valgte deg, men slik er det alltid. Den beste vinner;)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #37 Skrevet 22. april 2012 Hei! Jeg har noen bekjente som for ett par år siden gikk hvert til sitt. Moren fikk seg lelighet, og faren ble boende i huset. Det siste halvåret har moren og barnet bodd sammen med barnefaren i huset til barnefaren. Dette vet jeg med sikkerhet da jeg er den nærmeste naboen. Jeg vet også at dette ikke er "mitt problem", men kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke melder i fra om dette pga pengene hun får som aleneforsørger. For all del, det er kjempe fint at de finner tilbake til hverandre, men liker ikke snylting på systemet... Noen som har erfaringer ang dette? Går det an å tipse nav om at de bor sammen? Vet ikke hvor mange nav tok for slik svindel i fjor,men det vr mange. Hvordan vet du at hun får penger av nav? Har du sett kontoen? Ja, dette er svindel av skattepenger. Skulle vært tipstelefon til nav
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #38 Skrevet 22. april 2012 Okey, er det den forsmådde elskerinnen som vil skade paret. Kjipt at han ikke valgte deg, men slik er det alltid. Den beste vinner;) På ingen måte du, har det fint med min mann og barn jeg. Kanskje du føler deg truffet ang innlegget??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå