Gå til innhold

Melde fra til nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen bekjente som for ett par år siden gikk hvert til sitt. Moren fikk seg lelighet, og faren ble boende i huset. Det siste halvåret har moren og barnet bodd sammen med barnefaren i huset til barnefaren. Dette vet jeg med sikkerhet da jeg er den nærmeste naboen.

Jeg vet også at dette ikke er "mitt problem", men kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke melder i fra om dette pga pengene hun får som aleneforsørger. For all del, det er kjempe fint at de finner tilbake til hverandre, men liker ikke snylting på systemet...

Noen som har erfaringer ang dette? Går det an å tipse nav om at de bor sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har noen bekjente som for ett par år siden gikk hvert til sitt. Moren fikk seg lelighet, og faren ble boende i huset. Det siste halvåret har moren og barnet bodd sammen med barnefaren i huset til barnefaren. Dette vet jeg med sikkerhet da jeg er den nærmeste naboen.

Jeg vet også at dette ikke er "mitt problem", men kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke melder i fra om dette pga pengene hun får som aleneforsørger. For all del, det er kjempe fint at de finner tilbake til hverandre, men liker ikke snylting på systemet...

Noen som har erfaringer ang dette? Går det an å tipse nav om at de bor sammen?

Det går sikkert an å "tipse nav", men hvorfor i helvete skal du gjøre det? Fy faen så smålig. Hvordan vet du forresten selv at familien det dreier seg om ikke er i kontakt med nav?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det går sikkert an å "tipse nav", men hvorfor i helvete skal du gjøre det? Fy faen så smålig. Hvordan vet du forresten selv at familien det dreier seg om ikke er i kontakt med nav?

Fy faen så smålig!? Det som er smålig er å snylte på NAV og får penger man ikke har krav på.

Men det er klart, jeg synes også at TS bør være helt sikker på at dette faktisk er tilfelle før h*n gjør noe som helst.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig? Du vet at mange som er aleneforsørgere får overgangsstødnad, dobbel barnetrygd, dekket barnehageplass og støttet utdannelse av nav? Regn på det og det blir rimelig mye penger til slutt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på skolen sammen med en dame for noen år siden (vgs) som hadde en datter på 2 år og bodde sammen med barnefaren. Men overfor nav var hun enslig mor og fikk alt av stønader hun hadde krav på. Jeg gadd ikke sladre til nav, det ville jo bare ødelagt utdannelsen hennes. Men i dag hadde jeg kansje meldt fra. Irriterer meg at folk snylter til seg penger de ikke har krav på, mens folk som virkelig trenger de pengene blir trødd ned i dritten av nav.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At skattepengene våre går til noen som egentlig ikke skal ha de er irriterende.

Så nei, jeg syns IKKE det er smålig å si ifra.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går sikkert an å "tipse nav", men hvorfor i helvete skal du gjøre det? Fy faen så smålig. Hvordan vet du forresten selv at familien det dreier seg om ikke er i kontakt med nav?

Kjenner de ganske godt, så det er jeg 100% sikker på. Smålig å tipse kan diskuteres, men synest det er mer smålig å snylte jeg da..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så smålig!? Det som er smålig er å snylte på NAV og får penger man ikke har krav på.

Men det er klart, jeg synes også at TS bør være helt sikker på at dette faktisk er tilfelle før h*n gjør noe som helst.

Sikker eg jeg, 100%. Er også 100% sikker på jeg ikke liker snylting..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At skattepengene våre går til noen som egentlig ikke skal ha de er irriterende.

Så nei, jeg syns IKKE det er smålig å si ifra.

Takk for at det finnes mennesker som ser "virkligheten". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Sikker eg jeg, 100%. Er også 100% sikker på jeg ikke liker snylting..

Da hadde jeg helt klart meldt i fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld i fra! Alt for mange som sier til nav til de bor alene for å få mere penger enn de har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun fortsatt får utbetalt penger som aleneforsørger?

Om hun ikke gjør det så er det jo uansett ingen fare å melde fra til NAV? Da får det jo ingen konsekvenser.

Jeg hadde meldt fra, ingen tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vat jeg for at hun sier det selv, og hun har fremdeles den leiligheten hun bodde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vat jeg for at hun sier det selv, og hun har fremdeles den leiligheten hun bodde i.

*vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...