Gå til innhold

Tinas prøvedagbok


Tina_O

Anbefalte innlegg

Ingen mens enda, ingen eggløsning og ingen positiv graviditetstest.... får trøste meg med at det er masse "øving";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wee! Sannelig tror jeg TR har kommet i dag! (hvis det ikke er noe luregreier da...) Det betyr at kroppen er i normal gjenge etter p-pilleslutt mye raskere enn jeg trodde:-D Første syklus på 32 dager, det kan man da ikke klage på (mot 6mnd sist gang).

Vel - det betyr at vi offisielt er i prøveperiode 1! Hurra!!

(Eneste ulempen er jo at mannen har vært på reise og kommer hjem i dag, og hadde jo gledet meg til litt øving...;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forlovet!!

Mannen inviterte på tur - skikkelig impuls, og jeg var skeptisk... Lite tid å planlegge (noen timer), måtte ta meg fri fra jobb, dyre billetter +++. Men ble med likevel, for han var så gira og jeg ville glede han.

Vi Har hatt en fantastisk helg - skikkelig kjæresteweekend. Og vi skal gifte oss:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!! Hihihihi!!!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

SÅ; HVORDAN fridde han?? :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det:-D

Mannen la mye i å få til en bra helg - skikkelig romancehelg;-) :rodmer:

Hadde en skikkelig koselig fredagskveld med god mat, god vin og mye klining;-) Vi stoppa på gata og kyssa, da var det ei som kjørte forbi, stakk hodet ut av vinduet og ropte: "MARRY EACH OTHER!!!"

han fridde på hotellrommet etter frokost på lørdag. så var det rett ut på "ringjakt". Vi ble skuffet begge to da vi skjønte at det var 6 ukers bestillingstid for ringer... Hehe. Så da blir det ringjakt her hjemme i stedet:-)

Moro å informere familien da, de ble så glade! Moren hans tilta neste, hehe. Og faren hans ringte meg i morges kl 0745 for å gratulere:-) mamma og pappa er strålende fornøyde de også, de liker han så godt.

Skikkelig boost for forelskelsen dette! God stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn og hilser på jeg - kanskje jeg får lov å følge deg videre også? :sjenert:

Gratulerer så mye med forlovelsen!!! Og kanskje dere snart har en spire på vei også...

Har dere tenkt på noe dato for bryllupet ennå? :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen - kjempekoselig om du vil følge!!

Vi jobber med spiren;-) sannsynligvis en uke til EL, det skal ihvertfall ikke stå på innsatsen!

Bryllupet står vel mest sannsynlig neste år - men vi har ikke lagt noen plan, bare at vi vil ha det enkelt, lite og koselig, med de aller nærmeste. Hmmm... Noen ideer fra dere kanskje?!

Kan gjerne reise bort, men vil gjerne dele dagen med de nærmeste, så langt bør vi jo ikke reise.

Romantisk, avslappet, tid til å snakke med gjestene, god mat og god vin, gjerne en hel helg med litt opplevelser rundt det hele kanskje....?

Og noen som tar ansvar for mat og pynt og orging - vil ikke "miste" dagen med å stresse med det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj, så ekkel og perfekt og klissete du skulle være da!! :ler2:

Neeeida jeg bare tuller!

GRATULERER!!!!!

Godt å se at kjærlighet, forelskelse og lykke ikke skal vike selv om man er i en stressende prøver-periode, som så mange ender opp med. Braaaa! :tommelopp:

Jeg husker ennå i detalj da Manden fridde til meg,selv om det er 5 år og 3 måneder siden. :nigo:

Trenger du tips til bryllup så bare spør!!

1. Man kan fint spare MASSE penger på kake, om du har en vgs i nærheten med konditorlinje. De lager ofte kaker på oppdrag og akkurt slik DU vil ha den, for en veldig billig penge. De bruker et som prøver/eksamen og gjør absolutt sitt ytterste. Vår ble utrolig god og fin!

2. Mange privatpersoner leier ut egne vintage biler som brudebiler. Søk på nettet. De stiller som sjåfør også. Vi fant et par med vintage mustang i Nittedal!

3. Spør rundt blant kjentfolk om spilling i kirken. Noen kjenner alltid noen som spiller et intrument! Det blir mye vakrere og intimt enn med orgelmusikk.

4. Vi brukte trubadur Gary O. Kane som musikk under middag og under festen. Helt fantastisk, spiller ALT (gitar/sang) og en skikkelig koselig kar! (5000,-) Spilte også under middagssangene.

5. Det finnes alltid en god fotograf i familien. Bruk han/hun som bryllupsfotograf, både for de offisielle og alt før, under og etter vielsen! Belønn med en flaske vin, som vi gjorde. ;D

6. Engangskamera på bordene. Det er her de ekte, feststemte bildene kommer frem. ;)

7. Gaveposer! Vi brukte små gaveposer også som navnelapper, gjestene syns det var originalt og morsomt! (Mintdrops, liten oversikt over hvem som satt hvor, sjokoladedrops, såpe osv.)

8. Sanger til middagen finnes på nett eller det kan skrives selv.

9. Ikke glem å spis i ukene før bryllupet!! :D Kjolen min ble faktisk en smule for stor på selve dagen, selv om siste prøving var ca en uke før. Stress og nerver gjorde at jeg gikk ned ganske mye. :P

10. Ris til kirketrappa. Husker ikke nettsiden nå, men jeg fant et sted på nett som solgte ferdigpuffet ris formet som hjerter! IKKE bruk upuffet ris, det er farlig for småfuglene. :)

11. Bruk god tid sammen med kokken som skal lage maten og tenk igjennom valgene deres. Vi gjorde det og folk snakker ENNÅ om den gode maten og hvordan de komplementerte hverandre. Husk å ha en LETT dessert om du har en TUNG middag. (sorbe f.eks.)

12. Familiemedlemmer som kan bake, bør bake! Spar penger på konditor-kaker. :)

Å GUD nå ble jeg ivrig! :skratte: Jeg skal slutte nå, så det ikke blir for mye prat fra meg. ;):klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! Både for gratulasjonen og for så mange tips!!

Er fortsatt i himmelen :rodmer: Tror mannen er det og, for det strømmer på med sms-er med kyssefjes og det hele - hoho :yvonne:

Vet faktisk ikke om det blir noe kirkebryllup, har lyst å tone ting litt ned, og ser ikke form meg kirke og stor kjole. Heller ikke full slekt med tanter og grandtanter og perifere bekjente. Orker ikke tanken på en dag med full oppmerksomhet på den måten, i en situasjon jeg ikke føler er meg.

hoho - "glemme å spise før bryllupet"?! Ikke noe problem;-)

Er helt med på det med å bruke kokk og planlegge sammen med han. Vi er begge veldig glad i god mat og god vin, så her kommer vi ikke til å spare.

Tipset om hjemmelagde kaker tar jeg definitivt med - syns faktisk det er mye koseligere enn konditorkaker. Og har mange bakeglade i familien, så det ordner seg:-)

Når vi har litt mer klarhet i hva slags type bryllup vi skal ha, skal jeg bruke lista di som sjekkliste hehe

I natt lå jeg å tenkte på dette, og kunne nesten tenke meg en fjellhytte el.l. Kanskje med vielsen der, evt. vielse på kontor først og så en symbolsk en der. Har vel aldri hørt om noe lignende, men vi er glade i fjellet, og hadde vært fint å få til en link der. Og så er vi helt sykkelgale - så tema rundt det kunne kanskje vært noe også.... Vet ikke helt jeg. Får høre litt mer med mannen, fiske frem om han har flere preferanser, så blir det litt enklere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager til forventa EL. Det betyr vel at jeg kan begynne å teste for EL i dag. Bare en bekymring: Både jeg og mannen reiser bort mye denne uka, mulig vi får torsdag kveld sammen - og da skal det jammen meg bli :sengekos::fnise:

Mannen snakker mye om barn nå, og nå har han plutselig begynt å bekymre seg for at han blir en god nok far. Han har veldig høye forventninger til seg selv, tror jeg. Og i tillegg bekymrer han seg for at han klarer å være en bra nok mann for meg når det stormer som verst tidsklemma, våkenetter +++ Han har barn fra før, og den gang fokuserte han fullt og helt på karrieren, og har nok en del dårlig samvittighet for det. Hvis han blir like god far som han er mann for meg, blir han en fantastisk pappa! Prøver å trøste han med det:-)

Jeg er ihvertfall ikke bekymret, jeg tar det heller som et godt tegn på at dette tar han virkelig seriøst og er noe han ønsker å "lykkes" med. Snille mannen :rodmer:

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dager til forventa EL. Det betyr vel at jeg kan begynne å teste for EL i dag. Bare en bekymring: Både jeg og mannen reiser bort mye denne uka, mulig vi får torsdag kveld sammen - og da skal det jammen meg bli :sengekos::fnise:

Mannen snakker mye om barn nå, og nå har han plutselig begynt å bekymre seg for at han blir en god nok far. Han har veldig høye forventninger til seg selv, tror jeg. Og i tillegg bekymrer han seg for at han klarer å være en bra nok mann for meg når det stormer som verst tidsklemma, våkenetter +++ Han har barn fra før, og den gang fokuserte han fullt og helt på karrieren, og har nok en del dårlig samvittighet for det. Hvis han blir like god far som han er mann for meg, blir han en fantastisk pappa! Prøver å trøste han med det:-)

Jeg er ihvertfall ikke bekymret, jeg tar det heller som et godt tegn på at dette tar han virkelig seriøst og er noe han ønsker å "lykkes" med. Snille mannen :rodmer:

Ha en fin uke, alle sammen!

Fine mannen din!

Det er rart med disse mennene, de er lissom på utsiden hele tida.. Det må være rart det også... Hadde det vært omvendt, så hadde jeg blitt gal av å ikke ha kontroll eller vite noe.. Så derfor er vel vi kvinner utstyrt med større multitasking-evner og kontroll-behov? Hehe!! :fnise:

Heier på EL-test! Kjære og jeg hoppet i høyet dagen før EL, og samme dag. Det holdt visst :) Dette var begge på kveldstid..

Ha en fin dag, Tina!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fabla om bryllup i hele kveld. Tror vi er ganske enstemmige:-) vi tar det på Gran Canaria. Det er nesten vårt andre hjemland, i fjor var vi der 3 ganger(!). Vi har sykkeldilla begge to, og vi pleier å ta en tur når været er dårlig, det er kaldt å sykle hjemme, og vi får det til å passe med jobben. Fantastisk å sykle der!

Enkelt å reise ned for gjestene, med direktefly fra der vi bor. Og relativt billig. Flere av våre potensielle gjester pleier å dra uansett, og vi har planlagt å ta turen med flere i familien, så stor sjans for at gjestene vil komme, selv det er et stykke å dra.

Passe uformelt opplegg. Regner med de fleste tar seg en ukes ferie når de er der, så vi tenkte å få til litt opplegg rundt det. Sykkelturer (selvsagt), grilling, båttur, gocart+++

Satser på å leie folk til å fikse lokale og mat, har ikke lyst til å stresse med det.

Og vi blir igjen en uke eller to etterpå, så kan vi sykle og kose oss bare vi to;-)

Hmmm.. Hva hvis jeg er gravid da?! Er jo snakk om tidlig vår dette, og håper virkelig jeg er gravid da...! Hmm. Kanskje vi må vurdere neste høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen EL enda... håper bare den kommer før helga er over, mandag reiser jeg bort for 2 uker... Kan man bringe frysetørra varer?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen EL enda... håper bare den kommer før helga er over, mandag reiser jeg bort for 2 uker... Kan man bringe frysetørra varer?! :fnise:

Haha!! :fnise:

Den kommer nok!

Heia heia!!!! :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skikkelig feelgood dagbok :goodbye: !

Vi har EL ca samtidig ser jeg, spennende!

Hvor gamle er dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med bryllup på Gran Canaria da :)

Spennende med EL-testing fremover, satser på positiv test snarest ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! :fnise:

Den kommer nok!

Heia heia!!!! :popcorn:

Takk for heiing - fikk svak strek på test-streken, betyr det at ting er på gang, mon tro? "håpe håpe, men tror neppe"....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...