Gå til innhold

Tinas prøvedagbok


Tina_O

Anbefalte innlegg

Da er vi i gang... eller det vil si, jeg har ihvertfall slutta på pillen. Sist jeg hadde et opphold på pillen, tok det 6 mnd før jeg fikk tilbake mensen, så regner med at det tar sin tid. Men selv om jeg vet at kroppen min trenger tid på å få pillen ut av systemet, klarer jeg ikke la være å håpe at det skal klaffe med en gang;-)

Merker forresten at sex-lysten min er på topp - sikkert av to grunner: 1- Jeg går ikke på pillen og kroppen får jobbe utforstyrra - og 2 - jeg håper å bli gravid...:-D Mannen er gira ha og, og syns det er opphissende at det kan bli barn av sengeleken, hihi.

Forberedelser har det ikke vært så mange av. Hovedsaklig 3 ting:

- Jeg tar folat

- Jeg trener bra og satser på å være i god form når jeg blir gravid

- Vi har kjøpt ny leilighet og har litt større plass

Jeg tok min siste p-pille 8. april, så min første EL kan vel i teorien komme tidligst 23. april. Har ikke kjøpt EL-tester ennå, tenkte å prøve å ta det litt med ro og ikke stresse i begynnelse iom. at jeg sannsynligvis trenger lang tid på å få EL etter p-pille slutt. Men skjønner at jeg ikke klarer å ta det med ro - er kjempespent og gira og gleder meg masse;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for det!

Hihi, planlegger å dra å kjøpe EL-tester i byen i morra - klarer ikke å la være selv om jeg hadde tenkt å vente med det. Utålmodig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå i regnet! :regn:

Da jeg slutta med pilla i høst, så var syklusen i gjenge med en gang!

Håper og satser på at den er det for deg også! Kjenner til ekstra sex-lyst, ja!! :lur:

Dette blir spennende!!! :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! Så bra - der steg spenningen og forhåpningen enda et hakk:-)

Kjipt at det regner hos deg - Her skinner solen, nydelig vær - blir lett til sinns:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått EL-tester, har testet en gang, men skjønner etter litt lesing rundt på forumet, at tid på døgnet er avgjørende. Og siden jeg brukte laang tid på EL forrige gang jeg slutta på pillen, så forventer jeg vel egentlig ikke noen EL. enda....

Vi driver å pusser opp (les totalrenovere) ny leilighet om dagen. To soverom - og har tegnet inn et "gjesterom". Det er jo den offisielle versjonen;-) Men har jo selvfølgelig planer om at det skal bli et barnerom:-D Leiligheten begynner å forme seg nå, ser hvor rommene skal være (alle vegger måtte rives) og ser at dette blir skikkelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; Noen som har tips ang. "stellebord" på lite bad? Blir ikke plass til noen benk eller stellebord, men vi skal ha badekar, kanskje det finnes noe man monterer oppå badekaret?

Evt. kan vi jo ha det på barnerommet, det er ikke langt mellom, men hadde sikkert vært praktisk at det var rett ved vask osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med oppussing! Det er så moro å legge egen hånd på verket, da blir det noe helt annet ift hjemfølelsen! :)

Stellebord på badekar har jeg sett lite av.. hmmm... :klo: Men det finnes jo de på IKEA som man kan klappe sammen igjen etter bruk. Da kan den brukes overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det fins stellebord/stellematte som er til for å ha oppå vaskemaskin. En helt enkel en da, men med høye kanter så barnet ligger stabilt. Husker ikke helt hvor jeg så det hen, men var sikker IKEA. :gjeiper:

Og det fins sikkert noe som kan monteres på badekar ja, men det blir jo ganske lavt? :vetikke:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har surfa litt på nettet og funnet flere stellebord som kan monteres oppå badekar - og det er med "stativ" under, så blir i riktig høyde:-) Vi skal ha vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre, så det blir litt for høyt;-). Dette ordner seg!

Har tatt EL-test noen dager, og de to første gangene jeg testet, var det litt uklart resultat, men med litt velvilje var den ene positiv. I går testet jeg klart negativt, så mulig jeg akkurat har hatt EL. Sex har vi hatt masse av - så da er det jo lov å håpe...;-)

Mannen har begynt å planlegge ny bil som passer for barnefamilier, at han skal ha joggevogn, at han må sette av tid og legge opp dagene annerledes, at han skal gjøre ting bedre denne gang enn tidligere (han har barn fra før) +++. Hvordan vi skal få dratt på treningsturer sammen, har vi tenkt ut for lenge siden;-) Kjekt at han er gira:-) Jeg må si at jeg er takknemlig for at jeg har en så bra mann. Han har vært åpen for barn siden førsta gang vi ble kjent (han tok det opp på første date!). Er nok ikke en selvfølge det, når han har voksne barn fra før og har kommet opp i en alder der mange er blitt besteforeldre, samt at han har en veldig krevende jobb. Hipp hurra for mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk, EL-tester er ikke positive selv om det er en svak strek. På EL-tester må teststreken må være like kraftige som kontrollstreken for at den skal være positiv.

Er bare på graviditetstester at "en strek er en strek", som man sier og dermed regnes som positiv! :)

Tvi tvi!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over det, de var tilnærmet like sterke. Men har jo ikke så veldig erfaring med dette ennå, så er likevel litt usikker...

Men dere - har ekstermt såre brystvorter om dagen - hva kan det skyldes? Noen andre som fikk det etter p-pilleslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over det, de var tilnærmet like sterke. Men har jo ikke så veldig erfaring med dette ennå, så er likevel litt usikker...

Men dere - har ekstermt såre brystvorter om dagen - hva kan det skyldes? Noen andre som fikk det etter p-pilleslutt?

*En smugleser trer frem fra skyggen*

Jeg får såre brystvorter i forbindelse med el. Er litt usikker på om det er akkurat når el kommer eller like etterpå jeg får såre brystvorter, tror det er like etter. Er forresten jevnaldret med deg og i ferd med å starte prøvingen, og henger derfor litt rundt på forumet for mens jeg venter på startskuddet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro! Da kan vi følge hverandre! Har du prøvedagbok?

Som du skjønner, så har vi vel egentlig ikke startet på ordentlig vi heller, iom. at jeg av erfaring vet at det kan ta flere måneder før første EL etter p-pilleslutt. Så vi er vel omtrent på samme stadier:-) Lov å tjuvstarte og trene litt, da, kanke skade det?! ;-)

Hihi, takk for tilbakemelding på såre brystvorter forresten - den legger jeg også til "godviljelista" om at jeg har hatt EL;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøverdagbok nei. Vi har ikke startet å prøve riktig enda, men det er like rundt hjørnet :-) Er en del av et program på jobben som jeg vil blir ferdig med først i tilfelle jeg skulle bli dålig i begynnelsen av graviditeten. Ikke at det stoppet meg å slutte på pilla før jul da.. Kroppen min gikk forresten rett inn i stabil syklus etter 14 år på pilla, det hadde jeg aldri regnet med! Har også testet etter el de siste 4 mnd, så jeg har ganske god kontroll føler jeg. Kontrollfrik jeg?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvingen :)

Ang stellebord når en har liten plass, så synes jeg de en kan henge på veggen ser veldig greie ut. Min svigersøster hadde et slikt til sitt andre barn, og syntes det var bedre enn de man setter oppå badekaret :)Dette fra IKEA ser jo ganske enkelt ut, men har sett varianter med et litt bedre hyllesystem enn dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er litt tidlig, men har allerede begynt å tenke på permisjon og jobb etter permisjon... Vi har begge to krevende lederjobber og jobber nok mer enn gjennomsnittet. Ser ikke for meg at det er forenelig med å ha barn. Vil ha tid til barna, ikke bare det første året, og ser for meg å ha full permisjon, samt kanskje jobbe redusert de første årene.

Men... Som sagt, har en lederjobb og jeg elsker jobben min, selv om den tar all energi i perioder. Vanskelig å se for seg at jeg skal sette dette på vent, kanskje i mange år. Jobber i en mannsdominert bransje, og ser at mine kvinnelige kollegaer som tar full permisjon og evt. Jobber redusert, faller litt utenfor. Selskapet jeg jobber i jubler hver gang noen får barn, og det er veldig gode ordninger, så kan ikke skylde på selskapet. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Litt provoserende på en måte, at kvinner "taper" jobbmessig på å få barn, og tenker at sånn bør det ikke være i det moderne Norge. Samtidig er jeg litt "gammeldags" og har lyst til å være en mamma som har mye tid til barna og lar jobb være jobb.

Hmmm. "jobbTina" og "mammaTina" er ikke helt enig;-) Tipper "mammaTina" trekker det lengste strået... Og håper at

"jobbTina" aksepterer å bli nedprioritert for en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...