Gå til innhold

Hva inn i grannskauen er "kulturmarxisme"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan prøve å svare på hva kulturmarxisme er siden ingen har klart å svare på det enda. Karl Marx er opphavsmannen for kommunisme. Derav marxisme. Han mente at vi skulle bo i et klasseløst samfunn der sykehusdirektøren ikke er noe bedre eller tjener noe mer enn postmannen. Lik lønn for likt arbeid. Hvis vi da blander inn kultur, noe vi nordmenn gjerne forbinder med flagget vårt, brunost, fjorder og fjell, bunad osv, er dette hva vi identifiserer oss med. Nasjonalisme. Hvis jeg da skal forklare kulturmarxisme så blander vi forskjellige mennesker fra forskjellige land, språk, kultur, så blir det "norske" som vi ser det visket ut med alt slags forskjellig, og identiteten vår blir visket ut. Dette er det ABB er så redd for.

Håper dette var forståelig :)

Og siden han var så redd for det, ville han lage en helt ny samfunnsordning, et teokratisk diktatur med utstrakt terror overfor anderledes tenkende mennesker. Noe som harmonerer VELDIG bra med vår kulturelle egenart. For vi er jo IKKE opptatt av å ha lov til å si hva vi vil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan prøve å svare på hva kulturmarxisme er siden ingen har klart å svare på det enda. Karl Marx er opphavsmannen for kommunisme. Derav marxisme. Han mente at vi skulle bo i et klasseløst samfunn der sykehusdirektøren ikke er noe bedre eller tjener noe mer enn postmannen. Lik lønn for likt arbeid. Hvis vi da blander inn kultur, noe vi nordmenn gjerne forbinder med flagget vårt, brunost, fjorder og fjell, bunad osv, er dette hva vi identifiserer oss med. Nasjonalisme. Hvis jeg da skal forklare kulturmarxisme så blander vi forskjellige mennesker fra forskjellige land, språk, kultur, så blir det "norske" som vi ser det visket ut med alt slags forskjellig, og identiteten vår blir visket ut. Dette er det ABB er så redd for.

Håper dette var forståelig :)

Hvor har du dette fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke AB som definerte kulturmarxisme med ganske gode ord, men dere spør hvor vedkommende har det fra?

Kanskje bøker om temaet? Internett? Hvorfor er det relevant? Det burde jo, i et ønskelig samfunn, vært grunnleggende og allmenn kunnskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å svare på hva kulturmarxisme er siden ingen har klart å svare på det enda. Karl Marx er opphavsmannen for kommunisme. Derav marxisme. Han mente at vi skulle bo i et klasseløst samfunn der sykehusdirektøren ikke er noe bedre eller tjener noe mer enn postmannen. Lik lønn for likt arbeid. Hvis vi da blander inn kultur, noe vi nordmenn gjerne forbinder med flagget vårt, brunost, fjorder og fjell, bunad osv, er dette hva vi identifiserer oss med. Nasjonalisme. Hvis jeg da skal forklare kulturmarxisme så blander vi forskjellige mennesker fra forskjellige land, språk, kultur, så blir det "norske" som vi ser det visket ut med alt slags forskjellig, og identiteten vår blir visket ut. Dette er det ABB er så redd for.

Håper dette var forståelig :)

Hei Kjetil. Kulturmarxisme er hverken et ord i den norske ordboken eller en del av pensumbidraget i politisk teori ved høyere utdanning. Marxisme derimot har sitt opphav fra Karl Marx og Friedrich Engels som sammen sveiset sammen det velkjente "Kommunistiske manifest". Kommunismen er en videreføring av marxismen, og må ikke blandes. Den marxistiske troen bar på at overklassen (eller borgerskapet) utnyttet proletariatet, og måtte styrtes ved en revolusjon. Som igjen skulle føre til et klasseløst samfunn, som du sier. Ikke bare lik lønn for likt arbeid, men lik lønn for alle sammen. Dette er kjernen i politikken til ytterste venstre (Rødt), og oppfattes av svært mange som radikal, på lik linje som radikale ytterst på høyresiden. Ytterst venstre vil at staten skal ha det fullkomne ansvaret for individet, men ytterst høyre vil at individet skal ha det totale ansvaret for seg selv. Kommunisme-liberalisme. Kollektivt ansvar-individuelt ansvar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Fint. For jeg er ikke interessert i å diskutere med 70 år gamle islamofobe sionister og Frp'ere. Sånne som skriver/driver hatbloggen document.no.

***

"islamofobe sionister", faktisk.

Skalvise; sionisme er en betegnelse på jøders ønske om å "vende tilbake" til Jerusalem.

Ikke noe muslimene i regionen setter pris på, kan du si, og som jo har ført til forskjellig.

Fobi er jo snakk om å ha overdreven eller grunnløs redsel/angst for noe. I nevnte tilfelle islam. Hm.

Den redselen en jøde i Jerusalem eller en som ønsker seg dit, føler for islam, representert av naboene til Israel - den frykten er grunnløs? Islam er ikke noe jøder trenger å være redde for?

Hvor mye cannabis hadde du i deg i løpet av statsviterselvstudiet ditt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

"islamofobe sionister", faktisk.

Skalvise; sionisme er en betegnelse på jøders ønske om å "vende tilbake" til Jerusalem.

Ikke noe muslimene i regionen setter pris på, kan du si, og som jo har ført til forskjellig.

Fobi er jo snakk om å ha overdreven eller grunnløs redsel/angst for noe. I nevnte tilfelle islam. Hm.

Sionisme: Betegnelse på en høyreekstrem nasjonalistisk ideologi som går ut på å okkupere palestinernes land og gjøre Palestina "palestinerfritt". Definert av FN i 1973 som "a form of racism and racial discrimination". Sionisme er en av flere ulike former for høyreekstremisme. Det er en nær sammenheng mellom sionisme og islamofobi. De mest kjente islamofobe ideologene, som Bat Ye'Or (oppfinneren av ABBs favoritt-konspirasjonsteori, "Eurabia"), er sionist. Den islamofobe "Eurabia"-teorien handler om at "de arabiske landene vil slutte seg sammen for å gjøre livet umulig for Israel".

Se også avsnittet "Islamophobia and Zionism" i artikkelen om ABB.

Hvor mye cannabis hadde du i deg i løpet av statsviterselvstudiet ditt?

Jeg er ikke statsviter.

Den redselen en jøde i Jerusalem eller en som ønsker seg dit, føler for islam, representert av naboene til Israel - den frykten er grunnløs? Islam er ikke noe jøder trenger å være redde for?

Den frykten kan muligens sammenlignet med hvordan tyskere hadde det i Norge i 1945. Hva har russere og amerikanere egentlig i Jerusalem å gjøre? Sånne som Manfred Gerstenfeld, en østerriker som har bodd der siden 1968. Mange av dem kan knapt kalles jøder og har hvertfall ikke noe forhold til Palestina. Ulikt de som har bodd der i årtusener. Hvorfor har Manfred Gerstenfeld større rett til landet enn de som er født der og alltid har bodd der? Det pleier å være omvendt. Disse østerrikerne, amerikanerne og russerne er illegale immigranter i Palestina!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er islamofobe sionister først og fremst en riktig beskrivelse på nettstedet document.no og de som står bak. Nettstedet har to agendaer: Det er fanatisk pro-Israel, og det er fanatisk islamofobt (Anders Behring Breivik var en av skribentene). Klassekampen avdekket nylig at denne typen folk for det meste er gamle sure menn uten utdannelse, i 60-årene eller eldre. En beskrivelse som passer bra på eieren av document.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Jeg kan prøve å svare på hva kulturmarxisme er siden ingen har klart å svare på det enda. Karl Marx er opphavsmannen for kommunisme. Derav marxisme. Han mente at vi skulle bo i et klasseløst samfunn der sykehusdirektøren ikke er noe bedre eller tjener noe mer enn postmannen. Lik lønn for likt arbeid. Hvis vi da blander inn kultur, noe vi nordmenn gjerne forbinder med flagget vårt, brunost, fjorder og fjell, bunad osv, er dette hva vi identifiserer oss med. Nasjonalisme. Hvis jeg da skal forklare kulturmarxisme så blander vi forskjellige mennesker fra forskjellige land, språk, kultur, så blir det "norske" som vi ser det visket ut med alt slags forskjellig, og identiteten vår blir visket ut. Dette er det ABB er så redd for.

Håper dette var forståelig :)

Nei, det var ikkje forståeleg i det heile. Lik lønn for likt arbeid pluss brunost og bunader er lik fri innvandring? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Sionisme: Betegnelse på en høyreekstrem nasjonalistisk ideologi som går ut på å okkupere palestinernes land og gjøre Palestina "palestinerfritt". Definert av FN i 1973 som "a form of racism and racial discrimination". Sionisme er en av flere ulike former for høyreekstremisme. Det er en nær sammenheng mellom sionisme og islamofobi.

***

FN omdefinerte visst det der i 1991.

Sionisme som begrep inneholder det det opprinnelig inneholdt, ikke det det til enhver tid er ønskelig å legge i det.

Som lærer ber jeg alltid mine elever om å drite i wiki som kilde når de researcher kontroversielle temaer. Rådet går videre til deg. Sionisme betyr det jeg først sa det betyr. Folka som først fant på det har faktisk litt å si her.

Videre er det som nevnt slik at en fobi dreier seg om overdrevet eller ubegrunnet frykt. Er det din oppriktige mening at sionisters (jøders) frykt for utbredelsen av islam er ubegrunnet? Really, liksom? Om så er tilfelle har vi nok for forskjellig utgangspunkt til å kunne diskutere dette her.

At mannen bak Eurabia er sionist har hvafornoe å si? Mener du å si at han er representativ for sionister som gruppe?

Det gir jo like mye mening å si at du er representativ for nordmenn som gruppe, og det er jo heldigvis så langt fra sannheten som man kan komme.

At jødene ikke burde ha vært der de er nå, er en annen sak. Det er noe det ikke er vits i å bitche om lenger, og noe vi burde ha tenkt på før vi bestemte oss for å tyne dritten av dem i hele den vestlige verden i århundrer.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er islamofobe sionister først og fremst en riktig beskrivelse på nettstedet document.no og de som står bak. Nettstedet har to agendaer: Det er fanatisk pro-Israel, og det er fanatisk islamofobt (Anders Behring Breivik var en av skribentene). Klassekampen avdekket nylig at denne typen folk for det meste er gamle sure menn uten utdannelse, i 60-årene eller eldre. En beskrivelse som passer bra på eieren av document.no.

Uten formell utdannelse, eller uten utdannelse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FN omdefinerte visst det der i 1991.

Spiller null og niks rolle hva USA-Israel-mafian fikk presset FN til. Jeg forholder meg til den anerkjente definisjonen. Sionisme anses som en høyreekstrem nasjonalistideologi. Hvis ikke Breivik (erke-sionist) er høyreekstrem så vet ikke jeg.

Som lærer ber jeg alltid mine elever om å drite i wiki som kilde når de researcher kontroversielle temaer.

Hva i all verden har publiseringstypen wiki med saken å gjøre? Det er som å be elevene drite i "bøker" eller "internettsider". Hvis du tror wiki er en forkortelse for en bestemt wiki (et nettsted basert på wiki-teknologi) tar du feil.

Folka som først fant på det har faktisk litt å si her.

Åja, så vi skal akseptere nazistenes versjon av hva deres ideologi er også? Maken til pisspreik. Jeg gir blanke blaffen i hva sionistene sier om ideologien sin. Det er høyreekstrem propaganda.

Er det din oppriktige mening at sionisters (jøders) frykt for utbredelsen av islam er ubegrunnet?

Ja tenk det, Erna. Det er en rasistisk og høyreekstrem konspirasjonsteori at noen har noe å "frykte" fra muslimer. Hvis du mener det er greit å si det, regner jeg med at du også synes det er greit å si dette om andre grupper, f.eks. at folk i Norge har noe å frykte fra jøder?

At mannen bak Eurabia er sionist har hvafornoe å si?

Sionismen er i seg selv en islamofob ideologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var ikkje forståeleg i det heile. Lik lønn for likt arbeid pluss brunost og bunader er lik fri innvandring? :klo:

Borgerskapet(vestlig kultur) blir oversvømt av arbeiderklassen(ikke-vestlig kultur), eller arbeiderklassen(ikke-vestlig kultur) infiltrerer/gjennomfører en revolusjon mot borgerskapet(vestlig kultur). Og kulturmarxistene er arkitektene bak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten formell utdannelse, eller uten utdannelse?

Breivik har ikke noe utdannelse, selv om han påstår det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva du er, ikke sant? Arne Treholt blir bare småtteri i forhold til deg og dine medsammensvorne.

Dette må du forklare meg litt nøyere. Jeg vet utmerket godt hva jeg er, nemlig en person plassert i det politiske sentrum med et klart anti-ekstremistisk ståsted, enten det er snakk om Arne Treholt og venstreekstreme eller document-gærningene og de høyreekstreme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i all verden har publiseringstypen wiki med saken å gjøre? Det er som å be elevene drite i "bøker" eller "internettsider". Hvis du tror wiki er en forkortelse for en bestemt wiki (et nettsted basert på wiki-teknologi) tar du feil.

Det er mulig at brukeren over mener Wikipedia. "Wiki" er ikke en forkortelse for Wikipedia. Wiki er en publiseringsteknologi (på samme måte som "bok", "internettside", "blogg"). Wikipedia oppfant ikke wiki på noen som helst måte. Wikipedia forkortes evt. WP (selv om det er vanligst å ikke forkorte det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva kultur betyr, vet du hva en marxist er? Det er ikke noe skjellsord, må jo være helt tett for å ikke forstå hva det betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Spiller null og niks rolle hva USA-Israel-mafian fikk presset FN til. Jeg forholder meg til den anerkjente definisjonen. Sionisme anses som en høyreekstrem nasjonalistideologi. Hvis ikke Breivik (erke-sionist) er høyreekstrem så vet ikke jeg.

Resolusjonen i 1975 var IKKE et resultat av press? Bullcrap.

Hvis du ønsker "den anerkjente definisjonen", prøv store norske leksikon. Eller er folka der høyreekstreme også?

Hva sionismen "anses som", er et høyst subjektivt spørsmål, viser det seg, derfor henter jeg definisjonene mine fra folk som får betalt for å være saklige og objektive.

Hva i all verden har publiseringstypen wiki med saken å gjøre? Det er som å be elevene drite i "bøker" eller "internettsider". Hvis du tror wiki er en forkortelse for en bestemt wiki (et nettsted basert på wiki-teknologi) tar du feil.

Beklager det der, ja. Det spesifikke nettstedet jeg advarer mot er wikipedia.

Åja, så vi skal akseptere nazistenes versjon av hva deres ideologi er også? Maken til pisspreik. Jeg gir blanke blaffen i hva sionistene sier om ideologien sin. Det er høyreekstrem propaganda.

Selvsagt skal vi akseptere hva grunnleggeren av en ideologi mener den er. Hvordan den gir seg utslag er en helt annen sak. Det finnes rimelig mange eksempler på at mennesker har gjort bedritne ting og hevdet at det har vært i tråd med en eller annen ideologi. Hvis da grunnleggeren/grunnleggerne av ideologien ikke har oppmuntret til slike handlinger, er det jo rimelig på trynet å mene at den har skyld i dem, og at ideologien derfor skal omdefineres. Det er ganske innlysende greier, gitt.

Det er da fitte umulig å lære eller vite noe om nazismen uten å sette seg inn i hva folka bak mente skulle ligge i den. Uten den forståelsen sitter vi bare igjen med handlingene, som hvert enkelt menneske står ansvarlig for.

Ja tenk det, Erna. Det er en rasistisk og høyreekstrem konspirasjonsteori at noen har noe å "frykte" fra muslimer. Hvis du mener det er greit å si det, regner jeg med at du også synes det er greit å si dette om andre grupper, f.eks. at folk i Norge har noe å frykte fra jøder?

Erna, faktisk.

Ja, jeg er drittredd jøder, det har jo skjedd gang på gang at de har angrepet Norge og forsøkt å slette det fra kartet. Hva faen?

Jeg har ikke et eneste sted sagt at jøder har noe å frykte fra alle muslimer. Jeg sier at de jødene har noe å frykte fra er muslimer. Forskjell. Og åpenbart for enhver.

Sionismen er i seg selv en islamofob ideologi.

Du i deg selv er en oppvisning i selvmotsigelse, tenker jeg vi sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgerskapet(vestlig kultur) blir oversvømt av arbeiderklassen(ikke-vestlig kultur), eller arbeiderklassen(ikke-vestlig kultur) infiltrerer/gjennomfører en revolusjon mot borgerskapet(vestlig kultur). Og kulturmarxistene er arkitektene bak.

:roll: tror du dette stemmer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...