Gå til innhold

Å bade naken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man nekter da ikke på at slikt kan skje.

Problemet er at man MASER SÅ MYE OM DET, at man skremmer vanlig intet-anende mennesker bort.

Og de ser på oss som soler oss nakne som noen raringer.

Kan ikke tørre å si at man soler seg naken.

Og se på strendene. Ikke mange venninneflokker der.

Bare en og en, som har sett gleden med sol uten tøy.

Men de TØRR ikke si det til noen.

Tenk hvor koselig om man kunne tatt med seg venninner dit?

Bare 3 av mine venninner vet det. Og de er av og til med.

Man vil da ikke bli sett "rart på"; Altså holder man kjeft.

Det er fortsatt så deilig, at jeg anbefaler alle å sole seg naken.

Nå er det tydligvis en gjenganger på den stranden som pialill henger på da, så at "alle maser om det" er vel ikke uten grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært på nudiststrand før, men jeg har blitt litt intressert i dette etter at jeg fikk vite at foreldrene mine planlegger å dra på nudistrender til sommeren når de skal på ferie. Vet ikke helt ennå om jeg blir å prøve dette ut. En del av meg har litt lyst, men jeg er kanskje litt for sjenert av meg tror jeg og har ingen venner som liker dette og har ikke lyst å gå alene heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært på nudiststrand før, men jeg har blitt litt intressert i dette etter at jeg fikk vite at foreldrene mine planlegger å dra på nudistrender til sommeren når de skal på ferie. Vet ikke helt ennå om jeg blir å prøve dette ut. En del av meg har litt lyst, men jeg er kanskje litt for sjenert av meg tror jeg og har ingen venner som liker dette og har ikke lyst å gå alene heller.

Vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det rimelig enkelt.

Ta buss 30 til Huk. Gå til høyre ved kiosken.

Gå til stranden eller plenen.

Legg ut håndkle. Ta av deg alle klærne. Ingen ser på deg.

Er du veldig pen, kikker kanskje noen et-tiende-dels sekund lengre,

men det gjør de vel ellers også. Med briller og caps kjenner ingen deg igjen.

Og so what. de vil se på deg som lur siden du soler deg naken.

Du angrer mest på det du IKKE gjorde!

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det rimelig enkelt.

Ta buss 30 til Huk. Gå til høyre ved kiosken.

Gå til stranden eller plenen.

Legg ut håndkle. Ta av deg alle klærne. Ingen ser på deg.

Er du veldig pen, kikker kanskje noen et-tiende-dels sekund lengre,

men det gjør de vel ellers også. Med briller og caps kjenner ingen deg igjen.

Og so what. de vil se på deg som lur siden du soler deg naken.

Du angrer mest på det du IKKE gjorde!

Solbriller og caps for å skjule seg men ingen klær? Høres rimelig snålt ut.

Tør man ikke være ærlig om hvem man er uten klær, så tør man ikke ta av seg klærne heller...

Mitt problem, som gjør at jeg aldri drar på en sånn strand er at jeg ikke helt vet hva jeg skulle gjøre hvis den lekkreste snella gikk forbi og min junior fikk det for seg å reagere.

At folk kan ha på truser når de skal severe mat til andre ser jeg på som en selvfølgelighet. Men jeg går såklart ut fra at de vasker seg på henda før de tar i mat, så jeg vet ikke. Det er bare at jeg ikke stoler på at alle er gullende reine i stussen og på kjønnsorganene.

Samme greie som at jeg reagerer på kassadamer som nyser,hoster og snufsler, igrunn.

Skrevet

Man nekter da ikke på at slikt kan skje.

Problemet er at man MASER SÅ MYE OM DET, at man skremmer vanlig intet-anende mennesker bort.

Og de ser på oss som soler oss nakne som noen raringer.

Kan ikke tørre å si at man soler seg naken.

Og se på strendene. Ikke mange venninneflokker der.

Bare en og en, som har sett gleden med sol uten tøy.

Men de TØRR ikke si det til noen.

Tenk hvor koselig om man kunne tatt med seg venninner dit?

Bare 3 av mine venninner vet det. Og de er av og til med.

Man vil da ikke bli sett "rart på"; Altså holder man kjeft.

Det er fortsatt så deilig, at jeg anbefaler alle å sole seg naken.

Skulle ønske det var flere naturiststrender her i området, så hadde jeg nok gått der i stedet. Men den eneste som ligger så vidt i nærheten ligger vel en times kjøretur unna, og jeg har ikke bil ;)

Han karen ligger nok nok alltid båten inn i viken der jeg går, ikke noe kjekt. Hadde naturiststranden vært mer populær skal jeg vedde på at noen hadde jagd ham bort. Nå har han jo et stort område for seg selv hvor han kan veksle mellom buskene og utkikksposten sin :fnise: hadde han ikke hatt mulighet til om det var flere der ;) Jeg har fortalt til flere at jeg var på naturiststrand, ingen som reagerte noe videre på det, men de lurte litt på kjønnsfordelingen da. Er tross alt bare menn omtrent der jeg går :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Solbriller og caps for å skjule seg men ingen klær? Høres rimelig snålt ut.

Tør man ikke være ærlig om hvem man er uten klær, så tør man ikke ta av seg klærne heller...

Mitt problem, som gjør at jeg aldri drar på en sånn strand er at jeg ikke helt vet hva jeg skulle gjøre hvis den lekkreste snella gikk forbi og min junior fikk det for seg å reagere.

At folk kan ha på truser når de skal severe mat til andre ser jeg på som en selvfølgelighet. Men jeg går såklart ut fra at de vasker seg på henda før de tar i mat, så jeg vet ikke. Det er bare at jeg ikke stoler på at alle er gullende reine i stussen og på kjønnsorganene.

Samme greie som at jeg reagerer på kassadamer som nyser,hoster og snufsler, igrunn.

Hvis du er blodfersk på nakenstranden, trenger du vel ikke akkurat rope. "Her er jeg",

men legge deg rolig ned. Og caps og solbriller er vel egentlig OK når det er sol?

"Junior reagerer". Helt, helt teoretisk. Ikke noe seksuelt over nakne folk du ser all hud på.

Spenningen borte, rett og slett. Større sjanse for at den skulle reagere på Karl Johan.

Og apropos vaflene og burgerne på Kalvøya, så har jeg aldri blitt syke av dem.

Dagdrømmer derimot sykt etter dem om vinteren.

Og tror du de er skumle, så kjøper du heller en innpakket is av den unge iskremjenta.

Hun er i den alderen de synes det er flaut å gå naken.

Men mange iskremjenter ligger og bruner seg, når de er blitt 5-10-15-20 år eldre.

En litt eldre kar sa til meg, "så fin du var da!".

Det kan jeg tåle. Skriker ikke ut om kjønnsharselering av den grunn.

Smilte hele dagen jeg av den lille, men ekte kommentaren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En naken kropp er ikke skitnere enn en påkledd.

Du blir nemlig ikke ren av å ha på deg klær.

For å bli ren må du vaske deg!

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nå må det bli like fint vær som i pinsen snart.

Jeg dør snart etter å få sol på hver kvadratcentimeter på kroppen på Huk.

• 2 uker senere...
Gjest Nordavind
Skrevet

Vi må nyte dette været mens vi kan, fra helgen er det meldt dårlig igjen..

AnonymBruker
Skrevet

noen jenter/damer som har sett at gutter/menn har fått problemer med junior og ble de flaue? Jeg vil gjerne gå på nudiststrand, men tør ikke pga junior blir så lett stiv bare jeg ser en søt og sjarmerende jente. :rodmer:

Anonym poster: 12df6d7fa02c9a101127ef50f6f0a114

AnonymBruker
Skrevet

Er heller for meg flaut at junior blir liten etter bading, enn at den blir som den blir for meg også: helt stiv som en stang så staks jeg ser en jente naken.

Anonym poster: fb8ed07905bd37196ea1993d39d20b21

AnonymBruker
Skrevet

noen jenter/damer som har sett at gutter/menn har fått problemer med junior og ble de flaue? Jeg vil gjerne gå på nudiststrand, men tør ikke pga junior blir så lett stiv bare jeg ser en søt og sjarmerende jente. :rodmer:

Anonym poster: 12df6d7fa02c9a101127ef50f6f0a114

Var mye på Huk da jeg traff kjæresten. Han ble med. Vi var skikkelig nyforelsket og han tente lett. Var bare å legge seg over på magen til det gikk over.

Anonym poster: 5cb69964b549e1095c8e407945637b0c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke til å skje. Mange er redde for det men det er et ikke-eksisterende problem.

Anonym poster: f914dd0672dd71ad9316245f034349fc

AnonymBruker
Skrevet

Først til Frøkna som harselerer over Berit1987: Berit1987 mener nok ikke at det ikke finnes perverse menn. Poenget hennes er nok heller at det ikke er så vanlig.

Selv har jeg besøkt mange nakenstrender både i Norge og andre land over flere tiår. Jeg har aldri sett noen som har runket på en naturiststrand (men flere på tekstilstrender). Men selvfølgelig forekommer det.

Når det gjelder alternativene så er det naturistforeningenes innebadinger, offentlig fristrender og naturistforeningenes strender/campingplasser.

Innebadingene er det tryggeste. Der er det en viss terskel for å komme og en ganske god kontroll med hvem som er til stede. Uakseptabel oppførsel medfører bortvisning og utestengelse. Naturister er særdeles opptatt av sitt rykte og også vanlige besøkende naturister vil gripe raskere inn hvis det skjer noe uakseptabelt enn folk flest gjør på andre steder. Jeg vil påstå at det ikke er noe tryggere sted å bade for f.eks. barn og unge kvinner enn på naturistarrangemanter. På innebadene er det påbudt nakenhet.

Mye av det samme gjelder også på naturistforeningenes badestrender. Der er det begrenset adgang, god kontroll og et trygt miljø. Der forventes det at du er naken når klimaet tillater det. Går du med klær vil du få kommentarer og bli kastet ut hvis du gjør det over lenger tid.

Fristrender er offentlige strender hvor man kan bade naken. Det er sjelden at det er noe organisert vakthold og man er mer avhenging av at andre besøkende griper inn. Der er det ofte trygt når det er mange andre naturister til stede men du kan risikere noen avvikere/påkledde tidlig eller sent når det er få folk der. De pleier som oftest å forsvinne når det er mange. Siden det er dårligere kontroll er det gjerne færre barnefamilier, de foretrekker gjerne naturistforeningenes badestrender.

Anonym poster: 6f7c5a5917869c7db454e74f7265f08a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mye på fristrender og til dags dato aldri sett noen seksuelle aktiviteter eller fremvisning av seksuell opphisselse der.

De som kommer for å bade og sole seg, gjør nettopp det, bare at de gjør det uten klær.

Noen rusler også litt rundt, veksler noen ord med kjente, går en tur i kiosken eller på toalettet. Der er det et fornøyelig fenomen hvor noen bare er nakne mens de ligger, men kler seg, feks i sarong, når de reiser seg opp for å gå i kiosken eller på do, mens andre er like nakne da som når de bader og ligger i sola. Jeg synes "sarong-naturistene" er litt pussige, men det er helt greit.

Det som er ugreit er plagsom opptreden fra grupper av påkledde som åpenbart kommer til stranda med andre hensikter enn å bade og sole seg. Disse kommer åpenbart bare for å se, noe jeg synes fremstår som nokså ynkelig.

Anonym poster: 0caa027d3f1b14ef36e3e0c055111f96

Skrevet

Ta det med ro, gutter. ikke noe særlig pirrende å se på oss jenter, når vi ikke har noe på.

Noen kikker etter meg på Karl Johan. Noen kikker litt for lenge etter meg på Huk.

Er da egentlig bare et kompliment. Ingen har stirret eller vært ufin.

Folk på nakenstrender er ofte mer oppegående enn ellers i samfunnet,

når du snakker med dem.

De "rare folka" er på den andre stranda.

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Lenge til det er sommer og sol, og jeg kan legge meg netto på Huk igjen.

Har hørt det er innebading på Linderud bad tirsdager og lørdager.

Men er litt pysete. Tørr ikke helt gå dit alene.

Har noen her vært der? Mye folk. Klikker eller , eller?

Anonym poster: 56158b3a3085fdf7b7c59b3f5409c183

• 10 år senere...
Skrevet
Pialill skrev (På 28.5.2012 den 23.47):

Guess who som var på nudiststrand denne uken da. og gjett hvem som lusket i buskene IGJEN? joa. samme jævelen. Han legger båten inn i viken og blir der hele dagen. Går frem og tilbake fra stranden og inn i buskene. Mamma og jeg holdt på å le oss i hel da han forsvant inn i buskene et kvarter av gangen, det eneste vi så av ham var hodet... Var så ufttelig tydelig at han bare satt og stirret på folk også. Han lå seg ikke ned for å sole seg en eneste gang, han bare satt i skyggen og stirret, får han lusket bak i buskene igjen...

Han ødelegger virkelig miljøet på krokeide i bergen :sukk: Så hvis noen ser jævelen i hvit båt, med en rød stripe langs siden. Jag ham bort!

Hei som nudist kler jeg naken på alle strender . Slik er det og slik skal det være 

Anonymkode: b8313...477

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2012 den 13.22):

Takk for svar, men er det ingen som vet litt mer om steder som er inne? Er egentlig det jeg lurte på :sjenert:

Hvordan er det egentlig å være der hvis badevakter og andre som jobber der er påkledd? Går det greit for dere eller blir det flaut?

Ser ikke på meg selv som naturist egentlig, men hadde kanskje vært litt intressant å prøve, men tar ikke sjansen på å være ute hvis det er sånn at man kan bli sett av folk med klær eller møte på dem, samme gjelder inne også. Skal jeg være naken med andre vil jeg at alle er det.

Det er mange digresjoner og avsporinger i denne tråden. Det er også mange som synser uten å ha peiling, dessuten den vanlige haugen med troll. Men jeg skal forsøke å svare deg.

Først litt begrepsavklaring. Tradisjonelt er det en betydelig forskjell på nudist og naturist. En nudist dyrker nakenhet i mange sammenhenger, mens en naturist gjør det der det fra naturens side er naturlig å være uten klær. Som ved bading, og dermed også soling. Over tid er disse begrepene sklidd over i hverandre, mest fordi folk som ikke er hverken nudister eller naturister klarer å skille dem, eller har interesse av å skille dem.

Men så til det du spør om.

På Kalvøya er det ingen "badevakter" og dermed heller ingen badevakter med klær. Naturiststranden drives av den lokale naturistforeningen, på dugnadsbasis. Det betyr at det ofte er ett eller flere medlemmer til stede, som bader og soler seg. Du oppfatter ikke hvem de er, med mindre de er bortom en benk der det ligger noe informasjonsmateriell og sånn. Du må regne med at alle som er på denne lille stranden er helt nakne. Den er tydelig merket med en portal, ligger i enden av en sti og du har rett og slett ikke så mye der borte å gjøre hvis du ikke skal bruke stranden slik den er ment. På bortsiden av stranden er det en strekning med bratte fjell og svaberg. Der er det både påkledde og nakne mennesker, og det er så ulendt at det egentlig er for spesielt interesserte. 

På Huk er det litt mer "clothing optional", men stort sett nakenhet på naturiststranden. En bikinibukse kombinert med nakent oppe kan sees, men det er litt rart å legge seg ned uten å kle av seg. Kommer man som par, er det likevel greit dersom den ene er naken og den andre beholder badetøy på. Som alltid i nakne sammenhenger er single menn med badebukse noe som mislikes, det kan man jo forstå. Heller ikke her er det "badevakter", men som på Kalvøya er det nok noen foreningsfolk som føler ansvar for regler og normer.

Vi har vært mye på naturiststrender i Frankrike. På den store Pampelonne-stranden utenfor Saint-Tropez er det lange strekninger med  frivillighet. Der er de fleste nakne, men det er ingen tvang. Badevakter kjører med forhjuling og andre badegjester med klær passerer på vei til de stedene de vil være på. Området er stort og vi snakker om flere hundre meter med et stort antall badende i alle aldre. Utenfor byen Le Levandou noen mil unna ligger øya Ile du Levant, en rolig perle som er en rendyrket nudistøy. Ikke naturisme, men nudisme. Der går folk nakne overalt, også i butikken. Unntaket er til frokjost og middag, på restauranter og hoteller. Men på lunsjbarene sitter folk kun med enkle lendekleder. Øya er vidunderlig, med rent vann, rolig atmosfære og helt fri for partystemning. Stedet er dominert av voksne mennesker på 35+, merkbart akadamikere og folk med god økonomi.

Cap d'Agde har vi ikke besøkt, mest med vilje.

Erfaringene med det seksuelle? På Huk er det en og annen som tasser rundt i utkanten av stranden og kikker. Upopulært. Dette er dessverre oftest utlendinger med en annen kulturbakgrunn. På Kalvøya kan du registrere en sjelden gang (hvis du gidder å følge med) at noen spaserer inn i skogen bak. Det heter seg at homofile kan støte på likesinnede innover der, for en fellesrunk eller mer. Men i hvor stor grad dette er sant har lite å si for hvordan det er å være på stranden og det har ingenting med strandlivet eller naturismen å gjøre. På Pampelonne-stranden er stemningen helt ikke-erotisk. Folk slapper av, leser, bader, passer sine egne saker, som på alle andre strender.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2012 den 13.13):

Ved å poste dette under seksualitet lurer jeg på hva dine baktanker er?

Høres da helt naturlig ut. 
Når jeg er på nakenstrender, tenker jeg på sex hele tida. Kikker på de nakne kroppene, og da blir man jo kåt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...