Gå til innhold

Hva koster det å bruke tørketrommel?


Topplue

Anbefalte innlegg

Jeg bor i kollektiv og det står en tørketrommel fra 90-tallet her. Jeg bruker denne 3-4 ganger i måneden.

De jeg bor med mener maskinen bruker så mye strøm at jeg må betale mer av strømregningen.

Er det noen som vet hvor mye strøm en slik maskin bruker? Eller hvordan man kan finne det ut?

Det står at det er en Bosch, men siden vi ikke har noen bruksanvisning eller noe vet vi ikke hvilken modell det er eller hvor gammel den er. Men basert utifra alder på andre hvitevarer her så gjetter vi midten av 90-tallet.

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg aner ikke. hva med å lese av målern før og etter en omgang med trommelen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg foreslått og vi har prøvd, men det er noen som mener det er for unøyaktig... Vedkommende mener at det isåfall må måles 20 ganger for å få korrekt svar, men innen den tid har jeg flyttet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

En normal tørketrommel bruker rundt ett par kilowatt/timen. Prisen blir da litt forskjellig etter hva strømmen ligger på, men kan vel regne med at det går 3 til 5 kroner hver gang du bruker den. Skal de virkelig ha deg til å betale mer i måneden for dette? Du kan jo foreslå at du kan betale de 15 kronene ekstra, men personlig så synes jeg dette blir noe smålig av dem. Her kan du lese litt mer om emnet :-)

Endret av delirious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Jeg synes det er helt greit å betale for den ekstra strømmen jeg bruker.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Joda, er enig i det, hehe. Men det virket litt på startinnlegget at siden den brukte så mye størm, så var det nok mer en 15 kroner i måneden de snakket om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelpen, vi ble enige om at jeg betaler 15 kroner ekstra hver måned så vi slipper mer styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de du bor sammen med steikovnen/kaffetrakteren/vaffeljernet like ofte eller sjelden som deg? For ikke å snakke om bruken av varmtvann! Kanskje en person er dårlig til å skru av lys etter seg, eller lader mobilen flere ganger om dagen.

Om man skal begynne å småregne på en sak, så må man nesten småregne på alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut forbruk per time, skal stå på tørketrommelen. Deretter ganger du bare med strømprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...