Gå til innhold

Overvektig, men ikke feit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BMI på 30 som tilsvarer fedme, men selv synes jeg ikke at jeg er direkte feit. Ja, jeg har litt ekstra, men det er mye muskler inne i bildet også. Har ikke fått kommentarer på at jeg er tjukk siden barneskolen, men har blitt kommentert som ei stor, sterk og kraftig jente. Ingenting som henger og disser over buksekanten dersom buksa passer rundt hofta, og selv om magen ikke er flat, så skjemmes jeg ikke over å gå naken foran andre. Får også som regel napp når jeg prøver meg på kjekke gutter på byen. Men har mye med utstråling og gjøre også, ikke bare vekt. Vet av folk med myyyye bedre kropp enn meg som ikke har sjangs på noen fordi de utstråler usikkerhet og en attitude som folk flest ikke liker.

Men som folk nevner her, så bærer man kiloene forskjellig! Har jo selv oppdaget at jeg veier mer enn enkelte på slankekrigen (når de har slanket seg en del vel og merke) og reagert på at jeg ikke ser ut som dem i det hele tatt.

Men vær stolt av den formen og vekta du har! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med å få den såkalte kjekkeste gutten på klubben, estetisk sett. Personlig foretrekker jeg dog de mer røffe karene.

Tja, jeg personlig, eller noen av mine kjekke kompiser går i alle fall ikke etter jenter med slik kroppsform, så jeg vet ikke helt om jeg tror på deg.

Skrevet

Hehe, minner meg om da jeg skulle møte slekta til eksen.

Eneste jeg visste om ene søskenbarnet hennes var at hun var sykt overvektig.

167 høy og 82 kilo.

Så viste det seg at jenta er toppidrettsutøver med 7% kroppsfett....

• Liker 1
Skrevet

Hehe, minner meg om da jeg skulle møte slekta til eksen.

Eneste jeg visste om ene søskenbarnet hennes var at hun var sykt overvektig.

167 høy og 82 kilo.

Så viste det seg at jenta er toppidrettsutøver med 7% kroppsfett....

Bodybuilder da?

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg personlig, eller noen av mine kjekke kompiser går i alle fall ikke etter jenter med slik kroppsform, så jeg vet ikke helt om jeg tror på deg.

Hvorfor mener du denne kommentaren var nødvendig? Føles det fint å tråkke på folks selvbilde og få dem til å føle seg mindreverdig? Ikke alle menn er som deg og kompisene vettu, og spesielt ikke dersom dere er ganske unge.

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor mener du denne kommentaren var nødvendig? Føles det fint å tråkke på folks selvbilde og få dem til å føle seg mindreverdig? Ikke alle menn er som deg og kompisene vettu, og spesielt ikke dersom dere er ganske unge.

Ganske unge, ja.

Jeg kan bare forholde meg til det jeg selv har opplevd. Om livet er annerledes i andre byer enn min egen, så må jeg nesten se det selv før jeg tror på det. Dog, jenter har vel så individuell smak når det gjelder menn at de alle har forskjellig mening om hvem som faktisk er den kjekkeste på utestedet :P

Mulig det virket som om jeg prøvde å tråkke på noen her, men jeg ville bare fortelle sannheten. Om det er nødvendig eller ikke? Tja... Nå har jeg ikke sagt at noen må slanke seg her heller. Men med tanke på hvordan folk for eksempel alltid skal fortelle meg at jeg må slutte å røyke, så føler ikke jeg meg noe verre enn folk flest. Det er tross alt mer dødelig å være overvektig enn å røyke.

Skrevet

Jeg er ikke represantiv for alle overvektige damer, og du er ikke represantiv for alle veltrente menn heller.

Folk er forskjellige, vet du :)

• Liker 3
Skrevet

Ganske unge, ja.

Jeg kan bare forholde meg til det jeg selv har opplevd. Om livet er annerledes i andre byer enn min egen, så må jeg nesten se det selv før jeg tror på det. Dog, jenter har vel så individuell smak når det gjelder menn at de alle har forskjellig mening om hvem som faktisk er den kjekkeste på utestedet :P

Mulig det virket som om jeg prøvde å tråkke på noen her, men jeg ville bare fortelle sannheten. Om det er nødvendig eller ikke? Tja... Nå har jeg ikke sagt at noen må slanke seg her heller. Men med tanke på hvordan folk for eksempel alltid skal fortelle meg at jeg må slutte å røyke, så føler ikke jeg meg noe verre enn folk flest. Det er tross alt mer dødelig å være overvektig enn å røyke.

Nettopp derfor jeg skrev "estetisk sett", altså: Ikke sett ut fra MIN smak, men fra hva samfunnet og de fleste vil karakterisere som den kjekkeste.

Noe mer du lurte på?:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder å få den kjekkeste gutten på byen: Så lenge jenta ser helt grei ut får hun pule ham. Menn pleier ikke være veldig kresen når de er på byen. Man kan ikke lese noe ut av det der med mindre han velger deg spesifikt over en annen som er vel så interessert.

Skrevet

Nettopp derfor jeg skrev "estetisk sett", altså: Ikke sett ut fra MIN smak, men fra hva samfunnet og de fleste vil karakterisere som den kjekkeste.

Noe mer du lurte på?:)

tviler. må være annerledes der du kommer fra i så fall.

Skrevet

Når det gjelder å få den kjekkeste gutten på byen: Så lenge jenta ser helt grei ut får hun pule ham. Menn pleier ikke være veldig kresen når de er på byen. Man kan ikke lese noe ut av det der med mindre han velger deg spesifikt over en annen som er vel så interessert.

heh, ja det er vel til en viss grad sant. men hvorfor bli med hun lubne hjem, hvis du er kjekk nok til å få hvem som helst?

og dessuten er det stor forskjell mellom å få pult noen som er full en gang, og å bli kk eller kjæreste med dem.

AnonymBruker
Skrevet

heh, ja det er vel til en viss grad sant. men hvorfor bli med hun lubne hjem, hvis du er kjekk nok til å få hvem som helst?

Hun lubne er villigere og mer pågående.

Skrevet

tviler. må være annerledes der du kommer fra i så fall.

...Oslo?

Tvil i vei, du. Er forøvrig ikke bare snakk om fylla heller, i mitt og andres tilfelle.

Det forbauser meg stadig at folk ikke evner å forstå at folk, til og med folk som er ordentlig veltrente og f.eks driver med bodybuilding, kan ha annerledes smak enn en selv.

• Liker 4
Skrevet

veltrent er ikke det samme som kjekk. men jo da. det er noen med smak som gagner frodige kvinner, men jeg har personlig aldri sett det paret annet en på internet.

Skrevet

veltrent er ikke det samme som kjekk. men jo da. det er noen med smak som gagner frodige kvinner, men jeg har personlig aldri sett det paret annet en på internet.

Nettopp derfor, igjen, jeg skrev estetisk sett ut fra hva samfunnet annser som kjekk. Altså; Ikke min smak anywho, men ja, mange av de tiltrekkes f.eks meg som klassifiseres som overvektig, og ikke bare for pulings.

Kanskje det er annerledes der DU bor..som du selv sier. ( Nå antar jeg at du er samme som skrev tidligere. )

• Liker 1
Skrevet

Nettopp derfor, igjen, jeg skrev estetisk sett ut fra hva samfunnet annser som kjekk. Altså; Ikke min smak anywho, men ja, mange av de tiltrekkes f.eks meg som klassifiseres som overvektig, og ikke bare for pulings.

Kanskje det er annerledes der DU bor..som du selv sier. ( Nå antar jeg at du er samme som skrev tidligere. )

Hva er det samfunnet anser som kjekk da?

Og hvor gammel er du? Føler det er litt vesentlig her...

Skrevet

Hva er det samfunnet anser som kjekk da?

Og hvor gammel er du? Føler det er litt vesentlig her...

Føler ikke at alderen min spiller noen rolle. Hvorfor føler du for å kverulere på dette, og at jeg må legge frem "bevis"..?

Hva samfunnet annser som kjekk er ikke noe jeg heller føler jeg må forklare deg med te-skje. Se på reklamer, modeller, de "mest populære gutta/mannfolka på byen". Jeg antar du er over 16, og dermed har en viss anelse om hva slags utseende det inkluderer og eksluderer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

*Dobbel.

Endret av Binta Ba
Skrevet

Føler ikke at alderen min spiller noen rolle. Hvorfor føler du for å kverulere på dette, og at jeg må legge frem "bevis"..?

Hva samfunnet annser som kjekk er ikke noe jeg heller føler jeg må forklare deg med te-skje. Se på reklamer, modeller, de "mest populære gutta/mannfolka på byen". Jeg antar du er over 16, og dermed har en viss anelse om hva slags utseende det inkluderer og eksluderer.

Jeg føler jeg må kverulere på dette fordi jeg finner ting jeg aldri har sett før interessant. Og jeg er ikke en person som tror på ting jeg ikke har sett uten tilstrekkelig bevis.

Alder spiller en stor rolle. For er du i 20-åra så nekter jeg faktisk å tro deg, i alle fall når det gjelder modellpene menn. Er du over 40 så har jeg jo faktisk ingenting jeg skulle sagt, da jeg ikke har peiling på hvordan sjekkemarkedet er i den alderen.

Skrevet

Jeg føler jeg må kverulere på dette fordi jeg finner ting jeg aldri har sett før interessant. Og jeg er ikke en person som tror på ting jeg ikke har sett uten tilstrekkelig bevis.

Alder spiller en stor rolle. For er du i 20-åra så nekter jeg faktisk å tro deg, i alle fall når det gjelder modellpene menn. Er du over 40 så har jeg jo faktisk ingenting jeg skulle sagt, da jeg ikke har peiling på hvordan sjekkemarkedet er i den alderen.

Hvorfor skulle du nekte å tro på meg, egentlig? Fordi du selv ikke har sett det, og fordi du selv ikke har vært tiltrukket av større kvinner?

( Folk sulter ihjel hver dag, selv om vi bare ser det på internett og tv, for å sette det på spissen. )

Og jeg er nærmere 35 enn 18, for å si det sånn.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...