Gå til innhold

Overvektig, men ikke feit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge BMI osv, er jeg overvektig. Jeg er rundt 170 cm høy og ca. 80 kg. Likevel, så er jeg ikke akkurat feit? Har jo fett på kroppen, men ikke i den grad at jeg ser feit ut. Har en utrolig kjekk kjæreste, og har ikke vært mangel på gutter som har vært interessert i meg.. men likevel har jeg i bakhodet at jeg er overvektig og feit.. Ja, jeg har former og er ikke akkurat en XS.. i speilet er jeg ikke feit, men vekten sier noe annet. :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I følge BMI osv, er jeg overvektig. Jeg er rundt 170 cm høy og ca. 80 kg. Likevel, så er jeg ikke akkurat feit? Har jo fett på kroppen, men ikke i den grad at jeg ser feit ut. Har en utrolig kjekk kjæreste, og har ikke vært mangel på gutter som har vært interessert i meg.. men likevel har jeg i bakhodet at jeg er overvektig og feit.. Ja, jeg har former og er ikke akkurat en XS.. i speilet er jeg ikke feit, men vekten sier noe annet. :(

Hva har det med saken å gjøre? :P

Kan jo hende de liker damer som er litt frodige. (sier ikke at du er det, men ifølge BMI mener jeg) :)

Skrevet

Folk bærer sine kilo forskjellig. Man kan ikke alltid si hvordan en person ser ut utfra vekt og høøyde.

• Liker 6
Skrevet

Du bærer vel vekta bra - ikke alle som gjør det. Mulig du også ikke har et helt virkelighetstro bilde av deg selv? Uten å ha sett bilde kan vi bare spekulere. Jeg har derimot ei venninne som er noen cm lavere enn deg, men veier det samme, og hun kaller seg selv tjukk.

Skrevet

Legg ut bilde av kroppen din så vi får se da :)

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Her kommer samfunnets propaganda tydelig frem; du synes ikke selv at du er feit, men vekten sier noe annet og BMI'en sier noe annet, blablabla. For det 1. kan man ikke stole blindt på BMI'en. En profesjonell bokser som er 175 cm og veier 90 kilo vil i følge BMI'en være overvektig, men virkeligheten vil jo tydelig vise noe annet.

Så lenge du er fornøyd med kroppen din og kjæresten din synes du er vakker, så er det vel det som betyr noe? Alle er vi forskjellig bygd.

Så lenge du ikke ser direkte usunn ut, synes jeg ikke du skal bekymre deg. Vær fornøyd med deg selv! :) Virker som det er for få som er det.

• Liker 6
Skrevet

BMI er faktisk et ganske bra mål på om du er overvektig eller undervektig, gitt at du ikke er svært muskuløs.

170 cm og 80 kg høres mye ut for ei jente, men jeg er ikke noen ekspert. Dog, en venn av meg er 173 cm, veier 70 kg og han er ganske muskuløs...

Det er uansett bare din egen oppfatning av hva som er stort eller lite som betyr noe.

AnonymBruker
Skrevet

Disse damene er 170 cm høy og veier rundt 82 kilo, og er ganske forskjellige:

forskjellige kropper

Hvordan du bærer kiloene vet jo ikke vi noe om. Du vet selv best hvor sunn du er og hvor kiloene sitter, så hvis du føler deg sunn og fin så synes jeg du skal slutte å tenke så mye på vekta og størrelsen.

• Liker 5
Skrevet

forskjellige kropper

Hvordan du bærer kiloene vet jo ikke vi noe om. Du vet selv best hvor sunn du er og hvor kiloene sitter, så hvis du føler deg sunn og fin så synes jeg du skal slutte å tenke så mye på vekta og størrelsen.

For en genial side :P

Jeg synes ikke de damene er direkte feite, men veldig lubben er de alle absolutt i mine øyne.

• Liker 4
Skrevet

forskjellige kropper

Elsker den sida der..:) Viser bare hvor forskjellig folk kan bære de kiloene de har.

jeg er 173, veier rundt 88. Føler meg fin og sexy, jeg, selv om bmi`en sier jeg er overvektig. Eneste jeg skulle ønske meg er en større rumpe.. :kjefte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt på samme måten som deg, TS. Har en bmi på nærmere 28 men ingen vet at jeg er overvektig med mindre jeg sier det (og da blir de overrasket). Kan lett lyve av meg femten kilo. Har mye muskler i underkroppen, det kan ha noe med saken å gjøre.

Skrevet

Elsker den sida der..:) Viser bare hvor forskjellig folk kan bære de kiloene de har.

jeg er 173, veier rundt 88. Føler meg fin og sexy, jeg, selv om bmi`en sier jeg er overvektig. Eneste jeg skulle ønske meg er en større rumpe.. :kjefte:

De damene jeg fant på 173 og 86 kg så ganske overvektige ut i mine øyne i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 0,1 "BMI grad" fra og bikke over til normalvektig, men jeg syns fremdeles jeg er feit og kunne lett veid 15 kg mindre.

Mao, alle bærer kiloene forskjellig ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt meg feit både på 55kg og 70kg, det er som regel andre ting som bør jobbes med før vekten.

• Liker 3
Skrevet

De damene jeg fant på 173 og 86 kg så ganske overvektige ut i mine øyne i alle fall.

http://www.mybodygallery.com/photos-11557-body-shape.htm#img

Jeg er ca sånn, bare litt større. Føler at det ligger 95% der det bør ligge.

At noen ser på meg som overvektig er forøvrig ikke en så veldig stor greie for meg.

• Liker 5
Skrevet

http://www.mybodygallery.com/photos-11557-body-shape.htm#img

Jeg er ca sånn, bare litt større. Føler at det ligger 95% der det bør ligge.

At noen ser på meg som overvektig er forøvrig ikke en så veldig stor greie for meg.

Uansett hvor overvektig man er i forhold til BMI, så er det hva man synes om seg selv som betyr mest.

Men du kan ikke klage dersom du ikke får den kjekkeste fyren på klubben når du faktisk ikke er like hot som hun med flat mage og fast rumpe liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan være fin og sexy fordi om man er overvektig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 170 og veier 60 kg, og føler meg smellfeit.sitter nok mye mellom ørene også dette. Je hadde ikke nødvendigvis sett på deg om feit selvom du veier mer enn meg.

Skrevet

Jeg har BMI på 26.5 og ser ganske normal ut men regnes da som overvektig.

Da jeg var nede i 23.1 sa alle at jeg måtte gå opp i vekt, siden de mente jeg så syk ut, alle mann. Har ikke mer muskler enn de fleste.

TS; vær fornøyd, du :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvor overvektig man er i forhold til BMI, så er det hva man synes om seg selv som betyr mest.

Men du kan ikke klage dersom du ikke får den kjekkeste fyren på klubben når du faktisk ikke er like hot som hun med flat mage og fast rumpe liksom.

Jeg har aldri hatt problemer med å få den såkalte kjekkeste gutten på klubben, estetisk sett. Personlig foretrekker jeg dog de mer røffe karene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...