Rembrandt Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hei, nå er jeg overbevist om at Islam betyr fred, og kristne fundamentalister er kjemper for å skape ufred. Deres mål er å utslette muslimer og multikulturisme. Det er utrolig trist at Temple Knights og slike mange utallige organisasjoner som jobber under jorda, blir usynliggjort i vestlige media, når deres egen tilhenger skriker i retten og forteller norsk rettsystem at det finnes sånn organisasjon som skal angripe Norge igjen. Det er patetisk at kristne har så stor dobbeltmoral. De vil bare være politisk korrekte, og klarer ikke å bære skammen over at de egentlig er terrorister og bekjemper globalisering og spredning av multikulturisme. For et patetisk samfunn, minner meg på ei sirkus.
Gjest Vampen Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Dette blir for dumt! Både islam, kristendommen og andre religioner, har den meningen og betydningen som deres tilhengere gir dem. Det er mennesker som handler, ikke religionene i seg selv. I tillegg til den store majoriteten av vanlige troende, så har man også fundementalister og terrorister. Det er disse som er farlige. Mennesker som er villig til å påføre medmennesker og samfunn stor skade for å fronte sin personlige kampsak. Om nevnte terrorist heter Breivik eller Bin Laden spiller ingen rolle, de er mer like enn ulike. Og å beskylde kristne for å være dobbeltmoralister som bekjemper multikulturalisme er patetisk. Breivik er ikke en talsmann eller profet for kristendom eller kristne. 7
Rembrandt Skrevet 19. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor blir Breivik bare kalt for terrorist, mens Osama blir kalt for islamist. Hvorfor blir religionen Islam blandet inn når det er snakk om en muslim, mens en kristen blir bare kalt for terrorist, hvorfor blir ikke Breivik kalt for kristen fundamentalist? Hvorfor???? 2
Gjest Vampen Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor blir Breivik bare kalt for terrorist, mens Osama blir kalt for islamist. Hvorfor blir religionen Islam blandet inn når det er snakk om en muslim, mens en kristen blir bare kalt for terrorist, hvorfor blir ikke Breivik kalt for kristen fundamentalist? Hvorfor???? Islamisme er en ideologi, på lik linje med andre ismer, som kommunisme, nazisme ect. At man har et slikt begrep er i mine øyne positivt, fordi det gjør at man kan skille mellom religionen islam og ideologien islamisme. Bin Laden er en islamist, på den måten at han er en representant for ISLAMISMEN. I tillegg til å være islamist, så er han også terrorist, fordi han står bak terrorangrep. At Breivik ikke omtales som kristen fundementalist kommer vel av Breikviks forhold til kristendommen er litt fuzzy. I manifestet fikk jeg mer inntrykk av at han bruker det som en identitet, som et alternativ til islam, enn en reell tro på Gud og Jesus som menneskets frelser. Som jo er basisen i det å være kristen. Det som derimot er klart er at han er en terrorist. Og jeg begynner å bli mer og mer sikker på at han ideologisk sett er en fascist. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Apg 17:26 beviser at bibelen er rasistisk
sodastream Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Begynner å bli lei alle disse trådene. Hva med å heller sette seg skikkelig inn i ting før man mener noe, og slik åpne øynene sine ? Så kan man rope ut hva man mener, og gjerne i en og samme tråd. Ikke tusen forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Apg 17:26 beviser at bibelen er rasistisk du er muslim?
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 USA er jo et veldig kristent land og det mest vellykkede multikulturelle landet i verden på tide med en virkelighetssjekk kanskje? Kristen eller Muslim det finnes noen råtne egg i begge leir. Ideologier generelt kan være skummelt.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 USA er jo et veldig kristent land og det mest vellykkede multikulturelle landet i verden på tide med en virkelighetssjekk kanskje? Kristen eller Muslim det finnes noen råtne egg i begge leir. Ideologier generelt kan være skummelt. er mot blanding av raser,
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2012 #10 Skrevet 2. oktober 2012 det er stort problemer at de har tatt inn utlendniger!
lineg88 Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Vel jeg skal fortelle deg forskjellen på muslimer og kristne jeg. En muslimsk mann har lov til å slå konen sin, kreve at konen pakker seg inn i all slags lakner av den grunn at det er en skam for henne å vise håret og ansiktet. Konen får ikke lov til å gå hvor hun vil når hun vil, si det hun mener og være seg selv. Mange muslimske menn ser på norske jenter som billige og fritt vilt av den grunn at vi ikke kler oss som dem, og gjør som dem. De vil at alle skal inn rette seg etter dem og hvis du ikke er muslim, ja da er du vantro og fritt vilt. Alt innefor islam løses jo med vold. Forskjellen er Norge har 1 Terrorist, å hvor mange er det som er terrorist og muslim, hm nei det har vi gått ut av telleingen på du. Kristendommen er overhodet ikke slik, vi kan kle oss som vi vill, gå hvor vi vil, være som vi vil og om vi så vil gå i mini skjørt i kirka så er det ingen som steiner oss av den grunn. 2
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Vel jeg skal fortelle deg forskjellen på muslimer og kristne jeg. En muslimsk mann har lov til å slå konen sin, kreve at konen pakker seg inn i all slags lakner av den grunn at det er en skam for henne å vise håret og ansiktet. Konen får ikke lov til å gå hvor hun vil når hun vil, si det hun mener og være seg selv. Mange muslimske menn ser på norske jenter som billige og fritt vilt av den grunn at vi ikke kler oss som dem, og gjør som dem. De vil at alle skal inn rette seg etter dem og hvis du ikke er muslim, ja da er du vantro og fritt vilt. Alt innefor islam løses jo med vold. Forskjellen er Norge har 1 Terrorist, å hvor mange er det som er terrorist og muslim, hm nei det har vi gått ut av telleingen på du. Kristendommen er overhodet ikke slik, vi kan kle oss som vi vill, gå hvor vi vil, være som vi vil og om vi så vil gå i mini skjørt i kirka så er det ingen som steiner oss av den grunn. Hver grei å kom med kilder hvor Koranen oppfordrer til kvinnemishandling eller noe annet du nevner her. USA har invadert store deler av midtøsten, rart at de reagerer du... Endret 2. oktober 2012 av Snoken-
lineg88 Skrevet 2. oktober 2012 #14 Skrevet 2. oktober 2012 Hvis noen av deres kvinner begår usømmelighet (hor), skal dere kreve fire vitner mot dem. Hvis de avgir vitnesbyrd, så hold dem i husarrest til døden henter dem, eller Gud finner en utvei for dem. http://www.islam.no/page12323731.aspx?s=kvinner Menn er kvinners formyndere på grunn av det som Gud har utstyrt noen av dere med fremfor andre, og på grunn av de utgifter de bærer. Derfor skal rettskafne kvinner være lydige og bevare det som er hemmelig, fordi Gud ønsker det bevart. Dem som dere frykter oppsetsighet fra, skal dere formane, gå ikke til sengs med dem og gi dem stryk. Hvis de så er lydige, så forfølg ikke saken. Gud er opphøyet, stor. Du profet, si til dine hustrer og døtre og de troendes kvinner at de skal svøpe om seg kledningen. Dette er nærmest til at de gjenkjennes og ikke sjeneres. Gud er tilgivende, nåderik. Vel det var noe av det jeg fant i koranen faktisk om kvinner, ikke særlig hyggelig akkurat. Ja huff usa har gjort det, men de greide jo virkelig å drive landet sitt så yperlig godt på egenhånd gitt. Å nei åsså hva det vist noen som laget et film om muhammed du, huff så fælt for vieier nemlig ikke selv ironi, derfor brenner vi amrikanske falgg, dreper an ambasadør, for det er jo så mye bedre. Om noen hadde laget en film om jesus, som faktisk er gjort er det ingen kristen som hadde kappet av noens hode av den grunn, 2
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #15 Skrevet 2. oktober 2012 Bibelen har jo flere vers angående det samme. Bibelen oppfordrer til blant annet steining. Gen:38:24: And it came to pass about three months after, that it was told Judah, saying, Tamar thy daughter in law hath played the harlot; and also, behold, she is with child by whoredom. And Judah said, Bring her forth, and let her be burnt. Lev:21:9: And the daughter of any priest, if she profane herself by playing the whore, she profaneth her father: she shall be burnt with fire. Deut:22:21: Then they shall bring out the damsel to the door of her father's house, and the men of her city shall stone her with stones that she die: because she hath wrought folly in Israel, to play the whore in her father's house: so shalt thou put evil away from among you.
lineg88 Skrevet 2. oktober 2012 #16 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er fullstendig klar over at det står i bibelen, forskjellen er at ingen kristen følger dette. Å det står uansett i gammle testamentet, hvor jesus ikke hadde kommet enda. I ny testamentet er gud mye mildere og jesus redder faktisk damer fra steinging, som i tilleg er en sjøge. Så jeg vet ikke jeg, men mener islam har en del å lære. Regener med du er muslim siden du er så innmari stanhaftig i din sak, mener ikke å ikke respektere relgionen din, men du må forstå at for norske kvinner blir dette helt bak mål, hvorfor skal vi innrette oss så mye for muslimene når de ikke gjør det samme? 2
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #18 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er fullstendig klar over at det står i bibelen, forskjellen er at ingen kristen følger dette. Å det står uansett i gammle testamentet, hvor jesus ikke hadde kommet enda. I ny testamentet er gud mye mildere og jesus redder faktisk damer fra steinging, som i tilleg er en sjøge. Så jeg vet ikke jeg, men mener islam har en del å lære. Regener med du er muslim siden du er så innmari stanhaftig i din sak, mener ikke å ikke respektere relgionen din, men du må forstå at for norske kvinner blir dette helt bak mål, hvorfor skal vi innrette oss så mye for muslimene når de ikke gjør det samme? Nei, jeg er nok en agnostiker. Det har vel ikke noe å si om det står i gamle testamentet eller ikke. De ti bud er fra det gamle testamentet, og var obligatorisk å kunne til konfirmasjonen (For kristne). Men akkurat som med moderate kristne tar også moderate muslimer avstand fra onde handlinger som begge bøkene oppfordrer til.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #19 Skrevet 2. oktober 2012 Bibelen er forfalsket og det kan lett bevises. Gå til http://www.bibelen.no/, skriv inn åp 12,18 i søk. Les det som står nederst, "Og den stilte seg på stranden ved havet". Se på marginen til venstre. "Valg av oversettelse:", klikk på 1930. Bibelen er forfalsket. Hvor mye tror du ikke da den er blitt forfalsket gjennom årene? Koranen, derimot, er den samme og vil alltid være den samme. Anonym poster: 8271d66b46250f08ba8ad0ae5a8e9d46
I Grosny Skrevet 2. oktober 2012 #20 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hvorfor blir Breivik bare kalt for terrorist, mens Osama blir kalt for islamist. Hvorfor blir religionen Islam blandet inn når det er snakk om en muslim, mens en kristen blir bare kalt for terrorist, hvorfor blir ikke Breivik kalt for kristen fundamentalist? Hvorfor???? Jeg tror ikke Breivik går inn under kategorien "kristen", mens jeg tror Bin Laden har framstilt seg som muslim. Breivik står fram som antimuslimsk, og antisosialdemokrat. Han er litt en slags politisk terrorist. Ikke religiøs terrorist. Men jeg utelukker heller ikke at han kan ha levd ut en stor våt drøm. Det er forresten fullt mulig at det er vestlig presse som har klistret merkelappen "muslim" i panna på Bin Laden, mer enn hans reelle religiøse overbevisning. Husk at propaganda er viktig både i kampen mot terror og kampen for olja fra midt-østen. Å gi Breivik klistrelappen "kristen" går ikke i Norge, fordi det er såpass mange kristne her, og alle disse er så langt unna Breivik sine greier at å sammenligne han med disse bare blir dumt. Altfor dumt. Å bare kalle Breivik for terrorist, uten å gi han noen som helst merkelapp er også en måte å underkjenne han på. Det han ser på som edle motiver blir på en måte latterliggjort. Jeg tror Breivik hadde tre mål. A: Bli kjendis og oppnå pressedekning. B: Kose seg med dreping. C: Oppnå oppmerksomhet for sitt manifest. Ingen av disse målene har noe som helst med kristendom å gjøre. Endret 2. oktober 2012 av I Grosny
Fremhevede innlegg