Gjest Tigermamma Skrevet 23. april 2012 #41 Skrevet 23. april 2012 huff, ikke bra. er ikke hasj og cannabis to forskjellige ting? THC(tetrahydrocannabinol) er det aktive virkestoffet i hasj, så cannabis blir brukt generelt om både hasj og Marihuana. Marihuana er planten(eller cannabis sativa), hasj er oljen som presses sammen.
Ryvre Skrevet 23. april 2012 #42 Skrevet 23. april 2012 Enklere sagt; marihuana er det grønne gresset, hasj er de brune klumpene.
annma25 Skrevet 23. april 2012 #43 Skrevet 23. april 2012 Hvorfor skal alltid de som er for hasj sammenligne hasj med alkohol for å få hasjen i "bedre lys" ? Hasj og stoff er fortsatt ulovlig, det er ikke alkohol! Og alle i huset må puste inn hasjen frivillig eller ufrivillig. Om barna har lagt seg kjenner dem ikke lukten av et glass vin e.l. All form for røyk blir liggende i huset over tid selv om man kanskje ikke kjenner det selv. Så det går utover barna selv om de har lagt seg. Jeg vet hva hasj gjør med folk når de har drevet med det en stund. De sier det bare er en på kvelden for å "roe seg", men det blir ikke bare med det. Og hva med alle hallusinasjonene når man har barn i huset? Nei hasj er IKKE greit!! 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 23. april 2012 #44 Skrevet 23. april 2012 (endret) THC(tetrahydrocannabinol) er det aktive virkestoffet i hasj, så cannabis blir brukt generelt om både hasj og Marihuana. Marihuana er planten(eller cannabis sativa), hasj er oljen som presses sammen. ja, det var marihuana jeg tenkte på. går i surr med navnene noen ganger men takk da skjønte jeg forskjellen :gjeiper: er mye dritt i hasj har jeg hørt :gjeiper: hørte om rottegift i dårlig hasj en gang ........ Endret 23. april 2012 av Nuppdupp 1
Gjest Tigermamma Skrevet 23. april 2012 #45 Skrevet 23. april 2012 ja, det var marihuana jeg tenkte på. går i surr med navnene noen ganger men takk da skjønte jeg forskjellen :gjeiper: er mye dritt i hasj har jeg hørt :gjeiper: hørte om rottegift i dårlig hasj en gang ........ Det er mange myter forbundet til hasj, blandt annet at det er penslet med heroin. Rottegift var ny, den har jeg ikke hørt før Men fakta er at hvis man hadde røyket rottegift hadde man blitt så dårlig at man aldri hadde gjort det igjen. Og det er ikke en god salgsteknikk Ang. heroin kan jeg jeg nevne at det koster myyye mer enn hasj, så det ville selgeren tape penger på. Ikke veldig gunstig måte å tjene penger på det heller Myter forbundet til hasj er for å skremme folk fra å prøve det, og misforstå meg rett- jeg syns ikke at ungdommer burde ruse seg i det hele tatt. Men det er en grunn for at det blir legalisert i flere og flere land, i USA er det 18 stater som nå har vedtatt legalisering. Det er ett veldig mildt rusmiddel, og etter mange års forskning er det fremdeles ingen eksperter som sier at man kan dø av overdose, at man blir avhengig eller at det skaper store sosiale problemer. Men alt med måte 3
Gjest Tigermamma Skrevet 23. april 2012 #46 Skrevet 23. april 2012 Hvorfor skal alltid de som er for hasj sammenligne hasj med alkohol for å få hasjen i "bedre lys" ? Hasj og stoff er fortsatt ulovlig, det er ikke alkohol! Og alle i huset må puste inn hasjen frivillig eller ufrivillig. Om barna har lagt seg kjenner dem ikke lukten av et glass vin e.l. All form for røyk blir liggende i huset over tid selv om man kanskje ikke kjenner det selv. Så det går utover barna selv om de har lagt seg. Jeg vet hva hasj gjør med folk når de har drevet med det en stund. De sier det bare er en på kvelden for å "roe seg", men det blir ikke bare med det. Og hva med alle hallusinasjonene når man har barn i huset? Nei hasj er IKKE greit!! Fordi hasj og alkohol er veldig like rusmidler. Alkohol tar livet av hjerneceller, men hasj bedøver de. Grunnen til at røykere sammenligner med alkohol er fordi det er mildere og mindre skadelig enn alkohol, og at vi synes at det burde være lov på lik linje som alkohol. Hvis man røyker veldig mye over lang periode kan man bli sløv og få dårlig kortidshukommelse, men når man kutter ut en ukes tid vil man merke at hukommelsen kommer tilbake. Ingen rusmidler er bra å bruke hver dag, hverken hasj eller alkohol. Du sier at du vet hva hasj gjør med folk når de har drevet med det en stund, men jeg har røyket i ti år og klarer meg utmerket godt med en på kvelden. Når det gjelder hallusinasjoner tror jeg du blander hasj med LSD eller syre, jeg har aldri hatt hallusinasjoner og kjenner ingen andre som har hatt det Vi bor i ett stort hus med kjellerstue som ligger i en annen etasje og i andre enden av huset enn soverommet til sønnen vår. Vi lufter mens vi røyker og det er ikke ensbetydende med at vi er dårlige foreldre. Du har veldig lite greie på dette, det ser jeg ut i fra de tingene du påstår her...
Gjest Nuppdupp Skrevet 23. april 2012 #47 Skrevet 23. april 2012 (endret) Det er mange myter forbundet til hasj, blandt annet at det er penslet med heroin. Rottegift var ny, den har jeg ikke hørt før Men fakta er at hvis man hadde røyket rottegift hadde man blitt så dårlig at man aldri hadde gjort det igjen. Og det er ikke en god salgsteknikk Ang. heroin kan jeg jeg nevne at det koster myyye mer enn hasj, så det ville selgeren tape penger på. Ikke veldig gunstig måte å tjene penger på det heller Myter forbundet til hasj er for å skremme folk fra å prøve det, og misforstå meg rett- jeg syns ikke at ungdommer burde ruse seg i det hele tatt. Men det er en grunn for at det blir legalisert i flere og flere land, i USA er det 18 stater som nå har vedtatt legalisering. Det er ett veldig mildt rusmiddel, og etter mange års forskning er det fremdeles ingen eksperter som sier at man kan dø av overdose, at man blir avhengig eller at det skaper store sosiale problemer. Men alt med måte jeg vet med stor sikkerhet at man blir både avhengi og sliter hasj. er to personer som står meg nær som har prøvd å slutte flere ganger. de blir glemske og sløve. potensproblemer er også vanlig. men nå snakker jeg om de som røyker ofte Endret 23. april 2012 av Nuppdupp 2
annma25 Skrevet 23. april 2012 #48 Skrevet 23. april 2012 Folk kan pakke det inn så mye de vil, jeg er imot narkotiske stoffer uansett. Så får andre gjøre sine valg, med eller uten min respekt.. 1
Gjest Tigermamma Skrevet 23. april 2012 #49 Skrevet 23. april 2012 Folk kan pakke det inn så mye de vil, jeg er imot narkotiske stoffer uansett. Så får andre gjøre sine valg, med eller uten min respekt.. Hehehe, jeg bryr meg fint lite om du respekterer meg eller ei. Du faller sannsynligvis i kategorien mennesker jeg ikke respekterer heller. Jeg klarer meg fint uten din aksept 2
Gjest Maruwan Skrevet 23. april 2012 #50 Skrevet 23. april 2012 (endret) Hei. Jeg har ei venninne som røyker hasj ofte. Hun har også barn, men røyker ikke før de er lagt i seng. Jeg reagerer ikke noe særlig på det, fordi hun er jo helt normal uansett om hun er fjern. Hva syns du om det?! Helt greit. Har ikke lyst til å lese de andre svarene i tråden fordi det gjør meg deprimert å se hvor stor interesse folk tar i det å blande seg inn i de valgene andre menneskers gjør for sine privatliv. Dobbeltmoralen blant alkoholnytere og tjukkaser er også minst like deprimerende. Endret 23. april 2012 av Maruwan 2
Gjest Tigermamma Skrevet 23. april 2012 #51 Skrevet 23. april 2012 jeg vet med stor sikkerhet at man blir både avhengi og sliter hasj. er to personer som står meg nær som har prøvd å slutte flere ganger. de blir glemske og sløve. potensproblemer er også vanlig. men nå snakker jeg om de som røyker ofte Da prater vi om psykisk avhengighet, ikke fysisk. På samme måte som man blir psykisk avhengig av sjokolade, coca-cola eller facebook for den saks skyld. Noen mennesker klarer ikke å begrense seg og da kan man føle ett sug etter å røyke. Personlig har jeg hatt perioder hvor jeg har røyket mye, men jeg har aldri hatt problemer med å kutte det ut, for eksempel når jeg er gravid. At man blir avhengig av tobakken man blander hasjen ut med er jeg enig i. Menneskene du kjenner er sannsynligvis yngre enn meg, og da er rus dumt å eksperimentere med, uansett At man kan få potensproblemer er forsåvidt riktig, dersom man røyker mye. Sædcellene blir, som hjernecellene, sløvet ned og vil ikke svømme like fort. Men vi har klart å lage to barn uten problemer 1
Fuckman1983 Skrevet 16. mai 2012 #52 Skrevet 16. mai 2012 At cannabis er ulovlig er helt utrolig. Klarer dere ikke se det store bildet, synes jeg dere skal ta en titt på denne snutten: Superior Court Judge James P. Gray testifies in favor of a marijuana legalization bill in the California Assembly http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qKgY5eOlhEc 1
Fuckman1983 Skrevet 16. mai 2012 #53 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg har desutten noen fakta jeg og, ting og episoder som har skjedd rundt meg. Broren til ei jeg kjente ble drept av barndomskameraten sin fordi som ble psykotisk av å ha sittet på gutterommet og røyke litt for mye og litt for lenge. Det er ett eksempel. Hva med alle de tusener som blir drept av folk i alkoholrus årlig? Jeg har også sett hvordan bra ungdom har blitt satt helt på sidelinja, mistet jobb og rotet bort livet sitt fordi de ble litt for glad i å røyke. Og siden de kom inn i et miljø der hasj og cannabis var akseptert ble de etterhvert introdusert for sterkere ting. Nettopp derfor det burde vært lovlig, så slipper ungdom å få tilgang på stoffet fra kriminelle dealere som selger deg hva som helst så lenge du har penger. Bor du i en storby, er det mye lettere å få tak i cannabis enn sprit. Ungdom bør jo IKKE røyke i det hele tatt, fordi de er jo ikke ferdig utviklet ennå. Men mye av skylden til at ungdom tar så lett på det er nok fordi lærere/foreldre/politi etc kommer med propagandatrusler som sier at Hasj = Herion 5 år senere, noe som bare er tull. Hadde man heller forklart dem at man blir sløv og tafatt av å røyke mye, men at det fint kan nytes av og til hadde de kanskje fått mer respekt for stoffet. Men personlig mener jeg at ingen under 20 år burde røyke dette da man må være voksen nok til å skjønne at rusen tukler med psyken din MENS du er påvirket. En ungdoms-ex av meg døde av en overdose heroin. Han begynte sin karriere i et hasj-miljø. Trist å høre, men det er en VELDIG lav prosentandel som ender opp slik. Ca. halvparten av alle som røyker vanlig tobakk dør av dette, hva med dem? Men jeg blir provosert over at noen later som om det er totalt uproblematisk for alle å havne i et miljø der det røykes hasj, og jeg blir provosert når man drar "det er bedre å røyke enn å drikke seg dritings og banke kona"-kortet. Det er jeg helt enig i. Man skal ikke misbruke noe som helst, enten det er hasj, alkohol, reseptbelagte piller (som er et stort voksende problem) eller junkfood. Det handler om å ta vare på seg selv og klare å ta egne valg, og det mener jeg er hver enkelt persons oppgave, og ikke en stat. At en gruppe utvalgte mennesker skal kunne bestemme hva man selv velger å gjøre med sin egen kropp og sinn er ikke mye frihet. Ta gjerne en titt på videoen jeg postet ovenfor, han forklarer dette ganske bra, synes jeg Endret 16. mai 2012 av Fuckman1983 2
Gjest Vidar Skrevet 16. mai 2012 #54 Skrevet 16. mai 2012 Hvorfor skal alltid de som er for hasj sammenligne hasj med alkohol for å få hasjen i "bedre lys" ? Hasj og stoff er fortsatt ulovlig, det er ikke alkohol! Og alle i huset må puste inn hasjen frivillig eller ufrivillig. Om barna har lagt seg kjenner dem ikke lukten av et glass vin e.l. All form for røyk blir liggende i huset over tid selv om man kanskje ikke kjenner det selv. Så det går utover barna selv om de har lagt seg. Jeg vet hva hasj gjør med folk når de har drevet med det en stund. De sier det bare er en på kvelden for å "roe seg", men det blir ikke bare med det. Og hva med alle hallusinasjonene når man har barn i huset? Nei hasj er IKKE greit!! Eh, hva med å røyke ute? Er ikke det bedre uansett om det er barn der eller ikke? Og hvor i all verden får du det med hallusinasjoner fra, egentlig? Med din manglende kunnskap, er det ikke rart du har et så negativt syn på planten.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #55 Skrevet 16. mai 2012 Hei. Jeg har ei venninne som røyker hasj ofte. Hun har også barn, men røyker ikke før de er lagt i seng. Jeg reagerer ikke noe særlig på det, fordi hun er jo helt normal uansett om hun er fjern. Hva syns du om det?! Det går ikke an. Enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2012 #56 Skrevet 16. mai 2012 Kan jeg spørre deg: Er disse foreldrene åpne med barna sine om denne formen for kos og avslapping? Hvis det er så uskyldig og ufarlig, så regner jeg med at de står 100% inne for det, og at de ikke lyver eller fordekker for barna at de koser seg med cannabis etter barnas sengetid? Jeg tenker at foreldre er mennesker, og har hemmeligheter på lik linje med andre folk, som de ikke vil være åpen med ang barna, om det så er at de er med i en swingersklubb, røyker seg en joint eller snyter på skatten. Selv om man har en "dark side" så kan man være en god og omsorgsfull forelder. 2
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2012 #57 Skrevet 16. mai 2012 Hei Fikk lyst til å svare på dette spørsmålet, når jeg ser hvor mange som ikke har peiling som har svart... Jeg tok ett valg for ca 10 år siden om å kutte ut alkohol, og røyke hasj istedet. Enkelt og greit fordi jeg observerte folk rundt meg i fylla, som ble både voldelige, kranglete og slitsomme når de drakk. Har tatt noen dårlige valg selv med alkohol innabords, og fått høre historier om meg selv som jeg likte dårlig... Jeg er gift med en mann som drikker ca tre ganger i året, og da kun på fest og aldri mer enn en drink eller øl. Også han foretrekker å røyke en joint. For fire år siden ble vi foreldre til verdens fineste gutt. Jeg sluttet selvfølgelig å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid, jeg mener at man ikke skal ruse seg overhode når man er gravid. Vi diskuterte mye mens vi ventet på at barnet skulle komme, om det var ok å røyke når man er foreldre. Og kom frem til at det er greit. Vi røykte av og til når gutten har lagt seg, og nesten ingen rundt oss vet at vi gjør det. (er i skrivende stund gravid med nummer to, så røyker ikke nå). Så lenge barnet ikke er sammen med oss når vi røyker, er det ikke uforsvarlig. Dersom barnet våkner og trenger trøst, hjelp til å gå på do eller lignende, er det lettere å "sjerpe seg" når man har røyket enn når man har drukket. Det største problemet er, slik jeg ser det, at man kan få problemer med barnevernet hvis de får greie på det. Vi har blitt meldt til barnevernet av min tidligere venninne fordi jeg var så dum at jeg fortalte henne at vi røyket av og til. De konkluderte faktisk med at vi var kjempegode foreldre PÅ TROSS AV at vi røyket hasj. Jeg får sikkert mange stygge kommentarer nå, men de fleste av dere som kaller hasjrøykere for "dophuer" og dårlige foreldre, ville ikke ha merket at jeg var hasjrøyker hvis dere møtte meg. Jeg er intelligent, har jobbet hele mitt voksne liv, og har mange streite venner som har det samme synet som dere. Alle som har med sønnen vår å gjøre synes at vi er kjempegode foreldre, selv om de synes vi er kjedelige som aldri drikker oss fulle på fest Håper dere som leser dette forstår at man kan være gode foreldre selv om man velger ett rusmiddel som ikke er like sosialt akseptert som alkohol, jeg har aldri prøvd noe verre enn hasj og er ett godt eksempel på at man ikke er ett "dophue" fordi om man røyker hasj iblandt. God natt I hear ya sister Jeg røkte mye da jeg var i 20-årene, la inn årene i 10-15 år, og fikk en kjæreste som foretrekker en joint fremfor alkohol. Så da ble det en røykings i ny og ne igjen. Er heller ikke åpen om dette, ingen av mine venner vet det, og ingen røyker så vidt jeg vet. Men nå har jeg blitt litt skeptisk..ikke ift rusen i seg selv, for meg er det bare et avbrekk og en avslapping i ny og ne, men for trafikk-kontroller. Har de ikke begynt med narkometer da?? Ikke at jeg kjører samme dag, men neste dag kan jeg være avhengig av å kjøre bil. Hva gjør dere med dette?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2012 #58 Skrevet 16. mai 2012 jeg vet med stor sikkerhet at man blir både avhengi og sliter hasj. er to personer som står meg nær som har prøvd å slutte flere ganger. de blir glemske og sløve. potensproblemer er også vanlig. men nå snakker jeg om de som røyker ofte Selvfølgelig er det vanskelig å slutte, spesielt om man røyker mye, på lik linje med å bryte andre vaner. Som å kutte lettbrus, sjokolade, forflytte seg fra soffan til treningssenteret, you name it. Alle vaner er vanskelig å endre, men det er fullt mulig dersom motivasjonen er tilstede.
Gjest meh Skrevet 16. mai 2012 #59 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Fullstendig uakseptabelt, uansett om det er lovlig eller ei. Man utsetter ikke barn for sine egne helseskadelige uvaner. Kanskje litt forhastet konklusjon? Det trenger da ikke nødvendigvis å gå ut over egne barn hvis det gjøres med forholdsregler slik at ungen ikke utsettes for røyk. Hvis man setter alkohol og cannabis opp mot hverandre og begge hadde vært lovlig så hadde jeg nok foretrukket at mine foreldre hadde brukt sistnevnte. Broren til ei jeg kjente ble drept av barndomskameraten sin fordi som ble psykotisk av å ha sittet på gutterommet og røyke litt for mye og litt for lenge. Jeg har også sett hvordan bra ungdom har blitt satt helt på sidelinja, mistet jobb og rotet bort livet sitt fordi de ble litt for glad i å røyke. Og siden de kom inn i et miljø der hasj og cannabis var akseptert ble de etterhvert introdusert for sterkere ting. En ungdoms-ex av meg døde av en overdose heroin. Så kan man da stille seg spørsmålet om det var foreliggende årsaker som forårsaket disse hendelsene og ikke hasjen, en som velger å begynne med hasj har nok ofte andre problemer, og når dette individet i tillegg røyker hasj så er det veldig lett å legge skylden på hasjen. Korrelasjon medfører ikke kausalitet. Gateway-drug teorien som du også presenter her har gjennom mange studier fortsatt ikke blitt bevist. At røyken gir rus og er ulovlig gjør det ekstra ille. Litt flisespikking, men "vanlig" tobakk gir også rus. Sjekk fakta først du også! Tror det er svært få som utfører overnevnte ting etter KUN ett glass alkohol heller. Det er uansett ikke noe å diskutere, cannabis er ulovlig- alkohol er ikke! Selv om det totalt sett ikke er så relevant så vil jeg påpeke at det er fysisk umulig å dø av å røyke hasj, for å ta overdose så snakker vi såpass store mengder THC på kort tid at det ikke er gjennomførbart. I motsetning så er det som kjent mulig å ta overdose av etanol. Hvorfor skal alltid de som er for hasj sammenligne hasj med alkohol for å få hasjen i "bedre lys" ? Hasj og stoff er fortsatt ulovlig, det er ikke alkohol! Norges lover er ikke noe korrekt oppslagsverk når det gjelder moral og etikk heller. Endret 16. mai 2012 av meh
Gjest William Skrevet 18. mai 2012 #60 Skrevet 18. mai 2012 Over 5 millioner mennesker dør av tobakkrøyking hvert eneste år. Likevel er det lovlig. Over 2 milloiner dør av alkohol hvert eneste år. Likevel er det lovlig. Ikke et eneste dødsfall har noensinne blitt knyttet direkte til cannabis. Likevel er det ulovlig, selv om stadig flere land heldigvis blir åpne for en legalisering. Og en fersk undersøkelse gjort på over 5000 menn og kvinner viser at cannabis ikke forårsaker lungekreft, slik enkelte har påstått: http://www.cbsnews.com/8301-205_162-57356548/study-no-lung-danger-from-casual-pot-smoking/ Så tror du virkelig myndighetene har gjort denne planten ulovlig fordi de bryr seg om din helse, eller kan det tenkes at dette handler om penger og politikk som mye annet her i verden? Jeg ser enkelte nevner folk som har blitt psykotiske og drept kamereter osv pga cannabis, men finn 10 artikler som beviser at dette har skjedd, så skal jeg finne 500 artikler som beviser at folk har drept i alkoholrus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå