Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Katarine
Skrevet

Ingrid Alexandra er veldig pent - jeg kjenner to snille, hyggelige personer som heter Ingrid og Aleksandra. Når det er sagt så er jo Ingrid ganske oppbrukt, men absolutt et nydelig navn likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er meget fornøyd med navnet Ingrid Alexandra. Jeg skjønte at de kom til å velge noe tradisjonelt, men jeg hadde hele tiden store forhåpninger om at de skulle greie å styre unna Ingeborg, og det greide de!! :D

Jeg gjettet at navnet kom til å bli Ingela Margrethe (Ingela etter Ingeborg), men jeg synes navnet de selv hadde valgt var mye finere, og jeg er positivt overrasket over de nybakte foreldrene! Veldig vakkert navn som passer godt til en prinsesse!

Skrevet

Jasså, er vi "gryntetryner" fordi vi ikke liker navnet Ingeborg, som tilfeldigvis også du tydeligvis heter ?

Ja, da så. :roll:

-Moon Gryntetryne

Det var absolutt ikke vondt ment, men et forsøk på å være ironisk. Beklager hvis du følte deg støtt! :oops: :oops:

Skrevet

Jeg må bare si at jeg liker alle navnene i det norske kongehuset bedre enn dem de har i Sverige og Danmark. Der er det virkelig en lang rekke navn som ikke passer sammen:

Sverige:

Kong Carl XVI Gustaf Folke Hubertus

Kronprinsesse Victoria Ingrid Alice Désirée

Prins Carl Philip Edmund Bertil

Prinsesse Madeleine Thérèse Amelie Josephine

Danmark:

Dronning Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid

Kronprins Frederik André Henrik Christian

Prins Joachim Holger Waldemar Christian

Prins Nikolai William Alexander Frederik

Prins Felix Henrik Valdemar Christian

Prinsesse Benedikte Astrid Ingeborg Ingrid

Dronning Anne-Marie Dagmar Ingrid

Skrevet

Det eneste negative kanskje er at hun prinsesse benedikte visstnok hadde et barnebarn som het Ingrid Alexandra.. Er ikke Mãrtha gudmor til det barnet?

Skrevet

Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Ingrid Alexandra...... Det er vel fint, vel :P Syns de hadde valgt en flott navnekombinasjon. Historie og tradisjon er godt fulgt opp. Mette-Marit har jo også navnet Ingrid i sin familie, så da ble noe fra hennes slekt også tatt med. :blomst:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Meget pent navn, kanskje ikke den beste kombinasjonen, men kongelige er ikke som alle andre. Da er det kanskje like greit å ikke hete det samme som "mannen i gata".

Ingrid er et meget vakkert, stolt norsk navn! :)

Skrevet

Synes det var kjempe fint,jeg.

Klinger litt uvanlig sammen men det venner jeg meg nok til

Dronning Ingrid høres fint ut det :kgsmil:

Skrevet

Synes de har valgt et veldig fint navn jeg :P

Skrevet

Om jeg føler meg støtt ?

Neinei, på ingen måte.

Jeg bare fikk inntrykk av at du ble litt fornærma.

Skrevet

Syntes det var et flott navn, jeg.

Personlig synes jeg Ingrid er et fint navn, mens jeg aldri ville kalt en unge Alexandra. Det blir for pompøst. Men når jenta skal bli dronning, så passer det med litt pomp.

Dessuten er det jo koselig at ho blir oppkalt etter gamlekongen (Olav (egentlig Alexander). Favorittkongen!!!

Skrevet

INGRID from Scandinavian, German

Means "Ing is beautiful" from the name of the Norse god ING combined with Old Norse fríðr "beautiful". A famous bearer was Ingrid Bergman, an actress from Sweden.

ALEXANDRA from German, Scandinavian, Dutch, English, Greek, Portuguese, Romanian, Czech, Hungarian, Ancient Greek

Feminine form of ALEXANDER. This was the name of the domineering wife of Nicholas II, the last czar of Russia. From the Greek name Alexandros, which meant "defending men" from Greek alexein "to defend, help" and aner "man" (genitive andros).

Fint navn, ja :D

Skrevet

Jeg heter AleXandra, og synes måten med ks ikke virker noe særlig...

Derfor var det bra at de brukte x-måten, haha...

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Hmm. Prøv å si Dronning Ingrid... Ikke helt enkelt...

Vi venner oss vel til det!

Ikke noe problem å si Dronning Ingrid vel?

Fint navn, synes jeg! :D Liker godt både Ingrid og Alexandra, sammen høres det bittelitt rart ut (ville ikke kalt en evnt egen datter det), men det høres veldig kongelig ut, for de pleier å ha litt spesielle sammensetninger av navn. Men konklusjonen er at jeg liker navnet!

Skrevet

Navnet var greit nok det.

Kongelig og norsk.

Koldbruna :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt greie navn hver for seg...men sammen?jaja...med MM til mamma så kan en vel ikke vente annet enn en merkelig kombinasjon!!!! :ler:

Skrevet
Helt greie navn hver for seg...men sammen?jaja...med MM til mamma så kan en vel ikke vente annet enn en merkelig kombinasjon!!!! :ler:

Tror ikke "MM" hadde så mye å si over mht navnet som ble valgt. :roll:

Og personlig synes jeg at Ingrid er mye finere med et annet navn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...