Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det var et nydelig navn jeg også! Synes som noen andre påpekte at Ingrid ble litt sprekere av et ettersleng som Alexandra. Nydelig!

Men så syntes jeg Maud Angelica også var nydelig og er i det hele tatt veldig glad i uvanlige navn og kombinasjoner! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg frykta Ingeborg eller Dagny, så Ingrid Alexandra var ikke verst det.

Skrevet

Ingrid er et kjedelig navn, og Alexandra synes jeg er litt dillete, men ellers helt greit.

Skrevet
Kombinasjonen er etter min mening helt på trynet. Navnene er fra to helt forskjellige kategorier. Hun kunne like gjerne hett Bjørg Melissa for min del.

Navnet skulle tilfredsstille statsråd og det norske folk, samt foreldrene. Bjørg Melissa ville nok kanskje ikke ha gjort det og så har vi jo Ragnhild Alexandra fra før av og Olav Alexander.

Men det er bare min mening :P

Skrevet
Ingrid er et kjedelig navn' date= og Alexandra synes jeg er litt dillete, men ellers helt greit.

Kjedelig og dillete men greit :o duverden så positivt :roll:

Skrevet

Så her er det bare rom for utelukkende positive meninger? :roll:

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Husk at Kong Olav egentlig ble døpt Alexander............... og kom fra England.....

Ellers synes jeg navnet er kjempefint jeg! 8)

:enig:

Har sett flere som skriver Alexandra med x i Norge før dette og jeg.

D :briller:

Skrevet

Så her er det bare rom for utelukkende positive meninger? :roll:

Nei, men det er tydelig at hun ikke liker navet så hvorfor skriver hun at det er "greit" når hun ikke liker det i det hele tatt? Vær i det minste oppriktig.

Skrevet

Navnet skulle tilfredsstille statsråd og det norske folk, samt foreldrene. Bjørg Melissa ville nok kanskje ikke ha gjort det og så har vi jo Ragnhild Alexandra fra før av og Olav Alexander.

Men det er bare min mening :P

Ja, jeg mener jo ikke på alvor at Bjørg Melissa er et alternativ, hjelpe og trøste. Begge navnene har god dekning i historien og alt det der, det er kombinasjonen jeg synes er horribel.

Skrevet

Hun??? Det er altså jeg som skrev begge innleggende. Forøvrig er det fullstendig mulig å synes at kombinasjonen kan bli bedre enn enkeltnavnene.

Skrevet

Jeg synes navnet er et veldig godt valg, klinger veldig bra sammen! Kanskje man skal være glad for at Maud er brukt opp allerede?..

Det er da ikke ekkelt med Dronning Ingrid, moren til dronning margrete i danmark var jo dronning ingrid, så tittel og navn er jo allerede tilvent. Jeg synes også de fikk en fin blanding av historisk og moderne, og de fikk fulgt opp tradisjonen med å kalle opp regent etter regent 3 ledd bakover! Litt ad omveier, men veldig lurt. Alexandra er definitivt bedre enn Olava..

Riktig så bra navn! :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Ingrid er et kjedelig navn' date= og Alexandra synes jeg er litt dillete, men ellers helt greit.

Dillete :frustrert: :evil: :kjempesinna: jeg skal gi deg dillete jeg , :wink: verdens vakkreste navn spør du meg :wink:

Skrevet

Olava er også stygt.. uansett hvor moderne det er. Jeg liker ikke kvinnenavn som er laget av mannsnavn + påheng av noe på enden som visstnok skal gjøre det feminint. Sveina, Petterine, Alfrida. Alexandra hører vel med der hvis man strekker den veldig langt, men jeg synes alexandra er et uavhengig kvinnenavn, ikke direkte avledet av mannsnavn.

Skrevet

Olava ville i det minste passet sammen med Ingrid. Gamle norske navn begge to.

Skrevet

Selv om jeg (i motsetning til noen gryntetryner her inne) gjerne skulle hatt en liten prinsesse Ingeborg (wonder why!), synes jeg de har valgt et fint navn. Både Ingrid og Alexandra er navn med kongelig historie. Kombinasjonen klinger litt uvant, men speiler en kongefamilie med tilknytning både til det norrøne og til det internasjonale.

Skrevet
Selv om jeg (i motsetning til noen gryntetryner her inne) gjerne skulle hatt en liten prinsesse Ingeborg (wonder why!)' date= synes jeg de har valgt et fint navn.

Jasså, er vi "gryntetryner" fordi vi ikke liker navnet Ingeborg, som tilfeldigvis også du tydeligvis heter ?

Ja, da så. :roll:

-Moon Gryntetryne

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes navnet klinger veldig bra og sånne hypermoderne navn kunne vi uansett ikke forventet oss.

HUn har jo tross alt en arv og bære og det synes jeg er kjempeflott.

Flott navn da gitt.

gratulerer til alle dere som er royalister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...