Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den nye prinsessens navn er Ingrid Alexandra. Det er jo et kjent norsk pikenavn' date=' samt et norrønt navn og et kongelig navn i Bernadotteslekten, blant annet dronning Ingrid, mor til den danske dronning Margrethe[/quote']

Synes Dronning Ingrid høres helt greit ut jeg :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dronning Ingrid - ja helt flott det.

Skrevet

hehe.. vet dere hva? det navnet jeg sa i går var ingrid alexandra.. fikk jo helt sjokk jeg!!!! dronning ingrid klinger utrolig fint.. jeg syns maud angelica er nydelig også :)

Skrevet

Synes det var fint jeg :D

Dronning Ingrid er da ikke vanskelig å si ?

"Gamledronningen" i Danmark het jo det. Hun døde vel for få år siden.

Skrevet

Jeg syns navnet var veldig pent!

Mye finere enn Ingeborg og Ragnhild...

Syns også at kombinasjonen var kjempefin! :)

Skrevet

Synes det var et flott navn jeg :D

Kelsey (bedre kjent som Ingrid :wink: )

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

de sa jo at det er det vakreste pikebarnet i verden.

Martha og Maud angelica blir fly forbanna nå..

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor skriver de Alexandra med x da tro? Det er jo ikke norsk?

Husk at Kong Olav egentlig ble døpt Alexander............... og kom fra England.....

Ellers synes jeg navnet er kjempefint jeg! 8)

Skrevet

:oops:

Jeg er visst den eneste her som ikke syns navnet var no' særlig...Ingrid er for såvidt greit - et pent navn og veldig populært nå for tiden. Men jeg syns ikke Alexandra er så fint - og det er et navn som ikke passer sammen med Ingrid etter min smak...Hadde forventa Margrete som en av navnene jeg...

(Liker heller ikke Maud Angelica jeg da...Maud, så - men Angelica er fryktelig...)

Men når det er sagt - man blir vant til det - og om ei stund er det ingen som tenker over det!

K

Gjest sexysadie
Skrevet
Den nye prinsessens navn er Ingrid Alexandra. Det er jo et kjent norsk pikenavn' date=' samt et norrønt navn og et kongelig navn i Bernadotteslekten, blant annet dronning Ingrid, mor til den danske dronning Margrethe[/quote']

Bernadotte-slekten er svensk.........

Herregud!!!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor mange vil døpe dattaeren sin ingrid nå tro??? :o :o :o :o :o

Skrevet
Hvorfor skriver de Alexandra med x da tro? Det er jo ikke norsk?

Dagens kongefamilie har jo sterk engelsk tilknytning. Tror du Kong Olav (døpt Alexander) var norsk du da?

Gjest sexysadie
Skrevet
hvor mange vil døpe dattaeren sin ingrid nå tro??? :o :o :o :o :o

Det finnes en del etterdiltere sikkert.

Gjest bare lille meg...
Skrevet

syns navnet var fint jeg...

Men er egentlig ikke helt fan av gutte-navn som blir omgjort til jente-navn..

Skrevet

synes det var sprekt jeg, når man tenker på at de faktisk har retningslinjer de må følge, og ikke kan velge fra eget hjerte slik vi andre kan!!

Ingrid var tippet på av "kongekjennere" i forkant, og er ett "tradisjonellt" og godt norskt navn synes jeg, mens Alexandra/aleksandra er ett stiligere navn som spriter opp Ingrid-delen i mine ører.

Ville ikke valgt navnet jeg heller, men dersom jeg hadde så strenge linjer å følge, så er jeg ikke sikker på at jeg hadde kommet på noe bedre. :wink:

Jeg synes Sol er ett nydelig pikenavn, men hadde jeg vært gift med krompen hadde jeg selvsagt ikke kunnet valgt det!!

Skrevet

Jeg synes Ingrid Alexandra (med eller uten x) er en kjempeflott kombinasjon! Jeg er også fan av Maud Angelica, men Ingrid Alexandra virker både norrønt og moderne! Jeg har aldri likt navnet Ingrid noe særlig, men det klinger faktisk bra og enda bedre til Alexandra :)

syns navnet var fint jeg...

Men er egentlig ikke helt fan av gutte-navn som blir omgjort til jente-navn..

Navnet kommer jo fra Alex, og selv om det egentlig er et guttenavn så kjenner jeg flere jenter som heter Alex enn jeg kjenner gutter som heter det samme. Alexandra'er kjenner jeg også noen av :blunke:

Gjest Ingeline
Skrevet

Jeg synes Ingrid Alexandra var et flott navn.

Kongelig og staselig, men samtidig er begge navnene ganske folkelige og vanlige.

Mye bedre enn Maud Angelica. Det er to navn jeg ikke liker, og ikke passer de sammen heller.

Skrevet

Synes det var et kjempe fint navn jeg. (selv om jeg har mine tvil om at de kommer til å bruke begge navnene........ MM står ute og skal rope inn barna: Maaariiiiiius, Ingriiiid Alexaaaaandra......Blir for langt.... he he) Men fint navn,og de må vel døpe dem med mere enn bare et navn. Man kan jo si de er heldige i forhold til andre kongelige,som har uendelige rekker med navn. Ungene lærer ikke å skrive nanvene sine før de har gått ut av videregående. :ler::ler:

Lilletrollet

Skrevet

Kombinasjonen er etter min mening helt på trynet. Navnene er fra to helt forskjellige kategorier. Hun kunne like gjerne hett Bjørg Melissa for min del.

Her hvor jeg bor har Ingrid vært øverst på navnetoppen de siste sju årene, så det blir vel ikke bedre nå.

Skrevet

Dagens kongefamilie har jo sterk engelsk tilknytning. Tror du Kong Olav (døpt Alexander) var norsk du da?

Navnet på Kong Haralds søster er Ragnhild Alexandra. Tipp - tipp oldemoren var Dronning Alexandra av England, Dronning Maud mor. Den nye prinsessen har dessuten en firmenning i Tyskland, som er bare 6 mnd eldre: Grevinne Ingrid Alexandra Irma Astrid Benedikte von Pfeil und Klein-Ellguth .

Det virker som om Alexandra navnet er godt brukt i kongelige kretser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...