Gå til innhold

Kvinner svindler menn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Så kommer vi fram til det jeg ser som et dilemma:

Jeg synes det bør være en tidsbegrensning på slike tester, dog med mulighet for å søke om slik testing under spesielle forutsetninger. Hvis man har fungert som far i flere år, kan jeg ikke forstå at en slik testing skal gjøre noe godt for noen av partene. "Kjære lille venn. Jeg er ikke din far selv om jeg føler at jeg er det." Det å være foreldre er å elske sine barn, ikke nødvendigvis å videreføre sine gener. Spør en hvilkensomhelst adoptivforelder.

Selvfølgelig er det synd for far å aldri helt bli sikker på om man virkelig er 100% far til barnet, men det er også synd på barnet å få vite at den man har opplevd og elsket som far ikke er det likevel. Hvem skal man ta mest hensyn til her; Far eller barnet?

TIDSBEGRENSNING?! Ikke F**!

Bare man lyger og svindler lenge nok så er det greit? Det er KUN en akseptabel løsning SANNHETEN, og at sannheten får de konsekvenser som hører med sannheten. Dersom jeg ikke er noens far så ER JEG IKKE NOENS FAR!!! Dersom jeg alikevel skulle VELGE å oppdra barnet som mitt da er det en annen sak for da er det MITT VALG. Du kan ikke kommet ill meg å si "Hei du, hun dama har løyet deg rett opp i ansiktet og svindlet deg for penger, men hun har gjort det så lenge at nå får du bare godta det!" Da skulle du fått hørt på et rabalder som hadde overdøvd det meste!

Og IKKE kom å snakk om det beste for barnet! Dersom Jeg ikke er faren så har jeg IKKE NOE ANNET ANSVAR ENN DET JEG VELGER Å TA SELV!!!

Så er det HENNES ANSVAR OG HENNES ANSVAR ALENE!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde kanskje ikke vært så dumt om det automatisk ble tatt en slik test når et barn ble født.. Kunne ha ungått mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes den nye lovendringen er helt grei, og mer rettferdig enn det har vært før. Selvfølgelig har man rett på å vite om man virkelig er far før man skal betale bidrag!!!

Men er ikke enig i at dette er ett stort problem eller at vi kvinner flest svindler menn og kun tenker økonomisk. Man blir ikke rik av å være alenemor, og det er krever faktisk mye å oppdra barn.

Menn har faktisk den mulighet at de kan snu ryggen til alt av praktisk ansvar , de kan gå.... og mange gjør det. Det de da sitter igjen med er en måndtlig regneing, som jeg synes er en relativt billig pris. Etter de nye bidragsreglene er det ikke lenger grunn til å syte over rasert økonomi pga bidrag!!! Man er da fri til å jobbe så mye og lenge man vil, uten å måtte rekke SFOn før den stenger, kan gå turnus og nattarbeid fordi man ikke er avhengig av å være hjemme til barna, og man er fri til å selv velge når og hvordan ens sosiale liv skal se ut.

Det finns sikkert kvinner som snyter og svindler, så absolutt,og det finnes det ingen unnskylding for!!!!!!!! !!!!!! Men jeg tror ( i min naive lille verden...) at de fleste er stort sett ærlige og prøver å gjøre det beste for seg og sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIDSBEGRENSNING?! Ikke F**!

Bare man lyger og svindler lenge nok så er det greit? Det er KUN en akseptabel løsning SANNHETEN, og at sannheten får de konsekvenser som hører med sannheten. Dersom jeg ikke er noens far så ER JEG IKKE NOENS FAR!!! Dersom jeg alikevel skulle VELGE å oppdra barnet som mitt da er det en annen sak for da er det MITT VALG. Du kan ikke kommet ill meg å si "Hei du, hun dama har løyet deg rett opp i ansiktet og svindlet deg for penger, men hun har gjort det så lenge at nå får du bare godta det!" Da skulle du fått hørt på et rabalder som hadde overdøvd det meste!

Og IKKE kom å snakk om det beste for barnet! Dersom Jeg ikke er faren så har jeg IKKE NOE ANNET ANSVAR ENN DET JEG VELGER Å TA SELV!!!

Så er det HENNES ANSVAR OG HENNES ANSVAR ALENE!!!!!!

Vel - nå er det jo faktisk slik at svindelsaker blir foreldet. :sjarmor: Det nytter faktisk ikke å anmelde naboen for svindel 10 år etter at svindelen er begått. Og som du sikkert også forsto ut fra innlegget mitt, er det faktisk ikke alltid snakk om svindel heller.

Og hvorfor i alle dager skal du vente i 10 år før du tar farskapstest hvis du er i tvil? Er det ikke like greit å gjøre det før barnet er blitt f.eks. 1 år? Hvis du har påtatt deg et ansvar for et barn i 10 år, synes jeg faktisk det er uansvarlig og råttent gjort mot barnet å plutselig fornekte det. Da er det snakk om hevnmotiver, og ikke nødvendigvis om rettferdighet.

Med tidsbegrensning unngår man at barn blir skadelidende, og så får man heller åpne opp for at far kan søke om å få tatt test i spesielle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...