Gå til innhold

«Dødsstraff er det eneste rettferdige i denne saken!»,


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maruwan

Enda mer oppsiktsvekkende:

- Jeg er ikke villig til å gå tilbake på det jeg skrev

(overskriften på vg.no)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10065267

Hvordan kunne han bli utvalgt som meddommer med denne holdningen?

Herregud. Å beholde den typen der som dommer i denne saken er å drite på alt som er av rettsprinsipper. Regner med at han blir skiftet ut nå, hvis ikke er noe alvorlig galt ett eller annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av disse landene var på god vei til å utvikle seg til et sivilisert samfunn samtidig som forfedrene dine enda gikk krumrygget og ikke klarte å kommunisere.

Ja og Norge var et lutfattig land for bare 100 år siden. Hva du var før har ingenting og si når du ikke er det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bekymringsverdig hvordan du legitimerer hans handlinger i flere tråder. Det er selvsagt greit å ha egne meninger, jeg er av utenlandsk opprinnelse selv og er imot å ha kriminelle innvandrere i landet. Men måten du sympatiserer med hans grusomme handlinger og nærmest forsvarer han er veldig kvalmt av deg.

Skremmende rett og slett.

Legitimerer og sympatiserer med handlingene hans? Hvor i himmelens navn har du det i fra? Har aldri skrevet noe slikt. Hvis du har lest tidligere innlegg så vil du se at jeg uttrykker at jeg gjerne skulle sett Breivik bruke helt andre metoder for å få frem budskapet sitt. For budskapet han vil formidle støtter jeg fullt ut og han har så rett i det han sier om islam og hvilke fremtidsutsikter vi går i møte hvis vi ikke snart drar opp rullegardinen. Dette er meninger jeg har hatt lenge før Breivik kom inn i bildet. Sitter med følelsen av at slike tåpelig kommentarer som du her kommer med, gjøres bare for å trolle og ødelegge tråder.

Endret av Mädchen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legitimerer og sympatiserer med handlingene hans? Hvor i himmelens navn har du det i fra? Har aldri skrevet noe slikt. Hvis du har lest tidligere innlegg så vil du se at jeg uttrykker at jeg gjerne skulle sett Breivik bruke helt andre metoder for å få frem budskapet sitt. For budskapet han vil formidle støtter jeg fullt ut og han har så rett i det han sier om islam og hvilke fremtidsutsikter vi går i møte hvis vi ikke snart drar opp rullegardinen. Dette er meninger jeg har hatt lenge før Breivik kom inn i bildet. Sitter med følelsen av at slike tåpelig kommentarer som du her kommer med, gjøres bare for å trolle og ødelegge tråder.

Vil du også ha et totalitært samfunn der anderledes tenkende enten deporteres eller henrettes?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du også ha et totalitært samfunn der anderledes tenkende enten deporteres eller henrettes?

Jeg vil ha et samfunn der jeg ikke risikerer å bli minoritet i eget land. Jeg vil ha et samfunn uten islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha et samfunn der jeg ikke risikerer å bli minoritet i eget land. Jeg vil ha et samfunn uten islam.

Du kan nok ikke få et samfunn uten Islam , hva folk tror på er umulig å kontrollere uten et sinnsykt kontrollverk ( og hvem vil ha det )

Men et samfunn der religion er en privatsak som ikke griper inn i samfunnet ellers er mer mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et samfunn der jeg ikke risikerer å bli minoritet i eget land. Jeg vil ha et samfunn uten islam.

Og det var den eneste tingen du fikk med deg av hva Breivik sa?

Breivik står faktisk for mange av de tingene som mange mener er problematiske med islam. Han er antidemokratisk, han vil ha et samfunn der religionen har en sterk innflytelse, og han vil ha tilbake de gamle kjønnsrollene, med minimale rettigheter for kvinner. For meg ser det til forveksling likt ut.

jeg vil ikke ha noen av delene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et samfunn der jeg ikke risikerer å bli minoritet i eget land. Jeg vil ha et samfunn uten islam.

Etnisk minoritet, sånn som samene? Eller snakker vi livssynsminoritet? Er du redd for å havne i mindretall som kristen bør du forøvrig heller vurdere å kaste ut ateistene; de utgjør en langt større trussel enn muslimene sånn sett.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etnisk minoritet, sånn som samene? Eller snakker vi livssynsminoritet? Er du redd for å havne i mindretall som kristen bør du forøvrig heller vurdere å kaste ut ateistene; de utgjør en langt større trussel enn muslimene sånn sett.

Men hvis man kaster ut ateistene, så blir det jo ingen igjen?!

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dødsstraff er den lette og feige utveien. Jeg syns han skal lide og straffes ordentlig for det han har gjort. Tortur, pine han what ever. Å drepe han blir for meg for enkelt.

Tortur er den største lidelse jeg vet om, og det kommer ikke til mitt sinn hvem som noengang skal fortjene noe så nedverdigende som tortur. Jeg unner folk heller døden enn direkte tortur, og det også av hensyn til det lille menneskeverdet selv en morder har igjen.

Forøvrig synes jeg det var uprofesjonelt av en dommer å uttrykke seg slik. Ingen parti i Norge er villig til å innføre dødsstraff, og det får man respektere og heller holde slike meninger for seg selv hva gjelder enkelt saker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dødsstraff så slepper skattepengene mine å betale ABBs kost, losji, og vakthald...Han bør aldri sleppes ut i samfunnet og kan ikkje bidra positivt til samfunnet. Ved livstid i fengsel er han som ei igle som suger skattepenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et samfunn der jeg ikke risikerer å bli minoritet i eget land. Jeg vil ha et samfunn uten islam.

Bare et hypotetisk spørsmål: Hva hvis noen etnisk norske nordmenn finner ut at de skal konvertere til islam da? Eller de som har konvertert til islam? Hva gjør man med de? Man kan ikke nekte folk å tro hva de vil, akuratt som du får tro hva du vil, religionsfrihet er et av menneskerettighets prinsippene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke bra, til hans forsvar ble det skrevet 23 juli, kanskje i affekt. Og lenge før han visste han skulle være meddommer.

I negativ retning trekker at han skrev dette under fiktivt navn.

Man blir valgt for 4 år av gangen, så at han allerede satt i dette utvalget 22.juli er overveiende sannsynlig. Når man er meddommer/lagrettemedlem skal man alltid tenke over hvordan man opptrer i det offentlige rom.

Lagrettemedlem/meddommer i Borgarting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortur er den største lidelse jeg vet om, og det kommer ikke til mitt sinn hvem som noengang skal fortjene noe så nedverdigende som tortur. Jeg unner folk heller døden enn direkte tortur, og det også av hensyn til det lille menneskeverdet selv en morder har igjen.

Forøvrig synes jeg det var uprofesjonelt av en dommer å uttrykke seg slik. Ingen parti i Norge er villig til å innføre dødsstraff, og det får man respektere og heller holde slike meninger for seg selv hva gjelder enkelt saker.

Hvordan kan du mene at noen som har tatt livet av uskyldige mennesker har menneskeverd igjen???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...