Gå til innhold

Kan familier med stebarn egentlig fungere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 22. juli 2016 at 22.50, AnonymBruker skrev:

Det fungerer ikke lengre for meg.... Men har fått barn med mannen, og ønsker ikke skillsmisse bare på grunn av vanskelig stebarn og et evig mas når hun er her. Biter tennene sammen og prøver   å ikke bli sint for hver minste ting som jeg virkelig mener at ungen burde få til selv. Å legege seg før elleve for eksempel (skal i seng åtte). Et evig mas om når far og barnet skal ditt og datt igjen. Pengebruken som vi ikke har råd til, som far likevel bruker på aktiviteter, gaver eller andre ting hun maser seg til. Orker ikke mer av kjefting fra eksens side og all kommunikasjon de må ha. 

Så nei, familie med stebarn er en ødelagt familie og jeg gruer meg til barna mine blir gamle nok til å måtte lære at far har fått barn med en annen kvinne og har vært gift før. At far har hatt en annen familie før oss og at vi er et ødelagt hjem. 

Skulle ønske han ikke hadde barn fra før. Eller at jeg ikke var dum nok til få barn med en som har dyppa pikken og spredd sæden sin i en annen kvinne. Som jeg er stuck med å se, høre om og føye meg etter (av alle ferier) så lenge barnet krever det. For kjerringa kan ikke samarbeide og ALT skal gå etter hva hun ønsker. Og mannen min er uten ryggrad og jeg hater at han ikke sier nei eller faktisk innser at han også har noe han skulle sagt!

Anonymkode: 0ff95...6c3

Dette er kun din feil. For du kunne bare ha gått fra situasjonen før du fikk barn.

Anonymkode: d5e2c...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Monday, April 16, 2012 at 21.57, AnonymBruker skrev:

kjæresten min har en datter, jeg kjenner ikke igjen den beskrivelsen du gir... når vi er ute så tror alle at jeg er moren hennes... og hun klenger seg like mye til oss steforeldre (biomor har også kjærest) som til sin mor og far.. Når hun ramser opp sine foreldre er det mamma og hennes kjæreste og pappa og hans kjæreste...

 

Mulig hun har litt mere venne forhold til meg ("dirigerer meg mere enn hun gjør mot de andre, mne det er nok fordi jeg tillater det)

Hva mener du med biomor? Biologisk mor? 

I så fall forstår du ikke hva den betegnelsen betyr. Biologisk mor brukes når et barn er adoptert og vokser opp med en annen mor enn den biologiske moren. 

Var dette klart eller skal jeg forklare

Anonymkode: 0aa43...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, July 22, 2016 at 22.02, AnonymBruker skrev:

Ja

men en må og huske på at også steforeldre må ha rett til å irettesette barna ellers blir det skjev forhold.

Anonymkode: ab981...49d

Feil! Alle barnepsykologer og ansatte på FVK sier det motsatte av deg. Det er foreldrene som skal irettesette barna - ikke partnerene deres. 

Blir skremt av alle kvasi-utsagnene til mindre intelligente bedrevitere her i tråden - som uttrykker seg skråsikkert om noe de absolutt ikke har greie på..😝

Anonymkode: 0aa43...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, July 22, 2016 at 22.02, AnonymBruker skrev:

Ja

men en må og huske på at også steforeldre må ha rett til å irettesette barna ellers blir det skjev forhold.

Anonymkode: ab981...49d

Feil! Alle barnepsykologer og ansatte på FVK sier det motsatte av deg. Det er foreldrene som skal irettesette barna - ikke partnerene deres. 

Blir skremt av alle kvasi-utsagnene til mindre intelligente bedrevitere her i tråden - som uttrykker seg skråsikkert om noe de absolutt ikke har greie på..😝

Anonymkode: 0aa43...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil! Alle barnepsykologer og ansatte på FVK sier det motsatte av deg. Det er foreldrene som skal irettesette barna - ikke partnerene deres. 

Blir skremt av alle kvasi-utsagnene til mindre intelligente bedrevitere her i tråden - som uttrykker seg skråsikkert om noe de absolutt ikke har greie på..😝

Anonymkode: 0aa43...ed1

så, i følge deg og alle disse psykologene skal man altså stå å se på at barnet til partneren ramponerer huset, klyper søsken og svarer steforelderen frekt dersom forelderen til barnet ikke er tilstede. La oss si han/hun er i butikken og den andre er hjemme. Skal man da vente til vedkommende kommer og si: "Lasse ødela lysestakene, hoppet i sofaen og kløp Eline, gå og irettesett han". Seriøst? Hva slags forhold blir det mellom steforelder og barn da? Og hvordan blir det barna i mellom? Der det enten er felles barn eller den andre har barn fra før. Skal dette barnet irettesettes mens den andre får herje fritt til foreldren kommer hjem? Og hvordan blir det da med positiv oppmerksomhet? Er det også forbeholdt den biologiske forelderen? Eller skal stemor/far få gi klemmer og ros men aldri noen gang si ifra om negativ oppførsel? Hvordan oppleves det for andre barn og hvordan tror du stebarnet oppfatter sin stemor/far?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil! Alle barnepsykologer og ansatte på FVK sier det motsatte av deg. Det er foreldrene som skal irettesette barna - ikke partnerene deres. 

Blir skremt av alle kvasi-utsagnene til mindre intelligente bedrevitere her i tråden - som uttrykker seg skråsikkert om noe de absolutt ikke har greie på..😝

Anonymkode: 0aa43...ed1

Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen ser for seg en familie som skal fungere hvor den ene parten, altså stemor/ stefar ikke skal kunne være med å oppdra og sette grenser. Det er dømt til å misslykkes.
At nye partnere skal valse inn å mene mye er en helt annen sak.
Men i en familie der alle skal bo sammen, så nytter det virkelig ikke å sette munnkurv på en voksen stemor/far.
Og alle barnepsykologer og alle fvk sier slett ikke at de ikke kan være med å sette grenser for barna. Det er bare tull å påstå.
La oss si at stebarnet ditt gjør noe som kan skade seg selv, eller andre, må de da vente med å gripe inn og si nei?
La oss si at barnet ut agerer, stjeler er vanskelig, skal stemor bare sitte å se på, fordi far er på jobben?
 

Anonymkode: c2274...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...