Gå til innhold

Burde jeg anmelde snuskete naboer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg trives veldig godt der jeg bor, men naboblokken er en historie for seg selv. I natt har jeg ikke sovet noenting pga skriking på gårdsplassen. Hørte en dame si "You owe me more money, this is not what we agreed" også svarer en mann: "Go away you stupid whore". Dette er ikke første gang for å si det sånn.

Tror naboene driver med prostitusjon og dopsalg, noe som irriterer meg siden jeg ikke får sove. De er ikke diskret en gang, står og skriker og krangler på gårdsplassen så jeg hører alt. Når noen hyler at det ikke er nok gram i posen så skjønner jeg jo at det ikke er mel det er snakk om!

Jeg sover heretter med vinduet igjen, men spørsmålet er: bør jeg tipse politiet? En kamerat mener at politiet ikke bryr seg om sånt. Men jeg føler meg ikke helt trygg med dette her, disse folka virker helt psycho. En nabo sa fra en gang og da svarte han andre: I'm gonna kill you! HJÆLP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, anmeld dem. Det må jo være mulig å komme med anonyme tips. Men hvor trygt det er, vet jeg ikke. Det er jo ganske tydelig at det er en nabo når du forteller at du hører hyling og skriking i bakgården.

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde anmeldt de uten å blunke. Om du har anmeldt og noe skulle skje senere, er det jo en sjans for at politiet har fulgt litt med de pga tidligere anmeldelse.

• Liker 2
Skrevet

Ja, anmeld dem. Det må jo være mulig å komme med anonyme tips. Men hvor trygt det er, vet jeg ikke. Det er jo ganske tydelig at det er en nabo når du forteller at du hører hyling og skriking i bakgården.

Du kan komme med anonymt tips.

• Liker 1
Skrevet

Politiet har vel taushetsplikt de også? Så sjansen er vel ikke stor for at de finner ut at det var akkurat du som anmeldte. Ville anmeldt de jeg også!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringer jeg bare politiet og sier at jeg tror det foregår noe snusk i naboblokken? Jeg aner jo ikke hvem dette er, det har vært mørkt når jeg har prøvd å kikke ut men tror de det gjelder er fra Afrika. Så jeg kan ikke akkurat peke ut noen bestemte personer eller si at det gjelder akkurat den leiligheten. Ikke sikkert politiet tar det seriøst heller, men tenkte å ta litt ansvar her. Men det ødelegger nabolaget, for det er veldig hyggelig her ellers :) Sånne folk burde bli sendt ut, er helt forkastelig hvordan de holder på her altså..

• Liker 2
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Anmeld dem. At du ikke får sove er en ting, men det er jo mye verre at de selger narkotiske stoffer og ødelegger livene til andre.

• Liker 3
Skrevet

Du ringer politiet, sier adressen, hva du har hørt og hva du mistenker. Få med detaljer og hva du har hørt.

Si du vil være anonym.

• Liker 1
Skrevet

Strange doll, tenk om en nabo hadde anonymt anklaget deg for og være en hore og ha med deg menn hjem på natta.

Hvordan hadde du forhold deg til anklagen?

Gjest Maruwan
Skrevet

Ja. Legg deg så mye du kan opp i ting du har minst mulig med. Da er du et flott menneske og en god nordmann.

• Liker 1
Skrevet

Gi politiet et anonymt tips, du.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Legg deg så mye du kan opp i ting du har minst mulig med. Da er du et flott menneske og en god nordmann.

Ok, så når du til stadighet hører folk stå og forhandle om pris på et ligg og diverse narkotiske stoffer (regner med de ikke utveksler ingredienser til kakebaking) så skal vi bare akseptere det? Syns overhodet ikke denne kriminelle virksomheten er greit! I tillegg truer de andre her som ønsker ro til å SOVE. Som burde være en menneskerett.

Jeg har anmeldt han nå forresten, politiet sa det var bra jeg sa fra.

Takk for støtte folkens.

• Liker 16
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Ok, så når du til stadighet hører folk stå og forhandle om pris på et ligg og diverse narkotiske stoffer (regner med de ikke utveksler ingredienser til kakebaking) så skal vi bare akseptere det? Syns overhodet ikke denne kriminelle virksomheten er greit! I tillegg truer de andre her som ønsker ro til å SOVE. Som burde være en menneskerett.

Takk for støtte folkens.

Flott TS :)

• Liker 1
Skrevet

Strange doll, tenk om en nabo hadde anonymt anklaget deg for og være en hore og ha med deg menn hjem på natta.

Hvordan hadde du forhold deg til anklagen?

OM jeg hadde hørt slike ting og vært så sikker i min sak på at det var noe galt som foregikk, så hadde jeg faktisk anmeldt det.

Men jeg hadde naturligvis ikke gjort det om jeg ikke var sikker på at det var noe som ikke stemte.

• Liker 1
Skrevet

Når det går ut over hennes nattesøvn så har hun noe med det å gjøre. :)

• Liker 2
Gjest finurlig
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt om mine mistanker til dop og prostitusjon umiddelbart, men ringt politiet og klaget på husbråk og krangling. Gjerne snakket med andre naboer og spør om de har hørt noe. Hvis dere er flere, er det større sannsynlighet for at politiet gjør alvor av det og møter opp, og hvis dere da ringer igjen ved en senere anledning med nye opplysninger vil politiet allerede ha kjennskap til naboene.

Skrevet

Flytt på landet. 1 km til nærmeste nabo minst anbefales.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også tipset politiet om jeg var deg, TS.

Da kan de iallefall holde et øye med adressen selv om de kanskje ikke får gjort noe her og nå

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Ok, så når du til stadighet hører folk stå og forhandle om pris på et ligg og diverse narkotiske stoffer (regner med de ikke utveksler ingredienser til kakebaking) så skal vi bare akseptere det?

Så klart. Hva er det for deg å "akseptere"? Hvem tror du at du er? Dette er jo ikke din bussiness overhodet.

Syns overhodet ikke denne kriminelle virksomheten er greit!

Hvem bryr seg hva du syns er greit? Ingen som nekter deg å la være å gjøre ting som du ikke syns er greit. Så hvorfor blande seg inn?

I tillegg truer de andre her som ønsker ro til å SOVE. Som burde være en menneskerett.

Ah, det klassiske "nosy neighbour"-argumentet: "Vi får ikke sove". Ja, sikkert.

Så klart sa politiet det for politiet elsker jo sånne saker, hvor oppklaringsprosenten er opp i mot 100 og de slipper å hanskes med virkelige kriminelle.

Takk for støtte folkens.

Fra meg får du bare avsky.

Endret av Maruwan
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som blokka der jeg bodde før. Er det i Oslo? På Sagene/Bjølsen, rett ved Voldsløkka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...