Gå til innhold

Gidder ikke involvere meg med mennesker lenger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er lei av mennesker, som regel følger de bare problemer med seg og de interesserer meg ikke.

Har tonnevis av livserfaring og det blir vanskelig å finne noen på mitt nivå, håper dette bare er en periode, men jeg liker virkelig ikke mennesker lenger, ser så mange svakheter, så mye feil, så lite empati-og det kjeder meg.

Hvordan skal jeg bli fornøyd? er alene og trives, spiller skuespill med alle jeg møter og tar mine egne valg i livet uten og høre på andre, er veldig selvsikker og ydmyk, men hvor finner jeg mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres litt høy på pæra ut. Det vil nok ikke gå over med mindre du jobber med saken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, men i motsetning til deg er jeg ikke "veldig selvsikker", men jeg har et veldig godt selvbilde og under middels selvtillit (man kan jo ha supert selvbilde, men dårlig selvtillit i samvær med andre fordi man ikke føler at man passer inn...).

"Er alene og trives, spiller skuespill med alle jeg møter og tar mine egne valg i livet uten og høre på andre." - Akkurat den setningen er som om jeg kunne ha skrevet den selv! Tar aldri råd eller inspirasjon fra andre, jobber freelance, så jobber alene til og med. Har bevisst droppet alle vennene mine de siste 4 årene, har kun 2 venner nå, og føler ofte at disse stjeler tid fra min "alene-tid"...

Men jeg skulle ønske at jeg ikke følte det slik! Skulle ønske at jeg var mer oppriktig interessert i andre, men det er jeg ikke... Det fins kun ett unntak; kjæresten min som jeg setter foran alt.

Jeg reagerer på en ting du skriver... "Har tonnevis av livserfaring og det blir vanskelig å finne noen på mitt nivå"- Så klart fins det mange på ditt nivå og garantert mange over ditt nivå også... Men du leter kanskje i feil by eller på gale steder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller ;) jeg syns det er kjedelig pluss at jeg ikke kan være meg selv. Det er slitsomt, så jeg har kuttet kontakten med mange..er ikke som er flokkdyr, men en ulv som ikke er ensom uten selvskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke høy på pæra, har djøpt yrklivserfaring som får eg til og bli det mennesket jeg er, og jo jeg leter etter likesinnede.

Min selvsikerhet går på at jeg tar mine egne valg, bestemmer selv mitt eget liv, bruker min tid på å løfte andre ( jmf jobb ) og at jeg har ett sunt bilde av eg selv og intigritet, ( det er ikke noe gale i det )

fortell meg mer om de som er over mitt nivå, dere tenker på status, utseende etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstår du er ydmyk, men i løpet av de to innleggene du har skrevet fremstår du som det totalt motsatte. Du sier jo rett ut at du er bedre enn nesten alle andre, rett og slett for bra til å ha noe å gjøre med dem. Ikke godt å si hva man skal gjøre med det...du kan jo bli teitere?

"And I know I'm a million times as humble as thou art."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mester

Er lei av mennesker, som regel følger de bare problemer med seg og de interesserer meg ikke.

Har tonnevis av livserfaring og det blir vanskelig å finne noen på mitt nivå, håper dette bare er en periode, men jeg liker virkelig ikke mennesker lenger, ser så mange svakheter, så mye feil, så lite empati-og det kjeder meg.

Hvordan skal jeg bli fornøyd? er alene og trives, spiller skuespill med alle jeg møter og tar mine egne valg i livet uten og høre på andre, er veldig selvsikker og ydmyk, men hvor finner jeg mine?

Jeg har hatt det slik også. Har det fortsatt slik. Jeg omgås bare de som er meg nær. Som støtter meg, og aksepterer meg som jeg er. Du vil finne de du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startinnlegget minner meg om Sheldon i The Big Bang Theory.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du kan prøve å jobbe med litt mindre heldige mennesker... rusmisbrukere, syke mennesker, mennesker på skråplanet, fattige i andre land, funksjonshemmede, e.l for å få et litt annet syn på saken?

du fremstår som at de som er litt "dummere" enn deg er kjedelige... Men man kan finne verdier i sånne mennesker også!

ellers er det vel så ikke mye å gjøre hvis du føler at du er på et høyere nivå enn absolutt alle andre. Hva med å holde på med noe innen et yrke med mennesker med øy utdannelse og som har peiling på en haug med ting som mannen i gata ikke har? Jeg vet ikke hva slags interesser du har, yrke/utdanning... hva trives du med? Prøv å finn det.

Og ellers prøv å ha en positiv holdning til annet enn bare deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du dine hva?

Om du trives alene og ikke orker å forholde til folk, så gjør vel det da? Ser ikke helt problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker innlegget ditt som at du på tross av å trives alene, anser det som unormalt å skulle forbli en "ensom ulv", eller lite ønskelig. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er TS, men kan det hende at du har kommet i en fase i livet ditt hvor du har forandret deg en del? Jeg tror ikke du skal avskrive mennesker for godt, men heller prøve å finne andre venner som har kvaliteter som passer deg bedre for den livssituasjonen du er i. Det kan være å bli med i en gruppe som dyrker dine hobbyer, begynne å studere (der kan du ofte bli med i diskusjoner som er på et høyere nivå enn hva du vil finne andre steder), eller flytte til et annet sted/land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler IKKE om manglende interesser, arbeid med marginaliserte grupper og at jeg ikke er ydmyk.

Jeg er bare DRITTLEI mennesker, de gir meg ingenting.

Alle slåss for egen vinning, alle stiller krav til alle, er du ikke a4 må vi utrede, alle flyger på fjellet og lykken er treningsentre,plastikke opreasjoner og vi liker best av alt og sladre om alle andre enn oss selv...................................................

Leser mennesker utenfra, skjønner ikke hvorfor jeg skal gi av meg selv til noen her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler IKKE om manglende interesser, arbeid med marginaliserte grupper og at jeg ikke er ydmyk.

Jeg er bare DRITTLEI mennesker, de gir meg ingenting.

Alle slåss for egen vinning, alle stiller krav til alle, er du ikke a4 må vi utrede, alle flyger på fjellet og lykken er treningsentre,plastikke opreasjoner og vi liker best av alt og sladre om alle andre enn oss selv...................................................

Leser mennesker utenfra, skjønner ikke hvorfor jeg skal gi av meg selv til noen her i verden.

du må ikke heller:) hva er egentlig problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke heller:) hva er egentlig problemet?

JO, jeg må det, hele tiden settes det krav til meg, høye krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slåss for egen vinning, alle stiller krav til alle, er du ikke a4 må vi utrede, alle flyger på fjellet og lykken er treningsentre,plastikke opreasjoner og vi liker best av alt og sladre om alle andre enn oss selv...................................................

Leser mennesker utenfra, skjønner ikke hvorfor jeg skal gi av meg selv til noen her i verden.

Alle mennesker er ikke slik. Og mennesker er så mye mer enn det du "leser utenfra", men hey. Ingen som tvinger deg til mennesklig kontakt vel? Finnes mange mennesker som sitter for seg selv hele livet. Jeg er en av de foreløbig, ikke så begeistret for andre mennesker selv.

Men jeg undrer meg.. Da du begynte på utdanningen og yrkeslivet, fokuserte du på dette og gikk uten noe særlig med venner på den tiden, eventuelt ikke hatt barndomsvenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle mennesker er ikke slik. Og mennesker er så mye mer enn det du "leser utenfra", men hey. Ingen som tvinger deg til mennesklig kontakt vel? Finnes mange mennesker som sitter for seg selv hele livet. Jeg er en av de foreløbig, ikke så begeistret for andre mennesker selv.

Men jeg undrer meg.. Da du begynte på utdanningen og yrkeslivet, fokuserte du på dette og gikk uten noe særlig med venner på den tiden, eventuelt ikke hatt barndomsvenner?

Nei,har alltid hatt mange venner, har noen barndomsvenner ennå-noen tar kontakt men jeg gidder ikke involvere meg med dem lenger...folk pleier og like meg, får jo tilbud om kontakt med andre, men jeg AVISER dem alltid.......alle de jeg har vert oppriktig glad i er borte ( og det er ikke som følge av meg men andre uforetsette ting i livet ) hvorfor skal jeg gidde det igjen, det er jo ingenting som betyr noe.

Hvorfor sitter du alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har alltid hatt mange venner, har noen barndomsvenner ennå-noen tar kontakt men jeg gidder ikke involvere meg med dem lenger...folk pleier og like meg, får jo tilbud om kontakt med andre, men jeg AVISER dem alltid.......alle de jeg har vert oppriktig glad i er borte ( og det er ikke som følge av meg men andre uforetsette ting i livet ) hvorfor skal jeg gidde det igjen, det er jo ingenting som betyr noe.

Hvorfor sitter du alene?

Hvorfor må du være venn med folk for annet enn at du kan ha d gøy sammen med dem? Personlig liker jeg mennesker som har humor, og som samtidig kan lære meg noe. De behøver ikke være på samme nivå som meg, men allikevel lære meg ting jeg ikke kan eller få meg til å se ting i et annet lys. Men d viktigste er nok at jeg kan slappe av og finne på noe koselig sammen med dem!

D er bare tull å være så høy på pæra som du er :sint:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du være venn med folk for annet enn at du kan ha d gøy sammen med dem? Personlig liker jeg mennesker som har humor, og som samtidig kan lære meg noe. De behøver ikke være på samme nivå som meg, men allikevel lære meg ting jeg ikke kan eller få meg til å se ting i et annet lys. Men d viktigste er nok at jeg kan slappe av og finne på noe koselig sammen med dem!

D er bare tull å være så høy på pæra som du er :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...