Gå til innhold

Virus på balansenerven!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ser det er noen lenger oppe her som har spurt om hvor lang tid det kan ta.. Jeg for min del gikk sykemeldt i 4mnd, og da var jeg ganske så dårlig, på det verste klare jeg ikke reise meg fra sofaen å gå ut på badet en gang. Etterhvert kom jeg meg ut til postkassen og sånn, men det var vel stort sett det lengste.. Begynte å jobbe igjen etterpå, men klarte ikke full stilling til å begynne med.

jøss det tok lang tid for din del, svimmelheten min er over, men det bare plager meg er i hodet mitt igjen, opp og ned........

sånn lydløse lyder i hodet.... skjedde det med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det i slutten av juli. Min lege var på ferie, men en annen lege behandlet meg. Jeg lå på benken og han maserte hardt bak øret. I første forsøk kastet jeg opp, da jeg var så kvalm. Men så fikk han tatt to behandlinger og jeg ble kvitt svimmelheten. Dersom det kom igjen skulle jeg ta kontakt med han, da min lege ikke kunne det.

Skrevet
Jeg fikk det i slutten av juli. Min lege var på ferie, men en annen lege behandlet meg. Jeg lå på benken og han maserte hardt bak øret. I første forsøk kastet jeg opp, da jeg var så kvalm. Men så fikk han tatt to behandlinger og jeg ble kvitt svimmelheten. Dersom det kom igjen skulle jeg ta kontakt med han, da min lege ikke kunne det.

Høres ut som en kjempegod lege....I Oslo?

Heldig du som ble kvitt fort svimmelheten din......

jeg plages fremdeles med inni i hodet....

Gjest mariekjeks
Skrevet

Det er ca 1 og halv mnd siden jeg fikk svimmelhetanfall,

kjennes som å stå på et båtdekk.... Men det er over nå!

Men ikke "svimmelhet" i hodet uten å påvirke fysisk,

også rar bevegelser i hode når man puster på en måte.

Når man stresse litt eller er i sentrum med masse folk rundt,

så kan man føle seg dårlig og svimmel i hodet uten det påvirker det fysiske.

Jeg har sånn hver dag nå å kjenne det er noe i hodet mitt,

det er veldig ubehagelig. Jeg er redd at det er varig.

Har noen opplevd det samme?

Har tenkt å gå til legen..... Når jeg masserer meg selv i nakken,

så roet det ned av og til eller borte litt men kom tilbake...

Jeg blir snart gal hehe :) Er så redd at det er varig *gråter*

• 6 år senere...
Gjest Skemel
Skrevet

Har dere fått sånn "frykt/redd" følelse når dere har den sykdommen?

Selvom er ikke redd for noe egentlig, bare ubehagelig redd "angst" følelse i hele kroppen..... plutselig føler man igjen vanlig følelse? hmm....

ja,jeg har det hele tiden etter denne sykdommen
Gjest Skemel
Skrevet

Er det noen som har blitt friske? Jeg fikk dette etter kraftig forkjølelse...vondt i tinningbeinet.0,øre og halve hodet.så kom båtdekk følelsen,,,å redsel+++ aldri blitt normal etterpå.sykmeldt nå snart 3mnd...

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har blitt friske? Jeg fikk dette etter kraftig forkjølelse...vondt i tinningbeinet.0,øre og halve hodet.så kom båtdekk følelsen,,,å redsel+++ aldri blitt normal etterpå.sykmeldt nå snart 3mnd...

Jeg fikk krystallsyken for 1 år siden. Er enda ikke frisk. Krystallsyken er borte sier de men sliter med kraftig svimmelhet. Har vært sykmeldt hele tiden og kommer ikke i jobb igjen på en stund.

Redselen kjenner jeg godt til ja. Har hatt fryktelig angst hele tiden for det er så ubehagelig. Da krystallsyken var på det verste trodde jeg aldri jeg skulle på bli frisk. Det går gradvis framover med trening og behandling hos fysio. Fått beskjed at dette kan ta tid.

Noen av de som får krystallsyken eller virus på balanse nerven har det ikke så lenge mens andre sliter en godt stund. Det er ingen fasit svar på hvor lenge tilstanden varer. Men fyttikatta det er ubehagelig.

Anonym poster: 71bd4faaa602d4d83c5a4ac40d8a66c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...