Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #1 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg er så lei av å lese innlegg her på KG fulle av skrivefeil! Det er helt patetisk at voksne folk ikke kan skrive feilfritt! Jeg ser selvfølgelig at mye bare er trykkfeil og det kan skje den beste, men veldig mye er rett og slett gjennomgående feil i alle tekster fra samme person. Ordet vel skrives med en l, ikke to. Verken skrives med v, ikke hv. Annerledes skrives slik, ikke anderledes. Det er forskjell på et og ett. Ett brukes når man vil understreke at man bruker tallet en, f eks "det er plass til ett menneske i heisen". Det er også forskjell på da og når. Den gang da og hver gang når. Og det er forskjell på enda og ennå. Ennå er et tidsperspektiv; ennå har ikke solen stått opp, mens det heter "han ville ha enda mer kake". Sånn kunne jeg fortsatt i evigheter. Skjerp dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2002 #2 Del Skrevet 25. mai 2002 Og man bruker ikke flere enn tre utropstegn etter hverandre, og hverken er like tillatt som verken. Skjerpings!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #3 Del Skrevet 25. mai 2002 Og hva skal en si om sånne innlegg som ditt da? Patetisk? Joda, det kan være irriterende å lese et innlegg med mange skrivefeil. Men mer for at sammenhengen kan bli litt feil. Synest en skal slutte å kjefte på hverandre fordi en sskriver littt Feeiiil. Det er tross alt ikke såååå mye feil da. Kanskje du må slutte å henge deg litt opp i bagateller? Nå i disse data tider er det gjerne mange som ikke skriver så mye, uten å kunne bruke automatisk retting på dataen. Så det kan ha med treningen å gjøre. Trist kanskje, men det er unødvendig å hogge over folk allikevel. Ubs....beklager skrivefeilene mine... Lady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #4 Del Skrevet 25. mai 2002 Mulig du har lært deg Norsk rettskriving, men takt og tone det fikk du ikkr med deg. Dette er noe som er blitt tatt opp tidligere ved flere anledninger. Som jeg husker er det de som lar seg irritere, men da har de vel ingen ting her å gjøre? Så lenge du forstår budskapet, så hold kjeft. Det er mange her som har ulike problemer når det gjelder skriving, men har vel ikke opplevd at noe er uleselig. Har du? Det må være plass til alle her inne, selv de uten takt og tone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 25. mai 2002 #5 Del Skrevet 25. mai 2002 Uff, så grusomt for deg da. Det spiller ingen rolle hvordan folk skriver så lenge man forstår det som står i innlegget. Hva med å fokusere på andre ting enn folks skrivefeil, hva? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 25. mai 2002 #6 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg slenger meg på første anonyme. Det er en ting som jeg har lagt merke til etterhvert at det er mange som deler ord som ikke skal være delt på norsk. Det er helt greit på engelsk/amerikansk, men altså ikke på norsk. Og, ja, jeg synes også det er altfor mye skrivefeil i innleggene. For meg mister et innlegg noe av seriøsiteten når det virker som det er en 10-åring som har skrevet det. Klart at det er mange som sliter med lese- og skrivevansker, det er ikke dem jeg snakker om her. Det å anstrenge seg litt for at språket blir greit og lese igjennom for å rette opp skrivefeil er vel ikke for mye forlangt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #7 Del Skrevet 25. mai 2002 Til Anonyma Du som forstår de med lese og skrivefeil, hvordan skiller du de ut? Vet du, det utsagnet om at det virker som en 10 åring som har skrevet, jeg synes det var frekt. Kan du henvise til noen slike innlegg? Du er jo ikke nødt å lese alt her inne. Iallefall ikke om det er så plagsomt. Det mister seriøsiteten skriver du, men det må jeg si om deg. Du har 0 seriøsitet. Kom deg vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 25. mai 2002 #8 Del Skrevet 25. mai 2002 Men jeg synes iallfall det burde være en policy her inne at man ikke skriver innleggene sine som om det skulle være en tekstmelding. 1 txtmld kan nmli vær litt vnskli å lese til tidr, særli om man ovrdrvr dette m å frkrte ordene. Det syns nå j iallfall -har ikk sett så mange txtmld-innl her inne, men d har vært non + d r slitsomt! Her inne som d r så god plass!! Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tshi mi se Ting Skrevet 25. mai 2002 #9 Del Skrevet 25. mai 2002 Det skal jeg støtte. Ser noen bruker tastaturet som om det skulle ha vært en mobiltlf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suzie Skrevet 25. mai 2002 #10 Del Skrevet 25. mai 2002 Enig med nelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #11 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg slenger meg på den første anonyme som startet tråden. Skrivefeil irriterer meg grenseløst. At man bommer litt på tastaturet er en ting, men når det ser ut som om skribenten ikke behersker norsk skikkelig, blir jeg fort irritert enten det dreier seg om innlegg på internett eller salgsplakater i butikker. Voksne folk bør vite forskjellen på og/å, da/når, ennå/enda, de/dem, hvis/visst etc. Ellers synes jeg det er greit at man har et muntlig språk på internett, men ordene kan jo være riktige likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. mai 2002 #12 Del Skrevet 25. mai 2002 Helt enig med Nelle, sms-forkortelser er tåpelige og bruke her inne. Voksne folk skriver da ikke som fjortiser. Ett tips til de med dysleksi eller dårlig tid. Skriv innleggene deres i Microsoft Word, kjør stavekontroll og kopier de inn til KG så luker du ut dine skrivefeil. Milla 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #13 Del Skrevet 25. mai 2002 Irrieterende at folk ikke kan skrive sammensatte ord i ett ord. Det heter ikke "brude kjole", men "brudekjole"... Jeg kan forstå at folk skriver litt trykkfeil, det kan skje selv den beste. Men det er bekymringsverdig når voksne folk ikke behersker språket skikkelig! Uansett synes jeg at folk skal fortsette å skrive inn her. Om ikke annet, så er det iallfall god trening... jeg blir ikke sinna, men litt bekymra over hva som har skjedd. Nå snakker jeg ikke om folk med skrive og lesevansker. Det må jo være noe med skolen, da kansje? Dere får ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 25. mai 2002 #14 Del Skrevet 25. mai 2002 Enig i at det er endel skrivefeil på KG. MEN: Svært mange sliter med dysleksi; mørketallene her er store. En dyslektiker har f.eks problemer med å skille vell og vel. Anderledes er like tillatt som annerledes i norsk rettskrivning. Er det slike ting som irriterer, ja, da er det bare å velte seg i sin egen ergrelse, første anonyme! Forøvrig kan vi nok alle sammen ta oss selv litt i nakken mht. skrivefeil og grammatikkregler. Dette innlegget skal jeg lese over én gang til før jeg sender det. Tilgi meg om jeg skulle glippe litt likevel 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #15 Del Skrevet 25. mai 2002 Til Milla, det er ikke alle så er så innne på data heller da. Word/stavekontroll/kopiering kan være lett for deg, men kansje ikke for alle. Litt dumt å hive seg med hylekoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 25. mai 2002 #16 Del Skrevet 25. mai 2002 Skal jei ike få si min mening forde jeg har noen skrive feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. mai 2002 #17 Del Skrevet 25. mai 2002 Anonym: Cut&Paste metoden er elementær datakunnskap. Når noen her ikke klager på skrivefeil så er det for det meste slurv vi reagerer på. Vi mener selvsagt ikke å angripe de som har dysleksi, de fleste av oss har da en flink av anstendighet. Men slike sms-forkortelser som noen her inne driver med hører ingensteds hjemme. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 25. mai 2002 #18 Del Skrevet 25. mai 2002 Oioioi! Bagatell!! 1212[ Dette Innlegg er endret av: Guess What! den 2002-05-25 14:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #19 Del Skrevet 25. mai 2002 Milla. Kom ikke med elementære kunnskaper på data inn i dette. Hvor mange hndre er det ikke som har en pc som de bare skriver på, uten å vite hvordan resten fungerer. Slik som du snakker, så fremhever du deg selv. Jeg selv har en pc kun for skriving. Står jeg fast i noe så har jeg problemer. Word måtte jeg lære, men det er ikke mye annet rart jeg kan. Jeg ser ikke mye her inne som er uleselig, men har til gode å la feil skrivemåte irritere meg. At det irriterer så mye at dere må ha en tråd på det, det er jo forferdelig at dere skal være så plaget. Det er ikke bra og irritere seg slik, går utover helsen. Det ender i stressplager. Så sier Milla: Vi laster ikke de som har lese og skrivevansker for det er mest slurvefeil. Hva gjør du for å skille de to gruppene? Hva vet du hva som er slurv og vansker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 25. mai 2002 #20 Del Skrevet 25. mai 2002 Enig med Nelle og Milla; sms forkortelser er både irriterende og unødvendige på et forum som dette. Man har da god plass! Og jada, det er nok en bagatell, og man kan la være å lese innlegg man syns er irriterende, men jeg innrømmer gjerne at jeg tenker mitt om brukere som stadig bruker ord som "oxo" og som konsekvent slurver med rettskrivinga. (Ja, jeg er av den oppfatning at det går an å se forskjell på slurv og seriøse skriveproblemer.)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå