Gå til innhold

Sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år som har et flott liv der jeg er forlovet med min samboer, vi bor sammen og jeg studerer nå til en master. Samtidig som at jeg har det så flott så føler jeg meg noen ganger "redd". Jeg var på videregående en super sosial jente som hadde en kjempe stor vennegjeng. Jeg hadde også samme vennegjeng første året på høgskolen men så dabbet det av. Jeg fikk nye venner på høgskolen men har ingen venner i hjembyen min. Jeg er sjeldent med vennene mine her jeg bor nå og føler at jeg ikke er god venn med noen (untatt forloveden min). Jeg drar i bursdager og ting jeg blir invitert i men kvier meg skikkelig når vi skal få besøk selv. Jeg føler meg ukomfortabel med for mange mennesker på besøk og jeg vil helst bare gjemme meg. Jeg liker heller å være for meg selv og pusle med mitt og skolearbeid. Small talk går veldig bra men jeg klarer rett og slett ikke å sosialisere meg på fritiden..

Føler meg teit, rar og verdiløs.. Er jeg unormal?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Nei, du er ikke unormal. :)

Men hvordan trives du slik det er nå? Føler du at du ønsker å være mer sosial, eller har du det greit med så lite sosialt liv? Angsten kan noen ganger lure deg til å tro at du liker å være mest alene, mens innimellom ønsker man at ting var annerledes.

Hvordan er forloveden din i forhold til det sosiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke unormal. :)

Men hvordan trives du slik det er nå? Føler du at du ønsker å være mer sosial, eller har du det greit med så lite sosialt liv? Angsten kan noen ganger lure deg til å tro at du liker å være mest alene, mens innimellom ønsker man at ting var annerledes.

Hvordan er forloveden din i forhold til det sosiale?