Gå til innhold

Jeg er vel rasist da......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er trist at så mange mener at generelt mørkhudede er så truende! Tenk på alle de snille menneskene som har fordommer mot seg. Det kommer ikke an på om man er "chvarting" eller "bleikfis", det finnes onde mennesker over alt, uavhengig av hudfarge! Dette fikk vi en bekreftelse på den 22. juli.. .

Nå er det ikke så rart at man føler seg truet av en gjeng med utenlandske menn når alle overfallsvoldtektene i 2012 som har blitt registrert her i byen hvor jeg bor, er blitt utført av utenlandske menn, og i flere av sakene så er det snakk om 2 eller flere menn som har deltatt i samme voldtektssaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

Det er trist at så mange mener at generelt mørkhudede er så truende! Tenk på alle de snille menneskene som har fordommer mot seg. Det kommer ikke an på om man er "chvarting" eller "bleikfis", det finnes onde mennesker over alt, uavhengig av hudfarge! Dette fikk vi en bekreftelse på den 22. juli.. .

HALLO!!! Våkn opp! Ser du noen gang på nyhetene? Får du med deg hva som foregår i, stort sett, bare muslimske land? Får du med deg at flere og flere muslimer i Norge vil at Norge skal bli slik som disse landene? Har du hørt om Mulla Krekar? Har du hørt om Arfvan Bhatti? Så du reporteren som ble "steinet" av unge muslimske gutter i OSLO? Det er hele poenget her: Før skjedde ikke slike ting i det siviliserte Norge. Nå gjør det akkurat det! Og dette kommer til å skje oftere og oftere. Tror du meg ikke? Neivel, da snakkes vi om 10 år!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAIV!

Jeg vil heller si "Gi disse landene litt tid, så er jeg sikkerpå at de har laget like mye helvete i Norge som det de har gjort i landene de opprinnelig kommer fra."

Ja, mange muslimer er hyggelige og sikkert interessert i å ha Norge slik det er i dag, men hvorfor kan ingen av de stå opp og si det? Hva er de redde for? (Både DU og JEG vet svaret på det.....)

Hvorfor skal de ta ansvar for andre sine handlinger eller stå til rette for andre sine meninger? Tar du ansvar for alle nordmenn sine handlinger? Står du til rette for alle nordmenn sine meninger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, med den holdningen der er det vel bare å lene seg tilbake og satse på at politikernes integreringspolitikk snart skal virke da! Er jo ikke mer man kan gjøre da.......

Jeg takler helt fint å bli kalt rasist for mine meninger. Den dagen jeg satt og så på nyhetene at unge muslimske gutter, som støtter Mullah Krekar, kastet stein på en reporter ble det plutselig ikke et så negativt ladet ord lenger..... (selv om jeg selv ikke ser på meg selv som rasist....for jeg hater ikke ALLE muslimer)

Dine meninger er ikke rasistiske, så det for bli med din samvittighet om du gledes over å bli kalt rasist. Du hater enkeltmennesker for hva de gjer, men ikke alle i gruppen de kobles til, og slik jeg ser det hater du dem for oppførselen og ikke fordi de rett og slett er muslimer.

Forøvrig er jeg fryktelig lei denne fordummingen våre motstandere gir oss som ikke usaklig roper 'ut med innvandrere' til alle døgnets timer. Vi er hverken blinde eller døve, og å drive slikt nedverding over andre gjer ikke dere eller saken deres noe meir seriøs. Å stramme inn innvandringspolitikken kan jeg godt vurdere som eit seriøst forslag, men da skal den være basert på fornuftig informasjon, ramme riktig omafang og type innvandrer og ikke minst foregå som en reform i politikken heller enn en revolusjon. Her-og-nå-prinsippet er om ikke annet ofte skadelig i lengden, og det er ikke bare en enkel prosess å omformere hjelpen staten tilbyr andre levende individer.

Det er faktisk ein grunn til at ikkje alle er enige om hva vi skal gjere med innvandringen og i hvilket omfang, og den grunnen er ikkje at den ene parten er uviten og ønsker å ødelegge sitt eget land. Tvert imot, og om noen virkelig tror det, skal det sies at innvandringsdebatten for alltid vil stå fryst på samme sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er at de jeg ser bruker ordet "rasist" mest, er de som forteller at de er lei av å bli kalt rasist. (Eventuelt at de sier "Jeg er ikke rasist, men..." før de kommer med svært generaliserende og fordømmende utsagn).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Det morsomme er at de jeg ser bruker ordet "rasist" mest, er de som forteller at de er lei av å bli kalt rasist. (Eventuelt at de sier "Jeg er ikke rasist, men..." før de kommer med svært generaliserende og fordømmende utsagn).

Ja, dette har jeg lagt merke til. Jeg synes det er fordummende å dra rasistkortet uten grunn i debatter, men jeg synes det er en god del offermentalitet i form av å selv introdusere rasismebegrepet før noen i det hele tatt har uttalt seg halveis i retning av at de er rasister. "Jaa, da er jeg vel rasist, da". "Ikke at jeg er rasist, men..".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg skjønner hvorfor folk er redde for mørkhudete. Men jeg som har en " eksotisk" farge på huden kan si at jeg er mere nervøs for nordmenn; enn det jeg er for utlenninger. Og det kan være flere grunner.

Kanskje utlenningene lar meg være pga jeg selv er det? selv om jeg ser på meg selv som Norsk, snakker og oppfører meg som en nordmann. Har Norske verdier osv osv osv osv osv

og kanskje nettopp fordi veldig mange nordmenn er JÆVELIG ( sorry for ordbruket ) dømmende!!! Folk tror generelt sett at jeg er en dude som går rundt og voldtar folk.

Det var en jente som falt en gang, og jeg løp hen for å hjelpe henne. Hva fikk jeg: jo, en jente som var livredd for hun trodde jeg skulle slå henne ( hun sa det selv etter at jeg fikk roet henne ned og hjolpet henne ). Nordmenn er nødt til å slutte å være så dømmene, og utlenninger er nødt til å intigrere seg! Slutte å jobbe svart etc!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Hvorfor skal de ta ansvar for andre sine handlinger eller stå til rette for andre sine meninger? Tar du ansvar for alle nordmenn sine handlinger? Står du til rette for alle nordmenn sine meninger?

Hadde nordmenn flyttet til Pakistan og forlangt at de skulle bygge stavkirker og krevd at norske kvinner skulle få jobbe i politiet med dyp utringning hadde jeg vært den ført til å stå frem og si at jeg ikke var enig i det. Man må tilpasse seg kulturen i landet man reiser til, eller kan man faktisk bare holde seg der en er!

(dumt spørsmål fortjener dumt svar :filer: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nordmenn flyttet til Pakistan og forlangt at de skulle bygge stavkirker og krevd at norske kvinner skulle få jobbe i politiet med dyp utringning hadde jeg vært den ført til å stå frem og si at jeg ikke var enig i det. Man må tilpasse seg kulturen i landet man reiser til, eller kan man faktisk bare holde seg der en er!

(dumt spørsmål fortjener dumt svar :filer: )

Ærlig talt! Om ikke du kan diskutere uten å gå til personangrep får du melde deg ut av diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Ærlig talt! Om ikke du kan diskutere uten å gå til personangrep får du melde deg ut av diskusjonen.

personangrep????? mot "The Kitten"??????

Jeg syntes de spørsmålene dine var dumme, og da skriver jeg det. Skriver ikke at du er dum. Slike spørsmål kommer alltid i slike debatter. De kommer alltid fra de politisk korrekte folka som ikke klarer å se hva som faktisk skjer i verden. De slenger om seg med innlærte strofer om hvor flott et fargerikt fellesskap er. Hvor godt integrerte alle invandrere EGENTLIG er og slenger gjerne med litt om hva som EGENTLIG står i Koranen. For der står det EGENTLIG mye bra (les kommentar lenger oppe her).

De politisk korrekte her inne her et siste stikk også, og jeg sitter bare å venter på det. Da de ikke har noe mer å si kommer det: "Du stemmer sikkert FRP" !?!?!?!?!

Nei, jeg gjør ikke det! Jeg følger med på nyhetsbildet, jeg ser på utviklingen i samfunnet og jeg er ikke naiv. Jeg tør vedde hodet mitt på at om 20 år ser dere "politiske korrekte" hva jeg ser allerede nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nordmenn flyttet til Pakistan og forlangt at de skulle bygge stavkirker og krevd at norske kvinner skulle få jobbe i politiet med dyp utringning hadde jeg vært den ført til å stå frem og si at jeg ikke var enig i det. Man må tilpasse seg kulturen i landet man reiser til, eller kan man faktisk bare holde seg der en er!

(dumt spørsmål fortjener dumt svar :filer: )

Om du virkelig vil ta fornuftig ansvar over andre enn deg selv(noe jeg i prinsipp er over gjennomsnittet positiv til), forlanger jeg faktisk at humaniteten strekker seg langt nok til å forstå til hvilken nytte innvandrig er for de som faktisk trenger det.

Forøvrig er media sjeldent positivt innstilt til å la fakta om positive handlinger og utallelser ta til ordet om de ikke absolutt må, og sådann er det vanskelig for både kjendiser, innvandrere og selv nordmenn å snu pinnen når media allerede har gått deg til angrep. Skremmende og provoserende oppslag selger meir enn snille og vennlige gjer, og det må vi akseptere, uten å ha for stor tiltro til media som den 'tredje statsmakt' i positiv forstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elihol

Ja, mange muslimer er hyggelige og sikkert interessert i å ha Norge slik det er i dag, men hvorfor kan ingen av de stå opp og si det? Hva er de redde for? (Både DU og JEG vet svaret på det.....)

Hvorfor skal normale, hyggelige muslimer måtte forsvare seg?

Det er de innvandrerne som lager oppstyr og vil 'forandre Norge' som kommer på nyhetene. Hvor kjedelig hadde det ikke vært å se på intervjuer av den gjennomsnittlige innvandreren hver dag? De som går på skole/jobber, handler mat og ser på filmer med familien for eksempel...

De er ikke nyhetsmateriale, ekstremistene er derimot det. Det betyr ikke at det er mange av dem, eller at en vanlig innvandrer (eller muslim) må unnskylde seg på deres vegne. Man burde tross alt være oppegående nok til å ikke generalisere slik.

Og et lite tips; så fort du skriver hundrevis av spørsmålstegn, punktum, utropstegn og bruker caps lock - samt går til personangrep, er det vanskelig å ta deg seriøst.

Det er rett og slett bare irriterende, og du virker som en person som ikke er interessert i å diskutere, bare tvinge dine egne meninger på andre. Som ikke fungerer, da man som sagt ikke vil ta et slikt skrivespråk seriøst.

Edit: Skriveleif

Endret av Elihol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Om du virkelig vil ta fornuftig ansvar over andre enn deg selv(noe jeg i prinsipp er over gjennomsnittet positiv til), forlanger jeg faktisk at humaniteten strekker seg langt nok til å forstå til hvilken nytte innvandrig er for de som faktisk trenger det.

Forøvrig er media sjeldent positivt innstilt til å la fakta om positive handlinger og utallelser ta til ordet om de ikke absolutt må, og sådann er det vanskelig for både kjendiser, innvandrere og selv nordmenn å snu pinnen når media allerede har gått deg til angrep. Skremmende og provoserende oppslag selger meir enn snille og vennlige gjer, og det må vi akseptere, uten å ha for stor tiltro til media som den 'tredje statsmakt' i positiv forstand.

Joda, jeg ser selvsagt nytten invandring har for de som trenger det. Jeg er også av den oppfattning at de som får komme hit burde innrette seg til våre normer og regler. Det er de som burde innrette seg, ikke oss. Problemet oppstår om x-antall år. Da de får egne partier på stortinget, flere og flere velgere. Da de aldri har innrettet seg etter Norske normer og regler pga. elendig integrering. Da de vil forandre Norge til et muslimsk land. Dette skjer gradvis, så klart, og dere naive ser det ikke. De små hintene som kommer oftere og oftere lar dere skli forbi.

Snakkes om 20 år! Da bruker du kanskje burka fordi det tross alt er fler muslimer i byen du bor i enn det er andre, og da må du jo innrette deg! Du er jo så politisk korrekt at du forstår at du må innrette deg etter dette.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nordmenn flyttet til Pakistan og forlangt at de skulle bygge stavkirker og krevd at norske kvinner skulle få jobbe i politiet med dyp utringning hadde jeg vært den ført til å stå frem og si at jeg ikke var enig i det. Man må tilpasse seg kulturen i landet man reiser til, eller kan man faktisk bare holde seg der en er!

(dumt spørsmål fortjener dumt svar :filer: )

Da nordmenn utvandret til USA, bygde de norske ghettoer, opprettet kirker osv, tok med seg de norske tradisjonene og feiret 17. mai. Så vi har ikke vært noe bedre :wink:

http://no.wikipedia.org/wiki/Norskamerikanere

http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_American#

http://www.kildenett.no/artikler/2009/1233490965.14

"Slik sett kan vi hevde at dei første utvandrarane hadde ein tanke om å ta gamle Noreg på slep etter seg. Dei gav ikkje utan vidare opp tanken om ei agrar livsform, tufta på norske verdier og livsformer."
Endret av melly666
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Da nordmenn utvandret til USA, bygde de norske ghettoer, opprettet kirker osv, tok med seg de norske tradisjonene og feiret 17. mai. Så vi har ikke vært noe bedre :wink:

http://no.wikipedia.org/wiki/Norskamerikanere

http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_American#

http://www.kildenett.no/artikler/2009/1233490965.14

Seriøst?????

Og du mener DET har noe med denne debatten å gjøre? Da har du bommet, og det grundig!

Hva skal man svare på noe slikt? Joda, jeg skjønner deg! Jeg er omvendt! Jeg tror jammen jeg putter burka på jentungen i morgen fordi hun skal på skolen. Det er jo mange muslimer i klassen hennes så....... Jeg får vel respektere dem!

Pølsesalg på 17.mai burde forbys også, forresten! Vi må jo respektere disse flotte nye landsmennene våre.

Nei, jeg gidder ikke diskutere mer, da man får slike kommentarer....norske ghettoer.....jeeezzzzzzzzzzz!

La naiviteten råde! Snakkes om 20 år, over og ut!

Endret av Lykkeliky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser selvsagt nytten invandring har for de som trenger det. Jeg er også av den oppfattning at de som får komme hit burde innrette seg til våre normer og regler. Det er de som burde innrette seg, ikke oss. Problemet oppstår om x-antall år. Da de får egne partier på stortinget, flere og flere velgere. Da de aldri har innrettet seg etter Norske normer og regler pga. elendig integrering. Da de vil forandre Norge til et muslimsk land. Dette skjer gradvis, så klart, og dere naive ser det ikke. De små hintene som kommer oftere og oftere lar dere skli forbi.

Snakkes om 20 år! Da bruker du kanskje burka fordi det tross alt er fler muslimer i byen du bor i enn det er andre, og da må du jo innrette deg! Du er jo så politisk korrekt at du forstår at du må innrette deg etter dette.......

Eg er ikkje på KvinneGuiden om 20 år, og forøvrig bodde jeg før i en bydel av Norge med ekstremt mange innvandrere, og nettopp derfor tør jeg påstå at media og innvandringsmotstandere overdriver så til de grader i visse saker.

Det finnes både innvandrere som ikkje ønsker å endre det norske samfunn utenfor sitt eget privatliv, og det finnes praktiserende muslimer som mener Sharia har lite å gjere i politikken til et land som vårt. At Mullah Krekar sier noko anna, og VG velger å gi oppslag opp og ned om saken gjer den ikkje meir allmenn og gjeldene av den grunn. Jeg tror på demokrati, og mener nå at ingen som absolutt behøver hjelp skal bli juridisk avvist basert på inntrykket fra et fåtall. Ikkje alle innvandrere kommer med livet som innsats og verdi, men mange gjer.

Selvfølgelig skal innvandrere integreres, uten at det skal bety de må legge egne tradisjoner og kultur på hylla. Alt er lov å gjere innenfor de norske lover, og det gjelder alle som en. Om man ikke med sikkerhet vet at alle innvandrere ønsker å gjere norge til et muslimsk land der burka er gjeldene og Grunnloven kastet på dør, er direkte frekt og ikke minst urealistisk å være så bastant sikker på at det vil skje. Diskuter og kjemp for alt med måte, hverken overdrivelse eller underdrivelse har noengang ført politikken godt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst?????

Og du mener DET har noe med denne debatten å gjøre? Da har du bommet, og det grundig!

Hva skal man svare på noe slikt? Joda, jeg skjønner deg! Jeg er omvendt! Jeg tror jammen jeg putter burka på jentungen i morgen fordi hun skal på skolen. Det er jo mange muslimer i klassen hennes så....... Jeg får vel respektere dem!

Pølsesalg på 17.mai burde forbys også, forresten! Vi må jo respektere disse flotte nye landsmennene våre.

Nei, jeg gidder ikke diskutere mer, da man får slike kommentarer....norske ghettoer.....jeeezzzzzzzzzzz!

La naiviteten råde! Snakkes om 20 år, over og ut!

Du sa at hvis nordmenn hadde flyttet til pakistan hadde det vært feil å innføre norske tradisjoner, på samme måte som at mange muslimer ønsker videreføre sine tradisjoner i Norge. Jeg visste da til at Norge har allerede i stor grad videreført sine tradisjoner til et annen land, USA. Vi har altså gjort akkurat det du mente vi ikke kom til å gjøre. Mindre teskjeer enn det kan jeg ikke gi deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt over den naivitet som råder hos veldig mange her inne. Det gjenspeiler jo hvordan samfunnet oppfatter virkeligheten. Ikke rart vi blir easy match for muslimer med en agenda.

Muslimer vil ta over hele verden. Det gjør de gjennom utallige år med tålmodighet og massebarnefødsler.

Man ser jo hvordan de dreper sine egne i f.eks Syria. Hvordan tror dere de vil fare frem med oss fredelige, naive og intetanende nordmenn den dagen de blir i flertall?

Jeg skjønner at sannheten kan svi, men den er fortsatt sannheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt over den naivitet som råder hos veldig mange her inne. Det gjenspeiler jo hvordan samfunnet oppfatter virkeligheten. Ikke rart vi blir easy match for muslimer med en agenda.

Muslimer vil ta over hele verden. Det gjør de gjennom utallige år med tålmodighet og massebarnefødsler.

Man ser jo hvordan de dreper sine egne i f.eks Syria. Hvordan tror dere de vil fare frem med oss fredelige, naive og intetanende nordmenn den dagen de blir i flertall?

Jeg skjønner at sannheten kan svi, men den er fortsatt sannheten.

Legg frem bevis på denne "sannheten", så snakker vi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke beviser her og nå, men det er jo en kjent sak at flere i de mest ekstreme miljøene kjemper for å islamiser verden.

Det ble for ikke lenge siden offentliggjort en del videoer av en leder i England som har enormt mange tilhengere hvor han står å prater om hvordan de skal klare å islamisere England og andre land, lærte dem hvordan de skal oppføre seg som inntegrerte og "vanlige" slik at de blir godtatt før de skal "slå til" osv

Men jeg er litt sløv på dette området, jeg passer ikke på å ta opp, screenshote og bokmerke alt jeg ser/leser så jeg har ikke "beviser" liggende akkurat :)

Jeg tror nok ikke at man skal være så veldig redd for dem, men at man må passe litt på og sørge for å slå hardt ned på de ekstreme gruppene er nok viktig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...