Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #61 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Du sa at hvis nordmenn hadde flyttet til pakistan hadde det vært feil å innføre norske tradisjoner, på samme måte som at mange muslimer ønsker videreføre sine tradisjoner i Norge. Jeg visste da til at Norge har allerede i stor grad videreført sine tradisjoner til et annen land, USA. Vi har altså gjort akkurat det du mente vi ikke kom til å gjøre. Mindre teskjeer enn det kan jeg ikke gi deg. Ser du noen gang på nyhetene? Følger du med i hva som skjer i verden? Jeg fatter ikke at det går an å være SÅ naiv, så godtroende og så blind! Muslimer i Norge må gjerne videreføre sine tradisjoner i sine egne hjem. Det er da ikke dette det er snakk om her! Det er snakk om oppførsel vi ikke vil ha i Norge. Syntes du de burde få kaste stein på nordmenn fordi dette er deres kultur fra deres hjemland du da eller? Er det flott å videreføre dette med selvmordsbombing i Norge, siden det er slik de vinner frem i sine hjemland? Du blander inn nordmenns innvandring til USA og mener dette er likt innvnadringen fra muslimske land til Norge nå. Ser du virkelig ikke forskjellen? Endret 12. april 2012 av Bond 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #62 Del Skrevet 11. april 2012 Om ikke bedre, vil ikke ekstreme og voldelige muslimer verdsette livet til de som er uenig noe mer enn det vi fikk demostrert av en kaldblodig nordmann den 22. Juli. Er ikke storbruker av 'BehringBreivik-kortet', men det blir for dumt å reklamere for at muslimer er verdens største onde når man ser verdenssamfunnet idag. I bunn og grunn blir det for dumt å generalisere et folk basert på et fåtall brutale individer overhodet, men det argumentet prøver mange å fortrenge i debatter spesielt hva gjelder muslimer. De fleste muslimer er ikke ute etter å drepe noen overhodet, og respekterer deg om du respekterer dem, slik er det i alle fall hva meg bekjent. At ekstremistene klarer å svartmale sitt eget folk i andres øyne sier mer om hvordan de har nådd sitt mål, heller enn om hva hele folket generelt er villig til å kjempe for. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 11. april 2012 #63 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg har ikke beviser her og nå, men det er jo en kjent sak at flere i de mest ekstreme miljøene kjemper for å islamiser verden. Det ble for ikke lenge siden offentliggjort en del videoer av en leder i England som har enormt mange tilhengere hvor han står å prater om hvordan de skal klare å islamisere England og andre land, lærte dem hvordan de skal oppføre seg som inntegrerte og "vanlige" slik at de blir godtatt før de skal "slå til" osv Men jeg er litt sløv på dette området, jeg passer ikke på å ta opp, screenshote og bokmerke alt jeg ser/leser så jeg har ikke "beviser" liggende akkurat Jeg tror nok ikke at man skal være så veldig redd for dem, men at man må passe litt på og sørge for å slå hardt ned på de ekstreme gruppene er nok viktig Den siste setningen din er jeg helt enig i, men det (synes jeg) gjelder for alle ekstreme grupper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 11. april 2012 #64 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Legg frem bevis på denne "sannheten", så snakker vi Jeg snakker om sannheten, ikke "sannheten". Les Taqiyya, så kan vi snakkes Endret 11. april 2012 av Mädchen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 11. april 2012 #65 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Om ikke bedre, vil ikke ekstreme og voldelige muslimer verdsette livet til de som er uenig noe mer enn det vi fikk demostrert av en kaldblodig nordmann den 22. Juli. Er ikke storbruker av 'BehringBreivik-kortet', men det blir for dumt å reklamere for at muslimer er verdens største onde når man ser verdenssamfunnet idag. I bunn og grunn blir det for dumt å generalisere et folk basert på et fåtall brutale individer overhodet, men det argumentet prøver mange å fortrenge i debatter spesielt hva gjelder muslimer. De fleste muslimer er ikke ute etter å drepe noen overhodet, og respekterer deg om du respekterer dem, slik er det i alle fall hva meg bekjent. At ekstremistene klarer å svartmale sitt eget folk i andres øyne sier mer om hvordan de har nådd sitt mål, heller enn om hva hele folket generelt er villig til å kjempe for. Himmel og hav så lite opplyst du er da! For ikke å snakke om hvor politisk korrekt du febrilsk prøver å fremstå som. Endret 11. april 2012 av Mädchen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UngKalven Skrevet 11. april 2012 #66 Del Skrevet 11. april 2012 <-- Racist 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. april 2012 #67 Del Skrevet 11. april 2012 Tror mange her inne hadde hatt godt av å lese litt om ALLE muslimske land, og ikke kun de hvor sharia-lover rår. Snakk med den vanlige muslimen i gata, ikke tro at hans meninger baserer seg på hva Krekar og Bhatti sier. Litt som at bestemor ikke akkurat er enig med presten i at homofile kommer straka vegen til helvete. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #68 Del Skrevet 11. april 2012 Himmel og hav så lite opplyst du er da! For ikke å snakke om hvor politisk korrekt du febrilsk prøver å fremstå som. Jeg ser ikke ned på mennesker for noe de ikke har gjort, og jeg putter ikke meninger på folk for noe de ikke har vist de har. Det kalles moralske preferanser, og et menneske fortjener å bli dømt for seg selv og ingen annen. Om det er politisk korrekt, er politisk korrekthet i den definisjon den eneste måten jeg ser at mennesker flest ikke er kaldblodige uhyre slik voldelige ekstremister har vist seg å være. Er det greit å pålegge muslimer handlinger de ikke er villige til å utføre, i den frykt at de alle bøyer seg etter hva ein ekstremist har sagt? Om ein mener å generalisere gir et urealistisk bilde, er det heilt opplagt at det blir feil å frykte muslimer slik enkelte viser her. Slå ned på ekstremisme og kriminalitet, for hensiktmessig er det ikke å frykte de uskyldige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #69 Del Skrevet 11. april 2012 Gudskjelov at det er andre oppegående mennesker rundt om i verden som også skjønner dette! Til dere naive som luller dere inn i fantasier om et koselig, fargerikt fellesskap: følg med litt! og tenk! Se på denne f.eks. siden jeg tydeligvis er en tulling som ikke aner hva jeg prater om: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. april 2012 #70 Del Skrevet 11. april 2012 Gudskjelov at det er andre oppegående mennesker rundt om i verden som også skjønner dette! Til dere naive som luller dere inn i fantasier om et koselig, fargerikt fellesskap: følg med litt! og tenk! Se på denne f.eks. siden jeg tydeligvis er en tulling som ikke aner hva jeg prater om: Man havner like forbanna tilbake på at det er forskjeller mellom Islamister, og den vanlige muslimen i gata. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #71 Del Skrevet 11. april 2012 Man havner like forbanna tilbake på at det er forskjeller mellom Islamister, og den vanlige muslimen i gata. Skulle til å skrive det selv, for generaliseringen kan vist ingen ende ta. Ekstremister er folk som er villige til å gjere at folk å oppfylle krav de selv mener er gyldige i Guds navn. De vanærer både sitt folk og Herren ved å ta lov og dom i egne hender for å urettferdig dømme andre, og av erfaring vet jeg at de færreste muslimer ser opp til, følger eller støtter om disse menneskene. Om det ikke er god nok grunn til å ikke svartbemerke heøe bunker'n, så er vi på ulikt plan hva gjelder menneske verd og skyld. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #72 Del Skrevet 11. april 2012 Man havner like forbanna tilbake på at det er forskjeller mellom Islamister, og den vanlige muslimen i gata. Så du hele videoen? Jeg tror ikke det. Akkurat det du sier nå er hele problemet! Du sier at dette er noe vi ikke kan gjøre noe med, fordi vi ikke kan dra alle over en kam. Så da må vi bare lene oss tilbake og la det stå til, da.... Slik vi nordmenn er oppdratt til å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #73 Del Skrevet 11. april 2012 Så du hele videoen? Jeg tror ikke det. Akkurat det du sier nå er hele problemet! Du sier at dette er noe vi ikke kan gjøre noe med, fordi vi ikke kan dra alle over en kam. Så da må vi bare lene oss tilbake og la det stå til, da.... Slik vi nordmenn er oppdratt til å gjøre. Eller man kan prøve å bekjempe de ekstreme og slå hardt ned på de kriminelle i gruppen som velger å forbryte seg på loven. Funker helt etter hva jeg vet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #74 Del Skrevet 11. april 2012 Skulle til å skrive det selv, for generaliseringen kan vist ingen ende ta. Ekstremister er folk som er villige til å gjere at folk å oppfylle krav de selv mener er gyldige i Guds navn. De vanærer både sitt folk og Herren ved å ta lov og dom i egne hender for å urettferdig dømme andre, og av erfaring vet jeg at de færreste muslimer ser opp til, følger eller støtter om disse menneskene. Om det ikke er god nok grunn til å ikke svartbemerke heøe bunker'n, så er vi på ulikt plan hva gjelder menneske verd og skyld. De lyver, med loven i hånd! For å oppnå goder. Se her: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 11. april 2012 #75 Del Skrevet 11. april 2012 Eller man kan prøve å bekjempe de ekstreme og slå hardt ned på de kriminelle i gruppen som velger å forbryte seg på loven. Funker helt etter hva jeg vet. Myndighetene erkjenner ikke at islams inntreden og utbredelse er et problem. Når man ikke kan identifisere et problem, kan man heller ikke løse det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #76 Del Skrevet 11. april 2012 De lyver, med loven i hånd! For å oppnå goder. Se her: Det er paranoid å tro det værste om folks hensikter uten bevis eller tilfeller som beviser eller støtter opp om den enkeltes intensjon. Ekstremister vil gjere hva som helst nærmest, men det finnes i overkant av mange muslimer som har levd og forlatt verden uten en hensikt eller handling værre enn hva er normalt av menneskelige feil. Man dømmer ikke folk før de er funnet skyldige, og sånn har det alltid vært i et Rettsystem og forhåpentligvis i det menneskelige sinn generelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. april 2012 #77 Del Skrevet 11. april 2012 Så du hele videoen? Jeg tror ikke det. Akkurat det du sier nå er hele problemet! Du sier at dette er noe vi ikke kan gjøre noe med, fordi vi ikke kan dra alle over en kam. Så da må vi bare lene oss tilbake og la det stå til, da.... Slik vi nordmenn er oppdratt til å gjøre. Hvor sa jeg det? Du kan virkelig dette med å overtolke ett innlegg, du. Jeg mener derimot at man skal gå på de EKSTREME, ikke de vanlige muslimene som ikke ville gjort en flue fortred. Har du selv lest om ALLE muslimske land, og hvordan de fungerer? Både med staten, lover, kvinnelig påkledning, osv.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #78 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Eller man kan prøve å bekjempe de ekstreme og slå hardt ned på de kriminelle i gruppen som velger å forbryte seg på loven. Funker helt etter hva jeg vet. Eeeehhhh, nei! Det funker ikke. I begynnelsen av den videoen er det klipp fra demonstrasjonere i London. Hadde din teori funket hadde vel ikke slike demonstrasjoner vært mulige. Da hadde jo disse gale menneskene sittet bak lås og slå. De gjør ikke det. De opererer i det stille. De er siviliserte og lovlydige i det offentlige. Så drar de på seg skjerf og hetter og sprer deres egentlige budskap. Se og lær litt om islam. Se litt bak fasadene de setter opp. Eller len deg tilbake og se på at de raserer samfunnet JEG ihvertfall setter veldig stor pris på. Endret 12. april 2012 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. april 2012 #79 Del Skrevet 11. april 2012 Myndighetene erkjenner ikke at islams inntreden og utbredelse er et problem. Når man ikke kan identifisere et problem, kan man heller ikke løse det. Fordi det ikke er Islam i seg selv som er problemet, men de ekstreme islamistene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. april 2012 #80 Del Skrevet 11. april 2012 Hvor sa jeg det? Du kan virkelig dette med å overtolke ett innlegg, du. Jeg mener derimot at man skal gå på de EKSTREME, ikke de vanlige muslimene som ikke ville gjort en flue fortred. Har du selv lest om ALLE muslimske land, og hvordan de fungerer? Både med staten, lover, kvinnelig påkledning, osv.. Siden du kommer inn på dette med påkledning: Dette er en muslimsk kvinne jeg kan respektere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå