Gå til innhold

Jeg er vel rasist da......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å fremme hat på grunn av etnesitet eller religion går under rasisme, var det jeg ville få frem. Siterte bare litt fra en link jeg la til.

Jeg mener at noe av det jeg har lest inne på dette forumet på aktuelle saker kan bidra til å fremme hat og fordommer.

Alt mulig kan bidra til å fremme hat... Det kommer jo helt an på personen som leser eller hører.

Jeg kan godt tenke meg at noen av brukerne her på forumet, er rasister, men denne tråden handler om at man blir stempla som rasist med gang man ikke utelukkende er positive ovenfor alt innvandrere gjør.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du er i mot det disse enkeltpersonene har gjort, og tar avstand fra det, da er du ikke rasist.. Rasist blir du idet du tillegger en hel gruppe (rase) mennesker negative egenskaper på bakgrunn av rase..

Selv om man kan forstå hvorfor ting skjer, og være imot vold og ulovligheter, så må man ikke nødvendigvis mene at dette gjelder en hel folkegruppe (innvandrere, muslimer..)

Du velger selv om du vil være rasist eller realist.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg syntes det er vanskelig å ikke dra alle over en kam, fordi dette er et så lukket "folk".

Det er sikkert mange muslimer i Norge som syntes de som kastet stein på den reporteren er noen forbanna drittsekker. MEN: Hvorfor sier de ikke noe? Hvorfor går ikke norske muslimer som vil ha Norge slik det er i dag ut og sier dette? Hvorfor kan de ikke stå opp for landet slik det er nå? De eneste muslimene man hører noe fra er de som driver med dritt!

Jeg tror ikke de andre muslimene i Norge sier noe fordi de ikke tør! Bare det sier jo litt om denne gruppen. De er redde for disse "utskuddene", akkurat slik som mange av oss nordmenn er. Og da tenker vi nordmenn "Den som tier samtyker......." kanskje?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er i mot det disse enkeltpersonene har gjort, og tar avstand fra det, da er du ikke rasist.. Rasist blir du idet du tillegger en hel gruppe (rase) mennesker negative egenskaper på bakgrunn av rase..

Selv om man kan forstå hvorfor ting skjer, og være imot vold og ulovligheter, så må man ikke nødvendigvis mene at dette gjelder en hel folkegruppe (innvandrere, muslimer..)

Du velger selv om du vil være rasist eller realist.

Enig med deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang man åpner kjeften og sier noe negativt om invandring og muslimer blir man stemplet som rasist. Jeg har tenkt litt på det og veid for og imot men må vel bare godta at jeg er en rasist da.

Hvorfor?

Fordi:

- Se på alle de muslimske landa: krig, kvinneundertrykkelse og vold. De skriker, kaster stein og bomber. Da det blir for tøft for de der kommer de til siviliserte land, slik som Norge. Det går en stund og de vil så innføre lover og "regler", som de, i utgangspunktet, rømte fra da de dro fra sine hjemland.

- Nesten samtlige av overfallsvoldtekter blir gjort av menn med utenlandsk opprinnelse.

- Ville DU møtt på en gjeng Somaliere eller Pakistanere i en park midt på natten???

- Mullah Krekars tilhenger kastet STEIN etter Tv2 reportere under en reportasje. Hvem gjør slikt???? Ville norske gutter kastet stien i en slik sammenheng?? NEI!

- De vil innføre sharialover i Norge. Hvorfor kan de ikke flytte tilbake? Hvorfor kan de ikke bo i et land hvor slikt allerede praktiseres????? Jeg skjønner det ikke! HVORFOR??????

Så kall meg en rasist, da. Jeg vil heller kalle meg realist!

I voldtekter i forbindelse med festing og uteliv og i nære relasjoner dominerer etnisk norske.

I årets første ni måneder var det registrert 182 voldtekter i Oslo, hvorav 46 overfallsvoldtekter. Men mørketallet er stort. Det anslås at bare én av ti voldtekter blir anmeldt til politiet.

(kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse--6681203.html)

Som vil si at mest sannsynlig er det etniske nordmenn som står for de fleste voldtekter. (Og vi er vel enige om at voldtekt er voldtekt uansett?).

Sharialover er fordi religionen islam er veldig politisk og rettslig. Da Islam først kom, var den mye snillere enn både kristendommen og jødedommen. Den ga blant annet kvinner mye større rettigheter enn det de hadde i de andre store religionene - rett til å skille seg, begrensninger for hvor mange koner mannen kunne ha osv. Men på grunn av veldig klare påbud, er den ikke like lett å ignorere som f.eks. kristendommen og jødedommen - som er lett å tolke i hvilkensomhelst retning.

Ja, muslimskstyrte land henger ofte etter når det kommer til sivilasjon, men du ikke glemme at de kristne og vestlige landene har kriget minst like mye. Er jeg nødt til å nevne første og andre verdenskrig?

Det finnes ekstremister i alle land og innenfor alle religioner. Blant annet finnes det mange kristne kulter i USA, hvor mennene har flere koner som de kidnapper, voldtar og knuser. Det betyr ikke at jeg ser på alle kristne menn som voldtektsmenn. Eller alle hvite menn som seriemordere. Og heller ikke alle muslimer som selvmordsbombere.

Og til kommentaren din om å møte grupper på natten - jeg ville vært like redd om det var muslimer, afrikanere, italienere, punkere, gothere, hip-hoppere, eller etnisk norske. Man kan aldri se på forhånd hvem som vil deg vondt, og hvem som ikke vil det.

Poenget er, døm dem som handler for sine handlinger, ikke alle som en gruppe.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

(kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse--6681203.html)

Som vil si at mest sannsynlig er det etniske nordmenn som står for de fleste voldtekter. (Og vi er vel enige om at voldtekt er voldtekt uansett?).

Sharialover er fordi religionen islam er veldig politisk og rettslig. Da Islam først kom, var den mye snillere enn både kristendommen og jødedommen. Den ga blant annet kvinner mye større rettigheter enn det de hadde i de andre store religionene - rett til å skille seg, begrensninger for hvor mange koner mannen kunne ha osv. Men på grunn av veldig klare påbud, er den ikke like lett å ignorere som f.eks. kristendommen og jødedommen - som er lett å tolke i hvilkensomhelst retning.

Ja, muslimskstyrte land henger ofte etter når det kommer til sivilasjon, men du ikke glemme at de kristne og vestlige landene har kriget minst like mye. Er jeg nødt til å nevne første og andre verdenskrig?

Det finnes ekstremister i alle land og innenfor alle religioner. Blant annet finnes det mange kristne kulter i USA, hvor mennene har flere koner som de kidnapper, voldtar og knuser. Det betyr ikke at jeg ser på alle kristne menn som voldtektsmenn. Eller alle hvite menn som seriemordere. Og heller ikke alle muslimer som selvmordsbombere.

Og til kommentaren din om å møte grupper på natten - jeg ville vært like redd om det var muslimer, afrikanere, italienere, punkere, gothere, hip-hoppere, eller etnisk norske. Man kan aldri se på forhånd hvem som vil deg vondt, og hvem som ikke vil det.

TS skriver OVERFALLSVOLDTEKTER. De begås stort sett av ikke vestlige. Se her: http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955

Om du mener at det er like trygt å gå gjennom en gjeng Somaliere i en park som det er å gå gjennom en gjeng norske gutter i en park så er du NAIV!

Du skriver så politisk korrekt, men det du skriver er bullshit. Se heller på hvordan verden EGENTLIG er! Få opp øynene og bruk hodet......

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS skriver OVERFALLSVOLDTEKTER. De begås stort sett av ikke vestlige. Se her: http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955

Om du mener at det er like trygt å gå gjennom en gjeng Somaliere i en park som det er å gå gjennom en gjeng norske gutter i en park så er du NAIV!

Du skriver så politisk korrekt, men det du skriver er bullshit. Se heller på hvordan verden EGENTLIG er! Få opp øynene og bruk hodet......

Jeg så det, men som du sikkert så var overfallsvoldtekter vesentlig mindre enn andre voldtekter. Og som jeg sa - voldtekt er voldtekt uansett om man blir overfalt eller ikke.

Nei, jeg mener det er like farlig, vesentlig forskjell.

Fint om du kan peke på hva som er bullshit med det jeg skriver? Er alle norske menn seriemordere? Er alle muslimer selvmordsbombere? Noe jeg har gått glipp av?

Tror nok heller det er rasistene som må få opp øynene og se at mennesker ikke kan plasseres i små bokser ut fra religion eller utseende.

Endret av melly666
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fremme hat på grunn av etnesitet eller religion går under rasisme, var det jeg ville få frem. Siterte bare litt fra en link jeg la til.

Jeg mener at noe av det jeg har lest inne på dette forumet kan bidra til å fremme hat og fordommer.

På bakgrunn av rase ja, religion nei. Det er ikke rasisme å kritisere Islam eller innvandrere som en gruppe som TS gjør. Det er fullstendig legitimt og går under ytringsfriheten. Rasisme har blitt ett så utrolig utvannet og misbrukt begrep.

Jeg så det, men som du sikkert så var overfallsvoldtekter vesentlig mindre enn andre voldtekter. Og som jeg sa - voldtekt er voldtekt uansett om man blir overfalt eller ikke.

Nei, jeg mener det er like farlig, vesentlig forskjell.

Tror nok heller det er rasistene som må få opp øynene og se at mennesker ikke kan plasseres i små bokser ut fra religion eller utseende.

Overfallsvoldekter skjer ofte med utstrakt bruk av vold og som oftest er de totalt sett mer alvorlige enn "vanlige" voldekter, men er enig med deg i at voldekt er voldekt. Og for ørtne gang, det er ikke rasisme å kritisere Islam og innvandrere som en gruppe.

Klart det, det er som kjent flest etnisk Norske i Norge. :sjenert:

Ja, muslimskstyrte land henger ofte etter når det kommer til sivilasjon, men du ikke glemme at de kristne og vestlige landene har kriget minst like mye. Er jeg nødt til å nevne første og andre verdenskrig? .

Kristendommen og vesten har gjort sitt, det er sant. Men det rettferdigjører ikke grusomhetene som fanatiske Islamister står bak, det fritar dem heller ikke fra kritikk.. Det var heller ikke noen av oss nålevende som sto bak kristendommens herjinger og vi har derfor ikke noen som helst grunn til å føle skyldfølelse for det, det er fortid.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det du skriver som jeg mener er bullshit er bl.a. dette med 1. og 2. verdenskrig. Eller dette med sharialover og at den ga kvinner flere rettigheter enn andre religioner HVA SÅ????? Vi snakker ikke om hva som står i koranen, vi snakker ikke om gamle dager. Vi snakker om Norge NÅ og Norge i fremtiden!

De naive luller seg inn i slike ting for å slippe å se realiteten av hva som skjer rundt seg. Da mange tidligere sa at "om man ikke strammer inn på invandringspolitikken kommer muslimene til å bli i flertall i Oslo om få år" så lo de naive! De svarte med strofer som "neida, ingen land har så streng invandringspolitikk som Norge". "Ikke ta sorgene på forskudd, det kommer aldri til å skje" osv..... Nå sier de "Ja, de blir i flertall snart, men de er jo så godt integrerte!" eller "Jeg kjenner en fra somalia, og han jobber og er SÅ hyggelig. Ikke dra alle over en kam."

Ja, de fleste massemordere er hvite. SO WHAT????? Hva f... har det med Norge og Norsk kultur, Norges lover og VÅR sikkerhet å gjøre? Dere skal alltid komme med slik bullshit! Jeg er ikke kristen, men er langt ifra så redd for kristne som det jeg er for muslimer, unntatt kristne selvmordsbombere da :ironi:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg helt i denne saken.. Er livredd for og møte på en gjeng med mørke når jeg går alene gjennom byen, vet liksom aldri hva de måtte finne på og gjøre.. Sier ikke at alle er sånn,men når jeg har hørt så mye i media og ser hvor pågående de faktisk kan være, er det umulig og ikke ha en smule imot de..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen og vesten har gjort sitt, det er sant. Men det rettferdigjører ikke grusomhetene som fanatiske Islamister står bak, det fritar dem heller ikke fra kritikk.. Det var heller ikke noen av oss nålevende som sto bak kristendommens herjinger og vi har derfor ikke noen som helst grunn til å føle skyldfølelse for det, det er fortid.

Så klart fritar det de ikke for kritikk - på ingen måte. Poenget er at man ikke kan tenke at alle muslimer er voldlige, krigførende voldtektsmenn, akkurat på samme måte som man ikke kan forhåndsdømme andre grupper. Alle grupper har sine skjeletter i skapet, og når vi skal dømme andre, kan vi ikke bare glemme egne feil.

Deres utvikling ligger et stykke bak kristendommen (kulturelt og samfunnsmessig). Gi disse landene litt tid, så er jeg sikker på at de kommer på samme nivå som resten (vel, kanskje ikke Norge, men iallefall USA :wink: )

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Deres utvikling ligger et stykke bak kristendommen (kulturelt og samfunnsmessig). Gi disse landene litt tid, så er jeg sikker på at de kommer på samme nivå som resten (vel, kanskje ikke Norge, men iallefall USA:wink:)

NAIV!

Jeg vil heller si "Gi disse landene litt tid, så er jeg sikkerpå at de har laget like mye helvete i Norge som det de har gjort i landene de opprinnelig kommer fra."

Ja, mange muslimer er hyggelige og sikkert interessert i å ha Norge slik det er i dag, men hvorfor kan ingen av de stå opp og si det? Hva er de redde for? (Både DU og JEG vet svaret på det.....)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste muslimer har til felles er at de er nettopp det, muslimer. Å greie alle med en kam er ikke realistisk, det er rasistisk. Så da får dere tåle å bli kalt rasist.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skriver som jeg mener er bullshit er bl.a. dette med 1. og 2. verdenskrig. Eller dette med sharialover og at den ga kvinner flere rettigheter enn andre religioner HVA SÅ????? Vi snakker ikke om hva som står i koranen, vi snakker ikke om gamle dager. Vi snakker om Norge NÅ og Norge i fremtiden!

De naive luller seg inn i slike ting for å slippe å se realiteten av hva som skjer rundt seg. Da mange tidligere sa at "om man ikke strammer inn på invandringspolitikken kommer muslimene til å bli i flertall i Oslo om få år" så lo de naive! De svarte med strofer som "neida, ingen land har så streng invandringspolitikk som Norge". "Ikke ta sorgene på forskudd, det kommer aldri til å skje" osv..... Nå sier de "Ja, de blir i flertall snart, men de er jo så godt integrerte!" eller "Jeg kjenner en fra somalia, og han jobber og er SÅ hyggelig. Ikke dra alle over en kam."

Ja, de fleste massemordere er hvite. SO WHAT????? Hva f... har det med Norge og Norsk kultur, Norges lover og VÅR sikkerhet å gjøre? Dere skal alltid komme med slik bullshit! Jeg er ikke kristen, men er langt ifra så redd for kristne som det jeg er for muslimer, unntatt kristne selvmordsbombere da :ironi:

Poenget er at ikke alle muslimer passer inn i din lille boks. Det finnes koselige muslimer, akkurat som det finnes slemme etniske nordmenn (*kremt* ABB *kremt*). Poenget mitt er - muslimer som en hel gruppe utgjør ikke en sikkerhetsfare for Norge. En internasjonal storby ser jeg ingen problemer med. Det er velkjent at Norge pr. idag trenger innvandring for å gå rundt, og mange spår mangel på arbeidskraft.

Til siste posten din: De HAR det. http://www.kampanje.com/reklame/article5486759.ece

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste muslimer har til felles er at de er nettopp det, muslimer. Å greie alle med en kam er ikke realistisk, det er rasistisk. Så da får dere tåle å bli kalt rasist.

Men vi har også de muslimene som fanatisk følger de diskriminerende og brutale skriftene i Koranen, disse muslimene har naturligvis problemer med å forene og forholde seg til Norges lover og har derfor ingen plass i Norge. Det er da klart at TS mynter hva h*n skriver på fanatisk Islam.

Når ble "muslim" en rase? Det er ikke rasisme å generalisere muslimer, det er selvfølgelig ikke greit, men rett skal være rett.

Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

Rasisme er rettferdiggjøring av negativ forskjellsbehandling av enkeltpersoner eller grupper med utgangspunkt i deres hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse

http://www.ung.no/rasisme/

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi har også de muslimene som fanatisk følger de diskriminerende og brutale skriftene i Koranen, disse muslimene har naturligvis problemer med å forene og forholde seg til Norges lover og har derfor ingen plass i Norge. Det er da klart at TS mynter hva h*n skriver på fanatisk Islam.

Når ble "muslim" en rase? Det er ikke rasisme å generalisere muslimer.

Hvis du leser det siste sitatet ditt om igjen forstår du kanskje at muslimer klassifiseres som gruppe, ergo å diskriminere dem som en gruppe er rasisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Nei, nei, med den holdningen der er det vel bare å lene seg tilbake og satse på at politikernes integreringspolitikk snart skal virke da! Er jo ikke mer man kan gjøre da.......

Jeg takler helt fint å bli kalt rasist for mine meninger. Den dagen jeg satt og så på nyhetene at unge muslimske gutter, som støtter Mullah Krekar, kastet stein på en reporter ble det plutselig ikke et så negativt ladet ord lenger..... (selv om jeg selv ikke ser på meg selv som rasist....for jeg hater ikke ALLE muslimer)

Endret av Lykkeliky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser det siste sitatet ditt om igjen forstår du kanskje at muslimer klassifiseres som gruppe, ergo å diskriminere dem som en gruppe er rasisme.

"...på bakgrunn av etnisitet eller nasjonalitet"

Det at man er muslim betyr ikke at man stammer fra en spesifikk nasjon eller etnisitet, som per definisjon er elementer som må være til stede for at diskriminering skal klassifiseres som rasisme. Det finnes muslimer i alle hudfarger og nærmest alle nasjonaliteter, derfor bør du forstå at det ikke henger på geip å kalle det rasisme.

Definisjonen av rasisme i følge Wikipedia:

Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at så mange mener at generelt mørkhudede er så truende! Tenk på alle de snille menneskene som har fordommer mot seg. Det kommer ikke an på om man er "chvarting" eller "bleikfis", det finnes onde mennesker over alt, uavhengig av hudfarge! Dette fikk vi en bekreftelse på den 22. juli.. .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...