Gå til innhold

Huskjøp, barn, giftemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Tror du TS.er litt fotvilet men du klarer aldri å endre dette uten han vil selv.

HUSK ikke dropp p-piller enda før dere BEGGE er klare. Blir det barn er det begynnelsen til slutten på forholdet. Hvorfor tror du ellers menn ikke vil være fedre og prøver komme unna en uønsket graviditet når det er ett enkelt once knull. Det er akkurat det sammen her, de vil unnvike hele situasjonen. Dette er det søriøs forskining på blant psykologer og andre.

Når dette er sagt forstår jeg ikke at han orke rleve med deg for du styrer hele livet hans. Er du som er regjeringa hos deg. Ikke noe demokrati der dere begge bestemmer da du i bunn og grunn tar avgjørelser og handler da han ikek gjør noeen av tingen. Hn holder på med det han liker og er fornøyd. Du er ikke fornøyd. Tenk over er han noe for deg selv om du elsker han. Kan deres liv sammen bli som du ønsker. Ja det er mange ting du burde tenket gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden han faktisk tjener penger på å trene de to lagene, må jo dette også regnes som jobb. Jeg vil tro han jobber som assistent, og jeg han tjener nok ikke så mye ekstra på på å øke stillingen fra 60 til 100%. Jeg vil faktisk tro det utgjør sånn ca 5000,-... Jeg hadde hvertfall vært superlykkelig hvis jeg kunne tjent såpass mye hver måned på hobbyen min!!!

ja, det kan regnes som 10 prosent lønn, men han jobber 120 prosent med sin hobby.. Som jo da han og jeg ser på som jobb.

Seriøst svar: Jeg tror du har funnet deg en gutt/mann som faktisk innser at han bare er 24, og at det er nå han har mulighet til slappe av og nyte livet. Barn, hus, lån +++ kommer fort nok, så hvorfor ikke bare slå seg til ro med sånn ting er nå, også avvente et par år?? At du velger å jobbe 115% er ene og alene opp til deg!!! Kanskje det er du som har ett og annet å lære av han... ;)

Godt poeng!

Du ba om seriøse svar, og da må jeg si at dette er det minst seriøse du kan gjør!!! Jeg håper hvertfall du er ærlig mot han om dette, slik at han kan få ta valget om han da vil bruke kondom eller ikke ha sex med deg. Velger dere å "kjøre på" uten prevensjon risikerer du faktisk å ende opp med å bli gravid med en mann som overhodet ikke er moden for det, og jeg håper ikke du vil tvinge han inn i noe han ikke er klar for!!! :sjenert:

Dette vet han, ja ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regine

Men hva vil du? Er huskjøp og barn veldig viktig for deg nå/veldig snart, så må du faktisk revurdere forholdet. Dette handler ikke om "dump han" løsning, men om hva DU vil m livet ditt. Du kan selvsagt fortsette å vente, fortsette å "hjelpe han få orden på livet sitt" noe han overhode ikke virker interessert i.

Vil du ha det sånn i flere år til?

Du har jo rett til å bestemme hvordan du vil ha det og hva som er viktigst for deg, både på kort og litt lengre sikt. Og det bør du igrunn tenke gjennom og formidle til samboeren din, hva som er DINE prioriteringer og mål. Men som også andre har sagt, du kan ikke bestemme over han, han må jo få ha sine prioriteringer. Men det er kanskje enklere for deg å se dine muligheter hvis dere begge er klare på hvordan ståa er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har det fryktelig travelt? 24 år og klar for hus og barn allerede? Han er tydeligvis ikke klar, og det må du nesten bare akseptere hvis du har planer om å leve et langt liv sammen med han. Presser du han inn i noe han ikke er klar for, så varer det ikke lenge, skal jeg love deg.

Hvis han synes tilværelsen er helt ok som den er, med leid bolig, 60% jobb og trening av idrettslag (som til og med gir inntekter!), så må vel det være greit, så ung som han er? At du ønsker noe annet vil ikke si at det han ønsker er "feil".

Jeg synes han er flink, jeg. Det finnes nok av 24-åringer som lever på NAV, bor hjemme hos foreldre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hva du skriver, TS, og med forbehold om at jeg ikke har hørt hans side av saken, så synes jeg han høres litt for sløv ut. Det er greit at man er i ulike faser og ønsker ulike ting, men han høres for meg litt vel likegyldig ut. Hvis han i en alder av 24 år fortsatt ikke har tatt stilling til hva han ønsker å gjøre de neste fem årene, og ikke en gang har fått seg til å få en BSU-konto kun fordi han ikke gidder, så høres det ut som om han trenger å bli ristet litt.

Dessverre høres det også ut som om han har blitt ristet, og flere av de som slik som han beskrives fortsetter med samme likegyldighet uansett hva man sier eller gjør. Det er så man kan rive håret ut av frustrasjon noen ganger. Og, nei, det er ikke fordi de ikke er klar for den samme som en selv, men fordi de virker sløve, late og apatiske. Det er noe helt annet, og det er et problem.

Hvis du har snakket med ham om dette, og det er null tegn til interesse eller evne til å gjøre noe, så må du nesten selv vurdere om dette er noe du vi leve med. Jeg ville eventuelt forsøke å snakke mer med ham, han må da ha noen refleksjoner over eget liv og ønsker. Det evige "vet ikke" kan drive hvem som helst gal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hva du skriver, TS, og med forbehold om at jeg ikke har hørt hans side av saken, så synes jeg han høres litt for sløv ut. Det er greit at man er i ulike faser og ønsker ulike ting, men han høres for meg litt vel likegyldig ut. Hvis han i en alder av 24 år fortsatt ikke har tatt stilling til hva han ønsker å gjøre de neste fem årene, og ikke en gang har fått seg til å få en BSU-konto kun fordi han ikke gidder, så høres det ut som om han trenger å bli ristet litt.

Dessverre høres det også ut som om han har blitt ristet, og flere av de som slik som han beskrives fortsetter med samme likegyldighet uansett hva man sier eller gjør. Det er så man kan rive håret ut av frustrasjon noen ganger. Og, nei, det er ikke fordi de ikke er klar for den samme som en selv, men fordi de virker sløve, late og apatiske. Det er noe helt annet, og det er et problem.

Hvis du har snakket med ham om dette, og det er null tegn til interesse eller evne til å gjøre noe, så må du nesten selv vurdere om dette er noe du vi leve med. Jeg ville eventuelt forsøke å snakke mer med ham, han må da ha noen refleksjoner over eget liv og ønsker. Det evige "vet ikke" kan drive hvem som helst gal.

DU har forstått problemet, det handler ikke om å må få barn, gode seg nå, men om at han ikke vet noe, osv om alt! Jeg har funnet løsningen nå, han må betale for å bo her:) jeg setter pengene på vår felles sparekonto (som han ikke har satt av noe, brutt avtale), og dersom det skulle skjære seg så kan han få igjen nøyaktig beløp :) takk for gode tanker flere av dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ts, det er du som er den umodne her.

Han innser at han bare er 24 år, du oppfører deg som om du er 40 og kun har begrenset tid ift å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ts, det er du som er den umodne her.

Han innser at han bare er 24 år, du oppfører deg som om du er 40 og kun har begrenset tid ift å få barn.

Fyller 25 i juni, Hehe.. Du har ikke forstått problemet. De fleste på 40 er straks ferdig med å betale ned gjeld på hus, og har barn på hvert fall 10 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...