Gjest Maruwan Skrevet 9. april 2012 #41 Skrevet 9. april 2012 Veldig mange i denne tråden som skryter av at de ikke skryter.
Ryvre Skrevet 9. april 2012 #42 Skrevet 9. april 2012 Nei vi svarer på hovedinnlegget og forklarer hva vi mener er å skryte 2
pinar Skrevet 9. april 2012 #43 Skrevet 9. april 2012 Ja av og til skryter jeg av egne presentasjoner. Eller noe jeg er stolt av. Det kan jeg godt innrømme og det plager meg heller ikke at andre gjør det. Men alt med måte.
Gjest Maruwan Skrevet 9. april 2012 #44 Skrevet 9. april 2012 Nei vi svarer på hovedinnlegget og forklarer hva vi mener er å skryte Ja, det er ikke hver dag en får muligheten til å skryte litt av at en ikke skryter på en måte som faktisk er relevant for en tråd.
BarteSatan Skrevet 9. april 2012 #45 Skrevet 9. april 2012 Nei, det gjør jeg ikke, og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg har ikke noe behov for å skryte på facebook. Den eneste grunnen til at jeg har facebook, er for å følge med på andre. Haha!
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #46 Skrevet 9. april 2012 Ja, det er ikke hver dag en får muligheten til å skryte litt av at en ikke skryter på en måte som faktisk er relevant for en tråd. Du tuller nå, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #47 Skrevet 9. april 2012 TS her. Det er ikke snakk om misunnelse. Om noen kjøper seg et fint hus eller drar på en dyr så er det jo bare flott! Det er ikke slik at jeg ønsker meg et dyrt hus eller en dyr ferie. Men det siste året har jeg merket at absolutt alle skal skryte av noe, alt fra hvor flinke de har vært på skolen til hvor kul den nye ipad'en deres er. Hvorfor har vi (folk) en viss trang til å vise fram noe? (Begynner å lure på om det jeg som er en raring bare )
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #48 Skrevet 9. april 2012 Hvis det å legge ut feriebilder er det samme som å skryte, så skryter jeg vel da. Jeg er derimot ikke blant de som må skrive det hver eneste gang jeg trener, eller hver gang jeg påbegynner og avslutter en arbeidsdag.
Gjest Maruwan Skrevet 9. april 2012 #49 Skrevet 9. april 2012 Du tuller nå, ikke sant? Litt, men ikke helt. Hvis du bruker TS sin definisjon på "skryt", så er det rett og slett umulig ikke å skryte: Jeg går ikke i dyre klær. Skryt! Jeg liker å dele mine hverdagsgleder med andre Skryt! Nei, jeg skryter ikke. Skryt! Og sånn går nå dagene.
Grønt blad Skrevet 9. april 2012 #50 Skrevet 9. april 2012 Jeg kan glatt innrømme at jeg skryter av meg selv innimellom. Jeg forteller om noe jeg har klart å oppnå/gjennomføre, og noen ganger forventer jeg "så flink du har vært o.l. Det føles rett og slett godt å få anerkjennelse fra de viktigste personene i mitt liv. Det er ikke snakk om at jeg er bedre enn noen, og jeg kan godt finne på å sende "jeg har endelig klart x!" til en venninne som har klart det samme for lenge siden. Det er ikke snakk om å sitte i timesvis og snakke om meg selv, men jeg bruker kanskje et par minutter, avhengig av hva man har å si. Jeg forteller om det som skjer i livet mitt, og de jeg forteller det til liker å vite om det som skjer i mitt liv, akkurat som jeg liker å vite hva som skjer i deres liv. Har jeg en venninne som sliter med at hun forsover seg, så setter jeg stor pris på at hun stolt forteller meg at hun har gått to uker uten å forsove seg, og selvsagt skryter jeg av henne. Er det ei som skryter av mannen som har vasket hele huset og laget treretters da hun kom sliten hjem fra jobb, så er jeg glad hun deler det med meg. Er det noen som har løpt maraton for første gang eller fått god tid i Birken synes jeg det er veldig hyggelig å få vite det, og jeg er også glad for at de føler seg komfortable med å sende en slik skryte-melding til meg. Klær, reiser, bil etc. ser jeg ingen grunn til å skryte av, det er ikke interessant for meg. Mener du i så fall av man skryter av alle pengene man har ved å vise fram de dyre tingene man har råd til å kjøpe? Det er mulig jeg har en helt annen omgangskrets enn TS. Jeg er blant de som aldri oppdaterer Facebook-statusen, så blir ikke noe skryt der. Jeg ser heller ikke noe poeng i å dele alt med alle om enhver, så jeg holder det til de nærmeste. De jeg skryter til kjenner meg godt, og kjenner også til mindre positive ting i livet mitt.
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #51 Skrevet 9. april 2012 Litt, men ikke helt. Hvis du bruker TS sin definisjon på "skryt", så er det rett og slett umulig ikke å skryte: Og sånn går nå dagene. Aha, sånn sett. Da er jeg forsåvidt enig hehe Synes for øvrig at hvis skryt er å dele positive ting, så bør folk skryte mere :D
Gjest Maruwan Skrevet 9. april 2012 #52 Skrevet 9. april 2012 (endret) Aha, sånn sett. Da er jeg forsåvidt enig hehe Synes for øvrig at hvis skryt er å dele positive ting, så bør folk skryte mere :D Jo da, men skryt (eller "selvskryt", som vel egentlig er det denne tråden handler om) er ikke bare å dele positive ting generelt. Skryt er å dele positive ting om seg selv. Hvis en f.eks. sier "jeg går ikke i dyre klær", så er det underforstått at en da sier "jeg er ikke forfengelig". Altså skryt. Samme dersom en sier "jeg liker å dele mine hverdagsgleder med andre". Da er det underforstått at en sier "jeg er et sosialt og generøst menneske". Men ellers enig, folk må gjerne få skryte så mye de vil. Det skal generelt mye skryt til før det begynner å bli plagsomt. Men det skjer det også, at folk skryter plagsomt mye, kjenner ihvertfall til et par tilfeller, folk jeg faktisk unngår fordi de skryter så mye av seg selv at all kommunikasjon blir kjedelig etter ca. 10 sekunder. Det handler vel om kvantitet. Endret 9. april 2012 av Maruwan
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #53 Skrevet 9. april 2012 Hmm aldri tenkt på det som skryt når folk legger ut bilder av bryllup, baby, ny bil, leilighet, ferier osv...er det ikke det facebook er til da? Dele det som skjer i livet med andre? Noen er opptatt av å lage kaker og legger ut bilder av det, andre er opptatt med studier og skriver litt om dette. Hva tenkte du at face skal brukes til da ts? Bare sånne kjedelige "nå skal jeg legge meg"/"kjeder meg på jobb"/"taco til middag"- oppdateringer? Tror du misforstår meningen, og tolker litt for mye? Hvis du ikke er fornøyd med ditt eget liv er det bare du som kan ta tak i det! Tror det var lurt av deg å slette profilen din, hvis det gikk så innpå deg altså.. 1
Joe Skrevet 9. april 2012 #54 Skrevet 9. april 2012 Ting jeg får eller kjøper, og reiser, klær, ting og tang jeg har bryr jeg meg ikke om å vise frem. Men ting jeg lager, jo det er jeg stolt av og vil vise frem. Jeg har ikke noe behov for å være "sterk nok" til å ikke vise det frem, og det ville også vært en ganske elendig forretningsidé; lage ting og så gjemme det unna og aldri vise det frem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå