AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #21 Skrevet 9. april 2012 Har Facebook, men er svært sjelden inne. Når jeg er innom, så skryter jeg ikke, vil beholde mine "skryte"-ting helt for meg selv, blir bare til at jeg slenger opp noe humoritisk, tydeligvis mange som liker det og gir meg mange likes. Litt i motsetning til de som forteller fra hverdagen, eller som bedriver det som kan oppfattes som skryt :gjeiper: Men jeg har fortsatt til gode å oppleve at mine FB-aktiviteter havner her over fire tråder på KG, som ei viss annen opplevde *misunnelig* 1
Cata Skrevet 9. april 2012 #22 Skrevet 9. april 2012 Jeg skryter ikke på FB (tror jeg i allfal). Dyre ferier, fine klær og dyre innkjøp er liksom ikke helt meg. Det eneste måtte være at jeg til tider skryter av at jeg har vært flink husmor og vasket trappa eller noe slikt . Jeg kan derimot finne på å skryte hvis jeg har gjort noe bra i jobbsammenheng. Da kan det fint komme en: "Yesss, jammen fikk jeg til å ...." hva det nå enn måtte være. Siden jeg jobber i et mannsdominert miljø og gutta ikke alltid er så beskjedne de heller, så regner jeg med det går opp i opp, og heldigvis blir det oftest "Yesss, dette klarte vi..."
Gjest Rosemor Skrevet 9. april 2012 #23 Skrevet 9. april 2012 Enkelt og greit; skryter du av deg selv? (Uansett hva det måtte være) SVAR GJERNE ÆRLIG, og fortell gjerne grunnen til at du skryter/ikke skryter. Jepp, jeg skryter hvis jeg føler jeg har gjort en god jobb, eller hvis jeg har gjennomført noe jeg har gruet meg til å gjøre. Grunnen til at jeg skryter? Jeg vil ha ros for den gode jobben jeg har gjort! Får jeg ikke den rosen uoppfordret, så får jeg skryte av meg selv i stedet for. Har ikke facebook da, så mitt skryt er det bare mine nærmeste som får oppleve.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #24 Skrevet 9. april 2012 Jeg skryter aldri. Tar av og til fram penisen min og dasker den i ansiktet, for å demonstrere størrelse, dog. Katten, kan jeg spørre om navnet ditt begynner på L? Jeg ser forresten ikke på det å gå i dyre klær som skryting. Blir jo dumt å bare ha de liggende i skapet, for å ikke skryte.
Gjest Best Skrevet 9. april 2012 #25 Skrevet 9. april 2012 Er nok ingen skrytere som vil innrømme det her... Ser på fb at mange skryter av hvor flinke de er til å trene, hvilke fjelltopper de har besteget osv. Irriterendes og kjedelig på samme tid.
Ryvre Skrevet 9. april 2012 #26 Skrevet 9. april 2012 Er nok ingen skrytere som vil innrømme det her... Ser på fb at mange skryter av hvor flinke de er til å trene, hvilke fjelltopper de har besteget osv. Irriterendes og kjedelig på samme tid. Men det et jo nettopp dette vi diskuterer her - hva er definisjonen på skryt? Er jo flere som sier at de skriver om bragder i livet, gleder i livet osv. Du tolker det som skryt som er irriterende og kjedelig, vi tolker det som å dele gleder med andre og at dere som irriterer dete bare er misunnelige Så om du definerer våre hverdagsgleder og bragder som skryt, ja da er det jo flere som har innrømmet at de såkalt skryter. Om man syns det er så irriterende, hvorfor lese det? Man kan slette personer fra vennelisten, man kan slette seg selv fra FB, om man ikke vil slette andre eller seg selv så kan man gjemme innlegg fra enkeltpersoner aå man slipper å lese dem...valgene er mange 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. april 2012 #27 Skrevet 9. april 2012 Er nok ingen skrytere som vil innrømme det her... Ser på fb at mange skryter av hvor flinke de er til å trene, hvilke fjelltopper de har besteget osv. Irriterendes og kjedelig på samme tid. Jeg får derimot motivasjon av å se at andre har vært ute å trent (eller hvis det blir i overkant mye hos noen gjør jeg så flesteparten av innleggene deres ikke vises). Fjelltopper eller ferier vil jeg gjerne høre om, kanskje det gir meg inspirasjon til ting jeg ikke har tenkt på. Så jeg må si meg enig med Ryvre, hva er egentlig denne skrytingen dere snakker om?
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #28 Skrevet 9. april 2012 Bevares, det må da være lov å "skryte" litt hvis man har vært på toppen av Kilimanjaro, f.eks. Det er jo en morsom opplevelse, ser ikke på det som skryt hvis man vil dele det med resten av verden. Eller er det sånn at man må holde alt positivt som skjer i livet for seg selv, og bare dele de aller kjedeligste eller negative tingene, for å ikke virke skrytete?
Gjest Badabing Skrevet 9. april 2012 #29 Skrevet 9. april 2012 Tror man har litt forskjellig syn på hva som er skryt. Jeg har aldri tenkt over at folk skriver at jeg skryter hvis jeg forteller hvor jeg er på reise eller legger ut feriebilder. Nå er jeg ikke veldig aktiv på Facebook, men jeg ville nok skrevet det om jeg hadde besteget en fjelltopp, for det er ikke noe dagligdags for meg. Jeg la ut bilde da jeg kjøpte ny bil, men jeg skrev også om det da jeg litt senere klarte å bulke den. Er ikke slik at jeg bare legger bilder av de bra sidene av livet mitt, jeg skriver også om de gangene jeg driter meg ut.
Gjest Best Skrevet 9. april 2012 #30 Skrevet 9. april 2012 De jeg tenker på bestiger noe hver eneste dag. Ikke Kilimanjaro:)
Armitage Skrevet 9. april 2012 #31 Skrevet 9. april 2012 Jeg skrøt av meg selv på facebook den dagen jeg bestod eksamen og fikk vitnemålet i hånden. Synes ikke det er så galt. Spesielt ikke for meg som sjeldent gjør noe verdt å skryte om. Det er vel normalt for mennesker å ønske seg bekreftelse vil jeg tro. Har ei venninne på fb som legger ut bilder og blogger om backpacking turen sin igjennom Asia. Synes det er kos å lese om. Selv om kanskje enkelte ville se det som skryt. Jeg har også flere venner som er modeller, makeupartister, friøsrer osv. som jevnlig legger ut bilder av ting de har gjort og er stolte over. Synes det er morsomt å lese. Her om dagen la en venninne ut et bilde av det nye halskjedet hun hadde fått av kjæresten sin som koster nesten 3000kr. Jeg gledet meg på hennes vegne:) Og enda flere av mine venner legger ut bilder av oppussningsprosjektene sine, ommøbleringer og interiørgreier. Hvis man synes slikt er problematisk så burde man kanskje revurdere hele facebookgreia? Poenget med facebook er jo å dele med folk på vennelista om hva som skjer i livene deres. Noen har prosjekter og fullt fres hele tiden. Andre har ikke så mye som skjer og skryter kanskje over at de har hatt full rengjøring og oppryddning hjemme. Hvis man irriterer seg over sånt, så er det jo bare ens eget problem:)
Armitage Skrevet 9. april 2012 #32 Skrevet 9. april 2012 De jeg tenker på bestiger noe hver eneste dag. Ikke Kilimanjaro:) Jeg synes egentlig det er en litt positiv innstilling å ha i livet jeg da:) Å se på små overvinninger i sitt eget liv som store bragder. Synes altfor mange nedvurderer seg selv. Jeg skjønner jo at man ikke alltid kan være positiviteten selv og at mennesker som alltid er blide og tar ting på strak arm kan virke irriterende om man selv har en dårlig dag. Men det er vel bare vårt eget problem:)
Gjest Katten. Skrevet 9. april 2012 #33 Skrevet 9. april 2012 Katten, kan jeg spørre om navnet ditt begynner på L? Jeg ser forresten ikke på det å gå i dyre klær som skryting. Blir jo dumt å bare ha de liggende i skapet, for å ikke skryte. Nope. Selv om jeg digger Léon. Jeg skryter forresten på face, hver eneste gang jeg klarer å tørke meg selv! 1
Gjest Best Skrevet 9. april 2012 #34 Skrevet 9. april 2012 Jeg synes egentlig det er en litt positiv innstilling å ha i livet jeg da:) Å se på små overvinninger i sitt eget liv som store bragder. Synes altfor mange nedvurderer seg selv. Jeg skjønner jo at man ikke alltid kan være positiviteten selv og at mennesker som alltid er blide og tar ting på strak arm kan virke irriterende om man selv har en dårlig dag. Men det er vel bare vårt eget problem:) Ser jeg er på kollisjonskurs med dere andre her. Er bare det at jeg ser menneskene bak uttalelsene, og ser hvilke andre ting de forsaker. Case closed, fra min side. Ha en fin siste feriedag!
Gjest Badabing Skrevet 9. april 2012 #35 Skrevet 9. april 2012 Jeg synes egentlig det er en litt positiv innstilling å ha i livet jeg da:) Å se på små overvinninger i sitt eget liv som store bragder. Synes altfor mange nedvurderer seg selv. Jeg skjønner jo at man ikke alltid kan være positiviteten selv og at mennesker som alltid er blide og tar ting på strak arm kan virke irriterende om man selv har en dårlig dag. Men det er vel bare vårt eget problem:) Veldig sant. De aller fleste sliter jo med et eller annet, men det er jo gjerne ting man ikke deler med så mange. De fleste positive ting er stuerene, mens de negative kan inneholde en del tabuer som man ikke deler med alle og enhver. Men de som kjenner en godt vet jo om de andre tingene også.
Armitage Skrevet 9. april 2012 #36 Skrevet 9. april 2012 Veldig sant. De aller fleste sliter jo med et eller annet, men det er jo gjerne ting man ikke deler med så mange. De fleste positive ting er stuerene, mens de negative kan inneholde en del tabuer som man ikke deler med alle og enhver. Men de som kjenner en godt vet jo om de andre tingene også. Mange kvier seg for å skrive om negative ting på facebook også for å ikke bli oppfattet som sutrete. Uansett hva man gjør så blir det liksom feil i noens øyne virker det som. 2
Destin Skrevet 9. april 2012 #38 Skrevet 9. april 2012 Nei, jeg skryter ikke. Den eneste plassen jeg kanskje gjør det er på treningsbloggen min, men det er bare for å prøve å hjelpe meg selv opp og fram. Men syns det er fint med andre som skriver fine ting og hvor stolt de er av ungene/mannen/kona/vennen sin osv. Fint å vise at man setter pris på de Eller at de deler fine feriebilder eller bilde av den nye bilen. Jeg oppfatter ikke det akkurat som skryt heller.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #39 Skrevet 9. april 2012 Jeg skryter/forteller til andre hva jeg driver med, for jeg er stolt av det. Jeg stolt av at jeg jobber hardt med 2 studier og 2 jobber. Ellers skryter jeg ikke over ferier og klær osv, det syntes jeg er uinteressant å fortelle om. Alle drar på ferier, så det syntes jeg ikke er noe spesielt. Sjeldent jeg legger ut på fb hvor jeg har vært eller hvor "fantastisk" denne helgen var med de "beste" folka, for det syntes jeg bare er flaut!
Pene sko... Skrevet 9. april 2012 #40 Skrevet 9. april 2012 (endret) Folk oppfatter noe av det jeg sier som skryt, selv om det sjeldent er min intensjon. Endret 9. april 2012 av Pene sko...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå