Lillah Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #481 Del Skrevet 5. oktober 2012 Aha.. kjekt å ha Får masse tepper jeg også. Mamma og svigermor har strikka tynne tepper. Og søster har strikka vognteppe og er tjukkere teppe som jeg kan pakke han inn i Gleder meg såååå til å få det i hus og begynne å bruke det Veldig greit å ha strikkere i familien Har ett hvitt et fra jeg selv var baby også, som mamma strikka når hun var gravid Ja, det skjønner jeg godt!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #482 Del Skrevet 6. oktober 2012 Da var lillegull blitt 30 uker gammel Hans fulle lengde er 36 cm, og så veier han ca. 1600 gram. Ting som skjer denne uka: - Hjernens overflate blir stadig mer rynkete etter hvert som vindingene dannes. Forskere mener intelligensen kommer fra dette laget. Når vindingene snor og bukter seg på overflaten, maksimeres antallet hjerneceller og overflaten blir større. - Hjernen kontrollerer den rytmiske pusteøvelsen og regulerer temperaturen selv! - Lanugohårene begynner å forsvinne, men forblir lengst på ryggen og skuldrene. Fosteret har nå ordentlige hår på hodet. - Fettlaget under huden blir tykkere og glatter ut huden. Fettet isolerer og fungerer som energikilde. - Noen fostre begynner også å snu seg med hodet ned nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #483 Del Skrevet 7. oktober 2012 Her er ett bilde av magehuset - tatt i går Uke 30! Merker godt at jeg begynner å bli diger. I starten av graviditeten (før jeg fikk mage) var jeg 79 cm rundt magen - nå er jeg akkurat 1 meter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. oktober 2012 #484 Del Skrevet 7. oktober 2012 Så fin mage du har, Lillah!!! GRATTIS MED 30 UKER TENK dét!! Hohoho!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #485 Del Skrevet 8. oktober 2012 Så fin mage du har, Lillah!!! GRATTIS MED 30 UKER TENK dét!! Hohoho!!! Takk, får håpe de siste 10 ukene går foort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #486 Del Skrevet 8. oktober 2012 I dag er det 6 måneder siden jeg fant ut at jeg var gravid. Husker jeg våknet om morgenen, 1 påskedag og følte at "noe" var annerledes. Jeg var bare 1 dag på overtid (noe som ofte hender), men denne gangen følte jeg på meg at det hadde klaffet Jeg ville vente med å ta graviditetstest til ettermiddagen, siden jeg skulle på jobb. Arbeidsdagen sneglet seg avgårde, og endelig var klokken 15!! Jeg sprang hjem fra jobb den dagen, tok en "tissepinne", og satte meg ned på badegulvet og ventet på resultatet.. Var både svimmel og kvalm der jeg satt, jeg hadde jo tatt graviditetstester tidligere, men hadde aldri vært så sikker som denne gangen Etter et par minutter lyste det TO rosa streker mot meg!! Begynte å nærmest hakke tenner og skjelve som et aspeløv... Ble sittende noen minutter til, før jeg gikk opp for å vise testen til samboeren min. Jeg husker ikke hva jeg sa til han.. Men han var litt usikker på om det var strek eller skyggestrek han så, hvorpå han svarte: "Kan ikke huske å ha hatt sex på lenge jeg..." Hadde invitert foreldre og svigerforeldre på kaffe og kaker den dagen, de kom.. Og ble værende altfor lenge! Jeg var veldig ivrig etter å ta en ny test, for å være sikker, men ville vente til de hadde dratt Da de omsider hadde dratt (de hadde vel ikke vært her så veldig lenge, men det føltes som en evighet), gikk jeg ned å tok en ny test. Clearblue denne gangen. Etter et par minutter lyste det "Pregnant 1-2 weeks" mot meg!! :strix: Jeg var hoppende glad, samtidlig som jeg var driiitnervøs! Hadde jo vært prøvere i ett halvt år, men det hele ble så virkelig når jeg satt der med en positiv test i hånden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. oktober 2012 #487 Del Skrevet 12. oktober 2012 Veldig koselig å lese historien din, Lillah!! Ønsker deg en riktig god helg, med masse sukker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #488 Del Skrevet 14. oktober 2012 Veldig koselig å lese historien din, Lillah!! Ønsker deg en riktig god helg, med masse sukker på! Hihi, med masse sukker på Takk for det, god helg til deg også. Håper du har kosa deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #489 Del Skrevet 14. oktober 2012 Da var Jonas-gullet blitt 31 uker! Hans fulle lengde er 37 cm, også veier han 1750 gram. Ting som skjer denne uka: - Fosteret øver seg iherdig på å svelge og tisser en halv liter hver dag. Det høres gjerne ikke så appetittlig ut, men husk at fostervannet fornyer seg hver tredje time. - Etter som fosteret svelger, fylles også tarmen opp med barnets første avføring, mekonium, også kalt barnebek. Noen fostre har sin første avføring før de blir født, men de fleste venter til noen timer etter fødselen. - Øynene reagerer på lys, og vil gjerne reagere dersom sterkt lys skinner gjennom den stadig tynnere livmorveggen. Noen ganger strekker fostre seg mot lyskildene og kan følge en lyskilde med øynene. - Lungene og fordøyelsessystemet er nesten modne, men lungene vil fungere best om fosteret forblir i livmoren en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #490 Del Skrevet 14. oktober 2012 Gah.. For tiden er jeg utrolig sliten/ trøtt hele tiden. Har fått kynnere, de i seg selv er ikke vonde - bare ubehagelige, men blir uvel av det. Kunne gjerne lagt meg ned å sovet, og våknet når lillegutt har kommet ut Meeen.. Bare 9 uker igjen, så det får gå :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. oktober 2012 #491 Del Skrevet 15. oktober 2012 Usj!! MEN . 9 uker igjen, bare Håper de neste 9 ukene går superfort! Nå er det vel bare å samle alle krefter, og sove når man kan! Spise masse vitaminer og holde seg fresh og energisk så godt man kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #492 Del Skrevet 15. oktober 2012 Usj!! MEN . 9 uker igjen, bare Håper de neste 9 ukene går superfort! Nå er det vel bare å samle alle krefter, og sove når man kan! Spise masse vitaminer og holde seg fresh og energisk så godt man kan! Ja, får håpe de går fooort :-) Hehe, det har du rett i.. Søvn står øverst på prioriteringslista for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #493 Del Skrevet 15. oktober 2012 Magehuset uke 31+1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 15. oktober 2012 #494 Del Skrevet 15. oktober 2012 Nyyydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. oktober 2012 #495 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så fin du er, Lillah! Fine babybølgen på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #496 Del Skrevet 16. oktober 2012 Takk begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #497 Del Skrevet 16. oktober 2012 I går ettermiddag fikk jeg plutselig vondt i ryggen, helt oppe på høyre side, samme på framsiden, vondt å strekke ut armen, pluss vondt å puste.. Uten å ha gjort noen verdens ting! Da det ennå ikke hadde gått over etter 5-6 timer ringte jeg legevakten, og fikk time med det samme.. Ble lyttet på, og målt oksygenet i blodet og alt virka fint. Så tok de blodprøve, for å utelukke blodpropp i lungene. Verdiene var forhøyet. Normalt skal man ligge på 0,5, men jeg lå på 1,9, samt at de hvite blodlegemene var noe forhøyet. Etter å ha undersøkt litt, fant han ut at verdiene gjerne kan komme oppi 3 når man er såpass langt uti graviditeten. Så aner fortsatt ikke hva det er.. Mest sannsynlig noe muskulært eller noe i forbindelse med at jeg har astma.. Men om det ikke er gått over innen 2-3 dager evt. blir værre, måtte jeg komme tilbake, så får bare håpe det går over snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. oktober 2012 #498 Del Skrevet 16. oktober 2012 Uffda!! Håper det gir seg!! Ikke noe gøy med sånt Regner med at du slapper godt av idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #499 Del Skrevet 19. oktober 2012 Uffda!! Håper det gir seg!! Ikke noe gøy med sånt Regner med at du slapper godt av idag! Nei, særlig når man ikke vet hva det er.. Ble litt skremt når han begynte å snakke om blodpropp ja.. Og lurte på om noen i familien min hadde hatt det.. Og ja! Mamma har hatt det i foten og pappa har hatt hjerneslag. Begge kom heldigvis godt ut av det da - uten varige mèn.. Men nå er det heldigvis mye bedre.. Kjenner det når jeg nyser/ hoster, men pusten er fin og jeg har ikke vondt, så var vel forhåpentligvis noe muskulært Var med hunden min til dyrelegen på mandag, og når han måtte oppå "benken" ble han helt hysterisk, så måtte holde han så godt jeg kunne.. Mulig jeg strekte noe da, eller noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #500 Del Skrevet 20. oktober 2012 Da var Jonas blitt 32 uker gammel Herlig å tenke på at det bare er 8 uker til termin Og hvis jeg får det som jeg ønsker, så kommer han om 7 uker Han er for tiden ca. 1800 gram og 38 cm Ting som skjer denne uka: - Kroppen vokser ikke like fort lenger, men hjernens vekst fortsetter i samme tempo. - Når nye hjernefolder dannes, presses hodeskallen utover slik at hodestørrelsen øker. Antallet nervesammenkoblinger i hjernen øker enormt! - Håret på hodet blir tykkere, og nå er både tå- og fingernegler ferdig formet. - Lanugohåret dekker stadig mindre deler av kroppen, og øyebryn og øyevipper blir stadig lengre. - Nå har fosteret så dårlig plass i livmoren at det må trekke føttene opp og innta det vi kalles fosterstilling. - Fosteret får stadig mer fett under huden slik at noe av rødfargen forsvinner og huden ikke lenger er så rynkete. Nå er fosteret i ferd med å få det litt lubne utseende som hos nyfødte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå