Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Lillah

Anbefalte innlegg

Da har vi vært på 3D ultralyd. Utrolig koselig å få se skatten våres igjen! :hjerte:

Fikk se "hele" gutten, da han (som sist sist) UL var glad i å vise seg fram. :) Kosa litt med kinnet sitt, og gjorde noen grimaser, slik at det så ut som han smilte. :rodmer:

Nydelig liten gutt, om jeg kan si det selv ;)

post-52998-0-63166700-1347637160_thumb.j

post-52998-0-85376100-1347637165_thumb.j

post-52998-0-15570900-1347637170_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin han var :) og kjempegode bilder.

Ha en fin helg :)

Takk! :) Ja, ble veldig fornøyd med de! :)

Takk for det, god helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Jonas- gullet blitt 27 uker gammel :hjerte:

Han veier ca. 1000 gram og er 32 cm lang.

Ting som skjer denne uka:

- Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. (Nyfødte barns syn er heller ikke særlig godt utviklet, og de er nærsynte).

- Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete.

- Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen.

- Fosteret har fått tydligere søvnmønster, og man vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men aaaaaah! Så skjønn han er! Veldig fine bilder:) Jeg gleder meg til den 26. for da skal vi på ultralyd igjen:) da får vi også vite (forhåpentligvis) hvor stor han kanskje kommer til bli når han kommer ut. Jeg ser for meg at han blir gigantisk og da passer han ingen av de klærne jeg har kjøpt!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte lille Jonas!! Jeg er usedvanlig svak for bittesmå babytær :hjerte:

:) Jeg har vanligvis ikke noe til overs for tær, men små søte baby/barnetær er bare nydelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men aaaaaah! Så skjønn han er! Veldig fine bilder:) Jeg gleder meg til den 26. for da skal vi på ultralyd igjen:) da får vi også vite (forhåpentligvis) hvor stor han kanskje kommer til bli når han kommer ut. Jeg ser for meg at han blir gigantisk og da passer han ingen av de klærne jeg har kjøpt!:P

Taaakk! Føler meg helt forelska jeg.. :hjerte: Får ikke sett nok på bildene :)

Så spennende da!! :D Her trodde legen at lillegull kommer til å bli rundt 3700 g og 52-53 cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taaakk! Føler meg helt forelska jeg.. :hjerte: Får ikke sett nok på bildene :)

Så spennende da!! :D Her trodde legen at lillegull kommer til å bli rundt 3700 g og 52-53 cm :)

3700 er vanlig sant? husker ikke helt hvor stor/liten en baby skal være.. Skjønner godt at du er helt forelska!! han var bare så skjønn:):) Håper vår unge blir like skjønn! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3700 er vanlig sant? husker ikke helt hvor stor/liten en baby skal være.. Skjønner godt at du er helt forelska!! han var bare så skjønn:) :) Håper vår unge blir like skjønn! ^^

Ja, jeg tror det er ganske vanlig :) Det blir han nok :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt mandag, og vi går inn i 7. dagen uten stue og kjøkken (og kontor). Gulvet vårt i 2. etg har knirket og gynget helt siden vi flytta inn.. Så forrige uke kom det 2 snekkere for å rive opp gulvet. Og det visste seg at det undergulvet (noe spon greier), hadde svulmet opp, har sikkert regna eller noe nedpå der før de fikk på tak.. Så har de ikke høvlet det ned før de la på parkett.. Og dermed ble det gynging og knaking!

Men i helga oppdaget vi at de ikke har lagt gulvet under gelenderet på trappa, men bare langs med.. Slik at det er ei glipe mellom gelenderet og gulvet.. I tillegg var det full i riper og hakk, og når de tok av dørkarmene (for å få av dørlistene), har de skjært snitt i de, for å få de av... For få å sette de samme på igjen!

Så vi var langt ifra fornøyd med jobben de har gjort, så min kjære ringte han som eier firmaet, og han virka visst fortvila, og lovde at gulvet skulle rives, og legges på nytt - ordentlig! :)

Så da blir vi nok ytterligere noen dager uten 2. etg og ordentlig mat! :P Forutenom at vi var på middag til søstra mi på lørdag, har vi levd på pizza, burger og slik i ei uke ;) Men det er jo godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelige bilder av lille Jonas da! :hjerte:

Så irriterende med snekkere som ikke gjør jobben sin ordentlig! Det er jo jobben deres og det de får betalt for!

Jeg er veldig heldig sånn sett, samboeren min er snekker og alt-mulig-mann og skikkelig nøye i det han gjør, så her er det ikke noe slurv ;)

Håper du får en fin uke Lillah :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder av lille Jonas da! :hjerte:

Så irriterende med snekkere som ikke gjør jobben sin ordentlig! Det er jo jobben deres og det de får betalt for!

Jeg er veldig heldig sånn sett, samboeren min er snekker og alt-mulig-mann og skikkelig nøye i det han gjør, så her er det ikke noe slurv ;)

Håper du får en fin uke Lillah :blomst:

:hjerte:

Da er du heldig ;) Min kan ikke sies å være særlig handy :P Men ja, det er utrolig irriterende.. 9.ende dagen uten stue, kjøkken og kontor nå.. Og i går dukket de ikke opp engang, mens i dag kom de først i ett-tiden, så dette ser ut som kan ta ei god stund ennå!!

Hvordan står det til med deg og lillegull da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig heldig sånn sett ja ;) Virker som de kommer og går når det passer seg selv da, når de har startet hjemme hos dere, så må de ve gjøre seg ferdig der før de drar på andre oppdrag. Jeg hadde nok ikke godtatt at de ikke kommer før langt utpå dagen og samtidig ikke dukker opp andre dager.. Ville tatt en tlf til sjefen og vært litt streng jeg :fnise:

Her er alt bare bra, magen vokser og jeg har det kjempebra bortsett fra hodepine som ikke vil slippe taket helt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det akkurat 3 mnd til termin, i følge termindatoen jeg fikk når jeg var på ordinær UL :)

I følge den er jeg nå 27+2, i følge menstermin er jeg 27+4 og i følge 3D- UL er jeg 27+6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at termindatoen blir endret siden 3D ultralyden viste at du var lengre på vei? eller er det fortsatt ordinær ultralyd som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at termindatoen blir endret siden 3D ultralyden viste at du var lengre på vei? eller er det fortsatt ordinær ultralyd som gjelder?

Fortsatt ordinær UL som gjelder ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig heldig sånn sett ja ;) Virker som de kommer og går når det passer seg selv da, når de har startet hjemme hos dere, så må de ve gjøre seg ferdig der før de drar på andre oppdrag. Jeg hadde nok ikke godtatt at de ikke kommer før langt utpå dagen og samtidig ikke dukker opp andre dager.. Ville tatt en tlf til sjefen og vært litt streng jeg :fnise:

Her er alt bare bra, magen vokser og jeg har det kjempebra bortsett fra hodepine som ikke vil slippe taket helt.

:)

Det var bra å høre! :) Huff, hodepine er ikke noe særlig da :/ Men hører om mange som er plaget med hodepine under graviditeten :/ Til meg er det helt motsatt.. Har migrene 1-2 ganger i måneden til vanlig, men etter jeg ble gravid har jeg kun hatt det 1 gang! Så kan visst slå begge veier :)

Nei, finner oss eeegentlig ikke i det, men vi kommer ikke særlig langt. Har ringt å klaga til han som eier firmaet, men det skjer liksom ikke så mye fortgang allikevel.. Og nå har det gått 10 dager! Vi slipper heldigvis å betale noe da, i og med at det er de som har sluntret unna når de bygde huset, men irriterende allikevel ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...