Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Takk takk! Har fått ny time, fredag om to uker. Men den som venter på noe godt, vet du ..! Også nærmer det seg jo UL uansett, så blir mye magekos fremover.

Gleder meg til min lille blir like aktiv som din lille, Lillah! :smilorange:

Ønsker deg en herlig uke!

Urk.. Så kjedelig da.. Men sant som du sier! :D

Ja, det er iallefall utrolig koselig :) Kan gjerne ligge våken i 2 timer etter jeg har lagt meg, for å kjenne på sparkene jeg. Er såå koselig! :)

Takk i lige måde! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, i dag er jeg gangsperr! Samboeren min og jeg var på en jordbæråker og plukket jordbær i går ettermiddag :) Plukka 8,6 kg, og når vi kom hjem rensket vi bærene og lagde rørt jordbærsyltetøy :)

Er jo ikke vant til å røre så mye på meg for tiden, så tåler tydligvis ingenting heller! :rolleyes:

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre med Jonas' (ja, det er det vi kaller han i magehuset - eneste navnet vi er enige om) sitt barnerom :) Det er hvitt fra før av, men usikker på om jeg (samboer) skal male rommet eller ei. Først tenkte jeg at den ene veggen kunne være lyseblå og resten hvit, men nå har jeg lagt fra meg den tanken, og vet ikke om det skal være som det er, eller male hele rommet lyseblått..

Aller helst kunne jeg tenkt meg å begynt å ordne rommet hans allerede, meeen det kommer noen folk fra parkett-leverandøren våres og river opp hele gulvet i 2.etasje, og legger på nytt. Bygde huset og flyttet inn for litt over ett år siden, og hele tiden har gulvet buet enkelte plasser, og knirker veldig mye..Så er visst en feil med det.. Er flere hus på boligfeltet her som har fått rivd opp gulvet tidligere også, pga. samme problemet.. Så håper bare det skjer SNART, for jeg er veldig ivrig etter å få begynne å innrede rommet til lillegull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smak og behag, men personlig syns jeg det er greiest å holde barnerommet lyst/nøytralt i fargene. Lett å gjøre det guttete eller jentete med gardiner, leker og tilbehør, og kanskje male noen møbler! Wall stickers med guttemotiv kan også gjøre seg, enten rett på veggen eller på møblene.

Det er iallefall lettere å bytte ut når man blir lei om man gjør det på den måten, eller om man eventuelt får ei jente som skal ta over rommet etterpå. Er jo gjerne sånn at den minste babyen sover nærmest mamma og pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smak og behag, men personlig syns jeg det er greiest å holde barnerommet lyst/nøytralt i fargene. Lett å gjøre det guttete eller jentete med gardiner, leker og tilbehør, og kanskje male noen møbler! Wall stickers med guttemotiv kan også gjøre seg, enten rett på veggen eller på møblene.

Det er iallefall lettere å bytte ut når man blir lei om man gjør det på den måten, eller om man eventuelt får ei jente som skal ta over rommet etterpå. Er jo gjerne sånn at den minste babyen sover nærmest mamma og pappa :)

Ja, det er forsovidt sant :) Har kikket litt på Wallstickers, men det er jo en jungel av slike ting, og da blir det ekstra vanskelig å finne noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah.. Typisk! Kjøpte stellekommode for en tid tilbake, som vi hadde tenkt å ha på badet. Men når jeg målte istad, så er den 4 cm for bred til at vi kan ha den der vi tenkte.. Badet er av relativt stor størrelse (litt over 10 kvm), så trodde ikke det skulle bli noe problem.... Spørs om vi bare må kjøpe en som er litt mindre da, så får han ha de vi tenkte å ha som stellekommode på rommet hans for å ha ting i. (Stelleplata ble solgt seperat, så kan både brukes som "vanlig" kommode og stellekommode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på shopping (igjen)! Var på Bohus å kjøpte klesskap til den lille (http://www.bohus.no/...arderobeskap11/) + lekekasse (http://www.bohus.no/...ate-lekekasse1/) :)

Så kjøpte vi gardiner til barnerommet, hvit og lyseblå i tynne striper, og øverst var det ett hvitt felt, med lyseblå stjerner :) + lyseblå rullgardin med hvite stjerner til å ha under :)

Var også å leverte tilbake stelledelen som vi kjøpte når vi kjøpte kommoden. Så han får ha kommoden på rommet sitt, finner sikkert noe å fylle den med ;) Så får vi finne en ny, og mindre stellekommode :)

Ellers har vi hatt besøk av kusina mi, tanta og onkelen min i kveld. Veldig koselig! :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bedriver jeg tiden med shopping fra sofaen ;) Er på utkikk etter pynt/leker i duse farger :) - Til å pynte opp rommet med :)

Er mye fint på BamBam.nl, men det koster 200 kr i bare porto å få tilsendt varer til Norge... Og det blir fort dyrt, når man må betale toll/moms også!

Kjøpte kuleramme fra Lisbeth Dahl istad, synes den var så fin! :)

post-52998-0-33210500-1344531244_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 19. desember.

Uker på vei: 21 + 5 :)

Trimester: 2.

Kjønn: Gutt.

Utålmodig: Innimellom ;)

Aktivitet innenfra: Kjenner mest liv på kvelden etter jeg har lagt meg. Da ligger jeg gjerne våken 1-2 timer for å kjenne at nurket sparker :hjerte: Herlig følelse! Kjente liv første gang i uke 17+1, og pappaen kjente det på utsiden i uke 19+4 første gangen :)

Bestemt navn: Tror det blir Jonas. :)

Vektøkning: Har gått opp 9 kg hittil. Lagt på meg litt på hofter og lår, i tillegg til mage og pupper. Noe som er helt greit, siden jeg er tynn.

Vann i kroppen: Nei :)

Melk i brystene: Nei.

Barnerom: Har veeeldig lyst å begynne, men må vente ei stund, pga. det er noe galt med parkettgulvet i hele 2.etg, så de kommer fra produsenten å legger nytt gulv i løpet av august/september. :/ Så må vente til etter det.

Strekkmerker: Ingen foreløbig, iallefall :)

Plager: Svimmelhet pga. lavt blodtrykk, eier ikke energi. Har de to siste ukene hatt mye vondt i ryggen.

Søvn: Litt opp og ned..

Hodet ned: Nei.

Hodet festet: Nei.

Sulten: Ja, hele tiden omtrent! :gjeiper:

Matkick: Nektariner!!, Mozell og lakris.

Kynnere: Nei.

Tungt: Nei, ikke ennå.

Om fødselen: Har ikke tenkt så mye på den ennå. Gleder meg ikke til smertehelvete jeg må igjennom, men det er heller ingen vei tilbake. KS er ikke et alternativ engang.

Humør: Stort sett glad og fornøyd, ikke merket noe til hormonene akkurat der :)

Høygravid: Nei.

Neste kontroll: Har ikke jordmor for tiden, da hun jeg hadde har pensjonert seg. Skal ringe neste uke å få ny time til ei ny ei :)

Sykehusbaggen: Nei!

Mangler av utstyr: Vogn + stelleveske og vognpose (skal bestille neste uke), stellebord (har egentlig ett, men det er for stort til å få det på badet, så skal kjøpe ett nytt ett), babycall, himmel til senga, evt. flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin liste dere har, både du og Kakaoen. :smilorange: Venter noen uker før jeg skriver en slik, for har ikke så mye å føye på den enda.. :)

Veldig fin kuleramme! Håper du får energien tilbake snart, selvom humøret ditt er på topp! Ikke godt å være svimmel!! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin liste dere har, både du og Kakaoen. :smilorange: Venter noen uker før jeg skriver en slik, for har ikke så mye å føye på den enda.. :)

Veldig fin kuleramme! Håper du får energien tilbake snart, selvom humøret ditt er på topp! Ikke godt å være svimmel!! :smilyblomst:

Sånn går det når man stjeler først, og spør etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å lese i dagboka di! :D Ser du har kommet ganske godt i gang med handlinga! I dag var jeg på en butikk i Nederland der de solgte Bambam ting og da tenkte jeg på deg siden du nevnte har litt oppe i dagboka at du tittet litt på bambam nettsida;) hehe.. De har veldig ting! Synd det koster så mye å sende det til norge da! Da må du nesten ta deg en tur til Nederland og kjøpe noe;)

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ca hvor i landet bor du? (Du trenger ikke å fortelle helt hvor hvis du ikke vil) Jeg lurer pga at du skriver at din jordmor akkurat har pensjonert seg og det er min samboeren sin jordmor også så jeg lurer på om du bor i samme by som vi;) Men det hadde vært veeeldig tilfeldig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, er utrolig mye fint der :) Men når jeg endelig hadde bestemt meg for å handle innpå der, så var de utsolgt for den tingen jeg hadde mest lyst så, så får vente å se om de får inn mere. :) Nei, nå er jeg ikke anonym lengere. Bor i Kristiansund jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lille Jonas- gullet blitt 22 uker! :hjerte:

Han er 27 cm lang og veier 450 gram. :)

Ting som skjer denne uka:

- Hjernen har startet en vekstperiode som vil vare til han er 5 år!

- Øyebryn og hår er nå mer synlig, og han har såvidt begynt å bevege på øyene.

- Beina begynner å nærme seg endelig lengde og proposisjon i forhold til resten av kroppen, og musklene i både armer og bein blir sterkere slik at bevegelsene også blir kraftigere.

- Testiklene begynner å trekkes ned mot inngangen av pungen.

130 dager igjen!!! :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...