Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Lillah

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært på sykehuset til ordinær ultralyd. Inni magen skjulte det seg en liten prins, som ikke var redd for å vise seg fram. Så selv hva det var med en gang. Aktiv liten krabat :hjerte:

Ultralydbildene ble ikke så veldig bra.. Da han rørte på seg hele tiden, men når vi så han på skjermen var det helt magisk!! :rodmer:

Ble forresten satt 2 dager tilbake, så ny termindato er den 19.desember.

post-52998-0-13750200-1343246759_thumb.j

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blæh, prøver å lage meg en ny ticker, men får det ikke til. Hvis jeg setter inn termindato får jeg på tickeren at jeg bare er 19+1 på vei. Og hvis jeg får tickeren til å bli 19+4, stemmer ikke dagene..

Skjønner dessuten svært lite. Min menstermin-dato, fastlege og jordmor sin termindato er 17.desember.

Når jeg var på ultralyd i går (var jeg 19+4 på vei), men jordmor sa at ny termindato er 19.desember, og at jeg nå er 19+3 på vei..

Er jo bare en dag i forskjell, men i mitt hode skulle jeg jo da vært 19+2 i går, og ikke 19+3, siden termindato er 19. og ikke 17.

Veeel, spiller ingen rolle i bunn og grunn, men blir litt forvirra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

ÅÅÅ!:) Du har faktisk termin omtrent samtidig med venninnen min! Hun var på ultralyd i dag og fikk ny termindato. 21. Desember. Hun var like forvirret som deg, men det er vel bare til å godta det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg en tur på et kjøpesenter etter vi hadde vært på ultralyd, men var lite å finne forutenom ett søtt håndkle med hette på og noen vaskekluter. Alt av klær som de har i butikkene er jo sommervarer på salg, men kom over litt klær på nettsidene til H&M istad, som jeg kjøpte :) :)

Hvit overall med ører på :), 2 pysjamaser med smurfene og 2 smekker. (Har fra før av kjøpt ett sett med bukse og genser som er likedan som den hvite smekken) :)

post-52998-0-08860800-1343308375_thumb.j

post-52998-0-34586700-1343308383_thumb.j

post-52998-0-23038600-1343308389_thumb.j

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ! :) Du har faktisk termin omtrent samtidig med venninnen min! Hun var på ultralyd i dag og fikk ny termindato. 21. Desember. Hun var like forvirret som deg, men det er vel bare til å godta det :fnise:

Åå, så koselig da! :) :) Hehe, ja, ikke lett å skjønne seg på alt dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine:) Likte spesiellt den drakten med ører på :hjerter_rundt:

Ja, var den jeg også falt pladask for når jeg var innom å kikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å kjøpt stellematte til å ha oppå stellekommoden, endel pysjamaser, litt klær og uro til å ha over sengen :)

Etterpå drog vi på besøk, og da hadde søstra mi 4 esker + en stor pose med fullt av nydelige babyklær etter sønnen sin, som er 1 år :) Masse klær fra str. 50 til 80 - som vi fikk!! :D Det meste hadde de bare rukket å vasket en gang eller to, og noe var ubrukt, så var like fint som om jeg skulle dratt i butikken å kjøpt det :) + endel strikka klær som mamma har strikket :)

Så fikk vi et sengesett av mamma, som jeg brukte når jeg var baby. Kjempesøtt!! Hvitt med blonder på, og noen bittesmå grønne blader med hvite og lyyserosa blomstrer et par plasser. Kanskje _litt_ jentete, men blomstrene var så lyserosa at de var nesten hvite, så det får bare være :) Artig å ha noe som jeg har hatt når jeg var lita også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt i magen! :hjerte:

Må være herlig å kunne starte med litt innkjøp :)

Ønsker deg en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt i magen! :hjerte:

Må være herlig å kunne starte med litt innkjøp :)

Ønsker deg en fin helg :klemmer:

Tusen takk for det!! :-) Ja, det er veldig greit å vite hvilken farge man skal forholde seg til. Har kjøpt ett og annet plagget tidligere også, men da bare hvitt. :) Så kjekt med litt lyseblått også :-)

Hvordan står det til med deg da? :)

Takk for det, håper du også får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjente pappaen liv for første gang også :hjerte: Ble bare liggende leenge å kjenne flere spark etterhverandre. Så han kom litt sent på jobb i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg en tur på et kjøpesenter etter vi hadde vært på ultralyd, men var lite å finne forutenom ett søtt håndkle med hette på og noen vaskekluter. Alt av klær som de har i butikkene er jo sommervarer på salg, men kom over litt klær på nettsidene til H&M istad, som jeg kjøpte :) :)

Hvit overall med ører på :), 2 pysjamaser med smurfene og 2 smekker. (Har fra før av kjøpt ett sett med bukse og genser som er likedan som den hvite smekken) :)

Åååå. Jeg har også kjøpt smurfepysj til lillegutt :smilorange: Syns de var dødskule ;)

Og dette med hvor langt på vei man er skjønner jeg og lite av. Legen, JM og ultralyd dama sier forskjellig. Så jeg har funnet ut at jeg skifter uke hver fredag. Så idag er endelig dagen hvor jeg kan lese om hva som skjer neste uke :smilorange:

Så gøy at du også får gutt. Føler det er så mange som skal ha jente, så er litt gøy å få en guttebaby.

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. Jeg har også kjøpt smurfepysj til lillegutt :smilorange: Syns de var dødskule ;)

Og dette med hvor langt på vei man er skjønner jeg og lite av. Legen, JM og ultralyd dama sier forskjellig. Så jeg har funnet ut at jeg skifter uke hver fredag. Så idag er endelig dagen hvor jeg kan lese om hva som skjer neste uke :smilorange:

Så gøy at du også får gutt. Føler det er så mange som skal ha jente, så er litt gøy å få en guttebaby.

Ha en fin dag du også :)

Hehe, ja, de var kjempestilige!! :D

Ja, ikke greit hva man skal tro når de sier så forskjellig :) Tidligere har jeg skiftet uke hver lørdag, men etter jeg var på ultralyd vet jeg ikke om det blir søndag eller mandag, så jeg fortsetter med lørdag :)

Ja, det blir koselig :) Har du flere barn da, eller er det din første? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, de var kjempestilige!! :D

Ja, ikke greit hva man skal tro når de sier så forskjellig :) Tidligere har jeg skiftet uke hver lørdag, men etter jeg var på ultralyd vet jeg ikke om det blir søndag eller mandag, så jeg fortsetter med lørdag :)

Ja, det blir koselig :) Har du flere barn da, eller er det din første? :)

Dette er min første :) så jeg har ikke peiling egentlig :gjeiper: blir veldig spennende. Har en app på ipaden som viser hvor stor babyen er i virkelig størrelse. Og det er så utrolig at han lever inni meg. Syns han begynner å bli så stor, og virkeligheten kommer snikende ;)

Har du begynt å planlegge de store innkjøpene?? Vogn, bilsete og seng? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å begynne med innkjøpet! Også SÅ deilig å få klær av søster! Sitter i samme kle-situasjon som deg, men vi vet jo ikke kjønnet enda.. :fnise: Blir det jente, så må jeg nok kjøpe endel nytt..!

Ha en fin dag! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å begynne med innkjøpet! Også SÅ deilig å få klær av søster! Sitter i samme kle-situasjon som deg, men vi vet jo ikke kjønnet enda.. :fnise: Blir det jente, så må jeg nok kjøpe endel nytt..!

Ha en fin dag! :smilyblomst:

Ja, veldig artig!! :) Hehe, nei, da er det litt værre :) Har du en sønn fra før av da eller?

Takk for det. Ha en fin dag du også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenkt litt på navn i det siste. :)

Favorittene hittil er vel:

- Emil.

- Lucas.

- Leander.

- Henrik.

- Jonas.

Så hvis noen har forslag til fine guttenavn, så rop ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...