Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Grattis med 25 uker :strix:

Så spennende med det som skjer i magen din, as :jepp:

Takk!! :strix: Akkurat like spennende som det som skjer i din, bare til forskjellige tider ;) Hvordan står det til med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!! :strix: Akkurat like spennende som det som skjer i din, bare til forskjellige tider ;) Hvordan står det til med deg da? :)

Hehe! Men DU har jo allerede vært der jeg er, så derfor er det moro å følge med dere som er lenger.. :fnise:

Her går det fint. Tassen sover når jeg jobber, tror jeg... Er lite/ingen sparking når jeg holder på med sangundervisningen, men han starter turningen igjen om kvelden ;) Og ikke minst - så begynner han å bli sterkere! Lurer på hvor hardt han kommer til å sparke om en stund.. :overrasket:

Jeg ble jo satt 1 dag tilbake på Ord UL, så jeg er 19 uker imorgen.. Og jeg synes det er FRYYYYYKTELIG langt igjen til 40 uker, nå... :rolleyes: Det er sikkert fordi at jeg nå vet at det er en gutt, samt at han har sparket i mange uker allerede!

Også (note to self..) har jeg merket at jeg MÅ trene. Hoftene og korsryggen må holdes i sjakk. Synes det er vanskelig med ok liggestilling.. :klo:

Får håpe det går seg til.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Men DU har jo allerede vært der jeg er, så derfor er det moro å følge med dere som er lenger.. :fnise:

Her går det fint. Tassen sover når jeg jobber, tror jeg... Er lite/ingen sparking når jeg holder på med sangundervisningen, men han starter turningen igjen om kvelden ;) Og ikke minst - så begynner han å bli sterkere! Lurer på hvor hardt han kommer til å sparke om en stund.. :overrasket:

Jeg ble jo satt 1 dag tilbake på Ord UL, så jeg er 19 uker imorgen.. Og jeg synes det er FRYYYYYKTELIG langt igjen til 40 uker, nå... :rolleyes: Det er sikkert fordi at jeg nå vet at det er en gutt, samt at han har sparket i mange uker allerede!

Også (note to self..) har jeg merket at jeg MÅ trene. Hoftene og korsryggen må holdes i sjakk. Synes det er vanskelig med ok liggestilling.. :klo:

Får håpe det går seg til.

:klemmer:

Hehe ;)

Fint å høre at alt er bra med dere begge :) Her også er det mest liv om kveldene, etter jeg har lagt meg, og særlig når jeg ligger på høyre side! :) Foreløbig er det bare kooselig, men hører folk sier det er vondt når de har lagt seg med hodet ned å begynner å sparke oppi ribbeina. Men men :) - Når man er kommet dit, så er det vel uansett ikke lenge igjen av graviditeten :)

VELDIG ENIG i at det går sakte framover! Virker som en evighet :/

Huff, ikke bra med kranglete rygg :( Håper det bedrer seg når du begynner å trene :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her å venter på at Hotel Cæsar skal begynne! :D Så er det vel Bonderomantikk etter det :) - Egentlig litt lei av det programmet, men litt artig i starten :)

For tiden kan vi kjenne tydlig hvor i magen lillemann ligger. Kjenner at enkelte plasser i magen blir helt hardt, og når vi drar hånden langs ved magen, kan det kjennes ut som en fot eller en hånd :) Så er det slik noen sekunder, før det blir "vanlig" igjen, så da har han sikkert flytta på seg :)

I morgen skal vi forresten en tur til jordmora. Har ikke vært der siden 2.juli, pga. jordmora jeg hadde er blitt pensjonert, så har de ikke fått inn ei ny ei før nå! Har ikke orka å bestilt meg legetime i mellomtiden heller, i og med at jeg kjenner liv flere ganger daglig, og når vi var på UL den 25. så var alt i skjønneste orden. Får liksom ikke noe "ut av" å være til legen allikevel, har jo ikke sjekka hjertelyden eller noe der..

Ellers så var min kjære og jeg på shopping i dag, kjøpte en pysjamas, 2 pk strømpebukser, tøfler, sokker og "froskekostyme" - sett med body, bukse og lue. Er egentlig ikke glad i grønt, og på babyer liker jeg aller helst duse farger på klærne, men det var litt søtt, så måtte bare kjøpe det allikevel ;)

Edit: Måtte minimere bildet litt :)

post-52998-0-18997800-1349450613_thumb.j

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte klær du har kjøpt:D Jeg liker også helst duse fargen på babyer men de froskeklærne var jo kjempesøte da! :) Og utrolig skjønne tøfler. Vi har egentlig kjøpt alt av det vi trenger av klær og det er ganske kjedelig. For det ligger så mye fint i butikken men vi trenger ingenting mer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte klær du har kjøpt:D Jeg liker også helst duse fargen på babyer men de froskeklærne var jo kjempesøte da! :) Og utrolig skjønne tøfler. Vi har egentlig kjøpt alt av det vi trenger av klær og det er ganske kjedelig. For det ligger så mye fint i butikken men vi trenger ingenting mer. :P

Ja, den var litt søt den der :-) Men blir nok det eneste plagget jeg kjøper i sterke farger :)

Hehe, kjenner til følelsen! EGENTLIG kjøpt alt vi trenger av klær og mere til vi også, pluss at vi har arvet mye etter nevøen våres, meeen jeg klarer ikke å dy meg når det er så mye fint i butikkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært hos den nye jordmora! Utrolig hyggelig dame :) Har heldigvis vært heldig med både lege og jordmor i svangerskapet, noe jeg er glad for - da jeg hører om mange som er misfornøyde..

Symfysemålet var bra. Lå akkurat midt på kurvet. 23 :) Ellers fikk vi høre på :hjerte: -lyden til nurket igjen, og pappa'en fikk "holde" lillemann inne i magen min :) Hun kjente etter hvor hodet,overkroppen, beina osv, lå, så fikk han "holde" han mens jeg lå på benken :):hjerter_rundt:

Ny time er 1.oktober :)

Har også gått opp 12 kg hittil i svangerskapet, noe som jeg er veldig fornøyd med. Babyen, morkaka og alt det som følger med veier på nåværende tidspunkt ca.6 kg, så da vil det si at jeg også har lagt på meg 6 kg. :hoppendeglad: Håper bare de forblir på kroppen etter fødsel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå.. Har vært lite på nett i det siste, rett og slett fordi jeg har fått strikkeånden over meg! Jeg kan egentlig ikke å strikke, derfor bestemte jeg meg for å lage et tovet lappeteppe, for da trenger jeg bare å strikke fram og tilbake :) Så har valgt 3 ulike blåfarger, pluss en offwhite.. Så skal jeg fingerhekle bokstaver å sy på noen av lappene etterpå, så det skal stå "Jonas" på teppet :) Er iallefall det som er plana, så får vi se hvor lenge jeg gidder før jeg går lei..

Holder på med det 7.ende garnnøstet hittil, og begynte på torsdagskvelden ;) Men bruker pinne nr. 6, så det går da relativt fort lell.. Regner med å måtte bruke enten 20 eller 25 nøster, så er med andre ord er det ei stund til det blir ferdig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kreativ du er:D Høres veldig fint ut og du må ta bilde når du er ferdig!

Så dere har bestemt dere for Jonas altså? Veldig fint navn og jeg kjenner kun søte jonaser!;) dere ble fort enige da! Heldig dere er..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kreativ du er:D Høres veldig fint ut og du må ta bilde når du er ferdig!

Så dere har bestemt dere for Jonas altså? Veldig fint navn og jeg kjenner kun søte jonaser! ;) dere ble fort enige da! Heldig dere er.. :)

Det skal jeg gjøre :)

Ja, det blir vel Jonas ja :) Det er det eneste vi er enige om.. + Henrik (men det heter barnet til søskenbarnet mitt, så vil ikke "herme", når det er så mange andre navn å velge mellom). Liker også Emil godt, men der ble jeg nedstemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Jonas kjempegodt. Kunne gjerne tenke meg å kalle lillegutt det. Men gutten til min veldig gode venninne heter det, så er ganske uaktuelt da :(

Var kjempeforelska i Jonas i klassen min på barneskolen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas er fint! :Nikke:

Du må kose deg med garnnøstene! Så moro med strikkedilla :) Jeg skulle ønske jeg fikk ånden over meg til å lære meg det jeg også, men nei.. ;) Synes det er greit å bestille av familie og venner :nigo:

Jeg vil også se bilder!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere prøvd å hekle? Jeg hadde dilla på det for noen år siden - og tenkte jeg skulle begynne å hekle et lite ull-babyteppe nå.

Jeg kan strengt tatt ikke hekle - men mammaen min lærte meg litt, og så lærte jeg meg litt selv via en nettside. Og det er faktisk ikke så vanskelig, enklere og gøyere enn strikking synes jeg :) Men kun sånne enkle ting da - kan ikke følge avanserte oppskrifter og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer på Jonas av de 3 jeg! Syns navnet er veldig fint! :) Ser for meg en søt liten gutt med blondt hår^^

Hihi, samme som jeg ser for meg ;) Har dere begynt å tenkt på navn til gullet deres da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Jonas kjempegodt. Kunne gjerne tenke meg å kalle lillegutt det. Men gutten til min veldig gode venninne heter det, så er ganske uaktuelt da :(

Var kjempeforelska i Jonas i klassen min på barneskolen :fnise:

Ja, skjønner den! Jeg å hadde flere navn på lista mi som jeg likte, men når jeg begynte å tenke etter, så kom jeg på at han og han har det navnet, så ble det uaktuelt. I likeså om det er personer jeg ikke liker, så kan jeg ikke la han hete det samme. Men kjenner ingen Jonas da :)

Hihi, artig :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jonas er fint! :Nikke:

Du må kose deg med garnnøstene! Så moro med strikkedilla :) Jeg skulle ønske jeg fikk ånden over meg til å lære meg det jeg også, men nei.. ;) Synes det er greit å bestille av familie og venner :nigo:

Jeg vil også se bilder!! :jepp:

Hehe, jo, takk! :) Ja, det er veeldig greit :) Mamma driver å skal strikke både hentesett og vognteppe + at jeg har arvet annet strikkatøy som hun har laget til nevøen min :) Veldig fint med hjemstrikka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å hekle? Jeg hadde dilla på det for noen år siden - og tenkte jeg skulle begynne å hekle et lite ull-babyteppe nå.

Jeg kan strengt tatt ikke hekle - men mammaen min lærte meg litt, og så lærte jeg meg litt selv via en nettside. Og det er faktisk ikke så vanskelig, enklere og gøyere enn strikking synes jeg :) Men kun sånne enkle ting da - kan ikke følge avanserte oppskrifter og sånt.

Husker bestemora mi (som hadde hekling som største hobby) prøvde å lære det meg en gang, for mange år siden.. Men jeg husker ikke hvordan det var.. Samt at jeg har aldri skjønt hvordan det går ant å hekle med bare en pinne! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...