Gå til innhold

Så få folk jeg finner interessante


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente/kvinne på snart 26 som sliter med at jeg ofte kjeder meg i andres selskap og sjeldent møter folk jeg synes er interessante. Vet at det høres utrolig arrogant ut, men det er ikke sånn at jeg nødvendigvis ser ned på folk eller føler meg bedre enn andre, tror bare rett og slett jeg er litt misantropisk av person. Jeg har opplevd mange skuffelser og blitt mye sviktet av folk jeg har stolt på og blitt glad i, noe som kanskje kan være litt av grunnen til at det har blitt sånn.

Jeg har også reist mye rundt de siste årene i forbindelse med studier og møtt mange forskjellige folk fra forskjellige miljøer og merker at jeg ofte synes mennesker som er litt utenom det som blir regnet som a4, eller som har mye livserfaring, er de mest interessante menneskene. Det er ikke sånn at jeg er helt uinteressert i mennesker. Jeg kan godt ha det gøy med andre på fest, og når jeg først møter noen som interesserer meg elsker jeg å ha lange dype samtaler med vedkommende. Problemet er bare at det skjer så altfor sjeldent. De fleste jeg møter og blir kjent med ender opp som "festvenner" eller aktivitetsvenner, da det er svært sjeldent jeg møter mennesker jeg føler nok kjemi med til å kunne ta skrittet videre til å bli nære venner.

Jeg er en person med mange og varierte interesser, så i teorien burde det jo være enkelt å finne mennesker jeg har noe til felles med, problemet er bare at de som deler interessene mine gjerne ikke "stimulerer" meg på andre områder. Dette har blitt et stort problem, da jeg virkelig ønsker meg nære og gode venner (og en kjæreste) som jeg kan snakke med om alt og trives i selskap med. Jeg føler meg også utrolig sær på grunn av dette, så det hadde vært fint å høre fra noen med lignende erfaringer/følelser, hvis dere finnes der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det problemet også, men ikke helt det samme som din - kanskje litt snarere av motsatt karakter.

Så fort jeg finner noen interessant og som evner å stimulere meg både på det ene og det andre, så blir det gjerne litt "intenst" en liten stund før jeg plutselig kutter dem ut og går videre til nestemann.

Mitt råd til deg er at du ikke må stresse - du er 26 år (jeg er yngre enn deg) og har god tid både mht. det å finne deg nære venner som du kan knytte bånd for livet med og en kjæreste.

Du har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viming

Ta denne testen:

http://www.jobbsafari.no/cgi/typeindikator.cgi

Når du har din persontype kan du finne ut hvilke andre typer som passer deg best og hva de jobber med og hvilke sosiale arenaer de treffes.

Du MÅ være villig til å bruke tiden dette krever. Tilbake får du masse interresante venner og kanskje en drømmekjæreste.

Det gjorde jeg. Og jeg forstod hvorfor min ex måtte gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta denne testen:

http://www.jobbsafari.no/cgi/typeindikator.cgi

Når du har din persontype kan du finne ut hvilke andre typer som passer deg best og hva de jobber med og hvilke sosiale arenaer de treffes.

Du MÅ være villig til å bruke tiden dette krever. Tilbake får du masse interresante venner og kanskje en drømmekjæreste.

Det gjorde jeg. Og jeg forstod hvorfor min ex måtte gå.

Takk for tipset, tror den testen stemte bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viming

Så bra :-) du vil spare deg masse ved å benytte denne fremgangsmåten og du opper mulighetene for suksess :-)

Å være tryggere på seg selv og hva du vil ha er viktig. Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...