Gå til innhold

Når man får vite noe sjokkerende om kjærestens fortid..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, har bare et stort behov for å få det ut! Kan ikke fortelle det til noen andre, så velger derfor å poste anonymt.

Jeg har nettopp fått vite at typen min (vi har vært sammen ca ett år) tidligere både har misbrukt og solgt narkotika. Det er nå seks år siden dette pågikk, og han har for lengst sluttet å røre ulovlige stoffer. Jeg er selvfølgelig glad for at han har valgt å fortelle meg dette, men jeg merker at jeg har store problemer med å fordøye det! Tidligere har han bare nevnt at han "har prøvd litt av hvert", men nå når alle kortene kom på bordet, viste det seg at det var ganske mye verre enn som så.

Historien er som følger: Han og noen kompiser havnet i feil miljø, og fant ut at de kunne tjene penger på å selge. Etterhvert begynte de å prøve ut noen av stoffene selv, og i to år tok kjæresten min jevnlig kokain, amfetamin, ecstacy, etc. De siste månedene det pågikk ruset han seg hver eneste dag. Til slutt havnet den ene kompisen hans såpass utpå at han måtte reise vekk for en stund (høres jo nærmest ut som en mafiafilm, dette!), og vedkommende valgte å fortelle familien til typen min om problemene de hadde rotet seg inn i. Etter konfrontasjon fra foreldrene greide min kjære på utrolig vis å slutte (ingen avrusning eller noe!), og etter hvert fikk han livet på rett kjøl igjen.

Jeg er helt i sjokk! Jeg kommer fra et veldig skjermet miljø, og har aldri i mitt liv vært i nærkontakt med noen narkotiske stoffer. Klarer ikke å relatere til alt han har vært igjennom, det virker så fjernt for meg! Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg er glad han har valgt å dele dette med meg, og at jeg er utrolig stolt av at han har greid å slutte og legge dette bak seg. Men merker at jeg blir ganske uggen av tanken på alt han har drevet med, ikke bare at han har brukt disse stoffene selv og alt det innebærer, men også at han har solgt til andre, og kanskje bidratt til at de har fått livet sitt ødelagt! Han ble aldri tatt for noe (heldigvis), men det han har gjort var jo i høyeste grad ulovlig.

Vet som sagt ikke hvor jeg vil med dette, trenger bare virkelig å lufte tankene litt.. Er det noen her som har opplevd noe liknende? Hvordan ville DU reagert dersom det viste seg at DIN kjæreste hadde en slik fortid?

-J25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke noe jeg hadde giddi brukt tid å tenke på, når det er såpass lenge siden det hadde skjedd. og han i tillegg fortalte deg alt selv. da hadde jeg satt pris på at han var ærlig og latt det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe jeg hadde giddi brukt tid å tenke på, når det er såpass lenge siden det hadde skjedd. og han i tillegg fortalte deg alt selv. da hadde jeg satt pris på at han var ærlig og latt det være med det.

Jeg siterer denne. Han skal ha for at han er ærlig, og eg er glad han er ren i ettertid.

Jeg synes situasjonen er ganske fjern nå, med tanke på at han har sluttet og valgt å betro seg til deg. Selv er jeg usikker på om jeg hadde godtatt det, men det kommer helt ann på deg og hvorvid narkotika er en faktor du absolutt krever din partner aldri frivillig har vært i kontakt med. Dersom du vet du kan elske fyren som før, er dette ikke noe mer å tenke over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Poppins

Alle familer/personer har et skjellet og to I skapet, og I og med at dette er flere år tilbake,å at Han sluttet av seg selv,skal Han ha credit for. Jeg synes ikke du skal bruke noe tid/energi på dette,men Heller se fremover å vær stolt over at din kjære valgte livet fremfor narkotika. Han sa det til deg nå og ikke før,gjerne fordi du gjerne hadde forhåndsdømt ham pga dette og da hadde dere gjerne ikke komt så langt som dere har nå.

Ikke heng deg opp I dette TS,det er fortid og ikke den værste fortiden Han kunne hatt+at siden Han ikke har noen problem med dette nå-så blir det ikke noe problemer med dette ifremtiden Heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du synes det er problematisk, særlig at han solgte til andre. Samtidig er jeg enig med de andre her: Det var sterkt av ham å klare å slutte uten hjelp, og det var sterkt av ham å tørre å si det til deg. Når du har kommet over sjokket, vil sikkert det veie tyngre og få deg til å stole enda mer på ham.

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det når du får vite sånne ting om en du liker eller elsker, så er det utrolig vanskelig.. Trust me, I know... Men da er det mange spørsmål man kan stille seg selv, eller man MÅ stille seg selv.. Hvis man er pingle så gjør man jo ikke det, men alle burde. Spm som:

Kommer han til å gjøre det igjen? han eller hun klarte jo å slutte, men hvis sjansen byr seg, og de er litt deprimerte.. Kommer de da til å gjøre det igjen?

Det er 2 sjanser, enten så gjør de det igjen, for de har jo vært så jævelig svake at de har gjort det før. De vet konsekvensene og det kan medføre at dem velger å tro at dem ikke blir avhengig igjen. Eller så har han eller hun virkelig fått nok av det bullshitet, og faktisk slutta for godt. For det som er, i denne saken som det gjorde med meg, så handler det om tillit. Alt handler om tillit. Skal man velge å stole på den personen, eller skal man dumpe? Pass på hva du velger, du kan velge feil.

hvis du velger å stole på personen, så må du STOLE FULLT UT på personen, ikke noe halvveis løsninger, for det kan igjen medføre til at du blir usikker. Jeg kjørte en liten halvveis løsning, som gjorde at jeg ble usikker, så måtte jeg skjerpe meg og stole 100% på henne. Det er veldig vanskelig å stole på folk som har hatt en dum fortid.. "hva mener du med det Balta??!?!?!!"

Jo, det jeg mener er at: en som har ligget mye rundt, kan lettere begynne å ligge rundt igjen. En som har vært utro, kan lett være utro igjen. En som lyver mye, han vil lyve igjen. Og sånn går det.

Det er lenge siden sist.. Da burde det ikke være noe fare lengre, men vær på vakt. Plutselig en dag kan det skje igjen.. Kanskje ikke nå`... men om 10 år?

og kjære deg. Ikke spør om han sin fortid mere når det gjels det. Jeg har lært en ting, og det er IKKE SPØR om andre sin fortid. Spesielt når det gjelder ekser, hvem de har hatt seg med og hva faen dumskap dem har gjort. Det fører virkelig ikke til noe godt for deg, kanskje det blir lettere for den andre personen, men for deg blir det et h*lvete...

Hett tips fra en som gjorde den feilen: IKKE GRAV VIDERE! Let it be! Stol på ham, for det er tross alt lenge siden; og kos deg :D

Lykke til!!

MVH

BaltA:)

Endret av BaltA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange svar! :) Er enig i det mange av dere sier, det var jo sinnssykt sterkt av han å komme seg ut av dette, og det må nok ha vært vanskelig for han å fortelle det til meg. Så på èn måte gjør alt dette at jeg har fått desto større respekt for han!

Men så er det jo aspektet med at han faktisk har vært kriminell.. Eller har han egentlig det, siden han aldri ble tatt eller dømt for noe? Jeg har som sagt aldri blitt konfrontert med narkotika, dermed har jeg vel heller aldri vært nødt til å ta noe ordentlig standpunkt til det. Det er dette jeg prøver å finne ut av nå, tror jeg.. Har aldri hørt om noen i min omgangskrets som har drevet med slikt, aner virkelig ikke hvor utbredt det egentlig er! Det er jo litt sykt at man kan vokse opp i samme land (faktisk også i to små bygder ikke så langt fra hverandre) og havne i så vidt forskjellige miljøer! Har vel i utgangspunktet stilt meg negativ til alt av narkotika, men jeg vil ikke være dømmende heller.. Føler meg rett og slett ganske så blåøyd og naiv som aldri har vært borti noe slikt!

Jeg er forøvrig veldig sikker på at kjæresten min har tatt et oppgjør med fortiden sin og lagt den bak seg. Det er en del ting som gir mer mening etter at jeg fikk vite dette, bla.a. hvorfor han aldri fortalte så mye fra den tiden, hvorfor jeg aldri så noen bilder fra da, hvorfor han slettet facebook-profilen sin, hvorfor han flyttet til et nytt sted ganske kort tid etterpå, etc. Føler meg derfor trygg på at han er 100 % ferdig med det livet. Han sier selv at gjort er gjort, han angrer på det, men kan jo heller ikke gjøre noe med det. I stedet prøver han å bruke det til noe positivt, og tenker at dersom han har greid å slutte å dope seg daglig, så kan han gjøre hva som helst.

Jeg sitter fortsatt her ganske sjokkert og forvirret, håper jeg klarer å fordøye det etter hvert.. Føler bare et stort behov for diskutere saken med noen, så stor takk for at dere tok dere tid til å lese og svare! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...