AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Hvorfor er det så mange som ikke tror på healing? Har selv prøvd healing med positiv effekt. Og legene hadde aldri funnet alt det healeren fant. Etter mitt syn er healing noe alle burde prøvd. Hvorfor er det så mange som ikke tror på spåing? Har selv blitt spådd, det som skulle ha stemt til nå har stemt, så gjenstår det og se om resten stemmer, men det vil ta mange år enda før jeg ser om alt har stemt. Hvorfor er det så mange som ikke tror på spøkelser/ånder? Eksempel er Åndenes makt, jeg tror på det jeg. Åndenes makt er mer enn nok bevis for meg at det finnes. Er du hos healer og blir enten mye bedre eller helt kvitt problemene du gikk for etter noen behndlinger, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det er pga healingen. Kjenner du ikke noe særlig forandring, så betyr det ikke at healing er tull. For healing hjelper ikke på absolutt alle. Er det uro i et hus, og en klarsynt renser huset, og det blir helt rolig etter det, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det var pga den klarsynte at det ble rolig. Samme med spåing, selvfølgelig kan noen spå, ingen tvil om det. Da jeg ble spådd fikk jeg høre ting som jeg hadde tenkt litt på selv om fremtiden min og noe ble jeg ordentlig overrasket av å høre. Og dere som ikke tror på slikt, hvordan kan dere forklare at spåeren kan si ting om deg fra både fortid, nåtid og fremtid? Når spåeren ikke vet en eneste ting om deg? Og alt fra fortid og nåtid stemmer? Skjønner det liksom litt også at folk ikke tror, men allikevel klarer jeg ikke å skjønne at folk ikke tror. Men nå finnes det jo mange som driver med like ting, som aldri skulle drevet med slikt, så om en har vært borti slike som ikke er noe gode eller ikke kan det i det hele tatt skjønner jeg det mer at folk ikke tror. Skal man prøve slikt er det viktig å finne noen som er gode på dette. Og når det finnes mange som sies at de ser et lys når det har en nær døden opplevbelse og kanskje står og ser på seg selv også, og ser mange mennesker når de ser lyset, er det jo helt klart at den andre siden finnes. Det provoserer meg at så mange ikke tror. Men hallo, det er jo ingen tvil om at slikt finnes og er til å tro på. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 jeg tror på mange ting..men grunnen til at mange ikke tror er nok pga det finnes mer enn nok fake der ute.som ødelegger for de som faktisk kan sakene sine. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Jeg tror ikke på det. Og jeg har forsøkt følgende: - Homeopati opptil flere ganger - Helaer opptil flere ganger - Astrolog flere ganger (som må gå under betegnelsen "spådom") - Akupunktur flere ganger - auraendring - "vega-maskin" +++++++ alt du kan tenke deg av alternativ behandling - jeg har blitt dratt med på det!!! Har vokst opp i et hjem med temmelig alternative foreldre samt gått på Steinerskolen. Ikke en eneste gang har jeg merket noe som helst effekt av alternativ behandling (med unntak av visse tilskudd fra helsekosten). Jeg fikk min første paracet som 16 åring, og det var nærmest en magisk opplevelse! TENK at noe faktisk kunne virke!!!! Hehe. Men; folk må få tro på det de vil, dessuten er placeboeffekten grundig dokumentert! 44
Heart Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Grunnen til at mange, kanskje de aller fleste, ikke tror på slikt, er nok todelt. For det første mangler vi bevis for at disse tingene faktisk virker/finnes, og for det andre finnes det alternative, anerkjente forklaringer på det folk opplever. Hvis f.eks. healing fungerer, skulle man kunne sende en mengde personer med spesifikke lidelser til healer, og etterpå skulle man kunne se at problemene var borte. Effekten burde være større enn placebo-effekten. Dette har man til nå ikke kunnet påvise. Det samme gjelder synske/"klarsynte". Hvis man kunne spå om fremtiden eller se ting som ellers var skjult, burde det være enkelt som bare det å komme med et antall spesifikke spådommer som noen kunne kontrollere. Det er det ingen som har klart, til tross for at mange har prøvd. Inntil man kan påvise at disse tingene faktisk fungerer og/eller eksisterer, kan man ikke vente at folk skal tro på dem. 20
cornflake_girl Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Jeg tror ikke på det. Og jeg har forsøkt følgende: - Homeopati opptil flere ganger - Helaer opptil flere ganger - Astrolog flere ganger (som må gå under betegnelsen "spådom") - Akupunktur flere ganger - auraendring - "vega-maskin" +++++++ alt du kan tenke deg av alternativ behandling - jeg har blitt dratt med på det!!! Har vokst opp i et hjem med temmelig alternative foreldre samt gått på Steinerskolen. Ikke en eneste gang har jeg merket noe som helst effekt av alternativ behandling (med unntak av visse tilskudd fra helsekosten). Jeg fikk min første paracet som 16 åring, og det var nærmest en magisk opplevelse! TENK at noe faktisk kunne virke!!!! Hehe. Men; folk må få tro på det de vil, dessuten er placeboeffekten grundig dokumentert! Ops, ble visst AB her. Men er altså jeg som har skrevet dette 9
Cata Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 For mitt vedkommende skyldes det i stor grad at jeg er generelt skeptisk. jeg vil gjerne ha bevis for at noe finnes. Jeg kan faktisk gå med på at healing kan ha en viss effekt, ettersom jeg faktisk fikk fikset en vond nakke etter en healingkonsultasjon. På den annen side så kunne faktisk nakken blitt bra av seg selv, så det kan ha vært en ren tilfeldighet. Spåing har jeg faktisk prøvd - og det er vel sånn ca. 95 % feil på meg. Siden man på vill gjetning kunne forvente noe mer i retning 50/50 så er jeg ikke imponert over de spådommene jeg har fått i mitt liv, for å si det slik. Den fineste var damen som påsto jeg skulle finne min kjæreste i "nabolaget". (Der jeg bodde var det for det meste forretningsgårder og en eldrebolig ) Og for øvrig, når det gjelder spåing, les litt om "cold reading" så skjønner du hvorfor det oppfattes som mange spåere har rett. Spøkelser...tja...selv om jeg av og til lurer på om jeg har et husspøkelse på gang her jeg bor, så sliter jeg med å tro på den slags. I min hjerne så fungerer verden slik at når man er død så er man *poff* borte. Man driver ikke og vaser rundt i "denne dimensjonen" eller hvordan man nå skal si det. Man er rett og slett borte vekk, og da er det ikke mye igjen til å spøke heller. 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Hvorfor er det så mange som ikke tror på healing? Har selv prøvd healing med positiv effekt. Og legene hadde aldri funnet alt det healeren fant. Etter mitt syn er healing noe alle burde prøvd. Hvorfor er det så mange som ikke tror på spåing? Har selv blitt spådd, det som skulle ha stemt til nå har stemt, så gjenstår det og se om resten stemmer, men det vil ta mange år enda før jeg ser om alt har stemt. Hvorfor er det så mange som ikke tror på spøkelser/ånder? Eksempel er Åndenes makt, jeg tror på det jeg. Åndenes makt er mer enn nok bevis for meg at det finnes. Er du hos healer og blir enten mye bedre eller helt kvitt problemene du gikk for etter noen behndlinger, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det er pga healingen. Kjenner du ikke noe særlig forandring, så betyr det ikke at healing er tull. For healing hjelper ikke på absolutt alle. Er det uro i et hus, og en klarsynt renser huset, og det blir helt rolig etter det, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det var pga den klarsynte at det ble rolig. Samme med spåing, selvfølgelig kan noen spå, ingen tvil om det. Da jeg ble spådd fikk jeg høre ting som jeg hadde tenkt litt på selv om fremtiden min og noe ble jeg ordentlig overrasket av å høre. Og dere som ikke tror på slikt, hvordan kan dere forklare at spåeren kan si ting om deg fra både fortid, nåtid og fremtid? Når spåeren ikke vet en eneste ting om deg? Og alt fra fortid og nåtid stemmer? Skjønner det liksom litt også at folk ikke tror, men allikevel klarer jeg ikke å skjønne at folk ikke tror. Men nå finnes det jo mange som driver med like ting, som aldri skulle drevet med slikt, så om en har vært borti slike som ikke er noe gode eller ikke kan det i det hele tatt skjønner jeg det mer at folk ikke tror. Skal man prøve slikt er det viktig å finne noen som er gode på dette. Og når det finnes mange som sies at de ser et lys når det har en nær døden opplevbelse og kanskje står og ser på seg selv også, og ser mange mennesker når de ser lyset, er det jo helt klart at den andre siden finnes. Det provoserer meg at så mange ikke tror. Men hallo, det er jo ingen tvil om at slikt finnes og er til å tro på. Dette er på ingen måte vitenskapelige bevis. Men om du tror på det, er det helt ok. 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Jeg tror ikke på at det fungerer. Jeg er generelt skeptisk og vil ikke kaste bort penger og tid på ting som ikke fungerer. Du burde lese litt som placebo og cold reading, TS. Personlige anekdoter beviser heller ingenting. 10
Ivana Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Du tror på det, og dermed tar du det til deg som "overnaturlig". Healing spiller ofte på placeboeffekten. Spåing kan bli gjort med cold reading. Og rensing av hus tror jeg ikke engang jeg orker å tenke på. Det som irriterer meg stort er at dette er en stor pengevirksomhet. Alternativ medesin blir erstattet med skolemedesin, og kan gi store konsekvenser. 12
Cata Skrevet 7. april 2012 #11 Skrevet 7. april 2012 Alternativ medesin blir erstattet med skolemedesin, og kan gi store konsekvenser. Den er jeg ikke udelt enig i. Som regel er det vel sånn at alternativ medisin gjerne blir brukt i tillegg til skolemedisin, -ikke i stedet for. Da kan det være et verdifullt supplement. Jeg er fullstendig klar over at homeopati "ikke virker", men ikke desto mindre så har det minsket allergiplagene mine merkbart. Det betyr ikke at jeg har kastet allergitablettene mine, men nå er symptomene såpass mildnet at allergitablettene klarer å ta det meste av resten med bare moderat dose. Fysioterapeuter har aldri klart å gjøre noe bra for ryggen min. Naprapaten fikset det. Osteopaten fikk orden på et kne som har plaget meg over 20 år. (Legen kunne bare tilby meg smertestillende.) Akupunktur og tradisjonell sovemedisin virker ikke på søvnproblemene mine, meditasjon hjelper i allfall i noen grad. Jeg kan fortsette og fortsette. Det er ikke noe galt i å prøve alternativ medisin i tillegg til andre ting, så lenge man er klar over at det ikke nødvendigvis er dokumentert effekt av det. Det kan hjelpe, og det kan hende det ikke gjør det. Men slik kan det også være med en del skolemedisinske forhold. Det er dokumentert at det virker, det virker på mange, men det virker ikke på akkurat deg. 3
yes2yes Skrevet 7. april 2012 #12 Skrevet 7. april 2012 For min egen del tilhører jeg en religion der kun de skikker og skapninger som finnes innad i relgionen er reell, og det er klare pekepinn på hvilke andre skapninger som ikke finnes. En ikke-religiøs vil nok mene det er rart jeg vet enkelte skapninger finnes mens jeg avfeier mange andre, men ettersom jeg tror på min religion som Sannheten, er det åpenbart at dette er min oppfatning. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #13 Skrevet 7. april 2012 Spåing: Ta et google-søk og les litt om coldreading. Helt utrolig mange som lar seg lure av dette. Spøkelser: Haha, seriøst? Åndenes makt er forøvrig et underholdningsprogram og er klippet til. Vær litt kritisk da, hva? Tror du på det som står i se&hør også? Healing vet jeg ikke helt hva innebærer, så det vet jeg ikke om jeg tror på eller ikke. 4
Anglofil Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Rett og slett fordi jeg aldri har opplevd det selv, og det er vanskelig for meg å tro på noe jeg ikke har opplevd selv. Jeg er åpen for at det kanskje er noe mer, samtidig er jeg også en skeptiker som trenger beviser. Mvh Yvonne 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Jeg er enig med Yvonne. Jeg har aldri sett beviser eller hørt argumenter som faktisk støtter eksistensen av spøkelser og ånder, derfor ser jeg ingen grunn til å tro at de eksisterer. Jeg har også lav tillit til alternativ medisin, siden det av definisjon mangler dokumentasjon/bevis på at det faktisk virker. At du og andre sier at det virker, hjelper lite. Hvis det hadde slik god effekt, så burde effekten kunne dokumenteres og vises å være mer effektiv enn det man ville forventet av placebovirkning alene. Åndenes makt er forresten et tøyseprogram som er laget for å skremme vettet av unger. Bevisstheten vår sitter i hjernen: Lav hjerneaktivitet viser lite eller ingen bevissthet, høy hjerneaktivitet viser større bevissthet. Bevissthet har aldri vist seg å kunne eksistere uavhengig av hjerneaktivitet. Følgelig er det fornuftig å anta at bevissthetn vår slutter å eksistere når vi dør og hjernen slutter å fungere. 12
Gjest Trio Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Akupunktur og tradisjonell sovemedisin virker ikke på søvnproblemene mine, meditasjon hjelper i allfall i noen grad. Meditasjon har vel en vitenskapelig bevist effekt på en del ting (Bedre konsentrasjon bla.) så jeg synes ikke det burde bli dratt innunder alternativ medisin, da må psykologisk behandling også kalles alternativ da den i mange tilfeller har liten eller ingen effekt på en del områder. Man vet dog at psykologisk behandling har god effekt på andre områder og jeg føler det blir litt det samme med meditasjon (som til og med er et virkemiddel brukt av psykologer uten noe "hokus-pokus" blandet inn, mindfullness er her et eksempel.). 5
Cata Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 Meditasjon har vel en vitenskapelig bevist effekt på en del ting (Bedre konsentrasjon bla.) så jeg synes ikke det burde bli dratt innunder alternativ medisin, da må psykologisk behandling også kalles alternativ da den i mange tilfeller har liten eller ingen effekt på en del områder. Jeg vet det er gjort en del kontrollerte studier på at meditasjon virker inn på kroppen, men ikke desto mindre tilhører den ikke skolemedisinen - og er for så vidt ikke noe "medisinsk remedie" heller.
Mynona Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 Det er vanskelig å tro på ting man ikke har opplevd/sett. De fleste vil kreve beviser for påstander om at spådom, ånder og healing fungerer. Om ikke vitenskapelige beviser, så bevis i form av at man ser/opplever det selv. Jeg har testet healing på en fot en gang. Fungerte ikke. Akupunktur hjelper på meg - ikke den typen at man setter masse nåler i øret eller hodet for å bli frisk, men den hvor de setter nåler rett i muskelen som er problemet. Spådamer blir for meg like troverdig som en slik spå Jeg skal ikke utelukke at f.eks ånder går igjen, men jeg tror det ikke før jeg får se det med egne øyne. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #19 Skrevet 8. april 2012 Det er vanskelig å tro på ting man ikke har opplevd/sett. De fleste vil kreve beviser for påstander om at spådom, ånder og healing fungerer. Om ikke vitenskapelige beviser, så bevis i form av at man ser/opplever det selv. Det er ikke alltid lurt å tro på alt man tror man ser heller. http://www.eyetricks.com/0102.htm 2
Gjest Candy Pie Skrevet 8. april 2012 #20 Skrevet 8. april 2012 Fordi det ikke finnes noen bevis for at det finnes spøkelser osv? Jeg tror litt, jeg kan ikke motbevise noen ting, og jeg har selv opplevd og sett ting som for meg burde vært bevis nok sånn sett... Men OM det finnes noe, da er det ikke meningen at vi skal vite det? Uansett, jeg kan love helt seriøst at om jeg får muligheten den dagen jeg dør, så skal lage en tråd her å fortelle om den andre siden eller noe :gjeiper: Også skal jeg hjemsøke alle som ikke tror...stille meg i speilet, skrive på veggen deres med spritusj mens dere ser på Om det hadde fantes spøkelser, tror jeg de ville gitt mer lyd fra seg. Tenk så morsomt de kan ha det med å tulle med oss. Skjønner ikke greia med at de nøyer seg med å stille seg i et hjørne å glo eller gå litt i trappa liksom:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå