Gå til innhold

Hvordan få bort gule svetteflekker på hvite klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen hvite topper som har fått gule flekker på seg fra svette. Disse flekkene kommer på klærne i armhulen. Vasker klærne, men de er fortsatt gule etterpå. Er det noen tips for å få de hvite igjen? Jeg har ikke noe problem med svette, svetter ikke mye, så er dette vanlig hos de fleste at det kan bli slike flekker? Hva gjøre dere for å få de vekk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen hvite topper som har fått gule flekker på seg fra svette. Disse flekkene kommer på klærne i armhulen. Vasker klærne, men de er fortsatt gule etterpå. Er det noen tips for å få de hvite igjen? Jeg har ikke noe problem med svette, svetter ikke mye, så er dette vanlig hos de fleste at det kan bli slike flekker? Hva gjøre dere for å få de vekk da?

Jeg har samme problemet, men svetter heller ikke mye. Mistenker at deo kan ha noe å si også... Har prøvd å klore de som kan klores, men det blir ikke så bra. Så har dessverre ikke så mye tips, men vil gjerne følge med i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sitronsåpe?

Jeg har dette problemet på noen få t-skjorter jeg også. Svetter så og si ikke, så vet ikke helt hva det kommer av. Kan ikke klore pga mønstre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intrykk av at disse svetteflkkene kommer når klærne er litt gamle eller mye brukt. Prøvd alt mulig for å fjerne flekkene, men er ikke håp. Så bare kaster de når det kommer gule flekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er sitronsåpe?

Jeg har dette problemet på noen få t-skjorter jeg også. Svetter så og si ikke, så vet ikke helt hva det kommer av. Kan ikke klore pga mønstre..

Jeg har kjøpt den på sportsforretning. Rett og slett en firkant med såpe og den heter visstnok sitronsåpe. Tar temmelig mye av flekker, også slike svetteflekker, moderate iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den på sportsforretning. Rett og slett en firkant med såpe og den heter visstnok sitronsåpe. Tar temmelig mye av flekker, også slike svetteflekker, moderate iallfall.

Gnikker man den på flekken da eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnikker man den på flekken da eller? :sjenert:

Ja, vått tøy, gni på, la ligge, vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deodoranten som lager gule flekker på hvite topper.

Sikker?

Hva slags deodorant bruker dere folkens?

Jeg bruker Helena Rubenstein Nudit/ Bioterm Deo Pure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dette problemet jeg også,helt til jeg kjøpte meg ny vaskemaskin. Siden har jeg ikke sett gule svetteflekker , maskina er nå snart 7 år gammel :)

Men selvfølgelig,det kan jo ha andre årsaker enn alder på vaskemaskina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke klor hjelper, kan det hjelpe med natron. Noen dråper vann i og rett på flekkene. Har hørt det samme rådet om å gni flekken med sitron, men aldri prøvd det.

Hvis du bruker flytende hvitvask, kan du blande fifty-fifty med varmt vann, og la det trekke inn i det skjoldede området. La det ligge og virke litt før maskinvasken. Gjør dette noen vasker, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener det er deodoranten som gjør det. Jeg brukte biotherm før, og fikk fort gule flekker på hvite klær selv om jeg aldri svetter noe særlig. Nå har jeg brukt Vichy de siste 2-3 årene, og får aldri gule flekker under armene selv om jeg bruker mye hvitt.

Jeg trur ikke det er så mye å gjøre med flekkene, selv om klor natron og så videre sikkert kan gjøre det litt mindre synlig, jeg har kastet alle klær med missfarginger under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte vichy og fikk gule flekker, nå bruker jeg biotherm hyper-allergic og neurtal, men får gule flekker uansett etter 2-3 ganger. Uff.. :( mammaen min bruker samme deodorantene, men får aldri gule flekker. Jeg tror ikke at det er noe med å gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...