Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

2wqvigx.jpg

Liker å bruke eyeliner oppe når jeg først skal sminke meg. Har en tendens til å se usminket ut hvis jeg bare bruker maskara..

Til deg som spurte om form av øyebryn: Jeg kan absolutt anbefale å la dem gro ut litt, ikke så de blir helt "buskete", men for å få litt mer fylde. Hadde faktisk ganske like bryn som deg da jeg var yngre, men så lot jeg dem gro ut. Jeg er fornøyd med mine nå. Synes øyebryn bør ha litt tykkelse/fylde, gjerne vippe litt opp og se naturlig ut i forhold til innerkanten og ytterkanten av øyet. Mine øyebryn går litt lengre enn selve øyet, kun fordi jeg har naturlig ganske stort mellomrom mellom øyebrynene, men ettersom jeg lot de gro har det ordnet seg. Jeg er ingen ekspert altså, så jeg vet ikke hva som funker for deg, men du kan jo prøve å la dem gro. Evt. kan du gå til en "brynformer" eller hva man kaller det, om du ikke klarer å forme bryna selv. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt de vokse helt ut og bestillt time til salong. Da lager de en fin form til deg og det er mye lettere for deg å vedlikeholde formen selv etterpå: )

Hvor mye koster sånt da? Ca, hos en vanlig bryn-styler (eller hva det er :ler: )

Liker å bruke eyeliner oppe når jeg først skal sminke meg. Har en tendens til å se usminket ut hvis jeg bare bruker maskara..

Til deg som spurte om form av øyebryn: Jeg kan absolutt anbefale å la dem gro ut litt, ikke så de blir helt "buskete", men for å få litt mer fylde. Hadde faktisk ganske like bryn som deg da jeg var yngre, men så lot jeg dem gro ut. Jeg er fornøyd med mine nå. Synes øyebryn bør ha litt tykkelse/fylde, gjerne vippe litt opp og se naturlig ut i forhold til innerkanten og ytterkanten av øyet. Mine øyebryn går litt lengre enn selve øyet, kun fordi jeg har naturlig ganske stort mellomrom mellom øyebrynene, men ettersom jeg lot de gro har det ordnet seg. Jeg er ingen ekspert altså, så jeg vet ikke hva som funker for deg, men du kan jo prøve å la dem gro. Evt. kan du gå til en "brynformer" eller hva man kaller det, om du ikke klarer å forme bryna selv. :)

Ja, de er litt pistrete. Syntes bryn er så forbanna vanskelig men litt mer fylde tror jeg ikke gjør noe. Så de får i såfall gro litt frem til jeg evt får fikset dem profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster sånt da? Ca, hos en vanlig bryn-styler (eller hva det er :ler: )

Ja, de er litt pistrete. Syntes bryn er så forbanna vanskelig men litt mer fylde tror jeg ikke gjør noe. Så de får i såfall gro litt frem til jeg evt får fikset dem profesjonel.

Det varierer nok veldig, jeg går til en hudpleier som jeg synes er veldig flink. Jeg betaler da 400 kr eller noe for farging og forming av bryn. Kun forming får du nok for alt fra 150 - 300 kr, kan jeg tenke meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bruker disse produktene:

- id bare minerals rever upper

- ysl touche eclat concealer under øynene

- concealer fra mac andre steder

- bare minerals foundation

- bare minerals concealer (når det er nødvendig)

- bare minerals solpudder

- isadora perfect powder rouge

- glo minerals brow kit

- l'oreal volume million lashes, lancome doll eyes og dior diorshow extase maskara

- dior eyeliner

- isadora jelly kiss lipstick

Pleier å sote øynene når jeg skal på fest. Bruker mest øyenskygger fra dior, gosh, h&m. Også har jeg et smokey eyes kit jeg ikke husker hvor er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av hvert :) Elsker sminke og farger <3

Se her for mer bilder "www.facebook.com/makeuplookswithdua"

Rålekkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

fjern4t bilde.

Nøytrale øyne men med MAC Cosmetics Show Orchid på leppene. Kommer dere over den her lebestiften så kjøp den!

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hud

- Garnier BB-cream i fargen MEDIUM

Denne bruker jeg i hele ansiktet. Gir masse fukt og litt farge. Påfører med fingre for ett jevnest mulig resultat.

- Bare Minerals Bronzer i fargen WARMTH.

Bruker flawless face-kost fra Bare Minerals og rammer inn ansiktet med en varm glød, fremhever også kinnbena med denne, da jeg ikke bruker blush.

Øyne

- Bare minerals glimmer shadow i fargen CELESTINE.

Denne blir brukt som en highlighter over hele øyet. Legger ett tynt lag og duser det ut.

- IsaDora liquid liner i SORT.

Legger en tynn strek langs hele kantet på øyelokket. Lar den gradvis bli tykkere ut mot kanten. Avslutter med en bitteliten, men tykk "flipp" ytterst i kanten.

-Mabelline - Master Drama kohl liner, SVART.

Denne bruker jeg på hele våtkanten, men unngår å ta den helt inne i øyekroken fordi det er der jeg har opplevelsen av at den sverter av. Har generelt ikke noe sminke i øyekroken da jeg også har litt tørre øyne som klør.

-Lancòme Hypnose Drama marcara i SORT.

Denne er ett must for meg og jeg tror jeg har brukt opp ti av den allerede. Bruker minimalt med maskara på undervippene da det rett og slett ikke kler meg, men jeg legger tykke lag på overvippene og prøver og ikke la det klumpe seg.

Øyenbryn

- BdB (Billion dollar brows) Unipencil.

Fyller inn der det er litt glissent og legger til litt ekstra der jeg føler at det kunne vert mer. Kammer over med den tilhørende børsten,

Vet det ikke er store greia, men i og med at jeg er så mørk som jeg er så har jeg MYE å gå på før jeg ser oversminka ut.

OBS!! Ser at lyser på badet gjør at jeg ser litt gul ut, men det er absolutt ikke tilfellet. :fnise:

post-48962-0-72016000-1356904364_thumb.j

Endret av She_Leiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festsminken min på nyttårsaften 2012/2013!

Jeg varierer sminken min ofte og er fan av å ha fokus på enten øyne eller lepper. På fester bruker jeg ofte å ha sotede øyne og nude lepper, men denne gangen valgte jeg røde lepper med champagnefarget øyeskygge.

Vil bare opplyse om at jeg nylig ble ferdig med en penslingskur så huden min er ikke helt back to normal enda.

De produktene jeg brukte for denne looken er:

* Clarins Skin Illision Foundation SPF 10 i fargen 107- Beige

* MaxFactor Eye Brightening Mascara (for green eyes)

* Smashbox Eye Shadow i farge Champagne

* Maybelline Color Sensational Lipstick i farge 530 - Fatal Red

*fjernet bilde*

Endret av -littleme-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

sminker meg slik at det ikke syns bare ser våken og fresh ut :)

Anonym poster: 6ce0f3145d74497b03f94a4ab4cd19ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, men jeg liker Rock Chick stilen, lys makeup får meg til å føle meg blass.

Wow, du har utrolig vakre øyne! Husky-øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snip*

Fest til venstre, everyday life til høyre :-) Det bildet til venstre er litt gammelt, så brynene ser ca 10 hakk bedre ut den dag idag :fnise:

Endret av oreokake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festsminken min på nyttårsaften 2012/2013!

Jeg varierer sminken min ofte og er fan av å ha fokus på enten øyne eller lepper. På fester bruker jeg ofte å ha sotede øyne og nude lepper, men denne gangen valgte jeg røde lepper med champagnefarget øyeskygge.

Vil bare opplyse om at jeg nylig ble ferdig med en penslingskur så huden min er ikke helt back to normal enda.

De produktene jeg brukte for denne looken er:

* Clarins Skin Illision Foundation SPF 10 i fargen 107- Beige

* MaxFactor Eye Brightening Mascara (for green eyes)

* Smashbox Eye Shadow i farge Champagne

* Maybelline Color Sensational Lipstick i farge 530 - Fatal Red

Veldig pent, men anbefaler deg på det sterkeste å få ryddet opp i bryna, de trekker helhetsinntrykket.

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...