Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Den mørke fargen er taupe og den andre er "elfenbensfarget". Alle de store merkene har øyenskygge i taupe og highlight i "bone".

Den mest berømte taupe er Satin Taupe fra Mac, men mine favoritter kommer fra Urban Decay.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festbilder av sminken min i kveld! Beklager resultatet. :ler:

Edit; gjorde bildene litt større.

Så vakker du er. Du var mye heldigere med øyenbryna på disse bildene i forhold til det forrige du postet, da hadde du vinklet øyenbryna nedover i enden innerst mot nesen. Nå var de flotte! :)

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker du er. Du var mye heldigere med øyenbryna på disse bildene i forhold til det forrige du postet, da hadde du vinklet øyenbryna nedover i enden innerst mot nesen. Nå var de flotte! :)

Du synes det er penere når brynene er mer "rette" mot midten? Jeg pleier å variere litt, men greit å få tilbakemeldinger. Takk for kompliment, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mørke fargen er taupe og den andre er "elfenbensfarget". Alle de store merkene har øyenskygge i taupe og highlight i "bone".

Den mest berømte taupe er Satin Taupe fra Mac, men mine favoritter kommer fra Urban Decay.

Tenker du Urban Decay Naked 1 eller 2-palettene? Jeg ble meget interessert.. Tusen takk for et veldig godt svart innlegg om farger! ;)

Endret av minibelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Satin Taupe og Naked Lunch fra MAC? Ellers lignet fargene veldig på et par av disse hvis du ser på det nederste bildet, men det er kanskje bare lyset? :vetikke:

Det er ikke bare lyset, den er så og si helt prikklik ut i fra de bildene jeg tok av den jeg har liggende. Det må nesten være den/de samme skyggene!

Jeg har ikke prøvd de to, skal ta en nærmere snik på navnene og så vente på svar fra Gjest om hun vil utdype sin Urban Decay-erfaring :) Takk til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare lyset, den er så og si helt prikklik ut i fra de bildene jeg tok av den jeg har liggende. Det må nesten være den/de samme skyggene!

Jeg har ikke prøvd de to, skal ta en nærmere snik på navnene og så vente på svar fra Gjest om hun vil utdype sin Urban Decay-erfaring :) Takk til dere!

Så fint, da får du helt sikkert tak i dem fortsatt.

Du kan sjekke Sin og Mushroom fra Urban Decay mens du først er i gang. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest energibånd

post-52164-0-24120200-1353752558_thumb.p

Slik så jeg ut i helga, vi hadde fest og jeg prøvde meg på en hel kveld med løsvipper for første gang! Gikk overraskende greit altså :)

Du er utrolig flink til å sminke deg! Den øyenskyggen var fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du Urban Decay Naked 1 eller 2-palettene? Jeg ble meget interessert.. Tusen takk for et veldig godt svart innlegg om farger! ;)

Jeg har eneren Og er storfornøyd, toeren er vel varmere, tror jeg og så kom det en liten en nylig med kun matte skygger.

Men UD Stray Dog er er taupe (som går mot brun (shimmer)) og så har du Secret Service som er matte versjon.

http://www.allcosmeticswholesale.com/category/acw.brands.urban-decay.eyes/?size=2500&sortby=zoovy%3Aprod_name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eneren Og er storfornøyd, toeren er vel varmere, tror jeg og så kom det en liten en nylig med kun matte skygger.

Men UD Stray Dog er er taupe (som går mot brun (shimmer)) og så har du Secret Service som er matte versjon.

http://www.allcosmet...zoovy:prod_name

Stray Dog ser nydelig ut, den ser sikkert smashing ut på! Den skal jeg bestille uten tvil :)

Jeg har tydeligvis null peiling, jeg syntes den eneren ser varmere ut enn den nr tom så derfor helte jeg mot nr 2 om jeg skulle kjøpe en av de :) Jeg foretrekker litt kalde farger, synes det glir bedre inn på en måte. Jeg er veldig lys i huden, har mørkt hår og øyefargen er en god blanding av gråblå (noen sier grågrønn men det er ikke så viktig) :)

Vet du om Stray Dog er i en av palettene fra UD? (Edit: sjekket selv og der var den ikke.)

Endret av minibelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om Stray Dog er i en av palettene fra UD? (Edit: sjekket selv og der var den ikke.)

I Naked har du Dark Horse som er en kald bruntone. Ikke Taupe, men den duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Naked har du Dark Horse som er en kald bruntone. Ikke Taupe, men den duger.

Da vet jeg hva jeg skal ønske meg til jul :)

Herlig frøken du, Gjest, gitt meg mye hjelp nå! Takk!

(Og takk til Cathrine88 også selvfølgelig, og ellers dere andre som inspirerer meg med bilder og tips!! :blomst: )

Endret av minibelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal ønske meg til jul :)

Herlig frøken du, Gjest, gitt meg mye hjelp nå! Takk!

(Og takk til Cathrine88 også selvfølgelig, og ellers dere andre som inspirerer meg med bilder og tips!! :blomst: )

Vær så god, kjære.Du vil elske Naked. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten min, den er hva jeg tar med meg av skygger når jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er flinke jenter * misunnelig*! Er det noen som har tips til hverdags-øyesminke for et par asiatiske ming ming øyne?

F.eks

:)

Ellers synes jeg en tynn-tynn eyeliner + naturlige løsvipper er det peneste på asiatiske jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Dagens festsminke. Noe voldsom i forhold til det jeg pleier, men har fått en ny pallett fra Kiko som jeg måtte leke meg litt med:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens festsminke. Noe voldsom i forhold til det jeg pleier, men har fått en ny pallett fra Kiko som jeg måtte leke meg litt med:P

Fantastisk vakkert. Akkurat slik vil jeg sminke meg. Kan du vise meg hvilken palett det er snakk om? Får jeg kjøpt den på ebay? Hvilke farger i paletten har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Fantastisk vakkert. Akkurat slik vil jeg sminke meg. Kan du vise meg hvilken palett det er snakk om? Får jeg kjøpt den på ebay? Hvilke farger i paletten har du brukt?

Så koselig =D Jeg brukte alle fargene i palletten, det er en slik en med 4 farger fra Kiko Cosmetics, Sensuous Burgundy heter den (den rødlige av de det er bilde av) http://www.kikocosmetics.com/eshop/uk/product/-/productdetail/colour-seduction-eyeshadow-palette/KC017003091/150/0

I øyekroken har jeg en enkeltskygge fra Kiko (fargen er Sparkling Dove Gray)

http://www.kikocosmetics.com/eshop/uk/product/-/productdetail/colour-sphere-eyeshadow/KM00304001/150/0

Aner desverre ikke om de selges på noen nettbutikker eller på ebay, da jeg kjøpte dem på en butikk i Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig =D Jeg brukte alle fargene i palletten, det er en slik en med 4 farger fra Kiko Cosmetics, Sensuous Burgundy heter den (den rødlige av de det er bilde av) http://www.kikocosme...017003091/150/0

I øyekroken har jeg en enkeltskygge fra Kiko (fargen er Sparkling Dove Gray)

http://www.kikocosme...M00304001/150/0

Aner desverre ikke om de selges på noen nettbutikker eller på ebay, da jeg kjøpte dem på en butikk i Paris.

Tusen takk. Skal se om jeg finne den. Men hadde du kunnet forklare litt hvordan du legger skyggen, for meg ser det bare ut som om du har lagt en farge på hele lokket, og så en lysere inne ved øyenkroken?

Dette er perfekt sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Tusen takk. Skal se om jeg finne den. Men hadde du kunnet forklare litt hvordan du legger skyggen, for meg ser det bare ut som om du har lagt en farge på hele lokket, og så en lysere inne ved øyenkroken?

Dette er perfekt sminke!

Jeg er ganske hard på blendingen når jeg bruker shimmer, men her har jeg 6 farger:P Jeg er veldig dårlig på å forklare, men jeg prøvde å lage en (veldig dårlig) bildeillustrasjon, så kan du se om du kanskje skjønner noe av den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...