Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg tok permanent makeup. Bryntatoveringen har jeg lyst til å fjerne. Ellers har jeg også tatovert eyeliner og lepper. Dette utgjør igrunn ingen signifikant forskjell fra hvordan det var før, så disse kan jeg ha.

Jeg bruker ikke sminke særlig ofte, jeg er altfor lat, dessuten grises det ut utover dagen. Jeg er likevel veldig glad i hudsminke, slik som foundation, concealer etc. Jeg jevner da altså ut huden, legger litt rouge midt på kinnene og har et fint pudder over, gjerne med veldig diskrét skimmer. Noen ganger tar jeg øyenskygge på selve øyelokket bare for å jevne ut, og så kjører jeg på med mascara. Hvis jeg skal ta den helt ut, bruker jeg flytende eye liner, men det er sjelden. Jeg har alltid noe på leppene.

Om jeg finner ut at jeg skal sminke meg på en hverdag, blir det huden og mascara+lipgloss. Jeg har alltid spf på, av og til i form av foundation. Jeg vet ikke om den siste der teller.

Jeg synes ikke sminke hjelper så mye, jeg. Like galt uansett, faktisk av og til verre (!) med sminke.

Tatt bryntatovering hos en som ikke er så veldig flink da eller? Jeg er veldig fornøyd med mine, og får alltid masse komplimenter for brynene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å komme litt på banen her. Ikke at jeg har noe å tilby, men når jeg først er her så kanskje noen kan hjelpe meg?

Først og fremst: hvordan unngår man edderkoppvipper?

Og det andre er øyebryn. Nå er de ikke nappet på en stund, men de er uansett ganske forskjellige. Brynet over høyre øye buer betydelig mer enn det venstre. Så hva gjør jeg?

Legger ved bilder. Blir altså speilvendt på bildene...

Høyre øye:

2012-10-28-0372_q1.jpg

Venstre øye:

2012-10-28-0372_q2.jpg

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette blir slettet, men trenger mer tips... Bildet under er tatt for et års tid siden (hater å bli fotografert).

Her er jeg ti kilo lettere, tynn som en strek i kroppen - men jeg har allikevel et ganske stort ansikt. Hvordan legger jeg sminke som smalner ansiktet?

Jeg har også smale lepper og skyr leppestift. Hvordan jukse så de ser større ut uten at det virker unaturlig og påfallende?

*bilde slettet*

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å komme litt på banen her. Ikke at jeg har noe å tilby, men når jeg først er her så kanskje noen kan hjelpe meg?

Og det andre er øyebryn. Nå er de ikke nappet på en stund, men de er uansett ganske forskjellige. Brynet over høyre øye buer betydelig mer enn det venstre. Så hva gjør jeg?

Høyre øye:

Venstre øye:

Øyenbrynene ser fine ut, så tror ikke du trenger å gjøre så mye med de. Når det gjelder øyenvippene dine ser det ut som du bruker for mye, at du tar på flere lag. Jeg ville kanskje droppet mascara på de nedre vippene var jeg deg. Og kanskje lagt litt penger i "ordentlig" øyenvippesminke. Jeg anbefaler enten bruk av vippetang, L`oreal telescopic og Lancome hypnose.

Du har forresten veldig vakre øyne, og tror du kunne fått enda vakrere blikk uten edderkoppvippene :)

Anonym poster: ce4d71f4cc5fe518a65a5aeefa6abc22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er Sobril. :hjerter:

Åh - takk det samme :) Må innrømme at jeg aldri blir fornøyd selv, og alt er stort sett feil (ser meg ikke selv som en helhet men plukker meg opp i fillebiter). For rundt ansikt, maskulin, smale lepper, bred nese, tynt hår, kort hals - and the list goes on.

Men men. Etter sommerens kjipe hendelser har jeg bestemt meg for å bli litt fiksere. Trenger jo ikke forfalle selv om jeg er lei meg. Om ikke for meg selv så for mannen.

Sminker meg stort sett på samme måte bestandig, bortsett fra at jeg bruker lenger tid på festsminken. Ser at det er mange her som har litt peil så jeg tar gjerne med meg alt som er for å bli en penere utgave av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og én ting til: hvordan se mer voksen ut? Altså - jeg er voksen nok i bøtter og spann, men har liksom et litt barnslig uttrykk som gjør at jeg aldri føler meg veldig "damete". På en god dag blir jeg i beste fall en liten "søtnos". Kjenner det er veldig vanskelig å forklare, men jeg tror kanskje dere skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween-sminke!

Ser litt skummel ut, ja...

Hadde ikke hatt noe imot om du kom Trick & Treating på døra mi ;) ^^

Endret av Sakone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril! Vakker!!

Formen på bryna er pene, men du må rydde opp i de og nappe hårstrå som er på ville veier både under og over. Ikke bruk hvit eyeliner, men hudfarget. Bytt mascara og ta på et mye tynnere lag før du venter litt og tar på et tynt lag til. Bruk heller en mascaraprimer først for å få mer fyldige vipper.

For countur, bruk rogue på eplekinnene (smil og ta på deg rouge) og ta litt solpudder under eplekinnene og i tinningene. Dette skal selvsagt være tilnærmet usynlig.

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Og jeg som nettopp kjøpte hvit eyeliner, etter at man ble frarådet å bruke sort her inne. Visste ikke det fantes hudfarget engang, jeg :gjeiper:

Får løpe og kjøpe :) Har en ganske god mascara (fra clinique). Den beste jeg har hatt og som funker på mine vipper er imidlertid diorshow. Bakdelen er at den drysser så vanvittig, så ved dagens slutt er jeg sort under øynene. Har prøvd både vannfast og vanlig. Same shit hver gang. Finnes det mascara tilsvarende denne? Foruten dryssingen legger den seg nemlig fint, og klumper seg ikke.

Og vippene ytterst i øyekroken er utrolig vanskelig å få mascara på. De er nemlig tynne og krøllete. Skulle gjerne hatt litt tettere vipper også til fordel for lange. Innimellom klipper jeg dem fordi de blir for lange og pjuskete.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Og jeg som nettopp kjøpte hvit eyeliner, etter at man ble frarådet å bruke sort her inne. Visste ikke det fantes hudfarget engang, jeg :gjeiper:

Får løpe og kjøpe :) Har en ganske god mascara (fra clinique). Den beste jeg har hatt og som funker på mine vipper er imidlertid diorshow. Bakdelen er at den drysser så vanvittig, så ved dagens slutt er jeg sort under øynene. Har prøvd både vannfast og vanlig. Same shit hver gang. Finnes det mascara tilsvarende denne? Foruten dryssingen legger den seg nemlig fint, og klumper seg ikke.

Og vippene ytterst i øyekroken er utrolig vanskelig å få mascara på. De er nemlig tynne og krøllete. Skulle gjerne hatt litt tettere vipper også til fordel for lange. Innimellom klipper jeg dem fordi de blir for lange og pjuskete.

Jeg har samme problemet med krøllete vipper! Forbannet skit! Jeg bruker vippetang ganske ofte, deretter en mascaraprimer fra Shiseido som jeg er veldig fornøyd med. Den er på en måte en slags blank gel. Deretter bruker jeg mascara. Det er viktig at man gjør seg ferdig med et øye før man begynner på det andre, altså: primer så mascara på ene øyet, og primer så mascara på det andre. Primeren skal ikke tørke før påføring av mascara.

Når det gjelder påføring så er mitt beste tips å dra i venstre øyekrok (altså ytterste øyekrok) på venstre øyet, og i venstre øyekrok (altså innerste øyekrok mot nesen) på høyre øye. Da er det lettere å påføre mascara på alle vippene. Sage/sikk-sakk bevegelser innerst mot vipperoten og deretter jobbe øyvippen oppover når man har kommet lenger ut på vippen.

Akkurat når det gjelder selve mascaraen så er det så mye personlig smak ute å går at det er umulig å anbefale egentlig.. Jeg liker den som heter Sumptous Volume Extreme fra YSL, og den har blitt kåret til beste mascara i mange tester, men det var et par her som kjøpte den (etter varme anbefalinger fra meg..) som ble skuffet over den. -Men når det er sagt så er jeg litt av den oppfatning at man må venne seg til en ny mascara og må ikke avskrive den om det ikke funker de første gangene. Jeg føler også at mascaraene kan bli litt bedre etterhvert fordi de ofte er for flytende til å begynne med (og dermed vanskelig å jobbe med + at de tynger ned vippene). Men når det gjelder mascara så er smaken virkelig like delt som baken.

Jeg bruker en hudfarget eyeliner fra gloMinerals i fargen Peach. Har lest at mange har lagt sin elsk på en inliner fra Isadora som heter Blonde, men den har de tatt ut fra det norske sortimentet (tror det er mulig å få tak i den i Sverige), og så har jeg lest at mange liker en hudfarget fra MAC som visstnok sitter bra. Men jeg vet ikke hva den heter.

Til å dele vippene kan du bruke en gammel, ren mascarakost eller en øyevippekam. Jeg synes denne fra tweezerman er best: http://www.feelunique.com/p/Tweezerman-Folding-Lash-Comb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager dårlig bildekvalitet, men har kun iPaden til å ta bilder med per dags dato..

Base:

L'oreal lumi magique primer

Estée Lauder double wear stay-in-place eyeshadow base

Estée Lauder double wear stay-in-place concealer

The Body Shop extra virgin minerals foundation

Clinique super balanced powder SPF 15 03 natural

The Body Shop cheek color 02

MAC pressed amber mineralize blush

Gosh brow kit 001

Øyne:

Clarins mono color 10 vanilla beige (I øyekroken, og som base)

The Body Shop shimmer cube palette 23 (den rosa på øyelokket/opp til globalen, og den hvite som highlighter)

The Body Shop 03 eye definer shade: taupe

MAC eyeshadow satin taupe frost (i globalen)

Nivea creative eyes lanzarote (den mørkeste over eyelineren fra TBS/ved vipperøttene - for å definere øyet mer)

Sensai liquid eyeliner 02 brown

Gosh eyeliner white

Lancôme hypnose doll eyes

Lepper:

Chanel rouge coco camelia

Høres ut som om jeg bruker flere timer på badet, men bruker vel til sammen ti minutter maks :)

Anbefaler deg å duse ut eyeliner under øye litt. Det blir en veldig bråstopp på det svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger opp et lite bilde av meg i usminket versjon. Tar veldig gjerne i mot råd! Og, har jeg hooded eyes?

Redigert: Samma hva jeg gjor så blir bildet opp-ned! Hm...

Endret av Aranciata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre øye:

2012-10-28-0372_q1.jpg

Venstre øye:

2012-10-28-0372_q2.jpg

Husk at brynene skal være søsken, ikke tvillinger :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Og dette blir slettet, men trenger mer tips... Bildet under er tatt for et års tid siden (hater å bli fotografert).

Her er jeg ti kilo lettere, tynn som en strek i kroppen - men jeg har allikevel et ganske stort ansikt. Hvordan legger jeg sminke som smalner ansiktet?

Jeg har også smale lepper og skyr leppestift. Hvordan jukse så de ser større ut uten at det virker unaturlig og påfallende?

Så utrolig nydelig du er! :o Kjempepen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril: Forsøk å tørke av mascaraen på litt toalettpapir før du tar på, da slipper du edderkoppvipper. Her er en link med bilde av hvor knekken på øyenbrynet skal være, da kan du lettere få det brynet som er litt "flatere" likere det andre:

Det kan være at du må ofre litt tykkelse for å få de like, men det får du bare se an selv om du har lyst til. Synes de er fine som de er også.

Endret av Nica.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril: Forsøk å tørke av mascaraen på litt toalettpapir før du tar på, da slipper du edderkoppvipper. Her er et bilde av hvor knekken på øyenbrynet skal være, da kan du lettere få det brynet som er litt "flatere" likere det andre:

c3b8yenbryn.jpg

Det kan være at du må ofre litt tykkelse for å få de like, men det får du bare se an selv om du har lyst til. Synes de er fine som de er også.

Jeg forstår ikke bildet...

Anonym poster: de6da0d1080003ba44d702e162e9b94e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...