Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Det ser ut som om du har veldig kald hudtone, så det blir lett kræsj med så varme farger. Men du er flink :)

Anonym poster: a708a759e4de4e4094a8f37971e06539

Har kald hudtone, har også roscacea, så jeg er alltid nødt til å ha litt gult i min foundation alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør dette anonymt så jeg ikke blir koblet til brukeren min :)

-Sminkeløs, dagsminke, festsminke. Er ikke så lett å se øyesminken, men.

Anonym poster: 744b56c6b30f935e163a2cf23fb008f4

post-37809-0-94310900-1351184904_thumb.j

post-37809-0-84320600-1351184917_thumb.j

post-37809-0-71014800-1351184931_thumb.j

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kald hudtone, har også roscacea, så jeg er alltid nødt til å ha litt gult i min foundation alikevel.

Ja, jeg mente ikke at du hadde bommet på foundationfargen :) Jeg mente bare at det kanskje var derfor du ikke fikk fargen på øyenskyggen til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin. Eneste negative jeg kan se er bittelitt for mye rouge på festsminkebildet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlige lepper, eller har du fyll i dem?

Anonym poster: c5c2dcf8e0892370b6d71e06b42f4b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente ikke at du hadde bommet på foundationfargen :) Jeg mente bare at det kanskje var derfor du ikke fikk fargen på øyenskyggen til å funke.

Forstod, 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin. Eneste negative jeg kan se er bittelitt for mye rouge på festsminkebildet.

Det er litt meningen :) på mørke utesteder liker jeg også en litt mørkere rouge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlige lepper, eller har du fyll i dem?

Anonym poster: c5c2dcf8e0892370b6d71e06b42f4b56

Har ikke sprøyte noe i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt meningen :) på mørke utesteder liker jeg også en litt mørkere rouge.

Ok, så det er en plan med det. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Og bare så det er sagt, så har jeg ikke lest de siste 2 sidene. :sjenert:

de 7 siste sidene tror jeg vi sier :P

---

nå kommer nok trådens dummeste spørsmål..... men jeg tar sjangsen for det!

Det er en del av dere som har postet et ansikt med mørke og lyse farger, ettersom hvor man bør legge de forskjellige tonene. samt i hvilken retning man bør påføre dette....

Man bør altså legge en hvit/lys tone ved nesa og nede under kinnene og sånt... meeeen... hva er det egentlig man skal påføre?? ... en megalys fondation? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 7 siste sidene tror jeg vi sier :P

---

nå kommer nok trådens dummeste spørsmål..... men jeg tar sjangsen for det!

Det er en del av dere som har postet et ansikt med mørke og lyse farger, ettersom hvor man bør legge de forskjellige tonene. samt i hvilken retning man bør påføre dette....

Man bør altså legge en hvit/lys tone ved nesa og nede under kinnene og sånt... meeeen... hva er det egentlig man skal påføre?? ... en megalys fondation? :klo:

Highlight.

Kan være i pudderform ja, men enkelte (som meg) bruker en adskillig lysere foundation her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Gjest: Har du tips til gode blusher? Har som deg veldig lys hud, og sliter litt med å finne fine blusher som ikke får meg til å se ut som en klovn :frown:

Jeg er veldig lys (bruker ofte Ivory i min foundation) og jeg elsker blushene til ELF

Siden vi snakker om line på våtkanten.. Noen som har tips om en fin lys/hudfarget (ikke helt hvit) liner som sitter godt? (På våtkanten altså) :) :)

Make Up Store (Kicks) har en fin i vanilla=)

Synes også at makeupen din er veldig hard i forhold til de lyse hudtonene dine. Øyenskyggen ligger på en måte bare som et "klistremerke", og har ikke fin flyt med resten av hud makeupen din i mange av bildene. Synes også "tone forskjellen" mellom ansikt og bryst er veldig stor.

Jeg syns kontrast mellom hudtone og øyer er riktig så fint jeg =) Men så er det tross alt det jeg liker å spille på ved meg selv da.

Elsker leppene dine <33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nydelig både med og uten sminke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Make Up Store (Kicks) har en fin i vanilla=)

Takk :)

Du er nydelig både med og uten sminke

Signerer på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Gjest.

Jeg syntes du burde prøve å sculpte ansiktet ditt bedre. Der ut som du er veldig nøye med øyenskyggen men resten av ansiktet gjør du ikke noe med.

Bruk litt solpudder ved tinningene og på kjevebenet. Highlighter øverst på kinnbena og over leppa og rouge på kinnbena. Syntes også du sminker deg alt for hardt til å være så blek, det får deg til å se gammel ut.

Anonym poster: 915c0df671b4b881c935c38563a3c0d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Slang på en rask sminke for å vise at eyeliner på våtkanten ikke trenger å gjøre øynene små eller sminken stygg. Dette er ikke min stil i det hele tatt, og syns selv jeg ser best ut uten så mye mørkt under øynene, men det er rett og slett fordi jeg faktisk kan føle at øynene mine ser for voldsomme og store ut med sort under. Jeg vet selvsagt at mørkt skal forminske, men syns egentlig ikke alltid dette er tilfellet.

Ignorer øyebrynene, vet de er stygt lagt på, og jeg ville aldri gått ut sånn, men denne sminken er lagt oppå dagens, og det gikk litt galt. Siden jeg kun skulle ta bilde og ta av etterpå, gadd jeg ikke fikse det;)

550174_10152231890680078_1119570264_n.jpg

Myser litt på dette bildet siden jeg smiler, så legger til et med normalt åpne øyne også.

559534_10152231918490078_1642581708_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slang på en rask sminke for å vise at eyeliner på våtkanten ikke trenger å gjøre øynene små eller sminken stygg. Dette er ikke min stil i det hele tatt, og syns selv jeg ser best ut uten så mye mørkt under øynene, men det er rett og slett fordi jeg faktisk kan føle at øynene mine ser for voldsomme og store ut med sort under. Jeg vet selvsagt at mørkt skal forminske, men syns egentlig ikke alltid dette er tilfellet.

Ignorer øyebrynene, vet de er stygt lagt på, og jeg ville aldri gått ut sånn, men denne sminken er lagt oppå dagens, og det gikk litt galt. Siden jeg kun skulle ta bilde og ta av etterpå, gadd jeg ikke fikse det;)

Myser litt på dette bildet siden jeg smiler, så legger til et med normalt åpne øyne også.

Veldig fint tuppa, du er så flink! Ang. det med eyeliner så har du store nok øyner, og synlige nok øyelokk til at det funker. Men det gjelder desverre bare en liten prosent av alle verdens sminkebrukere... Vakker er du :)

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Veldig fint tuppa, du er så flink! Ang. det med eyeliner så har du store nok øyner, og synlige nok øyelokk til at det funker. Men det gjelder desverre bare en liten prosent av alle verdens sminkebrukere... Vakker er du :)

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Takk skal du ha =D Vet ikke om jeg er enig i at det er så fint men, fordi dette er ganske slurvete, men følte jeg fikk frem poenget mitt;) Mulig du har rett med det at det er str på øye som får det til å gå men. Har nemlig aldri lagt svart eyeliner på våtkanten på andre enn meg selv (og det er det vell kanskje en grunn til, haha) Takk =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha =D Vet ikke om jeg er enig i at det er så fint men, fordi dette er ganske slurvete, men følte jeg fikk frem poenget mitt;) Mulig du har rett med det at det er str på øye som får det til å gå men. Har nemlig aldri lagt svart eyeliner på våtkanten på andre enn meg selv (og det er det vell kanskje en grunn til, haha) Takk =D

Din sminke på en dårlig dag er 100 ganger bedre enn min sminke på en god dag. :fnise:

Jeg skulle bare egentlig si at min reaksjon på bildene faktisk var å si oh my god høyt for meg selv. Fy steike, jeg elsker hårfargen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk omtrent slik jeg pleide å sminke øyene mine da jeg var yngre og på en måte fikk "lov" til det. Dvs da jeg var rundt 16-20. Det er en ganske fin look på fest enda synes jeg, men til hverdags kan det bli altfor intenst - dersom ikke stilen matcher. Jeg er ikke så freaka lenger som jeg var før... heh... Men sminken var alltid like sterk, hverdags som fest.

Slik er omtrent sminkeeksemplene mine fra før i tiden:

*Borte*

Gikk da helt fint an... trooor jeg? Jeg tør ikke lenger, da. Nå er det slik, typ, hva, 5-6 år senere:

*Borte*

Edit: Og jo, som man kan se så begynte jeg å nappe brynene iløpet av de årene. Herregud... jeg hadde neeeesten unibrow...?

Endret av floony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...