Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest "gjest"

Ok. Da er jo du så heldig og være ferdig utlært :)

Nei, heldigvis er jeg ikke det, alltid noen nye teknikker og prøve ut, nye preodukter og merker å utforske.

Du bestiller, faktisk! Haha. Får se om den bestillingen blir gjennomført, for jeg er usikker på om jeg har en øyenskygge i en kald brunfarge. Kan grå fungere på samme måte? Eller sølv - det er jo en kald farge? Her kommer i hvert fall partysminke i sølv fra i sommer:

Steinfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger opp et bilde av meg med sminke. Jeg bruker sjelden sminke til hverdags, men når jeg sminker meg er det veldig forskjellig. Vil gjerne ha tips til hvor jeg kan finne en flytende foundstion som er lys nok for denne som jeg har på her er litt for mørk. Ser ut som den er litt for rosa også, på bildet iallefall, men de fleste foundation er for mørke og for gule. Kjøpte tikei prøver i de lyse fargene, og selv om fargene var lyse nok så opplevde jeg det som om huden ble ganske tørr selv om jeg egentlig har litt fet hud :klo:

Synes det er vanskelig å se sminken på bildet, men selve du var jo flott da! :) Angående foundation og farge tror jeg kanskje at de merkene du får kjøpt på H&M og Vita ofte er relativt mørke og gule. Trenger man en ekstra lys farge må man vel enten gå for mineralpudder med stort utvalg farger, eller kanskje flytende foundation fra parfymeri.

Tikei har jeg hørt flere si at er en ganske tørr foundation. Hva med å prøve Everyday Minerals i stedet? De har forskjellige "finisher" å velge mellom, og jeg tror du kan bestille prøvepakke :)

Steinfin!

Veldig pent sminka Tonje! :)

Tusen takk! :klem:

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: Tusen takk :) Selges Bobbi Brown i noen butikker slik at jeg kan teste?

Tonje: Er tatt med dataen så kvaliteten er ikke den beste dessverre. Det er uansett shimmerskygge i hvit og gråtoner med flytende svart eyeliner. Justerte opp kontrasten på dette bildet slik at det viser litt bedre, men sminken er ikke så sterk.

Endret av Eld
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonje: Er tatt med dataen så kvaliteten er ikke den beste dessverre. Det er uansett shimmerskygge i hvit og gråtoner med flytende svart eyeliner. Justerte opp kontrasten på dette bildet slik at det viser litt bedre, men sminken er ikke så sterk.

Se der ja, der så man litt mer. Synes det ser kult ut utifra de to bildene du har vist :) Ville kanskje ikke dratt øyenskyggen så langt ut til siden uten å duse mer ut og/eller dra skyggen mer oppover og, men det er vanskelig å si uten å se bedre bilder. Kan jo være vanskelig å få skikkelig inntrykk via webcam-bilder. (Men så er webcam-bilder utrolig enkle og greie å ta, så jeg synder hele tiden på det der selv :gjeiper: )

Jeg har forresten blitt mye flinkere til å sminke meg etter å ha fulgt sminkeblogger over en lengre periode, samt sett på sminkevideoer på YouTube. Man plukker opp litt tips her og der, og plutselig er man ti ganger flinkere enn man var før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eld: Bobbi Brown skal ha en disk i Oslo. Husker ikke helt hvor jeg såg dem.

Så dumt at jeg ikke bor der ;) Kanskje jeg finner noen prøver hvis jeg leter på nettet.

Tonje: Kontrasten dreper litt av de lysere fargene samt at det er mye lysere i virkeligheten så det er ikke egentlig representativt. Dette er ikke typisk for hvordan jeg sminker meg for det varierer veldig, men akkurat denne gangen ville jeg ha litt mer markerte 'spisser'.

Jeg ser poenget ditt, men jeg har funnet ut at jeg ser litt rar ut hvis jeg drar linjene mer oppover (jeg tror det er øyeformen sin feil, eller kanskje øyenbrynene?). Det ser heller ikke så ekstremt ut når jeg har øyene oppe, og linjene blir automatisk litt mer dratt opp enn når jeg lukker de. Jeg går heldigvis ikke så ofte rundt med lukkede øyne :P

Vet du forresten om en bra side som fører everyday minerals slik at jeg kan se etter prøver? :)

Endret av Eld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten om en bra side som fører everyday minerals slik at jeg kan se etter prøver? :)

www.everydayminerals.com? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Altså, det der med kursinga innen sminke var vel en overdrivelse. Jeg har aldri sagt at jeg er like god som profesjonelle. ;)

Og det er ikke øyenskygge lagt på måfå, men jeg har ikke tid til å bruke spesielt lang tid på sminkingen i hverdagen.

Edderkoppvippene vil jeg gjerne få tips til å bli kvitt?:)

Jeg har prøvd alt. Har veldig lange vipper i utgangspunktet.

Og hard linje med eyeliner bruker jeg svært sjeldent. Bildet var mer for å vise selve vippene.

Edit: Har ikke sminket bryn på bildene, men vanligvis så er de mer markert og litt tykkere.

Oi, så nydelig du var! :) Og ikke ofre dette med øyenvippene en tanke; er det noe jeg misunner er det jenter som har naturlige, lange øyenvipper.

Edit: Fjernet bildelink

Leste litt videre i tråden, misforsto litt jeg :) Trodde du var misfornøyd med lange øyenvipper og ikke disse "edderkoppvippene". Hadde ikke hørt det ordet før :fnise:

Endret av Dreamdrops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

www.everydayminerals.com? :)

Bestilte nettopp prøver av de lyseste fargene :)

Multi-Tasking Neutral

Multi-Tasking Neutral - Semi-Matte

Fair - IT

Fair - Matte

Fair - Semi-Matte

Fair Neutral - Semi-Matte

Ivory - Matte

Noen som har erfaring med noen av disse? Hvordan er de forskjellige på (IT, semi-matte, matte)? :)

Endret av Eld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller, faktisk! Haha. Får se om den bestillingen blir gjennomført, for jeg er usikker på om jeg har en øyenskygge i en kald brunfarge. Kan grå fungere på samme måte? Eller sølv - det er jo en kald farge? Her kommer i hvert fall partysminke i sølv fra i sommer:

Å desiken! :)

Var meg som bestilte brunfarge forresten:P

Nå ser jeg at du kler kalde farger skikkelig godt - og at du faktisk kan bruke mer dramatisk sminke enn jeg hadde antatt - det ble utrolig fint! Men er jeg fargeblind når jeg aner et hint av kald brungrå i enden av globallinjen? Det var iallefall pænt ;)

Jeg er overhodet ikke fan av sølvfarger i sminke, men du kledde det skikkelig godt.

Skjønner absolutt at du ikke liker pastellfarger - det tror jeg også hadde krasjet på deg når jge ser det bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gjest": Hva slags øyenskygge er det du bruker på øverste bildet i innlegg 378? Utrolig kule farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var slik jeg oppfattet det og.

Når denne tråden ble opprettet, trodde jeg ikke det var for å diskutere, eller kritisere sminken. Uansett om det er konstruktiv kritikk. For det er vel ikke alle som ønsker å bli kritisert av mennesker bak en eller annen pcskjerm, selv om det ikke er slemt ment?

Jeg trodde at man skulle se bilder med informasjon om hvilke produkter som ble brukt, samt at man kunne spørre om hvilke teknikker etc som ble brukt, om man så noe man likte.

Finnes det virkelig mennesker som er så korka at de legger ut bilde i en slik tråd hvis de for alt i verden ikke vil at andre skal kommentere sminken deres? Dette begynner å minne om en barnehage. Barnehagetantene er ikke med på leken selv, men de går rundt og passer på "nei, sånn må du ikke si. Hun kan bli lei seg!" Ærlig talt: voks upp, sutrepaver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger opp et bilde av meg med sminke. Jeg bruker sjelden sminke til hverdags, men når jeg sminker meg er det veldig forskjellig. Vil gjerne ha tips til hvor jeg kan finne en flytende foundstion som er lys nok for denne som jeg har på her er litt for mørk. Ser ut som den er litt for rosa også, på bildet iallefall, men de fleste foundation er for mørke og for gule. Kjøpte tikei prøver i de lyse fargene, og selv om fargene var lyse nok så opplevde jeg det som om huden ble ganske tørr selv om jeg egentlig har litt fet hud :klo:

Hadde samme problemet helt til jeg prøvde Illamasquas Light Liquid Foundation i farge 115. Utrolig god foundation!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig mennesker som er så korka at de legger ut bilde i en slik tråd hvis de for alt i verden ikke vil at andre skal kommentere sminken deres? Dette begynner å minne om en barnehage. Barnehagetantene er ikke med på leken selv, men de går rundt og passer på "nei, sånn må du ikke si. Hun kan bli lei seg!" Ærlig talt: voks upp, sutrepaver.

Tror det eller du som skal vokse opp her. Buhhu cry me a river.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...