Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske dårlig på å legge sminke, men skulle gjerne fått noe tips på hvordan jeg kan legge øyenskygge for "hooded eyes" og hvordan jeg eventuelt kan få de til å se mer.. Spisse ut?

Anonymous poster hash: be091...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske dårlig på å legge sminke, men skulle gjerne fått noe tips på hvordan jeg kan legge øyenskygge for "hooded eyes" og hvordan jeg eventuelt kan få de til å se mer.. Spisse ut?

Unngå for mørke farger, ikke svart eyeliner på våtkanten, bruk heller en hudfarget en eller en hvit. Dra skyggen oppover, så du ser den over det som henger. Bruk også en lys farge i øyenkroken, det åpner opp blikket.

Jeg har hooded eyes og jeg gjør det sånn, ser veldig fint ut :)

Ellers kan du søke på Youtube etter sminke for hooded eyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå for mørke farger, ikke svart eyeliner på våtkanten, bruk heller en hudfarget en eller en hvit. Dra skyggen oppover, så du ser den over det som henger. Bruk også en lys farge i øyenkroken, det åpner opp blikket.

Jeg har hooded eyes og jeg gjør det sånn, ser veldig fint ut :)

Ellers kan du søke på Youtube etter sminke for hooded eyes

Sminke over det som henger? :/ Har du noe bilde så jeg kan skjønne hva du mener?

Når jeg har prøvd noe lignende så har det sett helt grusomt ut, om jeg skal være helt ærlig. :(

Slik ser jeg ut uten sminke, og jeg skulle gjerne ønske at jeg også kunne ordne litt på tårekanalene, få de til å se litt spissere ut. Tror du det er mulig med mine øyne?

Nesen min er også veldig rar, og ser helt flat ut mellom øynene, hvordan kan jeg få nesebenet til å bli høyere? Om du skjønner hva jeg mener :P

Sorry, er helt noob på dette!

Endret av xBinalicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke over det som henger? :/ Har du noe bilde så jeg kan skjønne hva du mener?

Når jeg har prøvd noe lignende så har det sett helt grusomt ut, om jeg skal være helt ærlig. :(

http://i1129.photobucket.com/albums/m501/LadyVengeful/2013-06-17143127.jpg

Slik ser jeg ut uten sminke, og jeg skulle gjerne ønske at jeg også kunne ordne litt på tårekanalene, få de til å se litt spissere ut. Tror du det er mulig med mine øyne?

Nesen min er også veldig rar, og ser helt flat ut mellom øynene, hvordan kan jeg få nesebenet til å bli høyere? Om du skjønner hva jeg mener :P

leelee-sobieski-2.JPG

Hun her har hooded eyes, og her har makeup-artisten dratt fargen litt opp, så den vises :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Var du medlem i den "Jenters Bekjennelser" gruppa på nettby? Synes jeg kjenner deg igjen se :)

Anonymous poster hash: 678be...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldig og har ren hud, og får høre at jeg er pen uten sminke.. så stoler på det.. Uansett, når jeg sminker meg bruker jeg et tynt lag med eyeliner på øyelokkene (en tynn stripe inntil øyevippene), og på innsiden av øynene. Mascara bruker jeg, en fra Max Factor (noe 2000 calorie, eller no sånt), og hvit øyeskygge med hint av lilla :) liker det enkelt og lyst pga. mine mørke øyebryn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Var du medlem i den "Jenters Bekjennelser" gruppa på nettby? Synes jeg kjenner deg igjen se :)

Anonymous poster hash: 678be...47b

Ja, det stemmer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få nesen mer markert ville jeg brukt litt bronzer eller sånn kontur-pudder om du skjønner hva jeg mener? Aner ikke hvordan det skrives på engelsk. Om du legger dette på sidene av nesen, vil du gi den mer form og den vil se smalere ut. En highlighter ned langs neseryggen vil vel også markere denne, slik at man får inntrykk av at den er høyere, om jeg har forstått riktig :)

Det er forresten viktig å duse dette godt ut, spesielt det mørke langs sidene av nesen, slik at det får en skygge-effekt :)

Endret av Bloodflowers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leelee-sobieski-2.JPG

Hun her har hooded eyes, og her har makeup-artisten dratt fargen litt opp, så den vises :)

Her er også et godt eksempel:

Screen+Shot+2013-03-13+at+10.42.44.png

Det øverste bildet er faktisk et veldig godt eksempel på hvordan eyeliner IKKE bør legges på små og hooded eyes. På det øverste bildet er eyeliner lagt på våtkanten, noe som gjør øyenene mindre og det ser også ut som om de er trykt lenger inn i hodet. På det underste bildet er det ikke lagt noe på våtkanten, men nedenfor og det åpner straks øyenene og får de til å se større ut.

Anonymous poster hash: fdafb...905

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øverste bildet er faktisk et veldig godt eksempel på hvordan eyeliner IKKE bør legges på små og hooded eyes. På det øverste bildet er eyeliner lagt på våtkanten, noe som gjør øyenene mindre og det ser også ut som om de er trykt lenger inn i hodet. På det underste bildet er det ikke lagt noe på våtkanten, men nedenfor og det åpner straks øyenene og får de til å se større ut.

Det har du rett i, men poenget var å vise henne hvordan øyenskyggen er trukket oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du rett i, men poenget var å vise henne hvordan øyenskyggen er trukket oppover :)

Ja absolutt :) Kom bare til å tenke på det da jeg såg bildene opp mot hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt :) Kom bare til å tenke på det da jeg såg bildene opp mot hverandre :)

Skjønner hva du mener. Jeg har helt slutta med svart liner på våtkanten, ser mye mer våken ut med en rosa/hudfarget/hvit liner :)

Kan jo fortsatt få en smokey look om man tar øyenskyggen under våtlinja heller. Akkurat som på bilde nr 2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er forresten min festsminke fra helgen. Bildet er tatt dagen-derpå, så beklager at det ikke nødvendigvis er helt likt og at det er litt gnidd ut :fnise:

Og ja, jeg pleier alltid å fjerne sminken om kvelden, men denne gangen ble et unntak :)

Edit: Nå skjedde det mye rart...er på mobilen, men vi prøver igjen :)

Endret av Bloodflowers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg har helt slutta med svart liner på våtkanten, ser mye mer våken ut med en rosa/hudfarget/hvit liner :)

Kan jo fortsatt få en smokey look om man tar øyenskyggen under våtlinja heller. Akkurat som på bilde nr 2. :)

Veldig enig med dere begge. Veldig få som faktisk kler svart eyeliner på våtkanten synes nå jeg, med mindre man har store øynene og smudger øyenskygge underøynene, og også balanserer det med liner på øvre vippekant.

Edit: nå mener jeg ikke nødvendigvis kjendiser som har blitt sminket av makeupartister, eller redigerte bilder i magasiner, men folk jeg ser i virkeligheten

Endret av *Pixie*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, somregel ikke noe. Vet jeg at jeg skal ut i løpet av dagen, påfører jeg en lys fondation som passer min hudtone (har veldig mye rødhet i huden, så et tynt lag fondation demper dette) bruker litt hvit øyeskygge innover på øverste øyelokk, og en pudderrosa på resten av lokket, bittelitt ferskenfarget rouge under kinnbeina og på "eplekinnet" for friskhet og glød. Og så farger jeg forsiktig på brya for å få en jevnere fasong. Hender jeg bruker maskara, men det er ikke alltid. Sånn sminker jeg meg om så jeg skal på fest, men da blir det med maskara! Liker ikke å bruke mye sminke, det kler jeg ikke!

Anonymous poster hash: fbc2c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gjest, du har utrolig vakre øyne:) man får jo bare lyst å se i dem hele tiden.

Takk for det.

Highlight, highlight, highlight. Tightlining og lysreflekterende consealer over brynet og under øyet er det jeg gjør for å åpne øyet. Forstå meg sånn at jeg setter på det mørkeste mørke på våtlinjen og alt av øyeskygge er lysere enn det.

Jeg synes det var veldig bra på det øyet. Fikk frem den pene øyefargen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...