Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Sånn ser jeg ut i dag:

attachicon.gif20141204_163124.jpg

attachicon.gif20141204_163541.jpg

Jeg har også en sminkeblogg der jeg dyrker materialismen og forfengeligheten min om det skulle være av interesse :laugh:

www.saharastardust.blogg.no

Så flott du ser ut! Du minner meg litt om Melissa McCarthy. Jeg synes hun er veldig pen! Du kler godt de fargetonene!

Nydelig! DEN lineren!

-----------

Slik har jeg sett ut i helga:

Du er kjempevakker!

Anonymous poster hash: bc6b0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for ros! Hvilken øyefarge har du da?? Jeg må innrømme at som øyeskyggefantast så vil jeg nok aldri gi de opp. lol.

Huden er juks på pumpeflaske, grunnlaget heter Youthful Glow, Foundation fra Yves Rocher i fargen Beige #00 (gultoner i B og rosa i BR). Den er steike god og det beste produktet jeg har oppdaget innen makeup det siste året, betalte 170kr for flasken og til sammenligning fikk jeg en prøve på Dior Star Foundation nylig som har mer eller mindre samme bruksegenskaper den koster 440kr, så det er penger å spare ja for folk som ikke må ha de dyreste produktene.

Mine er blå, men mer "vanlig blå", hvis du skjønner. En del mørkere blå, og samme farge over hele. Til forskjell kan det jo se ut som om du har en mørkere blåfarge ytterst som rammer inn den lysere fargen. Fargen på min øyne kommer helt klart best frem i dagslys (ser det på bilder), enkelte ganger kan de se veldig blå ut. Men det er lyset som gjør det, for de er ikke særlig klare innendørs osv.

Skal sjekke ut det produktet du nevner. Kan slenge med at min hud fremdeles er litt "ung-blank", så foretrekker klart matte produkter som heller ikke gir kviser. Synes mineralpudder er ganske trygt, men synes ikke det gir samme resultat som flytende fundation. Man vil jo gjerne få den berømte porselenshuden da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er blå, men mer "vanlig blå", hvis du skjønner. En del mørkere blå, og samme farge over hele. Til forskjell kan det jo se ut som om du har en mørkere blåfarge ytterst som rammer inn den lysere fargen. Fargen på min øyne kommer helt klart best frem i dagslys (ser det på bilder), enkelte ganger kan de se veldig blå ut. Men det er lyset som gjør det, for de er ikke særlig klare innendørs osv.

Skal sjekke ut det produktet du nevner. Kan slenge med at min hud fremdeles er litt "ung-blank", så foretrekker klart matte produkter som heller ikke gir kviser. Synes mineralpudder er ganske trygt, men synes ikke det gir samme resultat som flytende fundation. Man vil jo gjerne få den berømte porselenshuden da. :P

Da bør du prøve øyeskyggen Erika F (G40) av Lancome, den er steike fine på mørkere øyne (brune, grønne, mørke blå), jeg er nesten avensjuk hvor fin den er på damer med mørkere øyne.

Ja, porselenseffekten er knall, jeg er ikke så glade i grunnlag som gir sånn såkalt "lys" i huden, vil jeg ha det så legger jeg heller på et lysreflekterende pudder for å fiksere sminken etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes naturlig sminke er det peneste, framheve det fine i ansiktet sitt på en naturlig måte. Natrurlige folk er så pent! Synes ikke mørke farger i ansiktet er noe pent, heller ikke glitter og shimmer da tenker jeg transe med en gang. Rød leppestift og røde negler tenker jeg Cruella Devil med en gang, synes det er flott at folk tør å være seg selv og annerledes, og sier ikke noe på det, gir heller ikke komplimenter for det for det gjør meg falsk.. Jeg bruker mineralpudder, litt solpudder nå når jeg er blekere enn om sommeren, mascara, og enten bare lipgloss eller leppomade uten farge. Ser på ingen måte ut som en grå mus for det.



Anonymous poster hash: 662d5...9a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes naturlig sminke er det peneste, framheve det fine i ansiktet sitt på en naturlig måte. Natrurlige folk er så pent! Synes ikke mørke farger i ansiktet er noe pent, heller ikke glitter og shimmer da tenker jeg transe med en gang. Rød leppestift og røde negler tenker jeg Cruella Devil med en gang, synes det er flott at folk tør å være seg selv og annerledes, og sier ikke noe på det, gir heller ikke komplimenter for det for det gjør meg falsk.. Jeg bruker mineralpudder, litt solpudder nå når jeg er blekere enn om sommeren, mascara, og enten bare lipgloss eller leppomade uten farge. Ser på ingen måte ut som en grå mus for det.

Anonymous poster hash: 662d5...9a9

Trenger ikke å være det nei. Personlige har jeg ingen tro på det naturlige hos kvinnen. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere flinke damer noen tips til folk å følge på youtube for å lære å sminke seg? jeg blir sykemeldt en lengre periode og trenger noe å fylle dagene med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere flinke damer noen tips til folk å følge på youtube for å lære å sminke seg? jeg blir sykemeldt en lengre periode og trenger noe å fylle dagene med! :)

Har fått veldig sansen for Stephanie Lange :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes naturlig sminke er det peneste, framheve det fine i ansiktet sitt på en naturlig måte. Natrurlige folk er så pent! Synes ikke mørke farger i ansiktet er noe pent, heller ikke glitter og shimmer da tenker jeg transe med en gang. Rød leppestift og røde negler tenker jeg Cruella Devil med en gang, synes det er flott at folk tør å være seg selv og annerledes, og sier ikke noe på det, gir heller ikke komplimenter for det for det gjør meg falsk.. Jeg bruker mineralpudder, litt solpudder nå når jeg er blekere enn om sommeren, mascara, og enten bare lipgloss eller leppomade uten farge. Ser på ingen måte ut som en grå mus for det.

Anonymous poster hash: 662d5...9a9

Jeg synes også naturlig sminke er det peneste i hverdagen, men på kveldstid og i finere lag synes jeg det er også koselig å pynte meg litt ekstra, men jeg kjenner jo mine begrensninger. Det viktigste er å vite hva en selv kler. Sorte sotete øyne vil for eksempel se veldig hardt ut på noen som er helt lys i huden, men vil være en mindre kontrast til noen som er naturlig mørke i huden. Dersom jeg har sotete øyne velger jeg brunt (med forskjellige nyanser og fin overgang) eller brunaktig kobber. Jeg synes ikke rød leppestift er stygt, siden det finnes så utrolig mange rødnyanser, men jeg er ikke så glad i sterk rødfarge, antakeligvis det de fleste forbinder med rød leppestift. Jeg har virkelig fått sansen for mørk rød leppestift, og det kler jeg godt selv også, men jeg går ikke med det på lyse dagen.

Anonymous poster hash: bc6b0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukere jeg synes er flinke og som jeg har sett på en del på YouTube er :

TiffanyD

Pixiwoo

Nguerriero19

Vintageortacky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gjennomført bra! :D og slutt å vær så pen! :bond:

Takk skal du ha! :blomst:

Her er dag seks i 100daysofmakeup og ny hårfarge :)

cruella01.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...